Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wolliepoly schreef:Waar was men toen:
Hfc Haarlem
RBC
AGOVV
Sc Veendam

failiet ging?
Zit je nu echt een twitter van Pierre van Hooijdonck hier neer te kalken. Allemaal clubs die hooguit 1000 man trokken per wedstrijd. Clubs zonder achterland.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Wat een kul-argument, omdat Twente een grote achterban heeft hebben ze meer recht op bestaan dan de bovengenoemde kleinere clubs. Belachelijk de mensen van deze kleine clubs hebben ook hun ziel en zaligheid in de clubs gelegd. Daarnaast heeft elke club op z'n eigen manier een maatschappelijke functie.

Twente moet keihard worden aangepakt, als dat een faillissement betekent, dan is dat maar zo.

Eigen schuld, dikke bult.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik wou er niet op in gaan. Maar in inderdaad ik snap niks van Grimo in deze kwestie.
Net alsof de een wel door het rode licht mag rijden en de ander niet omdat zijn fiets groter is dan de ander ?
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ebiede schreef:Wat een kul-argument, omdat Twente een grote achterban heeft hebben ze meer recht op bestaan dan de bovengenoemde kleinere clubs. Belachelijk de mensen van deze kleine clubs hebben ook hun ziel en zaligheid in de clubs gelegd. Daarnaast heeft elke club op z'n eigen manier een maatschappelijke functie.

Twente moet keihard worden aangepakt, als dat een faillissement betekent, dan is dat maar zo.

Eigen schuld, dikke bult.
Ach als jij dat een kul argument vindt prima. Die clubs waren voor hun bestaan al tien jaar jaar ten dode opgegeschreven. Clubs met een dorpsfunctie. Als die clubs zo leefde zaten er wel meer dan een man of 1000 hooguit. Twente heeft in vergelijking tot die andere clubs een grote regio functie.

Dat Twente aangepakt moet worden prima. Dat vind ik ook. Ze moeten op de blaren zitten. Dat een club met z'on grote regiofunctie verdwijnt zou zonde zijn voor het nederlandse voetbal in mijn ogen, echter is het wel eigen schuld, dikke bult. Maar waarom werden Groningen en Ajax in eind jaren 80 niet in de eerstedivisie geplaatst toen men belasting ontdook?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Ik wou er niet op in gaan. Maar in inderdaad ik snap niks van Grimo in deze kwestie.
Net alsof de een wel door het rode licht mag rijden en de ander niet omdat zijn fiets groter is dan de ander ?
Ik heb ook nog nooit iets van jou gesnapt BK :wink: Jouw vergelijking slaat als een tang op een varken.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik word een beetje Twente moe. Hopelijk is deze soap snel achter de rug. Degradatie is een prima straf. Daar is het merendeel van de supporters in Nederland het wel mee eens. Wanneer dit een faillissement zou opleveren is dat zonde, maar het zegt vooral wat over hoe de club gerund is de afgelopen jaren. Financiële steun vanuit andere clubs is prachtig aangeboden, maar na weigering van dit aanbod van FC Twente haar kant nu natuurlijk ook geen optie meer. De club heeft jaren boven haar stand geleefd en doet dit met het afwijzen van het riante aanbod opnieuw.

Ben tevens een fervent bezoeker van het FC Twente forum geweest de laatste maanden. Met de week werd de realiteitszin daar minder. Twentse posters die wel reëel waren worden daar nu zo'n beetje weggehoond. Het is te triest voor woorden.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Deze discussie laat zien dat FC Twente aardig geslaagd is om in de slachtofferrol te kruipen door maar te schreeuwen over een faillissement. Laten we de zaken even gescheiden houden. Twente krijgt een straf voor frauduleus handelen. Niet meer dan terecht. Dit heeft (misschien) (verregaande) gevolgen. Dit omdat ze er zelf financieel een puinhoop van hebben gemaakt. Leningen afdekken met leningen en ondertussen beweren dat het allemaal crescendo gaat.

Best knap dus. Buiten de regels om werken en de club is er niks beter van geworden. Maar de LC en BC moeten oordelen over het frauduleus handelen, los van de consequenties van de straf. Die zijn het gevolg van jarenlang wanbeleid.

Mocht Twente degraderen, failliet gaan, een doorstart maken bij de amateurs of straks niet meer bestaan, ondanks hun achterland is dit een terecht gevolg van het beleid de afgelopen 5 jaar.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Precies. De Twente fans gebruiken veelal het excuus dat ondanks de grote uitgaven de prestaties niet navenant zijn geweest. Dat er dus weinig voordeel uit gehaald zou zijn, wat maakt dat de opgelegde straffen niet eerlijk zijn. Ik draai het liever om: ze hadden waarschijnlijk nóg slechter gepresteerd zonder al die duur-betaalde voetballers. Ze zijn hoe dan ook te hoog geindigd de afgelopen seizoenen.

Neemt niet weg dat een faillisement vreselijk zonde is voor een mooie club als FC Twente. Maar omdat nu mee te gaan wegen in de strafmaat zou wel heel raar zijn. Dat kun je niet maken t.o.v. clubs die eerder failliet zijn gegaan. 'Achterland' of supportersschare of niet.

Uitspraak BC: vandaag 14:00.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

waarom isiedereen zo meegaand met Twente.

De afgelopen jaren onder joop en overige bestuurders die er een chaos en wanbeleid gevoerd hebben zijn nu de strop voor Twente.
Als je een eigen zaak hebt hoe leuk ook, en er komen veel mensen uit je dorp of stad.
Maar je voert een financieel wanbeleid, dan gaat op den duur de stekker er ook uit. Jammer.

Door het beleid van Joop is nu Half tukkerland in rep en roep, Ik vind laat ze maar op de blaren zitten en voelen dat ze wanbeleid hebben gevoerd.
En ze moeten stoppen daar in Twente met hun zelf in de slachtoffer rol te stoppen, Ze weten zelf ook wel dta ze verkeerd bezig.
Laat hun nieuwe bestuur maar opnieuw beginnen in de jupiler league.

Joop heeft ze daar mooi te pakken gehad.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Vanmiddag om 14.00 uitspraak van de beroepscommissie.
Ik verwacht dat de KNVB sowieso nog wel ergens een handreiking doet om Twente overeind te houden
Gebruikersavatar
dagizmo
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-03-2007 11:02
Locatie: Groningen

Bericht door dagizmo »

Voor de club Twente zou ik het positief vinden, maar voor die arrogante supporterschare die zichzelf telkens de 4e club van Nederland noemen en schermen met een niet bestaande onterechte straf zou ik het heel fijn vinden dat Twente opgedoekt wordt.

De Licentiecommissie heeft namelijk geen niet bestaande straf uitgedeeld. De ontneming van de licentie was de enige resterende bestaande straf. Er is vervolgens een creatieve handreiking geboden in de vorm van een licentie voor de 2e divisie. En die jankbekken daar accepteren dat niet en zetten de KNVB en heel NL (advertentie jankers) onder druk door te dreigen met faillissement.

Als je als club zo ongezond bent dat je bij degradatie direct in 2 weken failliet bent, dan verdien je dat ook gewoon.

Dat hele Twente heeft voor mij afgedaan en ik hoop dat de gifbeker nog lang niet op is. Alleen vanwege die jankerige supporters die Twente te groot vinden om te degraderen. Continu maar blaten dat ze de 4e club van NL zijn.

Afsteken naar DLD!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet mitrita. Dan krijgen ze heel wat over zich heen. Het is veel 'veiliger' de reeds al bewandelde weg te te vervolgen. FC Twente heeft ook niets meer te zoeken in een Eredivisie waarin ze niet worden gepruimd. Om de week een striemend fluitconcert in elk stadion. Leuk! :shock:

Daarbij, los van de emoties, is het toch terecht dat FC Twente hier niet mee wegkomt?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het zou toch vooral schandalig zijn als Twente er mee weg komt. Zelfs de Juup is nog te veel voor ze, maar daar kan ik nog wel mee leven.

Maar stel dat Twente er mee weg komt, dan geef je als KNVB een vrijbrief aan elke club om er een bende van te maken, want er komt toch geen 'echte' straf. Wat minpuntjes, jeuh.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

De sanctie van terugzetting naar de JL is zonder meer verdiend, maar ik verwacht toch dat de KNVB terugdeinst voor het gevolg van een faillissement. Het zal wel iets worden van handhaving in eredivisie met een flinke puntenstraf en/of boete.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Boetes kom je er niet mee. De club heeft al geldproblemen en er staat weer een externe partij op die dit betaalt. Wat mij betreft geef je ze voldoende minpunten zodat je weet dat ze degraderen, duurt de lijdensweg nog een jaar :mrgreen:
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ook al reden ze het vandaag op het volgende meetmoment zullen ze weer in categorie 1 komen en is het alsnog einde verhaal.
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ebiede schreef:Ook al reden ze het vandaag op het volgende meetmoment zullen ze weer in categorie 1 komen en is het alsnog einde verhaal.

Dat ligt er toch aan of het plan van aanpak dan door knvb wordt goedgekeurd?
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Volgens de regels (maar die veranderen nog al eens) maximaal negen meetmomenten (een termijn van drie jaar) en anders intrekken licentie. Volgende meetmoment is de 9de keer voor Twente.
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ebiede schreef:Volgens de regels (maar die veranderen nog al eens) maximaal negen meetmomenten (een termijn van drie jaar) en anders intrekken licentie. Volgende meetmoment is de 9de keer voor Twente.
Tenzij het de nieuwe licentie betreft toch.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Van een nieuwe licentie voor JL is sprake bij inname huidige me verplichte degradatie dus, zoals oorspronkelijk door LC bepaald. Blijven ze in de eredivisie dan blijven ze op dezelfde licentie en hebben ze nog één kans om uit categorie 1 te komen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

@grimo, dat bedoel ik worden ze nu gespaard dan is het in september/oktober afgelopen.

Gaan ze naar de eerste divisie dan is het volgens Twente zelf einde verhaal.

Dus links of rechtsom, ze gaan naar de verdoemenis.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Hoe dan ook, een faillissement vindt zijn oorzaak in een zelf gecreëerde schuld van 80 miljoen waar de KNVB niet voor verantwoordelijk is. Degradatie is pijnlijk, wellicht fataal, maar geen reden om Twente dan maar in de eredivisie te houden.
Dit zou immers beteken dat de licentie niet wordt ingetrokken en dat er dan naast een kleine punten aftrek en iets van € 40.000 boete geen sanctie mogelijk is. Gezien de grove misstanden en welbewuste misleiding is dat een onacceptabel lichte straf.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

twente blijft in de eredivisie...... pfff wat een soap.....boete 180000 euro
Laatst gewijzigd door TORCIDA op 17-06-2016 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb ik geen woorden voor
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Volgens de eerste berichten zou Twente volgend jaar wel in de eredivisie mogen spelen en een boete van 'wel' 180.000 euro krijgen...
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ongelofelijk, wat een poppenkast. Frauderen dat het je een lieve lust is, 180k boete. Een lachertje. Eisenga, lees je mee? Geen enkele reden om de regels te volgen!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Schandalig van de KNVB. Fraude blijft nagenoeg ongestraft. Voor iedere club in nood een vrijbrief om de boel eens flink te gaan belazeren. Krankjorum.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Schande!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Snap er niks van....
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Hahaha wat een soap! Ik wil de rechten, ga er vandaag mee aan de slag, zal een wereldhit worden! Man man man.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ik kook van woede, belachelijk oordeel.
Heerenveen fan in Leiden
Plaats reactie