Tweede divisie 2016/17

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Tweede divisie 2016/17

Bericht door Feanfan13 »

Een nieuwe divisie voor ons beloftenelftal staat voor de deur, wat mogen we hiervan allemaal verwachten. En wat kunnen wij als supporters van de hoofdmacht eraan doen om deze jongens nog succesvoller te maken.

Hoe groot moet de selectie worden?
Wat moet de stadioncapaciteit zijn?
Sponsoring?
combi seizoenkaarten?
Etc.
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 482
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Het is toch nog niet zeker waar de belofte-elftallen komen te voetballen? Ik meende dat die ook in de Topklasse of Hoofdklasse konden beginnen?
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Sjoerdbokje schreef:Het is toch nog niet zeker waar de belofte-elftallen komen te voetballen? Ik meende dat die ook in de Topklasse of Hoofdklasse konden beginnen?
Dat is waar maar talenten moeten altijd tegen de sterkste tegenstanders voetballen toch? Denk dat hveen zelf ook in de tweede divisie wil, niet in de eerste en ook niet in de top.
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Beloftenelftallen horen gewoon in een eigen divisie. Integreren in het 'gewone voetbal' is zonde voor de Nederlandse competities. Jammerlijk besluit van de KNVB.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

SCH1920 schreef:Beloftenelftallen horen gewoon in een eigen divisie. Integreren in het 'gewone voetbal' is zonde voor de Nederlandse competities. Jammerlijk besluit van de KNVB.
Oneens! Het komt alleen maar de kwaliteit van de beloftenelftallen ten goede, omdat ze nu eindelijk tegen meer niveau mogen voetballen dan die van sommige beloftenelftallen. Erg goede stap juist.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Beloften teams in de JL & 2e divsie is prima, maar dan moeten het wel gesloten teams zijn zoals ze in Spanje doen.
Dan krijg je dat geswitch van spelers niet, en moeten clubs zorgvuldiger handelen. Dat is veel leuker, maar dan gaat de kwaliteit van de beloften teams wel omlaag, maar dat is niet erg.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Spelers doorschuiven naar een hoger elftal moet altijd mogelijk zijn, vind ik. Mijn visie: op het moment dat iemand een x-aantal wedstrijden voor het eerste heeft gespeeld, mag diegene niet meer uitkomen voor het tweede. Ik geloof dat Spanje ook zo'n soort regeling heeft. Daarmee creëer je een situatie waarbij je clubs dwingt om goed na te denken over de invulling van de selectie(s). Ik zie er op die manier best een meerwaarde in, al blijft de balans hoe dan ook wankel.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bubbe schreef:Eens, maar dan niet onbeperkt.
Die visie deel ik niet. Om competitievervalsing te vermijden is het noodzakelijk om goede regels op te stellen, maar in mijn ogen moet een positieve ontwikkeling binnen dezelfde club altijd gestimuleerd worden. Of dat nou drie, vijf of tien spelers zijn vind ik geen punt van discussie. Andersom werkt dat niet, omdat je dan scheve situaties als in de Jupiler League krijgt. Daarom pleit ik voor een wedstrijdlimiet: na een x-aantal wedstrijden op een specifiek niveau mag je niet meer terug.
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Vreemd dat hier niet veel tegenstanders zijn van beloftenploegen. Kwaliteit hiervan zal me een worst wezen. Het gaat mij er vooral om dat je als trotse vereniging tegen een belofteteam speelt. Neem Sparta - mooie traditieclub, net als Heerenveen - die moet spelen tegen Jong FC Twente. Belediging voor het voetbal. Om nog maar te zwijgen over de bezoekersaantallen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries88' schreef:Daarom pleit ik voor een wedstrijdlimiet: na een x-aantal wedstrijden op een specifiek niveau mag je niet meer terug.
Wat is jouw visie dan over spelers die van (langdurige) blessures terug komen? Hoe of waar moeten die wedstrijdritme op doen. Ga je ze met de nodige risico's voor de leeuwen gooien in de competitie?
Van die x aantal wedstrijden ben ik het wel met je eens. Maar dan moet er dispensatie voor 1 of 2 of desnoods 3 wedstrijden zijn voor van blessures terugkerende spelers.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Dat hele wedstrijdritme gebeuren met 2e elftallen is echt een overschat fenomeen.
Tuurlijk, spelers moet wedstrijdfit worden, en ja dat kan "handig" bij een 2e elftal.
Maar je kan ook prima weer in je ritme komen zonder wedstrijden bij het 2e elftal. Wedstrijdfit kun je ook worden door te trainen. En ze kunnen natuurlijk oefenwedstrijden organiseren.

Nee dat moet echt geen reden zijn om selecties open te houden.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Lipton schreef:Dat hele wedstrijdritme gebeuren met 2e elftallen is echt een overschat fenomeen.
Tuurlijk, spelers moet wedstrijdfit worden, en ja dat kan "handig" bij een 2e elftal.
Maar je kan ook prima weer in je ritme komen zonder wedstrijden bij het 2e elftal. Wedstrijdfit kun je ook worden door te trainen. En ze kunnen natuurlijk oefenwedstrijden organiseren.

Nee dat moet echt geen reden zijn om selecties open te houden.

Zeker moeten er vaker oefenwedstrijden in de wijde regio gehouden worden. sc Heerenveen moet gewoon vaker 'onder de mensen' komen. Maak er een mooie happening van, goed voor de binding.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik vind het experiment met belofteteams in de Jupiler League behoorlijk mislukt en ook is er sprake van competitievervalsing. Het maakt een enorm verschil of jij als normale Jupiler League club op vrijdag of op maandag tegen Ajax, PSV of Twente moet. Op vrijdag stellen ze de nummer 12-18 uit de selectie niet op bij de beloftes omdat die misschien in moeten vallen bij het eerste. Dus treden ze aan met nummer 19 en lager.
Op maandag weten ze welke 3 zijn ingevallen en stellen ze dus wel vaak goede spelers op. Let er maar eens op. Maakt groot verschil. Daarbij trekken de belofteteams totaal geen toeschouwers.

En als je het dan toch doet dan is het jammer dat wij geen Jupiler League spelen. We hebben jaren het beste of 1 van de beste belofteteams van Nederland gehad. Nu zeker niet meer, maar ga er van uit dat dat tijdelijk is.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Afbeelding

Hoezo Jong AZ? 6 spelers die verdorie voltallig in de Eredivisie heel erg veel minuten hebben gemaakt

- Marcellis
- Berghuis
- Muhren
- Rosheuvel
- Hupperts
- Rochet.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mackan68 schreef:Wat is jouw visie dan over spelers die van (langdurige) blessures terug komen? Hoe of waar moeten die wedstrijdritme op doen. Ga je ze met de nodige risico's voor de leeuwen gooien in de competitie?
Je zou een dispensatieregel kunnen invoeren wanneer iemand er lang uit is geweest, al zou ik daar dan wel een minimale herstelperiode aan koppelen. De vraag is alleen of het nodig is: Larsson maakte zijn rentree ook zonder ritme in het beloftenteam, Depay bij PSV idem dito. Wil je hem toch eerst op een lager niveau testen, dan valt er ook een oefenwedstrijd te regelen. Dan heb je ook direct de ruimte om een bepaalde groep spelers wat meer ritme te geven. Dat lijkt me dus geen obstakel.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik zou geen dispensatieregels hanteren aangezien je daar weer discussie over kunt krijgen. Wat je zelf al zegt 'na een x-aantal eredivisiewedstrijden in de basis of als invaller > 45 minuten, kan je niet meer in het Beloftenteam spelen.
Overigens is deze nieuwe 'divisie' een zeer goede stap voor ons NLse voetbal. Zo krijg je doorstroming en minder competitievervalsing.
Lonecai
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-10-2014 11:10
Contacteer:

Bericht door Lonecai »

vanaf 2016/'17 promotie/degradatie tussen amateurvoetbal en betaald voetbal. Tussen JL en Topklasse komt een extra divisie
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Natuurlijk gaat het eerste team voor, als deze spelers nodig heeft dan mag hij dezen nemen van zowel de beloftes als de A's

Als jij vervolgens speelt als beloften bij het eerste van Heerenveen, mag je 1 week niet spelen bij je eigenbeloften. Dat geldt dus ook voor als je 2 of 3 minuten invalt. Je hebt dan dus 14 man maximaal nodig per speelronden. Het enige struikelblok kan wel eens worden dat de beloften op hetzelfde tijdstip moeten spelen etc.

Waarom niet naar een bepaald aantal wedstrijden? Omdat je dan inderdaad naar een blessure niet meer wedstrijd fit kunt worden bij de beloftes (stel Nordfeldt raakt geblesseerd), of de resultaten van een bepaalde speler vallen tegen naar zoveel wedstrijden, dan kan hij niet meer terug worden gezet naar de beloftes (bijv. Slagveer)
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Over zes maanden moet deze Divisie dus worden ingevoerd. Wat is de huidige status? Ik vind het maar stil (laatste update op de knvb website dateert van 2 december 2014..).

- Kunnen beloftenteams ook promoveren/degraderen?
- Welke beloftenteams gaan deelnemen? (edit: er zijn schijnbaar maar een aantal beloftenteams ingeschreven om mee te doen, waarvan waarschijnlijk Sparta gaat instromen in de Jupiler League, mocht Sparta promoveren)
- Worden er vaste selecties vastgesteld aan het begin van de competitie?
- Wat komt er van de bijbelbelt clubs die persé niet op zondag willen spelen?
- Degradeert/promoveert er dit seizoen al een club uit/in de Jupiler League?

Dit lijkt mij toch een enorme verandering in het Nederlandse voetbal, maar vanuit Zeist horen we niets anders dan over het Nederlands elftal, geweld bij amateurverenigingen en een contractverlenging van Oostveen (blegh).
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

In de nieuwe tweede divisie komen vanaf 2016-2017 achttien teams. Deze zullen bestaan uit de nummers één tot en met zeven van de zaterdagtopklasse, de nummers één tot en met zeven uit de zondag topklasse en vier belofteteams.

Verenigingen kunnen van tevoren hun voorkeur uitspreken om op de zaterdag of zondag te spelen. Zaterdagclubs zullen logischerwijs tegen andere zaterdagclubs op zaterdag spelen, maar mocht het een wedstrijd spelen tegen een zondagclub, dan speelt het op zaterdagavond om 18.00 uur. Mochten er onderling tussen de verenigingen andere afspraken gemaakt worden, is dit mogelijk.

Na afloop van de eerste divisie, degradeert de laagst geklasseerde club naar de tweede divisie en alleen de kampioen van de tweede divisie speelt het jaar daarop in de eerste divisie/ Jupiler league. Hierbij zijn er geen play-offs.
De instroom van de beloften: http://bin617-01.website-voetbal.nl/sit ... -11-16.pdf
Zoals hierboven uitgelegd, is er in de nieuwe competitie ruimte vrij gemaakt voor beloftenteams van betaald voetbalorganisaties. Deze komen momenteel nog uit in een aparte competitie. Naast de drie al bestaande beloftenteams in de Jupiler League, komen er volgens het nieuwe voorstel vier beloftenteams in de tweede divisie. Daarnaast vier in de zondagtopklasse, vier in de zaterdagtopklasse en tien verspreid over de zes hoofdklassen. Welke clubs zich hiervoor gaan inschrijven, is tot op heden nog niet bekend. Zij hebben tot 1 maart 2015 de mogelijkheid aan te geven of zij hun beloftenteam willen laten instromen. Daarna worden de beloftenteams per competitie definitief bekend.

In het nieuwe competitiestructuur behoren de beloftenteams te bestaan uit spelers die merendeel in de leeftijdscategorie onder 23 jaar vallen. Voor het seizoen 2016/17 geldt dat elke speler, geboren voor 1 januari 1994, wordt beschouwd als speler ouder dan 23 jaar. Als een speler in het seizoen in 15 of meer wedstrijden voor het eerste team van de club is uitgekomen, is deze speler niet meer speelgerechtigd voor het beloftenteam in het betreffende seizoen.

Met ingang van de nieuwe competitiestructuur mogen gedurende een (competitie)wedstrijd van het beloftenteam maximaal twee spelers van het eerste team (tegelijkertijd) behoren tot de elf in het veld staande spelers. Voor het seizoen 2016/17 geldt dat elke speler, geboren voor 1 januari 1994, wordt beschouwd als speler ouder dan 23 jaar. Spelers ouder dan 23 jaar die in enig seizoen in 10 of meer wedstrijden voor het eerste team van de club met een beloftenteam zijn uitgekomen, zijn niet meer speelgerechtigd voor het beloftenteam in het betreffende seizoen.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Dank, dit is al iets duidelijker.
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Jong Heerenveen doet niet mee in de nieuwe voetbalpiramide.Bij de clubs waar ze nu bij in de competitie zitten, zal volgend seizoen dezelfde (gesloten)ompetitie wezen.Bij de andere competitie van jong elftallen gaat de kampioen naar de eerste divisie de nummers 2 t/m 5 naar de tweede divisie en de nummers 6 t/m 11 naar de Topklasse.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik vind het nog steeds geen slimme beslissing. De KNVB gaat voor integratie in een open voetbalpiramide, ga je er niet in mee dan speel je wedstrijden voor niks. Nu al klaagt de TS over het feit dat ze nergens voor strijden. Voor de ontwikkeling van de spelers was integratie in de voetbalpiramide natuurlijk essentieel. Nu blijf je hangen in een competitie die werkelijk nergens om draait. Hopelijk wordt dit besluit nog terug gedraaid of kunnen we op een later moment instromen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Fryskeboy22 schreef:
Hoezo Jong AZ? 6 spelers die verdorie voltallig in de Eredivisie heel erg veel minuten hebben gemaakt

- Marcellis
- Berghuis
- Muhren
- Rosheuvel
- Hupperts
- Rochet.
En zo spelen bij SC Heerenveen met regelmaat Marzo, Otigba of van Aken, Thorsby, Zahovic, Veerman, van der Boomen, BIjker mee met jong SC Heerenveen.

Jong Feyenoord speelde afgelopen week tegen Willem2 met Hahn, Immers,Achabar, Kazim Richards en Toornstra. Talenten als Hamer en Mans zaten daardoor op de bank. Dat kan niet de bedoeling zijn van een beloftenteam,
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

hhage schreef:Jong Heerenveen doet niet mee in de nieuwe voetbalpiramide.Bij de clubs waar ze nu bij in de competitie zitten, zal volgend seizoen dezelfde (gesloten)ompetitie wezen.Bij de andere competitie van jong elftallen gaat de kampioen naar de eerste divisie de nummers 2 t/m 5 naar de tweede divisie en de nummers 6 t/m 11 naar de Topklasse.
Waar vind ik het nieuwsbericht dat ze niet mee doen.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie