De 1e Keeper : Vandenbussche of Waterman (05/06)?

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

1e Keeper?

Boy Waterman
60
20%
Brian Vandenbussche
246
80%
 
Totaal aantal stemmen : 306

Berichtdoor sumwise » 04-05-2006 17:22

Statistisch gezien heeft waterman het niet beter gedaan dan vdb en wat betreft keeperen is brian over boy geevolueerd. het zijn twee keepers in leer en de ervaring heeft vdb steeds beter doen worden. Waterman heeft ook steeds beter gekeept maar heeft lang het niveau van vdb nu niet gehaald. vdb staat volgend jaar gewoon weer in de basis. Dat is een feit. Waterman zal terug hard mogen trainen om weer te staan. Dat is realiteit.
Quote deze mlaar volgend seizoen.
sumwise
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 02-10-2005 16:48

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-05-2006 17:56

Er wordt hier door een aantal personen gesproken over een reeks van tien goede wedstrijden van Waterman. Kunnen zij mij vertellen wanneer dat dan was?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Frisian Viking » 04-05-2006 18:05

zo 20/11 Sparta Rotterdam SC Heerenveen 1-2 Eredivisie
zo 6/11 SC Heerenveen FC Groningen 4-0 Eredivisie
do 3/11 SC Heerenveen CSKA Moskou 0-0 UEFA Cup
vr 28/10 Ajax SC Heerenveen 0-0 Eredivisie
zo 23/10 SC Heerenveen FC Utrecht 1-1 Eredivisie
do 20/10 Dinamo Boekarest SC Heerenveen 0-0 UEFA Cup
za 15/10 NAC Breda SC Heerenveen 0-3 Eredivisie
zo 2/10 SC Heerenveen PSV 2-3 Eredivisie
do 29/9 SC Heerenveen Banik Ostrava 5-0 UEFA Cup

Hier tussenin zaten ook nog twee wedstrijden van Jong Oranje waarin hij de 0 wist te houden.

Bron: VI.nl
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-05-2006 18:09

Dit zijn er maar 9...... :wink:

Lijkt leuk zo'n lijstje, maar ik kan me niet herinneren dat hij zoveel punten heeft gepakt voor ons. Hij begon me zeker te overtuigen na een zeer wijfelend begin (dat vermeld je er niet bij), maar uitblinker deed hij in mijn ogen niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Frisian Viking » 04-05-2006 18:14

Heerenveen rules schreef:Dit zijn er maar 9...... :wink:

Lijkt leuk zo'n lijstje, maar ik kan me niet herinneren dat hij zoveel punten heeft gepakt voor ons. Hij begon me zeker te overtuigen na een zeer wijfelend begin (dat vermeld je er niet bij), maar uitblinker deed hij in mijn ogen niet.

Ik heb er nog bij gezet dat hij ook twee keer de 0 hield met Jong Oranje, hoewel wij daar zelf niets mee opschieten.

De start was niet bijster goed, maar hij heeft geen blunders gemaakt die ons punten hebben gekost. Tenminste, die kan ik mij niet herinneren.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor michel » 04-05-2006 18:15

Dit zijn er maar 9.....


en dan tel je sparta uit mee, hij werd toen toch al in de eerste helft gewisseld?
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 04-05-2006 18:17

Om even buiten al die niets zeggende statistieken te treden:

Hoe kun je het Brian verkopen om Waterman zomaar een basisplaats te geven? Laat waterman zich eerst maar eens bewijzen, bewijs maar eens dat je talent hebt. Ik zie VDB als een volwaardige keeper voor heerenveen.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Currahee » 04-05-2006 18:21

Frisian Viking schreef:
De start was niet bijster goed, maar hij heeft geen blunders gemaakt die ons punten hebben gekost. Tenminste, die kan ik mij niet herinneren.


Okay hij heeft mss geen blunders gemaakt. Maar ik vond aan het begin van het seizoen dat een aantal goals op het conto Waterman konden worden geschreven. Als er een voorzet komt vanaf de zijkant in het 5 meter gebied dan meot de keeper komen en hebben. VdB heeft al die ballen. Waterman bleef altijd staan en daar kwamen veel goals weg. Volgens mij was het meer hij maakte geen blunders omdat hij beslist geen blunder wou maken en voorkomen daardoor niet voor elke bal die Waarschijnlijk voor de keeper meot zijn gaat. Als VdB in de goal staat dan staat er iemand die de wil heeft om te winnen en voor elke bal gaat. Mocht het 1 of 2x per seizoen mis gaan kan ik daar wel vrede mee hebben. Want daar staan vaak ook een aantal geweldige reddingen tegenover.

Mijn mening is dan ook VdB pakt punten voor ons Waterman tot op dit moment nog niet.

Het is een goede keeper Waterman maar hij moet wel meer uitstraling krijgen.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Frisian Viking » 04-05-2006 18:24

sc heerenveen 4 ever schreef:Om even buiten al die niets zeggende statistieken te treden:

Hoe kun je het Brian verkopen om Waterman zomaar een basisplaats te geven? Laat waterman zich eerst maar eens bewijzen, bewijs maar eens dat je talent hebt. Ik zie VDB als een volwaardige keeper voor heerenveen.

Ze zullen zich weer mogen bewijzen in de voorbereiding, ik wens beide heren daarin veel succes.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor sumwise » 04-05-2006 19:33

Frisian Viking schreef:zo 20/11 Sparta Rotterdam SC Heerenveen 1-2 Eredivisie
zo 6/11 SC Heerenveen FC Groningen 4-0 Eredivisie
do 3/11 SC Heerenveen CSKA Moskou 0-0 UEFA Cup
vr 28/10 Ajax SC Heerenveen 0-0 Eredivisie
zo 23/10 SC Heerenveen FC Utrecht 1-1 Eredivisie
do 20/10 Dinamo Boekarest SC Heerenveen 0-0 UEFA Cup
za 15/10 NAC Breda SC Heerenveen 0-3 Eredivisie
zo 2/10 SC Heerenveen PSV 2-3 Eredivisie
do 29/9 SC Heerenveen Banik Ostrava 5-0 UEFA Cup

Hier tussenin zaten ook nog twee wedstrijden van Jong Oranje waarin hij de 0 wist te houden.

Bron: VI.nl


de wedstrijd tegen sparta is boy geblesseerd geraakt en keepte vdb grotendeels, en de wedstrijd tegen nac keepte brian eveneens want waterman moest naar een begrafenis.
dit even terzijde
sumwise
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 02-10-2005 16:48

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 04-05-2006 20:10

Ik verwacht nu eigenlijk dat Hveen Waterman wil verhuren, waarom anders een andere reserve keeper zoeken. Kan Waterman ergens anders een jaar lang laten zien wat hij waard is. Verleden week hoor je dat er verregaande interesse is voor VDB van Club Brugge, en nu tekent hij bij tot 2011. Vind ik echt niet erg hoor.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Peter » 04-05-2006 21:19

Volgens mij zijn er 2 dingen m.b.t. de situatie rond de keepers:
1. Tabarima vertrekt, dus is er een keeper nodig voor de beloften. Ik verwacht niet dat er een goede vervanger voor Tabarima uit de eigen jeugd komt, gezien de interesse voor de 3e keeper van Twente.
2. Boy Waterman is aan het revalideren van een ernstige blessure. Tot nu hebben we daar niets meer over vernomen, nadat hij geblesseerd is geraakt. Dat is erg vreemd.
Het lijkt mij dat de interesse die Heerenveen had in Zoetebier en keepers van dat niveau er op duiden dat het met Boy Waterman niet meer goed komt. Dat is wel jammer. Nadat hij met name de eerste wedstrijden liet zien dat hij enorm zenuwachtig was, kreeg hij na een wedstrijd of 4 zelfvertrouwen. Wat hij echt kan in het 1e hebben we tot nu toe nog niet gezien. Een paar wedstrijden goed spelen is niet de maat.

Mijn conclusie m.b.t. Waterman kan voorbarig zijn, maar dat zullen we merken als Heerenveen meer dan 1 keeper aantrekt. Bij 2 keepers betekend het volgens mij dat we Boy Waterman niet meer in het betaalde voetbal terug zullen zien.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-05-2006 21:55

sumwise schreef:[
en de wedstrijd tegen nac keepte brian eveneens want waterman moest naar een begrafenis.
dit even terzijde


Dat was NEC. :wink:

En ik kan me wel een aantal blunders van Waterman herinneren Frisian Viking. Tegen Hercles stond hij veel te ver voor zijn goal waardoor Tamerus de winnende binnen kon koppen en ook tegen Banik uit greep hij volledig naast een corner.
Ik probeer je hiermee niet te overtuigen dat hij niet goed is, maar je ziet in mijn ogen iets teveel de postieve dingen van hem en niet de mindere dingen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor sumwise » 04-05-2006 22:40

Foutje van de firma.
Uiteindelijk kan je niet uit een uitslag afleiden of een keeper goed gekeept heeft of niet. Misschien gedeeltelijk maar zoveel factoren spelen een rol,waaronder vanzelfsprekend ook de keeper. Globaal gezien is het wel een mogelijke manier van beoordeling maar zeker geen correcte.
sumwise
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 02-10-2005 16:48

Berichtdoor nahoj1989 » 05-05-2006 08:15

Mijn collega heeft dezelfde blessure als Boy en ze hebben het er ook met elkaar over gehad omdat ze elkaar kennen. Volgens mijn collega gaat het goed met Boy en kan hij mocht ie gewoon weer zijn vorm kunnen halen volgend jaar weer in het doel staan. Ze zeggen op sc-heerenveen niet voor niets dat het een gevecht wordt tussen brian en boy
SC-HEERENVEEN 4 LIVE!
nahoj1989
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 18-01-2006 16:07

Berichtdoor Superfries88' » 06-05-2006 17:42

Brian Vandenbussche is door bondscoach René Vandereycken opgeroepen voor de vriendschappelijke interland Saoedi-Arabië - België die komende donderdag om 20.15 uur in het Wagner & Partner Stadion van Fortuna Sittard in Sittard wordt gespeeld. Het is de eerste maal dat Vandenbussche voor een duel van het Belgische nationale team wordt uitgenodigd.

Het zijn goede tijden voor Brian Vandenbussche. De 24-jarige goalie was al opgenomen in de voorlopige selectie van het Belgische nationale elftal voor de interland tegen Saoedi Arabië, maar zit nu definitief bij de groep van 22 spelers die is opgeroepen voor het vriendschappelijke duel.
Eerder deze week verlengde Vandenbussche tussentijds zijn doorlopende contract bij Heerenveen. Vandenbussche stond tot 2008 bij Heerenveen onder contract, maar tekende bij tot de zomer van 2011.


Bron; sc-heerenveen.nl
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Frisian Viking » 06-05-2006 17:50

Leuk voor hem. Hopen dat ie ook wat speeltijd krijgt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Erik de Noorman » 07-05-2006 00:18

Hulde Brian,
Een echte rode duivel bij onze ploeg, leuk man!!!!!!
Contractje tot 2011, super.
Hoop dat je volgend jaar weer nummer 1 bent. In het begin maakte hij wellis een foutje door de onzekerheid na het keepersduel met Waterman. Maar als Brian z'n wedstrijden pakt wordt hij steeds beter. Tegen Roda en Twente zag je wat hij waard is. En ook de bondscoach van de belgen is dta niet ontgaan.

Super rode duivel fries Brain ( hoe bedenk je het ) :D
Erik de Noorman
Bankzitter
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 22-08-2005 10:36

Berichtdoor Flying Tilster » 07-05-2006 13:39

Frisian Viking schreef:Ze zullen zich weer mogen bewijzen in de voorbereiding, ik wens beide heren daarin veel succes.


Wat mij betreft hoeft VDB zich niet meer te bewijzen. Hij is gewoon de 1e keeper. Waterman is voor het 2e seizoen op rij zwaar geblesseerd geraakt, dus moet sc Heerenveen geen risico met hem nemen. Als het kan, verkopen die gozer.

