FC Barcelona

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

FC Barcelona

Berichtdoor The North » 12-06-2003 17:04

Komende zondag zal de toekomst van FC Barcelona voor de komende jaren een nieuwe richting krijgen. De circa negentigduizend kiesgerechtigde socios kiezen dan een nieuwe voorzitter. Ze kunnen kiezen uit liefst zes kandidaten, tekenend voor de immense verdeeldheid binnen de club.


WIE ZIJN DE ZES KANDIDATEN EN WAT BELOVEN ZE?

> Lluís Bassat: 'schuld wegwerken, Guardiola aan het roer'
> Joan Laporta: 'haalt Beckham en Hiddink naar Barça'
> Jaume Llauradó: 'Chivu, Koeman en Casillas'
> Josep Martínez-Rovira: 'Van Nistelrooy wil dolgraag komen'
> Josep Maria Minguella: 'karakter met Neeskens, goals met Makaay'
> Jordi Majó: 'tennisser Bruguera en spits Kezman'


Loze beloftes..??
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Johnny de Jong » 12-06-2003 17:13

Hoog Nederlands gehalte bij die beloftes.

Ik denk dat Bassat de beste kandidaat is. Eerst die schuld maar eens weg.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een club met zo'n schuld nog eens een speler als Beckham aan kan trekken :? Bovendien hebben ze voor die positie Mendieta al lopen dus het wordt een aankoop in de categorie 'overbodig'. Verder lijken me beloftes als Cassilas en Van Nistelrooij een beetje triest.
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Roelos » 12-06-2003 21:17

Johnny de Jong schreef: Bovendien hebben ze voor die positie Mendieta al lopen dus het wordt een aankoop in de categorie 'overbodig'.


Barcelona is dit seizoen volgens mij helemaal niet tevreden over Mendieta, hij heeft bijlange na niet het niveau gehaald van zijn gouden tijden in Valencia. Daarom wordt waarschijnlijk (of het moet al gebeurd zijn) zijn huurcontract niet verlengt.

Een nieuwe man voor die posititie is dus wel degelijk nodig.

Verder heb ik nog maar 1 zin te zeggen voer heel dit topic wat betreft de kandidaten:
''geen woorden maar daden''
(mijn excuses voor het hoge Feyenoord gehalte)
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor Johnny de Jong » 13-06-2003 11:03

Roelos schreef:
Johnny de Jong schreef: Bovendien hebben ze voor die positie Mendieta al lopen dus het wordt een aankoop in de categorie 'overbodig'.


Barcelona is dit seizoen volgens mij helemaal niet tevreden over Mendieta, hij heeft bijlange na niet het niveau gehaald van zijn gouden tijden in Valencia. Daarom wordt waarschijnlijk (of het moet al gebeurd zijn) zijn huurcontract niet verlengt.

Een nieuwe man voor die posititie is dus wel degelijk nodig.


Mendieta moet bij Barcelona ook de hele rechterflank bestrijken. Dan gebruik je hem verkeerd, want hij moet een back achter zich hebben. Met Beckham is dat hetzlefde verhaal.
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Mister Grie » 13-06-2003 12:58

> Jordi Majó: 'tennisser Bruguera en spits Kezman'
Dat hij gekozen word, dan haalt ie kezman! Het blijkt dat ie al rond is met PSV en Kezman zelf(Txt Ned2)

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Mister Grie
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:39
Woonplaats: Woudsend

Berichtdoor michel » 13-06-2003 20:07

MajÓ is al rond met P$V en Kezman maar de kans is klein dat hij gekozen wordt (zo
schijnt het). Als Kezman naar Barcelona gaat is dit ook voor SCH niet positief, J.d.J.
halen zal dan nog wel wat bemoeilijkt worden.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Noord » 14-06-2003 09:52

Ben ik nou onnozel of heeft Heerenveen zijn zinnen weer op JdJ gezet :upto:

Die kost geld en komt dus niet!
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor The North » 14-06-2003 09:56

Ach heerenveen wacht nog ff rustig af misschien verlaagt de prijs nog wel wat...
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Marça » 14-06-2003 17:14

> Jaume Llauradó: 'Chivu, Koeman en Casillas'


Wat een hoogvlieger zeg.... Casilias.. :roll:, als je die wil halen moet je wel van hele goede huize komen.. met andere woorden, lukt je nie :?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor michel » 14-06-2003 18:10

Barcelona komt toch van vrij goede huize dacht ik zo.....
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Marça » 14-06-2003 18:33

michel schreef:Barcelona komt toch van vrij goede huize dacht ik zo.....


Moet ik hier nog serieus op reagere... :roll:, is een beetje Derksen reactie.. :?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor michel » 14-06-2003 18:41

Laat je niet afleiden door de buitenkant marca.

In de hele wereld zijn er een paar clubs die kunnen opboksen tegen de
koninklijke, Barcelona is er 1 van.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Marça » 14-06-2003 19:33

Ik snap dat ook zeker wel, maar het gaat mij erom dat men Iker Casillias probeert te halen, die notabene bij de grootste concurrent speelt, en al eerder heeft aangegeven er totaal geen zin in heeft om naar Barcelona te verhuizen... Dat noem ik gewoon ongeloofwaardig, of wil jij anders beweren :?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor michel » 14-06-2003 23:18

Ik wil zeker iets anders beweren, Cassilias heeft namelijk al een voorcontract met
Llaurando getekend. Dus als hij preses wordt dan komt Cassilias naar Barca.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Johnny de Jong » 15-06-2003 09:28

michel schreef:Ik wil zeker iets anders beweren, Cassilias heeft namelijk al een voorcontract met
Llaurando getekend. Dus als hij preses wordt dan komt Cassilias naar Barca.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een basisspeler van de grootste club op aarde verhuist naar de concurrent die niet eens Europees voetbal speelt.
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Mister Grie » 15-06-2003 13:10

Wie had gedacht dat Figo naar Madrid ging? en dat Luis Enrique van Real nar Barca ging?
Dus het zou mij niets verbazen!

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Mister Grie
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:39
Woonplaats: Woudsend

Berichtdoor Marça » 15-06-2003 15:26

Het lijkt mij sterk dat hij ,in mijn ogen, de beste club van de wereld wil verlaten om bij Barça te gaan spelen.. Hij is in Madrid geboren en zeer waarschijnlijk opgegroeid bij Real, dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat hij dan zo ff naar Barça gaat.. Figo deed hetzelfde maar hij is niet opgegroeid bij Barcelona, Casillias wel degelijk..

Uitspraak van Casillias: "I want to play here the rest of my career"
http://www.realmadrid.com/web_realmadrid/templates/minisite/fichajugador.jsp?idpersona=136

Ach jah, je weet et nooit in et voetbal, we zien vanzelf wel.. :wink:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor Mister Grie » 16-06-2003 11:22

We zullen het voorlopig niet weten wat er allemaal afspeelde met Casilias. De nieuwe prese van Barcalona is Laporta.

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Mister Grie
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:39
Woonplaats: Woudsend

Berichtdoor Heert-Jan » 16-06-2003 12:12

Je weet het niet, wat is clubliefde? Raul is opgegroeid bij Athletico en speelt nu bij Real..
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor arnoudleer » 16-06-2003 12:55

Joan Laporta nieuwe voorzitter van Barcelona

15/6/2003 23:33

Joan Laporta is zondagavond door de socios van Barcelona met overgrote meerderheid gekozen tot de nieuwe voorzitter. De Catalaanse advocaat, met David Beckham als zijn voornaamste verkiezingstroef, bleef zijn naaste concurrent Lluís Bassat ruim voor.
De verkiezingsstrijd, die Barcelona en Catalonië wekenlang in de greep hield, was aldus aanmerkelijk spannender dan de verkiezing zelf. Tegen alle verwachtingen in was het namelijk Joan Laporta die maar liefst 52 procent van alle stemmen trok. Daarmee liet de Catalaanse advocaat al zijn vijf concurrenten ver achter zich. Lluís Bassat, publicist van beroep en tot voor kort nog de favoriet in de polls, kwam niet verder dan bijna 32 procent.

De veertigjarige Laporta was in het verleden leider van de oppositiegroepering de Blauwe Olifant. Hij wordt voor de komende drie jaar de opvolger van Joan Gaspart. Gaspart vertrok in februari van dit jaar, nadat hij de door hem gehaalde Louis van Gaal vanwege de tegenvallende resultaten moest ontslaan.

Evenals zijn vijf opponenten, deed Joan Laporta verregaande verkiezingsbeloften. Zijn voornaamste troef was David Beckham. Hij beloofde Becks voor een bedrag van 42 miljoen euro naar Camp Nou te halen en bereikte met Manchester United intussen overeenstemming over een overgang.

Laporta beloofde echter méér. Zo schermde hij ook met overeenkomsten met Guus Hiddink als trainer (na één jaar zou de PSV-coach moeten doorschuiven naar de postitie van technisch directeur) en Fenerbahçe-doelman Rüstü. Joan Laporta beweerde overigens ook dat hij kon rekenen op de steun van Johan Cruijff. JC sprak zich overigens nimmer zelf in die richtig uit. 'Waarom zou ik de kastanjes uit het vuur moeten halen voor een voorzitter?', liet Cruijff weten.




bron: http://www.vi.nl
arnoudleer
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 06-04-2003 11:13

Berichtdoor Johnny de Jong » 16-06-2003 13:24

Bn benieuwd hoe de soap rond Beckham nu verdergaat :lol:
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Johnny de Jong » 16-06-2003 13:37

Johnny de Jong schreef:Bn benieuwd hoe de soap rond Beckham nu verdergaat :lol:


Zo dus:

Laporta krabbelt terug: 'Ik heb Beckham niet beloofd'

16/6/2003 14:04

Nog geen dag nadat de socios van Barcelona hem tot voorzitter van de Catalaanse club kozen, lijkt Joan Laporta al terug te krabbelen. 'Ik heb nooit beloofd dat ik Beckham naar Barcelona zou halen', vertelde de kersverse preses op BBC Radio.
De advocaat lijkt zijn woorden te wegen nu hij daadwerkelijk de macht heeft bij de roemruchte club. 'Ik heb alleen gezegd dat ik een overeenkomst had met Manchester United.' Dat hij dat akkoord trots aan de hele voetbalwereld meldde en daarmee de suggestie wekte Becks bijna binnen te hebben, wuift hij weg.

Net als het feit dat hij de hoogfavoriete Luis Bassat met ruim verschil versloeg, terwijl deze rivaal een week geleden (vóór de onthulling over Beckham) nog een flinke voorsprong had in de peilingen.

'We wachten op een bericht van Beckham', verduidelijkt Laporta. 'We hebben aan een eerste voorwaarde voldaan, door de verkiezing te winnen. Nu zullen we met de zaakwaarnemers van Beckham gaan praten.'

De speler zelf had vorige week nog laten weten geen trek te hebben in een transfer naar Barcelona. Bovendien stoorde hij zich eraan dat hij hét onderwerp is van de verkiezingsbelofte van Laporta zonder daarin te zijn gekend. Een transfer naar Real Madrid lijkt nog steeds het meest waarschijnlijk voor de aanvoerder van de Engelse nationale ploeg
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor KSI » 17-06-2003 21:10

De kogel is door de kerk hij heeft getekend voor real.


MADRID VERSLAAT BARÇA IN STRIJD OM BECKHAM 17-06-2003


De soap rondom Manchester United-ster David Beckham lijkt eindelijk tot een einde gekomen. Real Madrid zou de aanvoerder van het Engelse elftal hebben vastgelegd voor een periode van vier jaar, zo meldden de Spaanse media. Met de overgang zou een bedrag van 25 miljoen euro zijn gemoeid. De transfer zal een klap zijn voor Barcelona's nieuwe voorzitter Joan Laporta, die het aantrekken van Beckham op zijn verkiezingsprogramma had staan. Laporta had inmiddels al een overeenkomst met United gesloten
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Berichtdoor Caspar » 17-06-2003 21:15

hahaha, dat is nou humor :lol: :lol: :lol:

es kijken hoe hij reageert :lol: :lol:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor KingBee » 17-06-2003 22:13

Dit is een aderlating voor mijn meest favoriete competitie.....
Er spelen al weinig goeie engelse spelers in het Premiership en nu gaat Beckham die er met kop en schouders bovenuit steekt ook nog eens weg....

Ik gun hem alle succes bij real, wat nu helemaal de beste club van europa is, maar ik hoop niet dat ie op de alom bekende 'steve mcmanaman' wijze verpietert tussen al die vedette's

En ik blijf erbij dat ie het beste in de Premier League tot zijn recht komt.

Het schitterende shirt van Real zal hem wel staan trouwens
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Marça » 18-06-2003 10:38

hahaha, dat is nou humor

es kijken hoe hij reageert


Et is volgens mij sowieso al niet zo slim om met spelers te gaan "schermen", die helemaal niet naar je club willen komen... maar jah... :|
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor The North » 18-06-2003 10:56

Weer een nieuw vervolg van de soap van beckham!!

'Beckham popster zonder hit'

18/6/2003 11:30

Na maanden van speculatie is de moeder van alle transfers, het grootste verhaal ooit afgerond. David Beckham kon simpelweg geen nee zeggen tegen Real Madrid, al wijzen de Engelse media vooral op de zakelijke kant van de transfer.
'The World hasn't ended' kopte The Sun. Volgens het boulevardblad is het vertrek van Beckham niet het einde van de wereld voor Manchester. 'Het is eerder een einde van deel II of misschien deel III.'

Ook volgens Roy Keane is het verlies van Beckham wel op te vangen. 'Hij is een prima kerel, maar over de jaren veel grote spelers hebben Manchester verlaten. We zullen hem missen, maar als speler moet je misschien naar jezelf kijken. Het leven gaat door, ook zonder Becks', zei de Ierse middenvelder tegenover Sky Sports. 'Het is jammer dat hij weggaat, maar ik weet dat onze manager doet wat goed is voor Manchester United. Als hij denkt dat het verkopen van Beckham het beste is voor Manchester dan is het moet hij dat doen.'

Volgens The Times is Beckham niet de grootste voetballer aller tijden. 'Maar beter dan welke speler van dit moment kan hij het spel van de beroemdheid spelen: een popster zonder hit, een filmster zonder film. In die hoedanigheid kan hij iedereen die hem kan kopen rijk maken. Hij is eerder een merk dan een voetballer, met het gevaar dat hij meer een imago wordt dan een man.'

Alan Hansen wijst op de zakelijk kant van de transfer. 'Het Engelse voetbal zal hem missen. Dit land heeft de grootste ster en een van de beste spelers verloren', aldus de commentator van de BBC. 'Er wordt veel gesproken dat Beckham is verkocht vanwege zijn problemen met Ferguson. Ik denk dat dat niet het geval is. Volgens mij is deze transfer een financieel besluit. De vraag is of Manchester United de juiste prijs hebben gekregen.'

Volgens de financiële markten in ieder geval wel. De koers van het aandeel Manchester United steeg in de eerste uren van de handel 3,45%.
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Finuh » 05-07-2003 10:37

BARCELONA, 4 juli 2003 22:32 - Barcelona heeft Patrick Kluivert voor volgend seizoen een aanbieding gedaan die de spits bijna niet naast zich neer kan leggen. Hoe goed zijn zaakwaarnemer Sigi Lens ook z'n best doet, het aanbod van Barcelona is nauwelijks te verbeteren. De Catalaanse club heeft hem een gegarandeerd salaris geboden van € 4 miljoen, plus een premiestelsel waardoor hij er mogelijk zelfs nog eens € 3, 9 miljoen bij kan verdienen. Even afhankelijk van het aantal wedstrijden dat hij speelt, het aantal doelpunten dat hij maakt en het aantal prijzen dat Barcelona in de wacht weet te slepen.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat de nieuw gekozen president van Barcelona, Joan Laporta, zich flink begint te irriteren aan het feit dat hij taal noch teken hoort op het voorstel. "Ik vraag mij af of zijn zaakwaarnemers wel beseffen dat ze dealen met een serieuze club die al 103 jaar bestaat. Wij pikken deze behandeling niet en zeker niet het sprookje dat ze ons vertellen niet met Kluivert in kontakt te kunnen komen", aldus de Laporta



En ik dacht dat ze zijn salaris juist niet konden betalen.

bron: http://www.voetbalonline.nl
Avatar gebruiker
Finuh
Selectiespeler
 
Berichten: 335
Geregistreerd op: 17-12-2002 18:51
Woonplaats: Sneek


Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten