De E-divisie

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De E-divisie

Berichtdoor Riverside » 01-02-2017 15:14

Recent heeft ook Heerenveen een E-sporter binnen de gelederen die onze club gaat vertegenwoordigen in het spel Fifa 17. In dit topic kunnen liefhebbers van het spel de E-divisie bespreken en uiteraard de verrichtingen volgen van Niels Krist die voor Heerenveen speelt.

Er is natuurlijk al het een en ander over gezegd; sommigen vinden dit maar onzin, terwijl anderen het te gek vinden. Ik denk dat dit topic het beste in Sport Overig past, en anders kunnen we het altijd nog verplaatsen naar een ander subforum.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: De E-divisie

Berichtdoor Riverside » 01-02-2017 15:14

Eredivisie voor eSporters start op 6 februari met FIFA-kampioenen en YouTubers
Gepubliceerd op 1 februari 2017 14:57
Maandag 6 februari start de E-Divisie, de Eredivisie voor FIFA 17-eSporters. Iedere Eredivisieclub heeft een eSporter geselecteerd en daarmee is de line-up compleet. De competitie-opzet van de E-Divisie is gelijk aan de Eredivisie, waarbij de wedstrijden integraal te volgen zijn via YouTube, Twitch en FOX Sports.


Daarnaast zijn de samenvattingen en analyses vanaf 6 februari te bekijken in het nieuwe (e)sportprogramma 'Studio E-Divisie'. De E-Divisie is een initiatief van de Eredivisie CV en wordt georganiseerd in samenwerking met alle 18 Eredivisieclubs, EA SPORTS™ en Endemol Shine Nederland. De afgelopen weken hebben de Eredivisieclubs één eSporter geselecteerd die de club gaat vertegenwoordigen in de E-Divisie. Er staat een sterke line-up met meerdere voormalig kampioenen en huidige wereldtoppers.

In 17 speelrondes maken de eSporters van de Eredivisieclubs uit wie het beste is in FIFA 17 Ultimate Team. De clubs spelen allen één keer tegen elkaar, waarbij afwisselend op de PlayStation 4 en op de XBOX One wordt gespeeld. De eSporters moeten zich op beide consoles gaan bewijzen voor hun club.

Wedstrijdschema
Het wedstrijdschema van de E-Divisie is gelijk aan de (tweede competitiehelft van) de Eredivisie. De eSporters van de Eredivisieclubs ontmoeten hun tegenstander slechts enkele dagen voordat de voetballers elkaar op het veld tegenkomen. Aangezien de Eredivisie vanaf 6 februari al vier speelrondes verder is, wordt er in de eerste week een inhaalslag gemaakt. Vier dagen lang zijn de inhaalwedstrijden vanaf 14.00 uur op zowel YouTube als gameplatform Twitch te volgen.

Vanaf 10 februari loopt de E-Divisie helemaal parallel met het reguliere Eredivisie-programma, waarbij van woensdag tot en met vrijdag elke dag drie wedstrijden te zien zijn. Daarnaast zijn de wedstrijden ook wekelijks op televisie te volgen: elke vrijdagmiddag zendt FOX Sports een volledige speelronde van de E-Divisie uit.

Studio E-Divisie
Studio E-Divisie is het nieuwe sportprogramma voor game- en sportliefhebbers waarin samenvattingen en analyses van de E-Divisie te bekijken zijn. Studio E-Divisie is elke vrijdagmiddag om 16.00 uur te volgen op YouTube, Twitch en de website en app van NU.nl en NUsport.

In Studio E-Divisie gaan onder andere YouTubers Koen Weijland, Bas van Velzen (VVBasVV), Matthyas het Lam (FIFAlosophy) en Raoul de Graaf (FC Roelie) de wedstrijden in de E-Divisie verslaan en analyseren. Bas van Velzen is op YouTube wereldberoemd geworden als 'vrijetrappenkoning', terwijl de anderen met name binnen de FIFA-scene bekend zijn geworden. Samen hebben de vier shoutcasters meer dan 800.000 volgers op YouTube.

Ultimate Team
De eSporters spelen binnen de E-Divisie met een eigen team in de FIFA 17-spelmodus 'Ultimate Team'. In Ultimate Team is het mogelijk om zelf een selectie samen te stellen, door spelers te (ver)kopen en online wedstrijden te winnen. De eSporters die veel punten in Ultimate Team hebben verzameld, komen sneller in aanmerking om hoog gewaardeerde voetballers in hun team op te nemen. Alle beschikbare voetballers zijn in de E-Divisie toegestaan: van Cristiano Ronaldo tot aan Vincent Janssen.

Meer informatie over de E-Divisie is te vinden op de nieuwe website: www.e-divisie.nl.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: De E-divisie

Berichtdoor Jazz » 01-02-2017 16:26

Waarom Ultimate Team? Hoe meer geld je in deze gamemode investeert, hoe beter je spelers worden. Speel dan gewoon head to head, met echte voetbalclubs (bijvoorbeeld Heerenveen tegen Groningen)...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: De E-divisie

Berichtdoor heerenveenown » 02-02-2017 23:46

Jazz schreef:Waarom Ultimate Team? Hoe meer geld je in deze gamemode investeert, hoe beter je spelers worden. Speel dan gewoon head to head, met echte voetbalclubs (bijvoorbeeld Heerenveen tegen Groningen)...

Hier ben ik het inderdaad ook mee eens, dan heeft het clubgebonden ook meer waarde.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: De E-divisie

Berichtdoor Riverside » 07-02-2017 10:55

Nu heeft onze E-sporter zijn 1e wedstrijd gespeeld, maar via de officiële kanalen van de club is er niets van terug te vinden. Gemiste kans.

https://youtu.be/WQmeCyo9tco
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: De E-divisie

Berichtdoor Satyr » 07-02-2017 11:51

Ik snap er echt geen klote van waarom dit voor Heerenveen(fans) leuk is.

Moet ik nou fan zijn van die jongen omdat hij toevallig een Heerenveen shirt aan heeft terwijl hij met Neuer, Messi en Ronaldo tegen ADO speelt, dat ook met die drie spelers speelt?

Mis ik nou het punt?

Speelt hij nou met Heerenveen, dan snap ik het nog wel. Ik zou het niet volgen, maar dan begrijp ik het nut van zo'n E-divisie. Nu is het voor 18 man een besloten NK, want ze spelen allemaal met hetzelfde team.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: De E-divisie

Berichtdoor Jazz » 07-02-2017 11:55

Satyr schreef:Ik snap er echt geen klote van waarom dit voor Heerenveen(fans) leuk is.

Moet ik nou fan zijn van die jongen omdat hij toevallig een Heerenveen shirt aan heeft terwijl hij met Neuer, Messi en Ronaldo tegen ADO speelt, dat ook met die drie spelers speelt?

Mis ik nou het punt?

Speelt hij nou met Heerenveen, dan snap ik het nog wel. Ik zou het niet volgen, maar dan begrijp ik het nut van zo'n E-divisie. Nu is het voor 18 man een besloten NK, want ze spelen allemaal met hetzelfde team.


Je slaat de spijker precies op zijn kop Satyr. Geen bal aan de huidige E-divisie. Iedereen heeft dezelfde spelers (Ronaldo, Neymar, Messi, Neuer, Alaba etc. etc.). Er is nul komma nul band met de club. Laat dan een speler van Heerenveen tegen een andere club spelen. Is leuker dan kijken naar een of andere esporter die niemand kent.

Gemiste kans, zowel op marketing gebied, als de E-divisie. Ultimate Team is vreselijk saai en niet eerlijk. Je zag die kerel van Heerenveen ook spelen met een team met mindere spelers dan die Hagenees. Natuurlijk is skill ook belangrijk, maar met betere spelers kan je veel makkelijker winnen...
Laatst bijgewerkt door Jazz op 07-02-2017 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: De E-divisie

Berichtdoor Riverside » 07-02-2017 13:37

Begrijp het punt wel van veel mensen die het leuker vinden als er met spelers van de eigen club wordt gespeeld. Maar ook in dat geval zijn sommige E-Sporters in het voordeel als ze voor Ajax, PSV of Feyenoord spelen.

Met Ultimate Team heb je meer keus, en maakt het niet uit van welke club je de kleuren verdedigt.

Maar goed, de E-divisie is nog maar net van start. Misschien dat er nog wel veranderingen komen op dat gebied.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: De E-divisie

Berichtdoor Jazz » 09-02-2017 21:46

https://www.youtube.com/watch?v=GjsaVtGckec

Lachwekkend slecht is de E-divisie. Alsof 3 gasten in een cafe zitten. Commentaar gaat ook all over the place. Doelgroep is duidelijk voor de categorie 8-16. Paar krachtige termen die aanspreken bij de doelgroep, waaronder "ouwe" en "pannekoek".
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: De E-divisie

Berichtdoor Satyr » 10-02-2017 09:52

Gewonnen!!!!!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: De E-divisie

Berichtdoor fuotbalgek » 10-02-2017 10:13

Het is toch ook niet meer dan logisch dat de E-divisie zich op jeugd richt? Buiten dat is de opzet en entourage nog erg mager inderdaad. Ook de uitvoering doet geen blijk van een sterke selectieprocedure.

Wanneer je een soort ultimate team stijl wilt gebruiken, koppel dit dan enerzijds aan de werkelijke prestaties van spelers en clubs en anderzijds wellicht aan een bijdrage van FIFA spelers om betrokkenheid en connectie met club en fans te vergroten.

Al met al is het nu allemaal net niks omdat we toch iets moeten met E-sports.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: De E-divisie

Berichtdoor Jazz » 01-01-2018 21:10

Ik ben het nu een tijdje aan het kijken, maar die Krist kan er weinig van. Zijn team is ook veruit het zwakst van alle teams. Dat komt misschien omdat de club het minste geeft aan de speler, of omdat Krist zelf weinig geld heeft om spelers te kopen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: De E-divisie

Berichtdoor Surhuisterveen » 02-01-2018 12:43

Die hele E-divisie.. Zonde voor het geld dat de club investeert. Kan me ook niet voorstellen dat hij hoge kijkcijfers scoort.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18


Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 18 gasten