Het kost veel geld en hij kan door zolang geblesseerd te zijn niet keepen.
Moet er dus weer een keeper komen (Moeliker) om hem te vervangen. Dat is zonde van het geld.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 07-05-2006 17:59

Ze hadden gewoon boy moeten verkopen, veel beter voor hem, naar een club waar hij wel standaart 1ste keeper is, en Moeiliker kon best blijven, maakte op mij wel een goede indruk(al heb ik hem maar 1 a 2 wedstrijden gezien)
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor oldtimer » 07-05-2006 21:10

Verkopen, he? Zal niet meevallen, andere clubs weten inmiddels natuurlijk ook hoe blessuregevoelig hij is.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Gekko » 09-05-2006 08:44

Het wordt voor Waterman het seizoen van de waarheid. Het is aanhaken of afvallen. Vandenbussche heeft toch zijn plekje wel afgedwongen lijkt me. Ook als Waterman toch weer eerste man wordt kan Vdb voor een goede prijs worden verkocht. Tweede keeper wordt hij sowieso niet meer.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 09-05-2006 17:42

Als VDB zich nu nog moet bewijzen, dan snap ik geen snars meer van Verbeek. Dankzij het fantastische keeperswerk van VDB gaan we nu Europa in.

En nee, dat is niet te kort door de bocht, maar de waarheid.

Boy stond in het begin van het seizoen weer stijf van de zenuwen, waardoor de achterhoede ook vertrouwen miste. Dit heeft ons genoeg punten gekost.

Nee.... VDB heeft zich wel bewezen en is voor mij 1e keus.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Frisian Viking » 10-05-2006 10:43

Nee, VDB heeft geen last van zenuwen gehad. Die ballen die hij bij de tegenstander in de voeten schiet dat hoort gewoon bij zijn spel. En we hebben echt niet dankzij VDB Europees gehaald. Het middenveld heeft op het juiste moment gepiekt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-05-2006 12:34

Brian heeft ons er in het tweeluik met Roda JC doorheen gesleept met een aantal zeer cruciale reddingen. Dus we hebben zeker wel dankzij VDB Europees voetbal gehaald!

Om dat toe te schuiven op het middenveld is tekort door de bocht. Verbeek heeft voor een defensievere variant gekozen die goed heeft uitgepakt. We hebben de laatse wedstrijden in een ander systeem gespeeld en daardoor kwam niet alleen het middenveld beter uit de verf.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Theo » 10-05-2006 18:14

Even een stukje van de Belgische omroep Sporza:

Vandenbussche: "Ik wil eerste keeper worden"

Bart Goor (33) is de oudste speler in de huidige selectie van de Duivels. "Ik was blij toen Timmy Simons arriveerde, lacht hij in Het Laatste Nieuws. Plots besef je dat je als voetballer toch wat ouder wordt. Ik vind niet dat ik nu plots moet gaan roepen of commanderen omdat ik de oudste ben. Maar als er iets is, kunnen de jonge gasten altijd bij mij terecht. Ik ga mijn mond opendoen als het nodig is."

Goor moest even nadenken toen Brian Vandenbussche voor hem stond. Nochtans is de keeper van Heerenveen ambitieus. "Ik besef dat ik hier ben door de blessure van Proto, maar ik zal mijn kans grijpen. Nu ik opgeroepen ben, wil ik eerste keeper worden. Dit is geen verrassing, eerder een beloning."
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 10-05-2006 22:05

Ik verwacht gewoon dat Brian eerste keus wordt. Anders had hij echt niet bijgetekend tot 2011. Die gaat niet weer op de reservebank zitten.

En Hveen wil een team gaan bouwen rond Vandebussche, Breuer en Bosvelt
Ken-nie Steppe, wel keepen
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor steven_9 » 11-05-2006 13:29

Vandenbussche gewoon 1e keeper. Waterman kan beter verkocht worden. Vandenbussche heeft zijn contract verlengt tot 2011, is 24 jaar. Hij doet het goed, pakt punten voor ons. Iets wat Boy toch niet zal doen. Dus het beste lijkt me maar dat Waterman verkocht word.
steven_9
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 10-05-2006 19:53

Berichtdoor JacPos » 11-05-2006 20:21

Voor mij is VDB absoluut de nummer één maar de Belgische bondscoach heeft hem tot op dit moment nog geen speelminuten gegeven. België speelt nu tegen Saudi Arabië in Sittard. De ruststand is 1-1 (1-0 Tom Caluwé en 1-1 Bart Goor,ed) en of VDB zijn debuut gaat maken kun je hier beluisteren...
In voor- en tegenspoed; altijd een Fean-fan!!!
Avatar gebruiker
JacPos
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 27-01-2006 01:59
Woonplaats: Hantumeruitburen

Berichtdoor Feanfan » 12-05-2006 09:09

Heeft hij nu ook daadwerkelijk gespeeld??
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten