Favoriete buitenlandse clubs

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Favoriete buitenlandse clubs

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-10-2012 19:14

Engeland: Heb ik niet zoveel mee, ben zelf 1 keer bij Portsmouth geweest en dat viel me best tegen (hoewel het stadion schitterend was), zelfde gold eigenlijk voor Wales - Engeland dat ik in Cardiff bezocht. Alles rondom de wedstrijd was schitterend maar 90x God save the Queen uit het uitvak vond ik wat overdreven. Als ik dan toch iets op het eiland moet kiezen spreekt Celtic me aan. Niet dat ik er geweest ben, maar de achterban vind ik schitterend en Glasgow zelf is ook een mooie, tegenstrijdige stad.

Duitsland: Hannover, kom er regelmatig sinds Bruggink daar speelde. Ondanks dat het voor het WK verbouwd is een prachtig stadion, met name de lange zijde die grootendeels intact is gebleven. Stadion ligt niet ver buiten het centrum, prima bereikbaar en hoewel er geen kroegen omheen zitten is het wel prima toeven in de Biergartens. Daarnaast ligt het stadion in de wijk Linden, wat van oudsher een beetje een linkse/hippie wijk is, wat ook wel wat heeft. Daarnaast een mooie club met aanhang uit de stad en regio, en niet zoals Bayern, Dortmund en Bremen supporters uit het hele land. Spreekt me wel aan. Daarnaast heb ik een beetje een zwak voor HSV.

Frankrijk: Saint-Etienne. Ondanks de verkeerde kleur (les Verts) een club met bloedfanatieke aanhang in een authentiek stadion (hoewel het voor het aanstaande EK verbouwd wordt). Enorme supportersscharen op beide korte zijdes (Kop Nord: Magic Fans, Kop Sud: Green Angels) die voor een zeer sfeervol stadion zorgen. Daarnaast is het voetbal wel leuk om te volgen, fysiek, snel en toch ook best nog technisch verzorgd.

Italië: Ik volg Cagliari, omdat een vriend van mij daar vandaan komt. Verder volg ik het niet zoveel, hoewel ik de fanscene daar altijd schitterend vond.

Spanje: Op mijn 11e ben ik in het Bernabeu geweest bij een wedstrijd tegen Sporting Lissabon, en sindsdien heb ik een zwak voor Real, ondanks de koopziekte wat nergens over gaat. Verder volg ik het Spaanse voetbal eigenlijk niet echt.

Overig: Ben een keer bij Partizan Belgrado geweest, ook een heel bijzondere sfeer. Het voetbal stelt niet heel veel voor, maar heb er wel een zwak voor. Als je ooit in de buurt bent moet je zeker gaan!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Favoriete buitenlandse clubs

Berichtdoor SCH1920 » 11-10-2012 21:15

Engeland: Bakermat van het voetbal en verreweg de mooiste sfeer. Heb geen voorkeur voor een club. Ik vind Millwall wel een vette club! Maar West Ham United is me net zo lief.

Als de club wat geschiedenis heeft en een redelijk stadion kan de club bij mij niet meer stuk, tenzij er wat jongeren op een trommel beginnen te slaan, weg ermee (Are you German in disguise!?)!

De Britse voetbalbeleving is veruit de mooiste, daar hoor je echt het geluid van een voetbalwedstrijd. Bijna elk stadion is een grote huiskamer dat reageert op het voetbal en dan vanuit het niets een mooie tekst kan beginnen te zingen, afgewisseld met humor. Arsenal vond ik vroeger fantastisch, maar sinds het nieuwe stadion is het toch minder.

Schotland: Celtic denk ik toch, omdat ze het YNWA zo mooi kunnen zingen, net als andere liederen.

Spanje: Heb weinig met die competitie en geen voorkeur voor club. Atletico Madrid heeft mooie shirts, maar als iedereen tegen Ronaldo is en hij schiet er twee in tegen Barcelona vind ik dat ook fantastisch. Van die mensen die dan zitten te zeuren op internet, genieten!!!

Frankrijk: Boeit me geen reet. PSG ook nog eens een recente fusieclub, dus lelijk! Marseille dan maar!

Italië: Vind Napoli wel mooi, mooi shirt, gepassioneerd, gehaat en gewelddadig publiek. Maar als ze spelen tegen pakweg Venezia SS kan dat mee geen reet schelen. Sampdoria dus.

Derby's in Italië fascineren me wel. Het vlagvertoon is daar mooi, geheel anders dan in Duitsland, die staan spastisch te zwaaien, die Italiaanse vlaggen blijven wat mystiek hangen in de lucht, het geluid van het stadion is daarbij ook mooi.

België: Royal Antwerp FC moet zo snel mogelijk naar de Eerste Divisie. Vanwege de geschiedenis.

Duitsland: Geen voorkeur, Hannover misschien om wat jongens van Heerenveen een opsteker te gunnen. Zal nooit voor een Duitse club supporteren, tenzij ze tegen FC Groningen spelen.

Vind de sfeer ook geen fuck aan daar, wat met vlaggen zwaaien, op commando springen en dingen roepen (alsof de tijd zeventig jaar heeft stil gestaan). Geacteerde voetbalsfeer. Worden ook nogal wat clubs verdacht van systematisch dopinggebruik, kijk er niet meer naar! De DDR-liga heeft verder weinig met voetbal te maken. Je weet na een paar jaar pas wie er heeft gewonnen.

Uruguay: Club Atlético Peñarol volg ik op de voet!!
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Favoriete buitenlandse clubs

Berichtdoor paparazzi » 12-10-2012 01:58

SCH1920 schreef:De DDR-liga heeft verder weinig met voetbal te maken. Je weet na een paar jaar pas wie er heeft gewonnen.
:D

Je weet dat de muur inmiddels is gevallen mag ik toch hopen he? :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Favoriete buitenlandse clubs

Berichtdoor Wizard » 16-10-2012 09:31

SCH1920 schreef:Italië: Vind Napoli wel mooi, mooi shirt, gepassioneerd, gehaat en gewelddadig publiek. Maar als ze spelen tegen pakweg Venezia SS kan dat mee geen reet schelen. Sampdoria dus.

Hmmm duidelijke motivatie.

Snap je onderbouwing inzake de italiaanse derby's ook niet zo goed. Heb behoorlijk wat Italiaanse derby's meegemaakt, maar er zijn er maar een paar die echt de moeite waard zijn. Het gros van de derby's is meer een mediahype dan dat voelbaar is in de stadions. 10 jaar terug was dat heel anders dan nu.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Favoriete buitenlandse clubs

Berichtdoor Superfean4 » 25-10-2012 14:35

Engeland: geen voorkeur: De uitstraling van ManU, het stadion van Tottenham of toch de sfeer bij Liverpool
Duitsland: Borussia Dortmund: als ik deze naam zeg hoef ik niks meer te zeggen. 2e bundesliga: Dinamo Dresden
Italië: Napoli: dit komt toch van de heroprichting toen de club bijna failliet ging. Moet je kijken wat ze na die tijd allemaal hebben bereikt.
Spanje: geen voorkeur al spreekt Valencia me toch wel het meest aan
België: Standard Luik. zo mooi stadion met zulke prachtige fans amper een paar kilometer van Nederland.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten