Euro 2012 [Niet-Oranje]

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Calimero » 22-06-2012 08:41

Bubbe schreef:Lipton heeft wel een punt. Een goal verdien je als hij overtuigend over de lijn is, was bij Oekraine niet bepaald het geval.


Ben eigenlijk benieuwd of Bubbe en Lipton dit ook zouden zeggen als het zou gaan om een doelpunt van sc Heerenveen wat ervoor had kunnen zorgen dat ze in de groepsfase van EL zouden komen, maar hierdoor troosteloos weer naar huis mochten?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor forca hveen » 22-06-2012 11:26

Superfries1983 schreef:Natuurlijk is het moeilijk te zien voor het menselijk oog, maar dat pleit nog maar eens voor elektronische hulpmiddelen zoals hier al eerder is gezegd. Plus dat maar weer eens is aangetoond dat die mannen daar achter de goal voor Jan lul daar staan.


Volgens scheidsrechtersbaas staan ze daar niet voor jan lul maar hebben ze hun diensten wel bewezen op dit EK......
De extra arbiters hebben hun nut bewezen want: De inzet van Pepe namens Portugal tegen Duitsland, die bal belandde via de onderkant van de lat op de lijn. De extra arbiter op de achterlijn nam het besluit geen doelpunt toe te kennen. Uitstekend gezien. En de treffer van Antonio Cassano namens Italië tegen Ierland. De bal was net achter de doellijn. Wederom goed gezien. Maar de extra arbiter doet meer hoor. Kunt u zich de rode kaart voor John Terry nog herinneren in de halve finale van de Champions League tegen Barcelona? Hij geeft Alexis Sanchez een knietje en dankzij de extra arbiter werd hij terecht van het veld gestuurd.
Desondanks kreeg Klaas-Jan Huntelaar geen strafschop toen de Deen Lars Jacobson hands maakte. En de Griek Giorgios Karagounis kreeg geen strafschop, maar een gele kaart na een overtreding van de Rus Sergei Ignasjevitsj. Er ging genoeg mis, toch?
Ik heb interessante cijfers voor u. Van alle beslissingen wel of geen buitenspel, waarbij de situatie om maximaal een meter verschil ging, is 95.7% van de beslissingen bij dit EK correct geweest. Het leverde Spanje terecht een treffer van Jesus Navas op tegen Kroatië. En Portugal twee terecht gegeven goals van Ronaldo tegen Nederland. Alleen de treffer van Giorgos Fotakis van Griekenland tegen Tsjechië werd onterecht afgekeurd. Maar dat was voor een mens eigenlijk niet waar te nemen, zo minimaal was de marge. We praten altijd over fouten, maar er gaat zoveel goed. Laten we dat niet vergeten. Als een spits 95,7 % van zijn doelpogingen tussen de palen schiet, speelt hij een geweldig toernooi.

interview AD 21-6


Hierin gaf hij ook nog aan dat Kuipers één van de moeilijkste beslissingen van het toernooi (goedkeuren doelpunt Mandzukic bij Kroatië - Ierland) juist had genomen maar dat hij toch naar huis moet omdat er nou eenmaal 4 arbiters naar huis toe moesten. Oftewel zit ook geen logica achter.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Superfries88' » 22-06-2012 11:48

Als een spits 95,7 % van zijn doelpogingen tussen de palen schiet, speelt hij een geweldig toernooi.


Deze quote is veelzeggend: er is een gebrek aan realiteit. Een scheidsrechter neemt inderdaad hoofdzakelijk goede beslissingen, maar ik denk dat het gemiddelde forumlid ook een prima percentage haalt. De meeste situaties zijn immers vrij duidelijk wanneer je de basis beheerst. Het gaat dan ook vooral om de meest lastige beslissingen in combinatie met de manier waarop. Dáár zal de top zich los maken van de rest.

Als je het foutenpercentage van de arbitrage pakt, dan kijk je naar alle zaken: beoordelen van overtredingen, inspelen op buitenspelsituaties, trekken van gele/rode kaarten en handelen als het uit de hand dreigt te lopen. Als je dat toch gaat vergelijken, dan moet je bij de speler ook kijken naar het totaalplaatje: passes, duels winnen, ballen veroveren, kansen benutten en ga zo maar door. Als een spits 95% heeft, maar de beslissende pass niet geeft en drie grote kansen mist, is het helemaal geen geweldige wedstrijd. Zo gaat dat ook bij een scheidsrechter: dat percentage is niet belangrijk, het gaat om de cruciale momenten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Lipton » 22-06-2012 14:20

Calimero schreef:[
Ben eigenlijk benieuwd of Bubbe en Lipton dit ook zouden zeggen als het zou gaan om een doelpunt van sc Heerenveen wat ervoor had kunnen zorgen dat ze in de groepsfase van EL zouden komen, maar hierdoor troosteloos weer naar huis mochten?


Ach, deze goal had geen effect voor Oekraine gehad. Aan een gelijk spel hadden ze namelijk ook niks.
Natuurlijk is het vervelend. Maar ik heb duidelijkere bal over de lijn goals gezien. Zoals met Engeland op het WK van 2010. En dit seizoen nog toen Buffon een bal die al voor een meter over de lijn was.

Mijn issue met camera's en andere toestanden op de lijn is: waar gaat het dan ophouden?
Bijvoorbeeld met de wedstrijd VVV - Helmond afgelopen seizoen. Helmond staat op het punt te promoveren naar de Eredivisie totdat meneer Wildschut een schwalbe doet, het is een strafschop en hoppa VVV blijft in de Eredivisie. Dan moet je daar toch ook camera beelden voor gebruiken?

Eigenlijk is het niet meer van deze tijd dat een scheidsrechter nog op het veld staat, totaal overbodig. Technologie kan de scheids gemakkelijk en simpel vervangen.

Maar het zou zonde zijn als de scheidsrechter zou verdwijnen, dan kun je na de wedstrijd hem niet meer neer slaan voor een foute beslissing. Ook is het uitmaken van een scheids voor hoeren jongen, klootzak en gore homo is voor menig mens blijkbaar leuk te doen...
Laatst bijgewerkt door Lipton op 22-06-2012 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Superfries88' » 22-06-2012 14:48

Lipton schreef:Ach, deze goal had geen effect voor Oekraine gehad. Aan een gelijk spel hadden ze namelijk ook niks.


Maar dan was een compleet andere situatie ontstaan. In plaats van doorspelen had je dan een aftrap gehad, in plaats van frustratie had je extra aanmoedigingen en hoop gekregen, etc. Het had best gekund dat de tweede goal dan wel was gevallen en dus mogen de Oekraïners zich benadeeld voelen. Althans, wanneer ik buiten beschouwing laat dat Engeland recht had op een vrije trap wegens buitenspel. Dat was natuurlijk al fout nummer één.

Technologie is gewoon noodzakelijk om zulke kostbare fouten tegen te gaan. De doellijntechnologie lost alle problemen niet op, maar wel een gedeelte. Ook scheidsrechters staan al jarenlang achter dat systeem, de nieuwe pogingen hebben de problemen ook niet opgelost. Ik denk dat je deze fouten moet gaan bestrijden middels technologie. Pakt het goed uit, kan je weer nadenken over een volgende stap. Buitenspel, (cruciale) kaarten, specifieke overtredingen; ik sluit niet uit dat we op termijn die kant op gaan. Sommigen zullen dat betreuren en discutabel vinden, maar met zulke enorme belangen kan je het eigenlijk niet maken om externe fouten toe te staan onder het mom 'het is de charme'. Daar lopen we al op achter t.o.v. andere sporten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Calimero » 22-06-2012 18:47

Hoo, ik ben pro het oude voetbalsysteem met een scheidsrechter die soms heerlijke fouten kan maken waardoor wij weer heerlijk kunnen schelden. Begrijp me niet verkeerd. Echter, vind ik de doellijntechnologie inderdaad tegenwoordig onoverkomelijk. Er staat bij de grotere wedstrijden tegenwoordig een man op de lijn die zou moeten zien of de bal wel of niet over de lijn is, maar ook die is blijkelijk toe aan een bezoekje bij de plaatselijke opticien. Verder dan een camera op de doellijn hoeft van mij ook niet, want dat 5e mannetje kan dan prima bij die camera staan.

Ik vind alleen dat je het zo lakoniek af doet, omdat jij verder niets met Oekraïne hebt. Dat is duidelijk te merken. Maar een Oekraïner denkt er anders over, en dat zou jij ook doen bij zo'n zelfde situatie als het wel om jouw club zou zijn. Je wilt zelf niet dat het je overkomt, maar een ander? Ja, jammer dan. Das maar zo. En dát Lipton, is nog krommer dan een banaan. En dat is ook hetgeen waar ik me aan stoor bij jouw opmerking.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor TORCIDA » 23-06-2012 09:11

Het onterecht afgekeurde doelpunt, ontstond overigens uit een overduidelijke buitenspel van Oekraïne, de aanval ging over drie , vier passes echter de eerste aanname ontstond uit overduidelijk buitenspel. Het heft elkaar mooi op zo.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-06-2012 09:58

Je moet naar mijn idee niet bij alle discutabele beslissingen naar de camera gaan kijken maar een bal over de doellijn is een ander verhaal. Dat heeft niets met het interpreteren van een scheidsrechtervte maken maar met een feit. Het is oliedom en aartsconservatief dat je wat dat betreft niet gebruik maakt van televisiebeelden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor 1983 » 23-06-2012 15:10

Beoerk het inderdaad maar tot doellijncameras anders is er veel teveel onderbreking vanh et spel steeds en hou je alsnog discussies. Met doellijncameras niet, met de huidige apparatuur kunnen ze in no time zien of de bal wel of niet over de doellijn is, ook al gaat het om centimeters (en hou op met die dom praat dat hij er echt een flink stuk over moet zijn). Wordt bij IJshockey b.v. ook gebruikt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-06-2012 21:53

Ik hoop dat Portugal de finale haalt. Dat anti-voetbal van Spanje komt me echt de strot uit. Risicoloos voetbal is het.
Nu weet iedereen ook hoe Barcelona speelt zonder Messi
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor TORCIDA » 27-06-2012 21:55

Pfff bijna 1-0 voor Spanje. Voor de rest een saaie wedstrijd helaas
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Flying Tilster » 27-06-2012 22:12

Feanfan 1 schreef:Ik hoop dat Portugal de finale haalt. Dat anti-voetbal van Spanje komt me echt de strot uit. Risicoloos voetbal is het. Nu weet iedereen ook hoe Barcelona speelt zonder Messi


Helemaal nu Del Bosque de spits heeft gewisseld voor Fabregas. Ze spelen goed positiespel, maar er zit geen echt doel achter. Het is rondspelen om het rondspelen..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Squerrel » 28-06-2012 07:10

Weer een zaadpot. Ik kan het niet opbrengen om zulke wedstrijden uit te kijken, saaie shit man!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Lipton » 28-06-2012 07:42

Het niveau is zo hoog dat er weinig spanning is. Veel mooie acties die door de verdedigers geblokt worden of door goed verdedigen tegen gehouden worden. Tactisch is voetbal zo verschrikkelijk goed geworden dat het niet spannend meer is, ook zie je weinig grote fouten, een goaltje in de 20ste minuut had de wedstrijd veranderd.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor forca hveen » 28-06-2012 10:06

Vond de poulewedstrijden tot nu toe denk ik het leukste om naar te kijken.....
Daarna valt het mij op dat de potjes voetbal saai beginnen te worden :(

Wat mij betreft kan de verlenging wel worden afgeschaft en gelijk worden gestart met penalty's nemen na 90 minuten voetbal.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Lardy » 28-06-2012 10:11

Lipton schreef:Het niveau is zo hoog dat er weinig spanning is. Veel mooie acties die door de verdedigers geblokt worden of door goed verdedigen tegen gehouden worden. Tactisch is voetbal zo verschrikkelijk goed geworden dat het niet spannend meer is, ook zie je weinig grote fouten, een goaltje in de 20ste minuut had de wedstrijd veranderd.


Niveau hoog? Gisteren was Spanje erg matig hoor, en Portugal speelde zoals wij verwacht hadden. Ik kon deze wedstrijd nog wel uitkijken omdat dat onnozele getik van Spanje compleet werd verstoord door Portugal. Maar normaal gesproken zijn de wedstrijden van Barcelona en Spanje niet om aan te gluren. Helemaal geen punt bezetting, nauwelijks diepte op de flanken en tot in den treuren die bal naar elkaar toeschuiven.

Af en toe een geniale steekbal maar ik vind wat hun spelen geen voetbal. Geef mij maar Duitsland met positiewisselingen, tempowisselingen, af en toe eens een lange bal. En natuurlijk een normale nummer 9.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Flying Tilster » 28-06-2012 23:48

Lipton schreef:Het niveau is zo hoog dat er weinig spanning is.


Hoog? Ga nou niet die onzin verkondigen dat Spanje op hoog niveau speelde, want het was de slechtste wedstrijd die ik ooit van Spanje heb gezien.

Ik heb vanavond een leukere wedstrijd gezien. Met een on-Italiaans spelend Italië.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Calimero » 29-06-2012 08:17

Balotelli: wat een held! Kunnen er nog een aantal van dit soort spelers komen? :mrgreen:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor TORCIDA » 29-06-2012 09:31

de duitsers zijn nederlandser dan we denken, zingen niet mee met het volkslied en spelen voetbal waar Nederland om bekend staat. Na het volkslied zei ik tegen de vrouw, de duitsers gaan verliezen op basis van mentaliteit en inzet. De italianen wouden voor elkaar voetballen en hadden maar een doel, de eer van Italie hoog houden, dat zag ja al aan hun beleving bij het volkslied. Overigens heeft Bufon meer te doen gehad dan Neuer, alleen die moest twee keer vissen.
Waarom was Bufon zo kwaad na afloop toen hij van het veld wegliep? Heeft iemand dat ook gezien?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Lardy » 29-06-2012 10:09

Erg jammer dat Duitsland er uit ligt. Maar gezien de wedstrijd van gisteren ook wel een beetje terecht. Ozil draaide een erg moeizaam toernooi, normaal werd dat gecompenseerd door de rest maar als je een Offday hebt dan krijg je dus zo'n wedstrijd.

Low heeft doorgedraaid in zijn wisselingen, het ontbreken van een echte rechtsbuiten was funest voor Boateng die graag iemand voor hem heeft en daar makkelijk het balletje aan kwijt kan. De 2 centrale verdedigers die fouten gingen maken die ze normaal niet maken. Totaal onnodig verlies. Overigens vond ik Khedira erg sterk spelen. Maar al met al een totale Offday
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Euro 2012 [Niet-Oranje]

Berichtdoor Janstra » 29-06-2012 10:33

Ik heb genoten van de wedstrijd gister vooral 1e helft was geweldig. Duitsland begon niet zo slecht alleen na de goal hadden ze het lastig. Bij de 2e goal dacht ik dat balotelli de bal zou verspelen, maar hij maakte het fantastisch af. Van mij mogen de Italianen europees kampioen worden, is toch leuker om naar te kijken dan Spanje wat alleen op balbezit lijkt te spelen.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron