WK Qatar

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

WK Qatar

Berichtdoor BK2007 » 07-06-2014 09:42

Als je dit soort berichten leest over de bouw van de stadions voor het WK in Qatar heb ik al geen zin meer om te kijken.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=75985

Ze schatten in dat er ca. 4.000 doden gaan vallen onder de bouwvakkers. Meesten zijn buitenlandse arbeiders uit Nepal, Pakistan etc.
Ik hoop dan ook dat er zo snel mogelijk meer weerstand wordt georganiseerd en het WK ergens anders naar toe gaat. Al was het om een andere reden, nl. De omkoping schandalen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: WK Qatar

Berichtdoor Superfries1996 » 07-06-2014 10:41

Maar dan zijn ze dus allemaal voor niets gestorven? :|

Nee, maar serieus, als de KNVB (en andere voetbalbonden) ook maar een greintje ruggengraat zouden hebben boycotten ze dat hele WK daar. Geen voetballand, corrupt, niet democratisch, honderden doden bij de bouw ervan..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: WK Qatar

Berichtdoor Superfries88' » 07-06-2014 10:58

Zelf ben ik niet principieel tegen een WK-organisatie voor Qatar. Wanneer zo'n land een innovatief bid weet te presenteren en duidelijk weet te maken dat een toewijzing het voetbal in eigen land sterk gaat verbeteren, dan zou je daar in ieder geval over kunnen nadenken. Maar in dit geval is de controverse wel erg groot. Afwijken van de vaste planning, slavenarbeid bij de bouw van de stadions, waarschijnlijke omkoping en zo zijn er nog wel een aantal discussiepunten. Dit valt zo langzamerhand gewoon niet meer te verdedigen en dat lijkt ook niet te gebeuren. De wereldpers zit er bovenop, diverse voetbalbonden (waaronder de UEFA) beginnen zich te roeren, zelfs Blatter heeft toegegeven dat het een fout was en een nieuwe stemronde is al serieus genoemd door betrokken partijen. De doofpot is nu geen optie meer.

Mocht Qatar het WK kwijtraken, dan zal Amerika de plek wel overnemen. Dat bid eindigde tenslotte op een tweede plek en dat land zie ik een prima WK organiseren. Bovendien is Australië (dat als laatste eindigde) eveneens in opspraak gekomen en zijn Japan en Zuid-Korea meer recentelijk al aan de beurt geweest. Maar wie het ook gaat worden, ik denk dat er nog veel meer naar boven komt vanuit de beerput. Dit gedoe met Qatar is maar de top van de ijsberg.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK Qatar

Berichtdoor BK2007 » 14-06-2014 15:31

Franz' Beckenbauer is door de FIFA geschorst omdat hij onvoldoende wil meewerken aan het omkopingsonderzoek ! Dan lijkt het erop dat hij ook al fout is. Maar goed hij vertoefde in de omgeving van Hoeness nietwaar :wink:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46


Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten