Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ek 2006 -21

Berichtdoor sf-NN » 25-05-2006 09:49

Ik zag nog geen topic over het ek -21 dus open hier maar 1

Stand groep B:
1. Oekrane 1- 3 ( 2- 1)
2. Denemarken 1- 1 ( 3- 3)
3. Itali 1- 1 ( 3- 3)
4. NEDERLAND 1- 0 ( 1- 2)

Stand groep A:
1. Duitsland 1- 3 ( 1- 0)
2. Frankrijk 1- 3 ( 1- 0)
3. Portugal 1- 0 ( 0- 1)
4. Servi en Montenegro 1- 0 ( 0- 1)

Nederland verloor gister met 2-1 van Oekraine,
Laatst bijgewerkt door sf-NN op 25-05-2006 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor sf-NN » 25-05-2006 09:56

wedstrijd verslag:

Valse start jong Oranje in Portugal
24 mei 2006
Jong Oranje is het Europese kampioenschap in Portugal met een nederlaag van start gegaan. Het team van bondscoach Foppe de Haan waande zich vooraf titelkandidaat, maar liet zich aftroeven door het fysiek sterke en slimme Oekraïne. Oranje kreeg vlak voor en vlak na rust een doelpunt tegen. De tegentreffer van Luirink kwam te laat om de nederlaag te voorkomen.

Oranje kwam in Agueda vals uit de startblokken. De ploeg van oud-Heerenveen-trainer Foppe de Haan kon vooral voor rust geen potten breken. Oranje leed veel balverlies en wist de topscorer van de eredivisie, Klaas Jan Huntelaar, geen enkele maal in stelling te brengen.
Nadat Michalik in kansrijke positie nog over de bal heen maaide, kwamen de Oekraïners op slag van rust op voorsprong.Een duikelpartij van Dinamo Kiev-spits Milevski werd door scheidsrechter Lehner met een penalty beloond. Onterecht, bovendien was het de Oostenrijkse arbiter ontgaan dat Milevski buitenspel stond op het moment dat hij de bal ontving.

Urby Emanuelson kreeg in de slotminuut van de eerste helft de kans op de gelijkmaker De Ajacied werd knap vrijgespeeld door De Ridder, kon vrij inkoppen, maar schampte de bal en zag de doelman van Oekraïne redding brengen.

Foppe de Haan greep in de pauze in. Hij bracht Aissati voor Braafheid. Emanuelson, als middenvelder gezakt, zakte een linie, maar voordat de invaller van PSV de kans kreeg om vorm te geven aan het Oranjespel, stond het al 2-0. Ruslan Fomin profiteerde van een mislukte buitenspelval (Paul Verhaegh lette niet op) en passeerde Vermeer.

Na de 2-0 kreeg Jong Oranje de bal van de afwachtende Oekraïners, maar veel kansen leverde dat overwicht niet op. En als er al een kans kwam, dan was de inzet krachteloos zoals een kopbal van Urby Emanuelson, een omhaal van Klaas-Jan Huntelaar en een vrije kopbal van Gijs Luirink. Pas ver in blessuretijd lukte het Luirink om uit een hoekschop de 1-2 binnen te koppen. Maar dat was te laat om Oekraïne te verontrusten.

Opstelling: Vermeer, Verhaegh (79' John), Vlaar, Luirink, Braafheid (45' Aissati), Hofs (71' Medunjanin), Schaars, Emanuelson, Castelen, Huntelaar, De Ridder
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Frisian » 25-05-2006 10:02

We zitten toch in 2006? :wink:
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor steven_9 » 25-05-2006 10:16

Klopt :wink:

Maar hoop dat de jongens van Foppe nu direct wakker zijn geschud. Want ik denk dat niemand het had verwacht dit verlies! Misschien word hun wat te veel druk opgelegd
steven_9
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 10-05-2006 19:53

Berichtdoor sf-NN » 25-05-2006 10:17

srry stom :oops: :oops:, is gewijzigt :wink:
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor oldtimer » 25-05-2006 10:58

Voettballend was Jong Oranje niet minder, men is gewoon op physiek afgetroefd.
De tegenpartij oogde veel steviger en won zo ongeveer alle belangrijke duels.
Verder begrijp ik niet goed wat Foppe bezield heeft om De Ridder op links te posteren.
Hij moet bij elke aanname net zo lang draaien tot de bal voor zijn goede voet ligt. Elke passeerbeweging moet noodgedwongen binnendoor en strandt vervolgens ergens in het " vijandelijke " defensieblok. Waarom niet Benson?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor willemweetniet » 26-05-2006 20:14

En weer een deceptie, nauwelijks het frivole en leuke spel van Oranje gezien dat ik ken uit de kwalificatiereeks. En eigenlijk zou je het op een groot spandoek moeten zetten:
"Weten jullie wel wie er in de spits staat?" Inderdaad de topscorer van de eredivisie, zoek hem op en speel hem aan. Ik snap dat niet hoor.
Verder laat Hofs ook niks zien, het enige wat hij doet is mensen tackelen en vrije trappen om zeep helpen.
willemweetniet
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 19-09-2005 19:29

Berichtdoor Surhuisterveen » 26-05-2006 20:22

Ik heb me doodgeërgerd aan het nivo van deze ploeg. " We komen wel even in de finale..". Dat wordt dus echt niks met deze instelling. Er is totaal geen samenspel of wat dan ook. Ik vond Hofs ook erg matig. Ik snap ook niet dat KJH de vrije trappen niet neemt..
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor hm_DR88 » 26-05-2006 20:49

Jammer. Het team kan lang niet aan de hooggespannen verwachtingen voldoen. Meer dan ooit blijkt ook nu weer dat de jongere spelers vaak goed kunnen functioneren samen met geroutineerde teamgenoten. Deze dragende spelers van een elftal bezitten naast veel voetballend vermogen ook nog eens routine en ervaring, spelinzicht en de vaardigheid om als team te spelen. De "jonge honden" gedijen in zo'n situatie goed en kunnen dan hun frivole kunsten zonder al te veel druk laten zien.

Op het moment dat zij zelf dit alles moeten doen valt het vaak bitter tegen. Geeft niks... Ervaring komt met de jaren. Maar het zich hiervan bewust van zijn kan geen kwaad. In dit soort wedstrijden kom je met 'schaak'voetbal niet ver. Fysiek spel, veel inzet en collectiveit zijn vooral de zaken waar het hierom moet draaien.

De Haan leek zeer aangeslagen na deze 2e wedstrijd. Het verbaast me dat ook bij hem de verwachtingen blijkbaar zo hoog zijn.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor steven_9 » 26-05-2006 20:53

Veel te veel de hemel in geprezen deze jongens. Iemand als Hofs denkt er al te zijn, omdat hij dicht tegen het grote Oranje aan zit. Dus niet....
steven_9
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 10-05-2006 19:53

Berichtdoor Stinger_ » 26-05-2006 20:59

Heb beide wedstrijden gezien, wat een triest zaakje zeg.
Persoonlijk had ik veel meer verwacht van een Hofs en Emannuelson. Ben je praktisch basis speler bij F'noord en Ajax. En dan lukt het je niet om anderen op sleeptouw te nemen, of iets extra's te brengen. Vooral het verdedigen van Urby zo af en toe.. Was Jeroen Drost er dan maar..

Positief was dan weer Aisatti!
Stinger_
Nieuw talent
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:31
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor GeorGios Samaras 20 » 26-05-2006 21:01

Aissati inderdaad positief , leuke acties af en toe..
Verder , flets , flets en nog eens flets..
Foppe zal zich vanavond nog wel eens achter de oren krabben , :cry:
* Viva Garcia !
GeorGios Samaras 20
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 04-03-2005 17:57
Woonplaats: Zwaagwesteinde

Berichtdoor Smitte » 26-05-2006 21:49

Ondanks de 1-0 zege van de Italianen op Oekraïne, heeft Jong Oranje nog steeds genoeg aan een 1-0 zege om de halve finale te bereiken.

Het is een feitje, maar met dit spel zie ik ze niet 'even' van Italië winnen. Leuke ploeg trouwes, dat Italië. Mocht Nederland wel winnen van de Italianen, dan zie ik ze nog wel stunten. In '88 behaalden we immers ook met veel geluk de volgende ronde.

Wie weet, het blijft spannend.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor sf-NN » 27-05-2006 11:16

GROEP A
Donderdag:
Frankrijk 3 Duitsland 0
Portugal 0 Servi&Montenegro 2

Zondag 20.45 uur,Guimaraes:
Duitsland - Portugal -
20.45 uur,Braga
Frankrijk - Servi&Montenegro -

Stand groep A:
1. Frankrijk 2- 6 ( 4- 0)
2. Servi en Montenegro 2- 3 ( 2- 1)
3. Duitsland 2- 3 ( 1- 3)
4. Portugal 2- 0 ( 0- 3)

GROEP B
Vrijdag,Aveiro:
NEDERLAND 1 Denemarken 1
Agueda:
Itali 1 Oekrane 0

Maandag 20.45 uur,Aveiro:
NEDERLAND - Itali -
20.45 uur,Agueda:
Oekrane - Denemarken -

Stand groep B:
1. Itali 2- 4 ( 4- 3)
2. Oekrane 2- 3 ( 2- 2)
3. Denemarken 2- 2 ( 4- 4)
4. NEDERLAND 2- 1 ( 2- 3)
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Feanfan » 27-05-2006 12:06

Bijna kansloos denk ik zo. Ze moeten van Italië winnen met minimaal 2-0... Lijkt me bijna onmogelijk.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor sf-NN » 27-05-2006 13:00

De kans is inderdaad heel erg klein ik denk ook dat ze het niet halen, maar niets is onmogelijk.
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor schfries1989 » 27-05-2006 13:10

Feanfan schreef:Bijna kansloos denk ik zo. Ze moeten van Italië winnen met minimaal 2-0... Lijkt me bijna onmogelijk.


nee 1-0 is ook genoeg, bij een gelijk aantal punten wordt er gekeken naar het onderlinge resultaat, en niet naar het doelsaldo. Dus wanneer we winnen staan we gelijk in punten met de Italianen(4) en is het onderlinge resultaat in ons voordeel, en zijn we gewoon door :wink:
Superfriezen!!!!
schfries1989
Basisspeler
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 07-12-2005 10:00
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Heerenveen Ultras » 27-05-2006 13:14

Ze spelen helemaal niet goed. Ze moeten juist een team om Huntelaar bouwen. En dan moeten er voorzetten komen op Klaas-Jan. Gister was er maar 1 voorzet en dat werd ook 1 goal. De Ridder vindt ik helemaal niet goed, had liever Quincy daar gezien. Hopelijk gaat het morgen beter, maar Italie zal niet erg aanvallend gaan voetballen en voor de counter gaan spelen. Met een grote bek dat ze wel even in de finale gingen komen...Straks liggen ze gewoon 1e ronde eruit :?
http://www.heerenveenultras.nl nieuwe seizoen online...
Avatar gebruiker
Heerenveen Ultras
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-05-2006 16:06

Berichtdoor Smitte » 27-05-2006 13:50

Heerenveen Ultras schreef:Met een grote bek dat ze wel even in de finale gingen komen...Straks liggen ze gewoon 1e ronde eruit :?


Ze hoeven nog maar twee keer te winnen om de finale ook daadwerkelijk te halen, dichtbij zijn ze in ieder geval!
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor Heerenveen Ultras » 27-05-2006 14:00

De spelers zeiden zelf dat ze wel even in de finale gingen komen. Je weet wat ik bedoel.... :wink:
http://www.heerenveenultras.nl nieuwe seizoen online...
Avatar gebruiker
Heerenveen Ultras
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-05-2006 16:06

Berichtdoor ZKV » 28-05-2006 18:54

Als ze dan toch winnen, kunnen ze beter met 2 goals verschil winnen. Ik zie Denemarken en Oekraïne namelijk wel gelijkspelen, waardoor Oek, Ita en Ned op evenveel punten eindigen.

Dan telt alsnog het doelsaldo denk ik, omdat Oekraïne beter was dan Nederland, dat beter was dan Italië, dat beter was dan Oekraïne, dat beter was dan Nederland, dat beter was.....nou ja, is wel duidelijk zo, denk ik ;)
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
ZKV
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 03-11-2005 21:22

Berichtdoor Superfries88' » 28-05-2006 20:40

@ Heerenveen Ultras; ben je serieus over Quincy? Bij Ajax is hij weggestuurd vanwege problemen, bij Jong Oranje amper één helft (Japan op WK -20) iets laten zien en Arsenal verlaten voor Moskou! Sorry, maar hij is op deze leeftijd al zijn loopbaan aan het verprutsen.

Door vakantie heb ik beide wedstrijden helaas gemist. Ben benieuwd, maar de verhalen die ik hoor zijn verder erg negatief.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Heerenveen Ultras » 28-05-2006 20:46

Ja dat meen ik serieus. Het gaat erom of hij presteerd. Of hij nu bij FC Tokyo speelt of cambuur. laat de besten spelen. Wat maakt het nou uit waar je voetbald of hoe zijn gedrag is. Als hij de ballen erin schopt ben ik tevreden :roll:
http://www.heerenveenultras.nl nieuwe seizoen online...
Avatar gebruiker
Heerenveen Ultras
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-05-2006 16:06

Berichtdoor Superfries88' » 28-05-2006 22:02

Heerenveen Ultras schreef:Ja dat meen ik serieus. Het gaat erom of hij presteerd. Of hij nu bij FC Tokyo speelt of cambuur. laat de besten spelen. Wat maakt het nou uit waar je voetbald of hoe zijn gedrag is. Als hij de ballen erin schopt ben ik tevreden :roll:


Het gaat er inderdaad om óf hij presteert. Aangezien hij slechts een helft leuk tegen Japan speelde en verder niet kun je stellen dat hij ze er niet eenvoudig inschopt. Logisch dat Foppe hem presteert in mijn ogen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Feanfan » 29-05-2006 12:28

Op vi.nl deed Foppe de volgende uitspraken:

Jong Oranje is bezig aan een matig EK in Portugal. Bij een overwinning op Italië kan de ploeg van bondscoach Foppe de Haan zich echter plaatsen voor de halve finale. Gemakkelijk zal dat niet gaan, voorspelde de coach tijdens een persconferentie.
'We bevinden ons niet op pole-position. Italië hoeft niet te scoren, wij wel. Maar we hoeven geen medelijden met onszelf te hebben. We hebben onszelf in deze positie gemanoeuvreerd.'

De Haan verwacht een verdedigend Italië. 'Italië heeft aan een gelijkspel genoeg en zal heel verdedigend spelen en op de counter. Ze hebben twee goede aanvallers, dus achterin moeten we erg goed zijn, vooral centraal. Daarnaast moeten we middenvelders hebben die de bal willen hebben. En er moeten meer voorzetten van de zijkanten komen op Klaas-Jan Huntelaar. Ik verwacht daarbij meer van de backs, die moeten meer opkomen.'

Die laatste woorden zouden er op kunnen duiden dat Paul Verhaegh zijn plaats op de rechtsachterpositie moet afstaan aan Dwight Tiendalli die is hersteld van een blessure. Ook Romeo Castelen is weer fit en start vrijwel zeker in de basis. Daardoor belandt Patrick Gerritsen weer op de reservebank.

Dus alles op KJH!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Heerenveen Ultras » 29-05-2006 15:06

Superfries88' schreef:
Heerenveen Ultras schreef:Ja dat meen ik serieus. Het gaat erom of hij presteerd. Of hij nu bij FC Tokyo speelt of cambuur. laat de besten spelen. Wat maakt het nou uit waar je voetbald of hoe zijn gedrag is. Als hij de ballen erin schopt ben ik tevreden :roll:


Het gaat er inderdaad om óf hij presteert. Aangezien hij slechts een helft leuk tegen Japan speelde en verder niet kun je stellen dat hij ze er niet eenvoudig inschopt. Logisch dat Foppe hem presteert in mijn ogen.


Passeert neem ik aan :wink:
http://www.heerenveenultras.nl nieuwe seizoen online...
Avatar gebruiker
Heerenveen Ultras
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-05-2006 16:06

Berichtdoor Superfries88' » 29-05-2006 15:43

Heerenveen Ultras schreef:Passeert neem ik aan :wink:


Stom :) . Maar je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen mag ik aannemen? Quincy is opzich wel een aardige speler wanneer hij in goede doen is. Op die helft tegen Japan na vind ik hem dat echter vrijwel nooit. Daardoor is het logisch dat Foppe nu zegt; ga eerst eens nadenken en beter spelen, dan pas roep ik je op.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor sf-NN » 29-05-2006 16:33

Ik vond het ook een goede keus om hem thuis telaten hij is er nog niet klaar voor. Ik ben het met de hele keus van de selectie eigenlijk wel eens, maar toch gaat het niet echt lekker daar, we zullen vanavond zien!
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Feanfan » 29-05-2006 17:06

Vanavond om 20.45 alles of niks voor het jonge oranje!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Forza Willem II » 29-05-2006 17:33

Dat Jong Oranje bij een overwinning op Jong Italië zich maandagavond plaatst voor de halve finale van het EK in Portugal, is bekend. Maar hoe zit de situatie nou precies in elkaar voor het team van KNVB-coach Foppe de Haan?



Als Jong Oranje wint, komt de ploeg net als de Italianen op vier punten. Bij een gelijk puntenaantal geldt eerst het onderling resultaat, waarbij De Haan en zijn spelers de Italianen voorblijven in de eindstand in de poule. In dat geval gaat het team door samen met de winnaar van het duel tussen Denemarken (komt bij winst op 5 punten) en Oekraïne (bij winst 6 punten).

Als dit duel gelijk eindigt en Jong Oranje wint, staan Jong Oranje, Italië en Oekraïne alledrie op vier punten. In dat geval telt het onderling resultaat, waarbij de uitslagen tegen Denemarken geschrapt worden. Als de ploeg van De Haan met 1-0 wint, dan is zowel het aantal onderling behaalde punten (3) als het doelsaldo (0) gelijk. De doorslag geeft dan het aantal gemaakte doelpunten. Daarbij blijft het team Italië bij winst sowieso altijd voor. De situatie op voorhand is twee goals tegenover één voor de Italianen.

Als Jong Oranje met 1-0 zegeviert, en Oekraïne speelt 0-0, dan wordt Nederland eerste in de poule. Dan hebben deze twee landenteams namelijk allebei twee goals gemaakt in de onderlinge ontmoetingen. Nederland wordt in dat geval eerste in de poule op basis van het aantal gemaakte doelpunten in alle poulewedstrijden (3 tegenover 2 voor Oekraïne). Als Jong Oranje met meer dan 2 goals verschil wint, en Oekraïne speelt gelijk, dan is het team van De Haan op doelsaldo ook eerste in de poule.

Als de spelers eerste in de poule worden, spelen ze donderdag in Aveiro tegen Servië en Montenegro. Bij een tweede plaats in de poule wacht Frankrijk in Braga.
Avatar gebruiker
Forza Willem II
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 01-03-2005 11:37

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten