Overige sporten

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Overige sporten

Berichtdoor Tikkieterug » 12-02-2014 16:04

Hij schijnt zometeen achteruit over de finish te gaan, dan wordt het wel goed geregistreerd. :roll:
Jaap
Avatar gebruiker
Tikkieterug
Selectiespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd op: 14-01-2013 15:30

Re: Overige sporten

Berichtdoor Frisian Viking » 12-02-2014 22:09

Feanfan 1 schreef:Dan neem ik aan dat de tijd van Mulder op de 1000 meter ook gecorrigeerd wordt

Want?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Overige sporten

Berichtdoor Calimero » 12-02-2014 23:57

Wat een gezeik om niks. Alsof Smeekens 'ineens' 0,01 seconde sneller had geschaatst als hij het wel had geweten. Pure onzin natuurlijk. Bovendien mag je er vanuit gaan dat iedere sporter 200% geeft op de OS en dat hij of zij niet beter kan. Smeekens had echt wel meer verschil gemaakt als hij dat kon, maar was schijnbaar gewoon niet bij machten.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Overige sporten

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-02-2014 12:45

Heerlijk, al die 'theorieën' over die tijdwaarneming. Dat spul is echt wel geijkt hoor, al blijf je altijd minimale foutmarges houden natuurlijk.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Overige sporten

Berichtdoor forca hveen » 13-02-2014 13:25

Het meest jammere was dat er toen Smeekens over de finish kwam er eerst een 1 achter zijn naam stond en dat werd aangepast. Dat was volgens mij ook de reden dat hij dacht dat hij goud had gepakt. Door de fotofinish is wel te zien dat Mulder terecht goud heeft gewonnen ;)

Gister voor het eerst bij het schaatsen van de mannen een niet-nederlander op het podium :lol:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Overige sporten

Berichtdoor Flying Tilster » 13-02-2014 16:05

Hier de uitleg van de ISU: http://nos.nl/os2014/artikel/609487-isu ... nnaar.html

De tijd die iedereen in het stadion ziet en wij op TV zien is niet de officiële tijd. Men noemt het een service naar het publiek.
De officiële tijd wordt gemeten in duizenden van secondes, waardoor feitelijk de fotofinish bekeken wordt voor de juiste tijd.

Het is en blijft wel sneu voor Smeekens dat dit pas gebeurde tijdens zijn rit en ook Michel Mulder was tot op dat moment niet op de hoogte dat zijn tijd gecorrigeerd was.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Overige sporten

Berichtdoor Lipton » 13-02-2014 17:00

Flying Tilster schreef:Hier de uitleg van de ISU: http://nos.nl/os2014/artikel/609487-isu ... nnaar.html



Mooie link, bedankt.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Overige sporten

Berichtdoor Frisian Viking » 13-02-2014 18:28

Opvallend was dat de tijd van Mulder op teletekst al bijgesteld was tijdens de race van Smeekens.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Overige sporten

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-02-2014 17:41

De 1.500 meter laten schieten om de 10 km te winnen. Jammer Sven, Jorrit Bergsma was beter en sneller
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Overige sporten

Berichtdoor Frisian Viking » 19-02-2014 06:39

Feanfan 1 schreef:De 1.500 meter laten schieten om de 10 km te winnen. Jammer Sven, Jorrit Bergsma was beter en sneller

Iets wat Sven zelf ook al zei voor de camera's van de NOS. Vandaag niet goed genoeg, eerlijk antwoord van Kramer. Geweldige race van Bergsma. Wat reed die makkelijk zeg.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Overige sporten

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-02-2014 12:03

Twee totaal verschillende sporters: Kramer met enorme bovenbenen en gespierd lichaam, Bergsma veel 'lichter' en (op het eerste oog) minder gespierd. Toch 1 en 2 en steken samen met kop en schouders boven de rest uit. Mooi om te zien.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Overige sporten

Berichtdoor Mackan68 » 19-02-2014 16:27

Ik heb zo'n vermoeden dat wanneer er meer marathonschaatsers zich in het langebaanschaatsen zouden verdiepen en dan met name in wedstrijdschema's en rondetijden, Kramer wel eens veel meer concurrentie kon krijgen. Die marathonrijders zijn gewend om ca. 100 km. per avond te rijden in plaats van de maximale 10 km van de allrounders. Ze hebben dus veel meer ervaring en mogelijk ook 'inhoud' door hun duursport.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Overige sporten

Berichtdoor john2p » 19-02-2014 21:44

Mackan68 schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat wanneer er meer marathonschaatsers zich in het langebaanschaatsen zouden verdiepen en dan met name in wedstrijdschema's en rondetijden, Kramer wel eens veel meer concurrentie kon krijgen. Die marathonrijders zijn gewend om ca. 100 km. per avond te rijden in plaats van de maximale 10 km van de allrounders. Ze hebben dus veel meer ervaring en mogelijk ook 'inhoud' door hun duursport.



Dat zou betekenen dat marathonlopers ook een grote bedreiging zouden vormen voor 10 km hardlopers, wat volgens mij niet het geval is.

Je hebt sporters/lichamen, die heel steady een bepaald tempo kunnen lopen-schaatsen, en dat heel lang. En je hebt die 10 km meer als een soort van sprint afleggen.

Het blijft toch een andere discipline heb ik het idee. Ik denk wel dat je een aantal hebt die beiden zouden kunnen, maar dat is echt een uitzondering. Bart Veldkamp heeft jarenlang marathons gereden. Best goed, maar net geen top.

Net als die shorttrackster die de 1500 m wint. Dat is denk ik meer de uitzondering dan de regel.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Overige sporten

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 20-02-2014 14:34

Mackan68 schreef:Die marathonrijders zijn gewend om ca. 100 km. per avond te rijden


Ze rijden dan wel 100 ronden, maar dat is toch echt 40-42 km (indien het peloton een ronde ingehaald is) en geen 100 km hoor :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Overige sporten

Berichtdoor Mackan68 » 20-02-2014 18:02

Fanatic 4-ever schreef:
Ze rijden dan wel 100 ronden, maar dat is toch echt 40-42 km (indien het peloton een ronde ingehaald is) en geen 100 km hoor :wink:


Volgens wikipedia: De wedstrijden worden meestal gereden op een ijsbaan met een lengte van 400 meter. De wedstrijden duren minimaal 25 ronden en maximaal 250 ronden. 250 x 0,4 km = 100. Een schaatsmarathon varieert dus van 10 km. tot 100 km.
Met jouw uitleg heb je het nog steeds over een afstand van meer dan 4 keer die Sven gewend is te rijden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Overige sporten

Berichtdoor Mackan68 » 20-02-2014 18:12

john2p schreef:Dat zou betekenen dat marathonlopers ook een grote bedreiging zouden vormen voor 10 km hardlopers, wat volgens mij niet het geval is.

Je hebt sporters/lichamen, die heel steady een bepaald tempo kunnen lopen-schaatsen, en dat heel lang. En je hebt die 10 km meer als een soort van sprint afleggen.

Het blijft toch een andere discipline heb ik het idee. Ik denk wel dat je een aantal hebt die beiden zouden kunnen, maar dat is echt een uitzondering. Bart Veldkamp heeft jarenlang marathons gereden. Best goed, maar net geen top.

Net als die shorttrackster die de 1500 m wint. Dat is denk ik meer de uitzondering dan de regel.


Bart Veldkamp is dan ook een allrounder van origine en bevestigt mijn bewering, alleen dan in tegengestelde zin. Hij was maar een matige marathonschaatser.
Jorrit en Corien komen vanuit het marathonschaatsen relatief 'plotseling' het allroundschaatsen binnen. Hij is vanuit het marathon schaatsen de 10 km. gaan 'proberen'. De bronzen medaille winnares op de 5 km. was eerst allroundster. Zakte in Turijn figuurlijk door het ijs. Is, toen ze moeder werd, gestopt om daarna marathons te gaan rijden. Toch weer gaan richten op de 5 km. en voìla!
10 Km. en marathonafstanden zijn beide duursport. Alleen marathon net iets duurder :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Overige sporten

Berichtdoor john2p » 20-02-2014 21:27

Ik denk ook wel dat je een punt hebt. Vermoedelijk schaatsen er best potentiële bedreigingen rond voor de langebaan schaatsers bij de marathonrijders.

Je merkt toch ook dat het ander soort slag mensen is. Ik kan het niet echt onderbouwen, maar dat idee krijg. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik echt weinig naar marathonschaatsen kijk. Maar de flitsen die ik er van meekrijg inclusief de interviews, doen mij vermoeden dat het wat meer down to earth mensen zijn.

Echter ik kan er compleet naast zitten hoor.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Overige sporten

Berichtdoor sta » 21-02-2014 10:39

Mackan68 schreef:Bart Veldkamp is dan ook een allrounder van origine en bevestigt mijn bewering, alleen dan in tegengestelde zin. Hij was maar een matige marathonschaatser.

Maakt voor het verhaal niks uit, maar even twee zaken rechtzetten. Je doet Bart echt te kort als je hem een matige marathonschaatser noemt. Hij schaatste wel degelijk voorin mee en is zelfs ooit nog de eerste (en enige?) wereldkampioen marathonschaatsen geworden. Ten tweede is Bart begonnen als marathonschaatser en daarna overgestapt naar het langebaanschaatsen.
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Overige sporten

Berichtdoor Mackan68 » 22-02-2014 02:39

sta schreef:Maakt voor het verhaal niks uit, maar even twee zaken rechtzetten. Je doet Bart echt te kort als je hem een matige marathonschaatser noemt. Hij schaatste wel degelijk voorin mee en is zelfs ooit nog de eerste (en enige?) wereldkampioen marathonschaatsen geworden. Ten tweede is Bart begonnen als marathonschaatser en daarna overgestapt naar het langebaanschaatsen.

Weet je ook wat de waarde is van die Canadese marathontitel? Ik denk dat maar weinig mensen dit weten. Zelfs diehard marathonfans. Verder won hij dat kampioenschap in '88 op zijn 21e. Daarvoor heeft hij inderdaad een (paar?) jaar marathons gereden. Zijn allroundcarrière was van '89 tot '97. Ik neem het mezelf dan ook maar niet kwalijk dat ik hem meer als 5-en 10 km. allroundschaatser zie. Daar lagen namelijk ook zijn successen :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Overige sporten

Berichtdoor Mackan68 » 22-02-2014 02:42

john2p schreef:
Je merkt toch ook dat het ander soort slag mensen is. Ik kan het niet echt onderbouwen, maar dat idee krijg. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik echt weinig naar marathonschaatsen kijk. Maar de flitsen die ik er van meekrijg inclusief de interviews, doen mij vermoeden dat het wat meer down to earth mensen zijn.

Echter ik kan er compleet naast zitten hoor.

Komt waarschijnlijk ook wel doordat het allrounden wat meer in de schijnwerpers staat. Ook in het marathonschaatsen had je er altijd wel eigenheimers tussen zitten. Al betekent dat natuurlijk niet dat die niet nuchter zouden kunnen zijn. :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten