Olympische Spelen 2012

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Olympische Spelen Londen 2012

Berichtdoor Gekko » 06-03-2012 12:34

Voordracht Zonderland onterecht
ZUTPHEN - Rechter Dirk Vergunst van de rechtbank in Zutphen heeft bepaald dat de KNGU Epke Zonderland onterecht heeft aangewezen voor de Olympische Spelen van deze zomer in Londen.

Die uitspraak deed Vergunst dinsdagochtend in de zaak die turner Jeffrey Wammes (op de foto links) had aangespannen tegen de KNGU. De rechter oordeelde dat de gymnastiekbond de voordracht van Zonderland bij het NOC-NSF ten onrechte gedaan heeft en deze met onmiddellijke ingang moet intrekken.
lc.nl
Opvallend!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Olympische Spelen Londen 2012

Berichtdoor Squerrel » 06-03-2012 12:36

En wat houdt dit nu precies in dan?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Olympische Spelen Londen 2012

Berichtdoor Gekko » 06-03-2012 12:40

Rechter geeft turner Wammes gelijk

ZUTPHEN - Gymnastiekbond KNGU is voorbarig geweest in de keuze om Epke Zonderland aan te wijzen als deelnemer aan de Olympische Spelen ten koste van Jeffrey Wammes.
Dat heeft de rechter in Zutphen dinsdag bepaald naar aanleiding van een kort geding dat Wammes had aangespannen. Wammes was naar de rechter gestapt omdat hij vond dat hij als enige aan de eisen voor olympische deelname had voldaan. Zonderland moet dit voorjaar nog vormbehoud tonen. Pas als dat gebeurd is, mag de KNGU van de rechter een keuze maken.

De KNGU had vier weken na het olympisch kwalificatietoernooi in Londen, waarin beide turners aan de internationale eis voldeden, gemeld dat de keuze was gevallen op Zonderland. Het gehanteerde criterium - de kans op een medaille op de Spelen - sprak volgens de bond in het voordeel van Zonderland, die al twee keer zilver op rek pakte bij een WK. Zonderland was er echter, in tegenstelling tot Wammes, niet in geslaagd vormbehoud te tonen. Hij moet op rek nog een keer een haalbare score van 14,500 halen.
nu.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Olympische Spelen 2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-07-2012 12:43

Opvallend dat hier nog geen topic voor is, het grootste sportevenement ter wereld. Na de sterk commerciële evenementen (EK, Tour de France) eerder deze zomer nu een toernooi waar (vaak) de sporters en fans boven de commerciële partijen gaan. Ik zag laatst wat tv-show specials, hoewel ik het niet op Ivo Niehe heb, en genoot van de enthousiaste jonge sporters die al jaren met een doel bezig zijn en dat gewoon uit durven spreken. Heerlijk, en een verademing ten opzichte van het conservatieve voetbal.

Ik ben dan ook vooral benieuwd hoe de Nederlanders het gaan doen, of Bolt zijn twee titels gaat prolongeren en wat de duels bij het zwemmen gaan brengen. Ik heb er zin in!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Jeroen » 26-07-2012 13:15

Bolt is sowieso een held. 8)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-07-2012 13:22

Jij hebt alleen de verkeerde huidskleur gekregen geloof ik :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Jeroen » 26-07-2012 14:17

Overigens: Olympische Spelen minder commercieel dan het EK en de Tour? Er is zelfs een team van social media checkers actief om de tweets van atleten te screenen op productnamen die geen sponsor van het IOC zijn. Dat is bij het EK en de Tour niet zo.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Podium3 » 26-07-2012 14:47

Jeroen schreef:Overigens: Olympische Spelen minder commercieel dan het EK en de Tour? Er is zelfs een team van social media checkers actief om de tweets van atleten te screenen op productnamen die geen sponsor van het IOC zijn. Dat is bij het EK en de Tour niet zo.


Bij het EK voetbal worden zelfst onderbroeken gescreend op productnamen die geen sponsor van het EK zijn( vraag bendtner maar :lol: )
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Jeroen » 26-07-2012 15:02

Touché. Maar als iemand dat op de OS zou doen zou dat ook een groot probleem zijn.

De discussie zou ook niet moeten zijn welk evenement het commercieelst is, want dat zijn ze allemaal. Het slaat gewoon door met dat soort futiliteiten.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-07-2012 15:12

Klopt, maar bij de Olympische spelen heb ik nog wél het idee dat het om de sporters gaat, bij de Tour en het EK gaat het dat veel minder.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Knipecity » 26-07-2012 20:29

Tour en EK staan bij mij ver boven de Olympische Spelen. Mede omdat in mijn favoriete sporten op de OS, voetbal en wielrennen, de toppers niet altijd meedoen. Zeker in het voetbal niet en dat blijft raar. Ik zou niet weten hoe ze dit moeten inpassen in de voetbalkalender, maar naar een veredeld jeugdteam kijken op de OS hoort toch niet. Vroeger moesten deelnemers allemaal amateurs zijn, maar dat is al veranderd, gelukkig maar, nu de regels bij het voetbal nog. Ook is het jammer dat de jeugdige teams, behoudens de periode met Foppe, altijd zo zwak presteren en zich zelden of nooit kwalificeren.

De OS is in die zin niet zo commercieel dat iedereen overal maar weer Oranje spullen koopt om voor de buis te zitten. Het fanatisme is dan ook veel minder groot voor de OS dan voor het EK en toch ook de Tour. We hopen straks als ze bezig zijn wel op goud voor de NEderlanders, maar ach, als het niet lukt dan is het jammer.

Dan de kanshebbers.

Marianne Vos; wegwedstrijd en tijdrit, torenhoog favoriet omdat ze nauwelijks concurrentie heeft zo lijkt het. Twee keer goud.
Kromowidjodjo en Estafette: 1x individueel en met het team Goud.
Ankie v Grunsven; kan ze het ook met het wat mindere paard? (was hij niet al oud?)
Henk Grol; kan hij eindelijk die grote prijs pakken?
Edith Bos: wie weet
Zeilsters: kanshebbers
Onze surfer Dorian: kanshebber als alles meezit en hij zijn kop er bij houdt.
De hockeysters: zal net als estafette dames moeilijk zijn om het twee keer op rij te doen. Lukt zelden
Epke: als de oefening lukt, grote kans op goud.

Gok zelf op 6 keer goud. Zilver en brons is niet te voorspellen.

Maar goed, het is een drama zomer voor Nederland na EK en Tour, dus als zich dat maar niet voortzet ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Superfries88' » 26-07-2012 20:51

De Olympische Spelen hebben mijn aandacht niet in het bijzonder. Om dezelfde redenen als Knipecity: mijn favoriete sporten (voetbal en wielrennen) vind ik slap verwerkt in het geheel. De sterkste teams zijn er per definitie niet in het voetbal als gevolg van de leeftijdsbeperking. Dat snap ik dan nog enigszins omdat de kalender al zo vol is, maar dat ze dan ook nog eens beginnen voor de officiële start van de Spelen. Nee, een Olympische sport moet op het hoogste niveau gespeeld worden en anders heeft het weinig zin. Het wielrennen had ik liever ook wat overtuigender gezien. Zo zijn er nog diverse kritiekpunten: idiote ticketprijzen, commercie, vrijheidsbeperkingen voor sporters en dat soort zaken. Dat neemt niet weg dat ik diverse sporten gewoon ga volgen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Voorstopper » 26-07-2012 21:44

Voetbal als olympische sport vind ik eerlijk gezegd onnodig. Zeker in huidige vorm. Er is al zoveel voetbal. Voor de meeste sporters het hoogst haalbare, voor voetballers niet.

Ik ga naar Londen tijdens deze Olympics en ik merk echt wel dat het behoorlijk commercieel is. Maar goed, men moet de investeringen wel terugverdienen natuurlijk ;-) Enkele beperkingen zijn ook ergerlijk. Denk aan VISA als hoofdsponsor waardoor je alleen met VISA kan betalen. Ik heb een Mastercard... Goedkopere tickets voor series gaan snel naar 30-35 pond. Wil je een voorronde beachvolleybal zien dok je 65 pond. En het dan vreemd vinden dat er nu nog steeds 700 000 tickets niet verkocht zijn... Ik heb toevallig tickets kunnen regelen voor dameshockey en ga verder nog zoeken of ik nog naar eventuele finale Epke kan (voor nu ticket 185 pond), maar verder geloof ik het wel en zal ik voornamelijk Londen gaan bekijken.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Knipecity » 26-07-2012 22:21

Leuk dat je heen gaat. Mooie trip lijkt me. We horen wel hoe het was :wink:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Eric » 26-07-2012 22:41

Lol, de Olympische Spelen niet commercieel :lol:
Alle commercie wat wij hedendaags meemaken is juist gestart door de Olympische Spelen, het eerste toernooi wat internationaal faam maakte en waar dus geld aan verdiend kon worden.

Ik ga het met een half oog volgen. Het wielrennen moet ik helaas missen, bij andere sporten ga ik alleen kijken wanneer ik tijd heb.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Skopperij » 27-07-2012 10:16

Knipecity schreef:Tour en EK staan bij mij ver boven de Olympische Spelen. Mede omdat in mijn favoriete sporten op de OS, voetbal en wielrennen, de toppers niet altijd meedoen.

Voetbal en wielrennen zijn ook mijn favoriete sporten, maar toch vind ik de Spelen een prachtig evenement. Wielrennen en voetbal kun je het hele jaar kijken. Tijdens de Spelen zie je weer eens wat anders: zwemmen, turnen en atletiek op het hoogste niveau, goed in beeld gebracht bovendien.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor SCH1920 » 27-07-2012 18:31

Superfries88' schreef:Om dezelfde redenen als Knipecity: mijn favoriete sporten (voetbal en wielrennen) vind ik slap verwerkt in het geheel.


Wielrennen: slap verwerkt? De wedstrijd van morgen is op voorhand - samen met het Wereldkampioenschap wielrennen op de weg - de mooiste wedstrijd van het jaar.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Lardy » 27-07-2012 18:51

Voetbal kun je wat mij betreft wel schrappen van de spelen, heeft totaal geen uitstraling en geen haan die er naar kraait. De voetballers staan ieder weekend in het middelpunt van de belangstelling.

Al die andere sporten staan nooit zo in de schijnwerpers en dus zijn de Olympische spelen een mooi podium om je kunsten te vertonen, die voetballers hebben dit podium niet nodig. En zo zijn er ook een aantal sporten die niet aanwezig zijn, maar wel geweldige sporten zijn.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Superfries88' » 27-07-2012 21:47

SCH1920 schreef:Wielrennen: slap verwerkt? De wedstrijd van morgen is op voorhand - samen met het Wereldkampioenschap wielrennen op de weg - de mooiste wedstrijd van het jaar.


Dat mag je vanzelfsprekend vinden, dat is persoonlijk. Mij spreekt het totaal niet aan op voorhand, alleen al het feit dat ze Box Hill er al negen keer in stoppen vind ik een afknapper. Misschien vinden anderen dat mooi, dat kan. Ik kijk persoonlijk meer uit naar de Vuelta als we het over wielrennen hebben. Ook kan ik mooiere eendaagse wedstrijden opnoemen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor SCH1920 » 28-07-2012 01:03

Het koersverloop van etappewedstrijden kun je vooraf uittekenen. In eendagskoersen zit veel meer strijd, wat uitmondt in prachtige finales. Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik en vooral het Wereldkampioenschap zijn voor mij de mooiste wedstrijden van het jaar. Mensen die alleen de Tour kijken en zo hun oordeel over het wielrennen vellen neem ik wat wielrennen betreft absoluut niet serieus.

Negen keer over Box Hill lijkt me logisch. Kampioenschappen worden in het wielrennen altijd in rondes verreden. Misschien is dat ook een reden voor het spectaculaire verloop, het Nederlands kampioenschap is immers ook vaak fantastisch. Ik hoop dat Boom en Terpstra wat kunnen presteren. Een sprint zit er dik in, maar dat zal vast geen gewone sprint zijn.

De Spelen zijn inmiddels geopend... Morgen het eerste goud op de 4 x 100 meter vrij!
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Superfries88' » 28-07-2012 09:39

In totaliteit spreekt de afwerking van deze wegwedstrijd me onvoldoende aan. Mijn interesse gaat verder dan de Tour de France, al wil ik mezelf niet omschrijven als een trouwe fan, maar in dit geval ben ik niet zo gecharmeerd. Ik verwacht ook helemaal geen heroïsche wedstrijd op voorhand. Maar ik ga waarschijnlijk gewoon kijken en laat me graag verrassen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Squerrel » 28-07-2012 21:24

Die eerste zwemster van Nederland, Inge Dekker meende ik, zou die wel een zwemdiploma hebben?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Voorstopper » 29-07-2012 09:51

Ze is de regerend wereldkampioen op 50m vlinder ;-). Vandaar dat ze ook zo ver terugviel, 100m is te ver voor haar. Maar superjammer dat de eerste twee zwemster gewoon niet snel genoeg zijn waardoor ze aan het einde net tekort komen. Ranomi wel met een belachelijk snelle split van 51,93 (nog nooit een vrouw onder de 52 seconden op 100m).

Vond het zwemmen gisteren wel mooi. Die 16-jarige Chinese die de turbo even aanzet in de laatste 100m en de afgang van Phelps.

En natuurlijk Epke dan nog als eerste naar de finale. En dat met oefening zonder "Zonderland". Grote kans op een medaille over 9 dagen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor feanfans » 29-07-2012 13:08

Voorstopper schreef:En natuurlijk Epke dan nog als eerste naar de finale. En dat met oefening zonder "Zonderland". Grote kans op een medaille over 9 dagen.


Die Zonderland die doet hij normaal gesproken op de brug, maar daar werd hij 18e en doet hij dus niet aan de finale mee. Als hij aan de rekstok hangen blijft pakt hij normaal gesproken gewoon goud. Gun ik die jongen ook wel. Sympathieke gast.

Ik vond het zwemmen ook mooi om te zien. Die Kwomowidjojo was echt fenomenaal. Onvoorstelbaar hoe dicht zij nog bij kwam! Dekker en Veldhuis komen gewoon veel tekort voor dit niveau. Dan is het toch jammer dat Nederland niet meer zwemmers van topniveau heeft want dan hadden die twee niet meer meegezwommen.

Die 16 jarige die gister goud pakte en ook nog een wereldrecord zwom. Hoe is dat mogelijk. Iemand van 16 kan nog lang niet zo sterk zijn als iemand van 25, maar toch flikt ze het.

Zou mooi zijn als Vos bij het wielrennen vanmiddag de 1e gouden medaille haalt.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Voorstopper » 29-07-2012 17:08

feanfans schreef:Die Zonderland die doet hij normaal gesproken op de brug, maar daar werd hij 18e en doet hij dus niet aan de finale mee. Als hij aan de rekstok hangen blijft pakt hij normaal gesproken gewoon goud. Gun ik die jongen ook wel. Sympathieke gast.

Ik doelde natuurlijk op de oefening van moeilijkheidsgraad 7.9 met de drie hoogte-elementen achter elkaar, dat uniek is. Als hij die redelijk uitvoert in de finale pakt hij inderdaad goud. Ik verwacht dat als hij de oefening van gister in de finale kopieert hij het zwaar gaat krijgen om goud te halen aangezien de anderen ook ongetwijfeld wat meer risico's zullen nemen en een hogere moeilijkheidsgraad gaan proberen te halen.

feanfans schreef:Zou mooi zijn als Vos bij het wielrennen vanmiddag de 1e gouden medaille haalt.

Ja dus. Prachtige bekroning van een sterke ontwikkeling die ze door heeft gemaakt. De beste wielrenster die er is.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Squerrel » 29-07-2012 21:12

Voorstopper schreef:Die 16-jarige Chinese die de turbo even aanzet in de laatste 100m en de afgang van Phelps.


"normaal" gesproken kan dit toch niet, 16 jaar en dan zoiets kunnen? Die chinezen beginnen met doping vanaf een jaar of 5??
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Olympische Spelen 2012

Berichtdoor Voorstopper » 29-07-2012 21:17

Op zich zie je in het zwemmen wel veel meer jongeren. Ook uit Canada heb ik al een jong iemand gezien en zoals vandaag die Litouwse van 15 jaar op de schoolslag die 2 keer een fenomenale tijd zwemt. Gewoon toptalent denk ik. En in China worden ze natuurlijk echt van jongs af aan keihard gedrild.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Voorstopper » 30-07-2012 18:45

Voor de Epke-volgers: één van Epkes grootste concurrenten in de finale, Zou Kai uit China, scoorde net in de teamfinale meerkamp 16.400 op rekstok. Dat is 0.500 hoger dan Epkes winnende oefening in de kwalificatie. Kortom, Epke mag volgende week aan de bak.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Flying Tilster » 30-07-2012 19:58

Voorstopper schreef: Dat is 0.500 hoger dan Epkes winnende oefening in de kwalificatie. Kortom, Epke mag volgende week aan de bak.


Epke turnde natuurlijk wel een "veilige" en risicoloze oefening om zeker van de finale te zijn.
In de finale verwacht ik wel dat hij de ultieme oefening gaat turnen. Als hij aan die stok blijft hangen, dan is hij DE gegadigde voor goud.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Olympische spelen 2012

Berichtdoor Lipton » 30-07-2012 20:37

Squerrel schreef:Die chinezen beginnen met doping vanaf een jaar of 5??


Misschien nog wel eerder. Voor Westerse normen echt niet normaal. Die lui trainen van jongs af aan echt elke dag uren en uren lang. Zijn wel mooie rapportages over.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten