Thialf moet blijven!

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Thialf moet blijven!

Berichtdoor paparazzi » 21-05-2013 20:31

Thialf moet blijven! Of niet dan?!
Intekenen graag!!

https://www.facebook.com/ThialfMoetBlijven
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Appie_M » 22-05-2013 00:18

Denk niet dat het zin heeft, Almere moet het worden in de ogen van de grote heren in Den Haag. Alles wat ook maar enig maatschappelijk nut heeft moet naar de randstad worden gehaald, onder het mom van bereikbaarheid. Dat de lokale economie van een achtergebleven randgebied als Friesland daarmee word geschaad dat deert ze niet. Het gaat maar om een ding en dat is money, money en nog meer money.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-05-2013 08:14

Het is een beetje hetzelfde verhaal als De Kuip. Puur gebaseerd op sentiment. Persoonlijk heb ik niks met Thialf, maar ik kan me indenken dat er mensen zijn die vinden dat schaatsen in Heerenveen hoort. Echter zal de KNSB aan geld denken en de mogelijkheden in Almere zijn beter dan in Thialf.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Frisian Viking » 22-05-2013 09:53

Het zou te gek voor woorden zijn mocht de KNSB de wedstrijden toe gaan wijzen aan Almere. De KNSB is de laatste jaren schandalig omgegaan met Thialf en heeft door verschillende partijen tegen elkaar uit te spelen Thialf, Heerenveen en Friesland met een probleem opgezadeld. Ik ben het ermee eens dat de Friese politiek wel iets actiever had mogen handelen, maar ook de handelswijze van de KNSB zelf is verre van zoals het hoort. Daarnaast zijn zakel als bereikbaarheid natuurlijk grote flauwekul. In het noorden zijn nooit files en die anderhalf uur reistijd vanaf Schiphol is voor dat soort sportmensen echt geen probleem.

Verder denk ik dat de KNSB door het uitspelen van verschillende partijen alleen maar heeft getracht meer topsportlocaties met betrekking tot schaatsen te creëren. Dat is allemaal leuk en aardig, maar daar is in dit kikkerlandje nauwelijks ruimte voor. Thialf heeft al moeite de kop boven water te houden in een gebied waar het merendeel van de mensen schaatsliefhebber is. Dat zal in Almere zeker niet anders zijn met die luchtfietserij daar.

De KNSB had zo verstandig moeten zijn om gewoon vanaf het begin achter Thialf te moeten gaan staan. Bouw daar voort op de traditie is ontstaan en die in de sport vaak zo van belang is. Werk samen met de provincie en Thialf om er een wereldicoon op sportgebied van te maken in plaats van meerdere partijen tegen elkaar uit te spelen en straks met nog meer onrendabele ijsbanen te zitten. Een schandalige houding van de KNVB dus.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor fuotbalgek » 22-05-2013 09:57

Alsof alle Rotterdammers, Amsterdammers, Utrechters enz. dan opeens naar Almere gaan om een rondje te maken op de ijsbaan. Ze kunnen niet eens op ijzers staan. En met wedstrijden zit het toch altijd vol, ze komen vanuit Limburg aan toe naar Heerenveen. Zie geen enkele reden om een gigantische hal op een dorre poldervlakte neer te gooien, ze hebben daar de buiten baan al.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Calimero » 22-05-2013 12:05

Sport leeft totaal niet in Almere, dus uiteindelijk zal het maar een troosteloze bedoeling daar worden. Het is al met zoveel geprobeerd, maar het zal niets worden. Goed om te zien dat de grote namen in de schaatswereld wel opstaan tegen dit adviesrapport.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-05-2013 12:46

Wat ik wel frappant vind, is dat er niks over Zoetermeer gemeld wordt. Terwijl daar juist een boel grote bouwers/sponsoren achter zitten die dat mogelijk willen maken daar. Maar volgens mij is dit alles gewoon een trucje van de bond om de druk op te voeren op de provincie en gemeente. Men heeft twee jaar geleden nog de voorkeur voor Thialf uitgesproken, maar men is hier nog steeds aan het steggelen wie wat precies betaalt en hoe het ingevuld gaat worden. Dat zint de bond niet, en volgens mij werkt dat trucje ook nog eens.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Flamingo » 22-05-2013 13:43

De KNSB heeft dus het plan om al het geld voor innovatie, talentontwikkeling en prestatie verbetering naar almere te sturen. Dit betekent niet dat er een nieuw verbeterd thialf gaat komen. Almere heeft volgens de KNSB een beter plan en sluit beter aan op de topsport. Thialf schakelt nog te veel naar de breedte en recreatiesport. Wat de KNSB echter vergeet is dat breedte sport net zo belangrijk is voor de ontwikkeling van de sport, want zo komen de talentjes in aanraking met de sport. Daarnaast kun je nou eenmaal geen geld verdienen met de topsport alleen. Het geld moet ook binnen komen door de reacreanten en de dagjesmensen. Ik ben bang dat Almere en de KNSB dit vergeet. Je kan wel een groot ijsstadion bouwen, maar het moet ook rendabel zijn. Daarnaast heb je in Heerenveen al een ijsstadion en Almere zonder deskundigheid heeft nog geen ijsstadion staan, alleen een groot en goed plan. Een plan geeft volgens mij geen enkele garantie voor de toekomst, net als prestaties uit het verleden, echter heeft de ervaring die de mensen bij thialf hebben wel een garantie voor de toekomst. Wanneer Almere het plan tot uitvoer kan brengen, moet het echt een grote toekomst geven, volgens de informatie die ik heb en daarom zou het niet eens slecht zijn om daar op te focussen. Het probleem is echter dat het nu alleen nog een plan op papier is en verder nog niets concreets. Laat ze eerst het ijsstadion bouwen en laat de KNSB dan evalueren hoe almere omgaat met de organisatie van evenementen, de innovatie van de schaatssport en de ontwikkeling van talenten. Maar laat ze niet voorbarig geld pompen in een plan op papier.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-05-2013 13:47

Flamingo schreef:Laat ze eerst het ijsstadion bouwen en laat de KNSB dan evalueren hoe almere omgaat met de organisatie van evenementen, de innovatie van de schaatssport en de ontwikkeling van talenten.


Dat is ook een leuke. Eerst een peperduur stadion bouwen, en daarna gaan beslissen of je hem wel of niet gaat gebruiken.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor paparazzi » 22-05-2013 21:42

Al bijna 26.000 Like's op de FB pagina!

https://www.facebook.com/ThialfMoetBlijven
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Calimero » 23-05-2013 17:46

En inmiddels dus al meer likes dan de inhoud van ons eigen ALS. Zou het dan toch dat er meer Thialfsupporters zijn dan wij denken? ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-05-2013 18:17

Even wat anders: Nog niet zo lang geleden verkeerde Thialf financieel in zwaar weer. Hoe zit dat nu? En heeft dat invloed (ongetwijfeld) op de keuze?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Frisian Viking » 23-05-2013 21:31

Dat laatste zal ongetwijfeld Fanatic 4-ever, maar de cijfers die Zoetermeer en met name Almere denken te behalen zijn niet serieus te nemen. Almere denkt iets van 1,4 miljoen bezoekers per jaar te krijgen, Thialf raamt het aantal bezoekers op 450.000. Het lijkt mij dat Thialf een zeer reële schatting heeft gedaan, ook gezien het feit dat zij al decennia ervaring hebben. Waar denkt Almere die miljoen extra mensen weg te halen? Luchtfietserij van de bovenste plank.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor 1983 » 24-05-2013 12:35

fuotbalgek schreef:Alsof alle Rotterdammers, Amsterdammers, Utrechters enz. dan opeens naar Almere gaan om een rondje te maken op de ijsbaan. Ze kunnen niet eens op ijzers staan.

Dat is natuurlijk onzin, er wordt door het hele land veel geschaatst, ook in de randstad. bovendien:

Op het ijs: aantal schaatsers Jaap Edenbaan toegenomen
Het aantal bezoekers van de Jaap Edenbaan is in de seizoenen 2004/’05 tot
2008/’09 met 50.000 gestegen van 375.000 bezoekers naar ruim 425.000
bezoekers
bron: os-amsterdam.nl

De Jaap Edenbaan is met 450.000 recreanten en 600.000 bezoekers per jaar veruit de drukst bezochte baan in Nederland. bron: vriendenvanjaapeden.nl


Nou is dat een buitenbaan, maar dat doet m.i. niet terzake. Dat zijn dus net zoveel zo niet meer dan die schatting van Thialf bezoekers. Als er dan een hypermoderne baan komt op een vrij centrale plek in Nederland lijkt me die schatting van hun niet eens zo heel gek. Dat schaatspubliek bij wedstrijden komt toch wel, waar die hal ook staat. Maar goed, volgens mij zijn er hier veel mensen alleen maar verontwaardigd omdat die baan niet in Friesland lijkt te komen en kraken daarom alles wat anders is bij voorbaat af. Mij zal het mijn reet roesten. Als men in Friesland niet opschiet moet er niet gepiept worden als men elders slagvaardiger is.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Otsje P » 24-05-2013 15:06

Superfries1983 schreef: Mij zal het mijn reet roesten.


Datzelfde gevoel heb ik er niet bij. Alles wat een beetje traditie en sfeer en geschiedenis heeft, wordt tegenwoordig naar de kloten geholpen. Voetbalclubs worden geleid als multinationals (oftewel: snaaien, zakkenvullen enz.) de decennia lange geschiedenis van Thialf als sfeervolste en belangrijke schaatstempel ter wereld gooien we gewoon lekker opzij. Om in die geschiedenisloze, sfeerloze, juppenstad een nieuw halletje te bouwen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Frisian Viking » 24-05-2013 15:26

Iemand trok al de mooie vergelijking dat je Wembley ook niet uit Londen haalt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Otsje P » 24-05-2013 15:37

Frisian Viking schreef:Iemand trok al de mooie vergelijking dat je Wembley ook niet uit Londen haalt.


En dat is een schitterende vergelijking. En Madison Square Garden haal je ook niet uit New York.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Rednax » 24-05-2013 16:34

De PC schijnt ook van Franeker naar Tilburg te verhuizen :mrgreen:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor 1983 » 24-05-2013 16:40

Oke, hele scheve vergelijkingen wat mij betreft. Wembley heeft al een ellenlange traditie met de Cup final en het nationale team e.d., is heel wat anders dan af en toe eens een Ek en of WK van een b sport. De PC weet niemand buiten Friesland wat dat is. IJshal staat synoniem voor Thailf of zo? Ten eerste wordt Thialf niet naar Almere verplaatst, er wordt gewoon een nieuwe hal gebouwd. En verder, Heerenveen zou het alleenrecht moeten hebben op het bouwen van een supermoderne nieuwe schaatshal? Dus er wordt nergens anders geschaatst en Nederland? Thialf is verouderd dus er moet een nieuwe hal komen, eigenlijk had die er al lang moeten zijn en ze zijn er volgens mij ook al heel lang mee bezig. Als dat niet in Heerenveen lukt om wat voor reden dan ook, dan moet er naar een alternatief worden gezocht en als die met een beter plan komen dan snap ik dat ze daarvoor kiezen. Ze kunnen niet eeuwig blijven wachten op treuzelende politiek etc. Maar wellicht is dit wel veel beter voor die sport dan doorgaan in een gedateerd Thialf en/of wachten tot er in 2022 eindelijk eens iets nieuws kan herrijzen in Heerenveen. Ze zullen ook niet voor niks hiervoor kiezen. Ik vind Almere ook niks, maar iedereen lijkt bij voorbaat alles al af te kraken omdat ze gefrustreerd zijn dat die nieuwe hal niet in Friesland komt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor diepFries » 25-05-2013 11:39

Een quote van Tweede Kamerlid Sander de Rouwe:
Heb plannen #Thialf Heerenveen en Icedom Almere eens goed bekeken. Conclusie: Thialf is onderbouwd met euro's, Icedome met aannames.

Neemt niet weg dat gemeente/provincie eens goed na moeten denken over wat ze nu willen met Thialf en dan door gaan pakken. Schaatsen = Thialf, het zou zonde zijn wanneer dat verloren gaat door politiek getreuzel.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor 1983 » 25-05-2013 11:57

Bubbe schreef:Wat Almere brengt slaat ook gewoon nergens op. Men verwacht daar 1,4 miljoen bezoekers per jaar, terwijl Thialf het op 'slechts' 400.000 houd. Met 30 jaar ervaring.

De zoveelste luchtfietserij van Almere, waar alle met deze vergelijkbare initiatieven tot nog toe geflopt zijn. (men moest daar toch ook zonodig een voetbalclub?)

Zoals je in een eerder post van mij hebt kunnen zien, zijn er andere ijsbanen in Nederland die veel drukker worden bezocht dan Thialf. Dus die schatting van hun vergelijken met die van Thialf zegt geen fuck, Thialf werd voor zo'n 'befaamde' ijshal gewwon dramatisch slecht bezocht.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor 1983 » 25-05-2013 12:13

Bubbe schreef:maar als je alles uit het noorden weg haalt dan is het logisch dat er geen mens meer op af komt.

?
Leg die zin eens uit. Het lijkt wel of Noorderlingen het idee hebben dat er alleen daar wordt geschaatst. Maar er is ook nog een wereld buiten Friesland waar die sport ook veel wordt beoefend. Wie was dat ook weer, ik dacht Kramer, die zei Schaatsen=Friesland=Thailf of zo, volkomen belachelijk. Van mij mag die nieuwe hal in Heerenveen komen hoor en als ie in Vlissingen, Heerlen of Liederholthuis komt, ook best. Of van mijn part gaan ze nog 30 jaar door in het huidige Thailf, maar ik word (en ik zal me nu niet populair maken hier, maar dat interesseert me geen reet) zo moe van die gefrustreerde Friezen die maar vinden dat het per se in Friesland/Heerenveen moet omdat het schaatsen van hun is en die alles wat het schaatsen buiten hun provincie brengt om die reden bij voorbaat afkraken. Zo en nu genoeg over schaatsen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Otsje P » 26-05-2013 00:13

Er stond een mooi stuk in de LC vandaag. Misschien moet Superfries1983 dat eens gaan lezen.

Je hebt het zelf al over het feit dat schaatsen internationaal een b-sport is. Net zoals Kaatsen en Fierljeppen en Skutsjesilen maar c-sporten zijn. Maar juist in deze sporten is sfeer, traditie en emotie hetgeen dat die sporten zo mooi maakt. Er gaan geen reusachtige bedragen in om, het gaat niet om internationale miljoenen kijkcijfers. Het gaat om de pracht en de charme van de sport.

Ik wordt helemaal gek van alle nieuwe complexen en alle multifunctionele centra in elk dorp en elke stad. Overal worden sportclubs bij elkaar op terreinen gedumpt in nieuwbouw complexen zonder hart. Elke betonnen kantine lijkt op elkaar. Maar waar vind je de gezellig, warme, sfeervolle ambiance. Juist, bij die enkele dorpsclub die nog een kantine heeft met kleedjes op de tafel en een barman van een jaar of 65 die er al 30 jaar achter de tap staat.

Juist omdat het maar een b-sport is moeten ze niet zo enorm overdreven doen. Volgens mij is het nog nooit zo goed gegaan met de Nederlandse schaatsers als afgelopen jaar. Kramer, Wust, Mulder allemaal wereldkampioen in hetzelfde jaar. Alle disciplines gewonnen. Kijk naar wat je al hebt, en geniet daar van.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor 1983 » 26-05-2013 11:25

Otsje P schreef:Volgens mij is het nog nooit zo goed gegaan met de Nederlandse schaatsers als afgelopen jaar. Kramer, Wust, Mulder allemaal wereldkampioen in hetzelfde jaar. Alle disciplines gewonnen. Kijk naar wat je al hebt, en geniet daar van.

Oke tot slot dan, hoe had je dat voor je gezien? Gewoon nog 30 jaar zo doorgaan? Van mij mag het hoor, ik heb er buiten de Olympische spelen niet zoveel met schaatsen. Maar even geredeneerd vanuit de gedachten van de KNSB en NOC/NSF etc., die kiezen neem ik aan voor de toekomst en kwaliteit van de sport i.p.v. historie en sentiment. Ik hoor meer en meer geluiden dat we achterop gaan raken als er geen nieuwe/gemoderniseerd hal met dito trainingsfaciliteiten komt. Dat is toch gewoon een must dan? En ook de eventuele nieuwe hal in Heerenveen zal dan waarschijnlijk karakterloos, zielloos zijn en lijken op die moderne betonbakken die overal verrijzen toch? Of kan er alleen een nieuwe hal met karakter en sfeer in Heerenveen worden gebouwd?

Doorgaan met het huidige Thailf betekend dat we die positie binnen die sport die jij benoemd waarschijnlijk kwijt gaan raken. Er komt dus een nieuwe hal, daar hoef je niet over te twijfelen. Daar ga je het karakter van Thialf niet meer terugvinden, of ie nou in Heerenveen komt of niet. En als ie wel in Almere komt veranderd er m.i. helemaal niks, dat schaatspubliek wat volgens iedereen voor die fantastische sfeer zorgt, komt uit het hele land en zal echt wel massaal op het schaatsen af blijven komen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor sta » 26-05-2013 16:34

Ik zie dat bondsvoorzitter Doekle Terpstra een bredere afweging zal maken waarbij de bond niet blind is voor de sentimenten ten gunste van Thialf.

Wat hebben ze in Almere: Een supermoderne multifunctionele sporthal; in de middle of nowhere; komt geen hond. De basketball bond is voor EK kwalificatie al uitgeweken naar speelsteden Leiden en Den Bosch; vanwege de sfeer en de opkomst. En verder.... Het Mitsubishi Forklift stadion, sneuer vind je nergens. En dan staat er ergens in die polder ook nog een niet afgebouwd luchtkasteel. .... Zet die schaatsbaan er maar bij.
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor hm_DR88 » 26-05-2013 23:11

Centralisatie van middelen veroorzaakt een versterking van regio midden-Nederland. De afgelopen jaren hebben we kunnen zien dat op meerdere dingen aan de rand gelegen provincies water bij de wijn hebben moeten doen voor wat betreft de voorzieningen. Op gebied van werkgelegenheid en infrastructuur wordt de achterstand die we hebben alleen maar groter. De solidariteit die op sommige terreinen afgedwongen wordt is een voorbeeld van Randstedelijke arrogantie. Vestia, Amarantis, noem ze maar. Laten we heel Nederland maar in Amerfoort zetten, centraler kan bijna niet.

Toch zal het Noorden een serieus antwoord moeten vinden op de problemen die nu dreigen te ontstaan. Het wordt er niet geloofwaardiger op als we gaan van 100 naar 80 naar 50 (?) miljoen. Het belang van de keuze is meer dan alleen het bieden van een zware investering die door een aantal bouwbedrijven likkebaardend wordt aanschouwt.
Het besteden van Nuongelden is meer dan alleen een boekhoudkundige opdracht. Het weggeven van geld mag alleen gebeuren wanneer dit leidt tot een langdurige creatie van werkgelegenheid. Professioneel topsportklimaat is meestal meer een kostenpost dan dat het geld genereerd. Het moet dus meer zijn dan alleen een uitgave.

Het amateurisme van een KNSB bewijst dat keuzes grillig kunnen zijn. Keuzes met grote gevolgen. Noordelijke beleidsmakers zullen speerpunten moeten benoemen die op langere termijn bepalend zullen zijn voor de inrichting van ons leefgebied.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor BK2007 » 27-05-2013 18:01

Toch een heleboel geld voor een handjevol topsporters. Verder moet ik altijd wat lachen om Thialf: hebben ze ooit winst gemaakt ? Zoek dat maar eens uit voor je er weer zoveel gemeenschapsgeld in stopt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor Frisian Viking » 27-05-2013 21:09

Altijd dat gezeur over geld. Sommige dingen mogen toch best wat geld kosten? Geen enkel probleem. Die topsporters dragen Nederland ook naar de buitenwereld uit en met hun prestaties brengen zij direct en indirect heel wat geld in het laatje van de BV Nederland.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Thialf moet blijven!

Berichtdoor André » 27-05-2013 21:35

Ben het met je eens dat sommige zaken best geld mag kosten. De vraag is dan wel of je die kosten van een nationale schaatstempel op het bordje moet schuiven van de inwoners van de gemeente Heerenveen.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19


Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten

cron