Remember.............

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor kukkel » 06-01-2006 02:39

wauw erg leuk om te lezen allemaal dit..Niet alles staat mij zo scherp meer bij...Maar dat komt ook door mijn alcahol gebruik[nee ik zie hier geen knipoogje staan]De mistwedstrijd bijna vergeten...halverwege de wedstrijd naar de jouwer gegaan...Gelift met een vent in een lada en toen ik de deur achter me dichtsloeg lag het raam eruit...toevallig nog aan gedacht toen ik noodgedwongen een lift moest nemen na ajax jl....ditmaal bleef het raam heel.
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Berichtdoor Arjen » 06-01-2006 07:48

De slechtste wedstrijd ooit is voor mij absoluut de bekerfinale tegen Roda.
Eerst al niet met de bus er naar toe mogen terwijl we een groep op papier hadden staan die overal naar toe gingen (maar ja, de korfbalclub uit Lutjelollum had de laatste bus gekregen :urgs: :evil: . om vervolgens een bagger wedstrijd zien.
Ook ik ben meteen na het laatstefluitsignaal in de eerste de beste trein terug gegaan.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Squerrel » 06-01-2006 08:36

Ook ik baal nog steeds van die finale tegen Roda. Gehoopt, verwacht je een overwinning en word je zo naar huis gestuurd.

Ik lees hier al 5 minuten, 10 minuten eerder het stadion uit. Ik ben echt een dik kwartier voor de tijd vertrokken en zat dan ook echt als eerste in de trein met een maat van me. Kwaad op de conducteur dat de trein nog niet wegging met een paar man erin...snap je niet :mrgreen:

KUTDAG
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Romano for president » 06-01-2006 09:39

Maar wat was Talan de eerste helft op dreef. Hij dolde die linksback helemaal, maar het had geen resultaat.
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor HaEmTeDe » 06-01-2006 12:40

Het seizoen 2003/'04 (laatste van Foppe). De twee wedstrijden tegen Zwolle. Thuis in de laatste minuut de overwinning voorbij zien gaan. In Zwolle was het helemaal om te janken. In het bezoekersvak achter prikkeldraad en vlijmscherpe punten als een stel criminelen aan- en afgevoerd in bussen), Bertje Zuurman opnieuw Heerenveen de punten afhandig makend. Gelukkig was dit de kortst mogelijke terugreis.
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

Berichtdoor mechielz » 06-01-2006 13:16

Dit seizoen.
Dieptepunt:Ostrava uit (de wedstrijd dan). Dat team was zo ontzettend triest, kon me niet voorstellen dat sch het daar lastig tegen zou gaan krijgen. Het tegendeel bleek helaas, Heerenveen bakte er helemaal niks van.

Hoogtepunt: Ostrava thuis. Heerenveen liet eindelijk een keer zien wat ze kon, 5-0. Hier had ik vooraf echt niet op gerekend. Sfeer was ook uitstekend. Al was Groningen ook erg mooi.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-01-2006 13:34

Romeo Wouden, was dat niet de speler die er mede voor zorgde dat Heerenveen eigenlijk voor het eerst ajax versloeg? Volgens mij werd het 2-0.
Ik ga nog niet zo heel lang mee, maar heb toch al heel wat mooie momenten meegemaakt.
Uit bij Veendam tijdens de beker, in het kippenhok. We wonnen met 0-2.
Uit bij Psv, met die wereldgoal van Hansson, heb nog nooit zoveel meter in een uitvak gemaakt :D .
Uit bij ajax, van 1 seizoen terug, 1-3 winst!
Uit bij Newcastle, fantastisch! Dat land ademt 1 en al voetbalsfeer uit! Jammer dat het stadion maar voor zo'n 1/3 gevuld zat.
Thuis, tegen Levski. In de 90e minuut alsnog de 2-1 maken, terwijl ik de hoop al stilletjes had opgegeven. Daarna nog 4 lange minuten in spanning gezeten, van wat er in Marseille gebeurde. Achteraf ook nog geluk gehad met de goal in de laatste minuut.
Uit bij Fnoord 2 jaar geleden. We leken na 0-2 voor te staan voor het eerst te gaan winnen in de Kuip, helaas maakte Thomas Buffel nog 2 goals.

Dat zijn al een paar van de mooie en minder mooie herinneringen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Forza » 06-01-2006 14:03

Romeo Wouden, was dat niet de speler die er mede voor zorgde dat Heerenveen eigenlijk voor het eerst ajax versloeg? Volgens mij werd het 2-0.


Klopt geloof ik wel. De andere goal was van Tomasson. Het werd 2-0, inderdaad.

Levski thuis is natuurlijk nu al een klassieker. Laatste minuut scoren, de afgekeurde goal van Dinamo in Marseille, de spanning en het wachten na afloop...

Ook mooi in mijn herinnering: Heerenveen - PSV (kwartfinale beker 1993), Heerenveen - Twente (kleine bekerfinale in Zwolle), Heerenveen - PSV (4-1, september 2001), Heerenveen - Helmond Sport 8-3. Enz, enz, enz, enz...
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Frisian Viking » 06-01-2006 14:43

HaEmTeDe schreef:Het seizoen 2003/'04 (laatste van Foppe). De twee wedstrijden tegen Zwolle. Thuis in de laatste minuut de overwinning voorbij zien gaan. In Zwolle was het helemaal om te janken. In het bezoekersvak achter prikkeldraad en vlijmscherpe punten als een stel criminelen aan- en afgevoerd in bussen), Bertje Zuurman opnieuw Heerenveen de punten afhandig makend. Gelukkig was dit de kortst mogelijke terugreis.

