Niklas Tarvajärvi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

michel schreef:welke goede pass heeft Hanssen dan gegeven, ik kan het me niet herinneren namelijk....
de pass op steur (die miste)
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

Niklas scoorde vanavond bij de beloften opnieuw een geweldig doelpunt.
Beloften hebben gewonnen met 1 - 4 van Utrecht.
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Ik sprak mijn vermoedens al eens uit in een ander topic, waar enkelen mij wisten te verzekeren dat hij wel mee mocht doen in de Uefa cup. Helaas, dat mag niet.
Tarvajärvi niet in UEFA Cup
21/12 Niklas Tarvajärvi doet niet met Heerenveen mee in het UEFA Cup-toernooi Steaua Boekarest. De Finse spits blijkt helemaal niet speelgerechtigd.


De UEFA-regels laten aan duidelijkheid eigenlijk niets te wensen over: ,,A player may not play UEFA club competition matches for more than one competing club in the course of the same season.'' Daaruit volgt dus dat Tarvajärvi dit seizoen niet in Europese wedstrijden van SC Heerenveen mag uitkomen. De Fin speelde al in de eerste ronde van het UEFA Cup-toernooi met MyPa tegen Grasshoppers. De clubleiding van SC Heerenveen was in de veronderstelling dat Tarvajärvi vanaf januari 2006 ook voor Heerenveen in Europa mag uitkomen, maar dat is dus niet het geval.

Dat Tarvajärvi niet speelgerechtigd is, is een flinke tegenvaller voor de club. Mochten SC Heerenveen en Ajax het eens worden over de transfer van Klaas Jan Huntelaar, dan heeft het in Europese duels eigenlijk alleen nog Georgios Samaras (en in noodgevallen Arnold Bruggink) over voor de spitspositie.
bron: abelenstra.com
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

O, shit! Dan blijven er in Europa inderdaad weinig spitsen over. Ik was er eigenlijk heilig van overtuigd (net als de club blijkbaar) dat hij wel kon spelen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik las het bericht net ook op abelenstra.com. Flinke tegenvaller, zo'n iemand zou je goed kunnen gebruiken in de Uefa-cup. Nog een reden om Klaas Jan nog niet te verkopen dus!
Gebruikersavatar
Vandenbussche--fan
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 25-11-2005 16:48

Bericht door Vandenbussche--fan »

Ik dacht dat het altijd zo was dat: alle spelers die in de UEFA Cup en de Champions League uitkomen en verkocht worden na dat ze voor hun club gespeeld in een van deze competities. Dat ze tot de transfer periode niet voor hun nieuwe club in Europa mogen uitkomen in dat geval zou het betekenen dat Huntelaar niet voor Ajax uit zou mogen komen zo dacht ik dat het ging.
come on Heerenveen
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Ik weet niet hoe de regel precies in elkaar steekt, maar één ding is zeker, een speler mag niet voor 2 clubs in hetzelfde tournooi uitkomen.

Ball ging van Glasgow Rangers naar PSV, maar had bij de Rangers al voorronde CL gespeeld en mag zodoende niet meedoen met PSV na de winterstop (net als Tarvajarvi dus, maar dan in de uefa cup), maar had PSV zich geplaatst voor de uefa cup dan mocht Ball wel meedoen. Koné mag wel in de CL spelen want hij had slechts in de intertoto gespeeld. In januari mag een ploeg die nog uitkomt in een europese competitie een x-aantal spelers wisselen in hun selectie welke in augustus bij de uefa is ingediend.

En daarom mag Huntelaar met ajax gewoon CL spelen neem ik aan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Kan iemand vertellen waar ik gegevens over de beloftes kan lezen?
Op de officele site staat wel wat, maar niet een schema met gespeelde wedstrijden, doelpunten en topschutters enzo.
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

ik snap niet waarom Tarvajärvi in de laatste wedstrijd maar tien minuten speeltijd kreeg. Ik vond in die 10 minuten die hij speelde dat er meer dreiging kwam dan al de vorige minuten bij elkaar.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Dat lijkt me niet, want die laatste 10 minuten waren in hoofdzaak voor Sparta, dat minimaal 2 goede kansen kreeg. Voor het Spartadoel was er alleen die uitglij-partij van Yilderim met ansluitend fluitconcert. Tarvajarvi was overigens wel bij deze situatie betrokken. Ik ben ik wel met je eens dat hij vaker en langer zou moeten spelen, hij gaat in elk geval de strijd aan en is in de lucht niet meteen kansloos.
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

waar ik eigenlijk op doel is dat vanuit het centrum de ballen naar de spits gespeeld konden worden zonder dat er direct bal verlies op volgde. Naar mijn idee reageerde
sparta daar ook op door in iedergeval 1 of 2 verdedigers bij hem in de buurt te laten lopen.
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Kan me niet voorstellen dat Tarvajarvi slechter is dan Bruggink.
Hij kan tenminste een bal aannemen en bij zich houden Bruggink kan met wat geluk de bal raken maar weet bij god niet welke kant hij dan opgaat.
Waarna hij vervolgens telkens te laat komt om er nog iets mee te doen.
Geen wonder dat het middenveld en de verdediging niet meer loopt.
Je speelt de bal naar voren en voor dat je eventueel aan kunt sluiten is de bal je al weer voorbij EN MOET JE ER WEER ACHTER AAN.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Kan me niet voorstellen dat Tarvajarvi slechter is dan Bruggink.
Hij kan tenminste een bal aannemen en bij zich houden Bruggink kan met wat geluk de bal raken maar weet bij god niet welke kant hij dan opgaat.
Je hebt weer helemaal gelijk Cannigia, kijk naar de wedsrijd tegen sparta, Tarvajärvi kwam
erin voor Bruggink en het middenveld en de aanval werden er stukken beter van... (NOT)
Heerenveen: superbia ex septentrio
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Ben het wel met Cannagia eens. Ik heb liever een aanspeelpunt zoals Tarva dan Bruggink. Het is géén spits.

Het is ook maar de vraag hoe het met Tarva in een volledige wedstrijd zal gaan, maar dat valt natuurlijk te proberen.
Er zal dus gewoon een nieuwe spits moeten komen, met Tarva heb je (nog) géén topspits in huis, en Bruggink is en blijft een middenvelder.
Heb in beide niet het vetrouwen dat ze er zomaar even 15 injagen in de resterende wedstrijden.
Gebruikersavatar
Damaster
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 02-12-2002 19:30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Damaster »

Ja het wordt tijd dat Niklas eens wat speeltijd krijgt.
Laat hem maar eens een paar wedstriden chter ekaar staan.
Kan Bruggink mooi op het middenveld, daar komt hij beter tot zijn recht, lekker sleuren etc.

Dan Kissi of Hanssen op rechts, dat loopt ook wel.

Maar hopen dat GJ Niklas eens een kans geeft en niet steeds 15, 20 of 30 mjinuten.
Die jongen moet vertrouwen krijgen en dan wordt het een goeie.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Het blijft erg rustig rondom Tarva. Gezien het optreden van de Vries afgelopen weekend tegen NAC, verwacht ik nu toch wel eens kansen voor Tarva.

Of zou G.J. het helemaal niet zien zitten met hem?

Van de Vries wordt ik onderhand een beetje moe, laat Tarva maar weer eens zien wat zijn kunsten zijn.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

abegoal schreef:Het blijft erg rustig rondom Tarva. Gezien het optreden van de Vries afgelopen weekend tegen NAC, verwacht ik nu toch wel eens kansen voor Tarva.

Of zou G.J. het helemaal niet zien zitten met hem?

Van de Vries wordt ik onderhand een beetje moe, laat Tarva maar weer eens zien wat zijn kunsten zijn.
Kan me niet voorstellen dat GJV het niet in Tarva ziet zitten! Waarom zou hem anmders als niet speelgerechtigde speler hebben meegenomen naar Roemenie? Nee ik denk dat Tarva (terecht) zijn kansen nog wel krijgt.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Waarom meegenomen naar Roemenie?
Misschien gewoon als vriendelijk gebaar?
Moet je daar echt zoveel achter zoeken?
Ik ben wel van mening dat hij eens een echte kans zou moeten krijgen.
Hij is sneller en beweeglijkerdan De Vries en gebruikt zijn lichaam minstens even goed, in elk geval met wat meer succes. Bovendien heeft hij met eveneens maar weinig speelminuten al wel tweemaal gescoord.
Hannus21
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2006 13:50

Bericht door Hannus21 »

het is toen gewoon gezegd dat hij mee was naar Roemenie om betrokkenheid bij de groep te krijgen...er waren 2 spelers mee die niet speelgerechtigd waren en die volgend jaar wel bij de A-selectie zitten, wacht maar af Tarva staat er volgend jaar!
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

gewoon om mee te gaan op stap net als alle spelers mochten op stap als ze wonnen heb ze nog nooit zo ........... gezien. :lol:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Geil? :wink:
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

het zou mij niet verbazen als Niklas in de basis start, tegen Twent, nu Bruggink geschorst is en de Vries geblesseerd.
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Dat is een zekerheidje natuurlijk, wie zou er anders moeten staan.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Uiteraard hoop ik zaterdag dat Niklas in de basis zal starten, maar Verbeek kennende gaat dat niet gebeuren. Ik gok op een zielloze aanval met Yildirim Nilsson en Pranjiç, waarbij laatstgenoemde wel zijn uiterste best doet, maar ook verzuipt met 2 stuntelende aanvallers naast hem.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Met een balvaste speler in de spits krijgt het elftal tijd om bij te sluiten en zich onder de druk uit te worstelen. Dus: Tarva in de spits tegen Twente, een beweegslijke speler vlak achter hem (Norregaard of Hanssen), Nilsson en Yildirim (een goed alternatief mag ook) op de zijkanten en Bosvelt en Pranjic op het middenveld. Ook zaterdag was het inbrengen van Tarva het breekpunt.
GW
Bankzitter
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-02-2005 13:14

Bericht door GW »

Zaterdag pakte het in brengen van Tarvajarvi inderdaad goed uit, maar hoe ze toen speelden valt geen wedstrijd vol te houden, zeker voor de middelvelders niet. Hij is wel balvaster, maar Heerenveen zal toch weer proberen te gaan voetballen en dan is hij in mijn ogen niet zo bruikbaar. Zeker niet als hij ver van het doel staat, maarja we hebben weinig alternatief. Laat nilsson maar aan de buitenkant staan.
Ik val onder klapvee!!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Zaterdag tegen RKC was hij misschien wel een beetje balvast, tegen Utrecht was hij dat absoluut niet. Maar we zullen het er zaterdag mee moeten doen. Het kan een (hele)goede spits worden denk ik, maar is dat nog niet dus is het erg afwachten hoe deze jonge speler zaterdag zal spelen.
niklas fanclub
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-04-2006 20:45
Locatie: akkrum

Bericht door niklas fanclub »

Tarvajarvi is een waardig opvolger van de twee vertrokken spitsen. Vrijdag deed hij het tegen een goed elftal naar behoren en rondde hij die kans vrij simpel af. Hij liet ook echt zien dat hij wel degelijk kan voetballen, kijk ook naar de fraaie assist op Nilsson in Enschede.
Hopenlijk pakt zijn enkelblessure niet al te zwaar uit.
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Seizoen wellicht over voor Tavajärvi
11 april 2006, 10:34
Door: Pim Dikkers
Voor Niklas Tavajärvi lijkt het seizoen ten einde. De spits van sc Heerenveen raakte in het duel met Feyenoord geblesseerd aan zijn enkel en is daardoor een aantal weken uitgeschakeld.
In de slotfase van de wedstrijd tegen de Rotterdammers raakte de Fin geblesseerd. Het is nog onduidelijk hoe groot de schade daadwerkelijk bedraagt. Tarvajärvi lijkt in ieder geval de resterende twee competitiewedstrijden aan zich voorbij te moeten laten gaan. Of hij het begin van de play-offs haalt is eveneens een vraagteken.

Foto: sc-heerenveen.nl
bron: voetbalprimeur

hebben we weer een spits die het aardig doet en ja hoor gebleseerd.
het zit ons ook niet mee.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

ja, dit is een fikse tegenvaller.
Hij werd tegen Feyenoord te weinig gezocht, maar wat hij deed was in de meeste gevallen goed.
Plaats reactie