Haha, met die strandbal die iemand voor zijn kop kreeg. Werd die vrouw flink pissig, was wel mooi :D . De wedstrijd was inderdaad om te janken. Als Heerenveen niet verloor had het een nieuw clubrecord gevestigd, 12 wedstrijden op rij zonder nederlaag.

En je word daar inderdaad opgevangen als een stel criminelen. Een stuk of wat palen zonder functie staan daar in de weg, dan nog dat net wat er hangt, die punten die op weer andere palen rusten. Je zag geen hol van de wedstrijd.

Súrhusterfeanfans schreef:Uit bij Veendam tijdens de beker, in het kippenhok. We wonnen met 0-2.

Met een doelpunt van naar ik meen Lionel Lord. Is ook iet echt ver gekomen.

Trouwens, slechte wedstrijden. Ik heb National Boekarest (uit) nog niet gehoord. Thuis was daarentegen een geweldige wedstrijd, wat een sfeer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Jeroen » 06-01-2006 14:49

Súrhusterfeanfans schreef:Uit bij Veendam tijdens de beker, in het kippenhok. We wonnen met 0-2.


Met zo ongeveer de laatste illegale fakkel in een vak bij ons. Wedstrijd was wel enorm slecht trouwens.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Roelof » 06-01-2006 15:22

Ik heb nooit geweten dat Veendam met het openbaar vervoer verder is als Maastricht. Was wel super verder.

De meeste wedstrijden zijn natuurlijk al genoemd. Bij de thuiswedstrijd tegen National Boekarest kreeg ik toch wel een speciaal gevoel. Roda Jc uit voor de beker was legendarisch. Net als Telstar uit. Nog nooit in zo'n lelijk stadion gezeten.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor HaEmTeDe » 06-01-2006 15:42

Drieduizend Friese supporters beseften dat en volgden hun ploeg op aken en klippers. De steun van de vloot mocht niet baten.

Heerenveen speelde zelfs volgens trainer Foppe de Haan een 'waardeloze wedstrijd' en verloor met 3-0.

Bron: wedstrijdverslag SC Heerenveen fansite


27 maart 1993 Met een gigantische groep supporters naar het altijd leuke Volendam. Alleen die middag niet. Vanaf het begin totaal geen inzet.
Ik had een volstrekt andere verwachting van die middag daar toen.
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

Berichtdoor palle mulder » 06-01-2006 17:03

De afscheidswedstrijd van Radion Camataru.... kippevel....

En de wedstrijd thuis tegen Sparta meende ik, in de laatste minuut een penalty voor Sc Heerenveen, Tomassen neemt en mist, ongelooflijk, wat was dat balen...
Avatar gebruiker
palle mulder
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:32
Woonplaats: leeuwarden

Berichtdoor Romano for president » 06-01-2006 17:11

Jeroen schreef:
Súrhusterfeanfans schreef:Uit bij Veendam tijdens de beker, in het kippenhok. We wonnen met 0-2.


Met zo ongeveer de laatste illegale fakkel in een vak bij ons. Wedstrijd was wel enorm slecht trouwens.


Volgens mij werd er vorig jaar bij een europa cup wedstrijd nog eentje afgestoken in vak 27
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Squerrel » 06-01-2006 17:55

Volgens mij werd er afgelopen jaar nog 1 afgestoken in Groningen (konden er ook 2 zijn)

Ok het was niet heel erg zichtbaar maar dit had meer met de kwaliteit van de fakkel te maken :mrgreen:
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor wald pyk » 06-01-2006 19:46

Februari 1997.Heerenveen-nec volgens mij voor de beker.In de rust land er een helicopter op het veld.Daar uit stapt de nieuwe sponsor van nec.Een mannetje van 3 turfen hoog.Bart de Graaf.Lekker zingen van "hij is de smurf van nec".Weet niet meer of we die wedstrijd hebben gewonnen.Die dag zal ik nooit weer vergeten omdat ik later die nacht een vrij ernstig verkeers ongeluk heb gehad.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor montana » 06-01-2006 22:38

Squerrel schreef:Volgens mij werd er afgelopen jaar nog 1 afgestoken in Groningen (konden er ook 2 zijn)

Ok het was niet heel erg zichtbaar maar dit had meer met de kwaliteit van de fakkel te maken :mrgreen:


Ja ik stond er nog geen meter naast en ik kon die fakkel nauwelijks zien. Persoon die hem afstak hield hem zelf gewoon vast (de bikkel! :mrgreen: ).

Twente uit (laatste wedstrijd Foppe) was voor zover ik weet laatste "echte" fakkel :S.
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor hansrob » 07-01-2006 13:15

Het is al een vrij uitgebreid topic dus ik weet even niet of het er al staat als dat het geval is verwijder je deze bijdrage maar.

Ik ben nog niet zo lang Feanfan dus kan ook niet zover terug als sommige van jullie maar wa sfeer betreft was de wedstrijd uit tegen Newcastle vorig seizoen toch wel een hele mooie. Zeker de tweede helft toen er vrijwel constant zo werd gezongen dat de Engelse supporters een paar meter verder op er stil van werden. Ik koester nog steeds de herinneringen hieraan.Helaas was het resultaat minder en vlogen we eruit maar je kunt niet alles hebben.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron