Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Otsje P » 03-05-2012 10:17

Het leedvermaak viert weer hoogtij hier. Heb ik zelf niet zoveel mee, maar goed.

Makkum8 schreef: Nog maar even drie spelers er bij kopen en dan hoeven ze maar 1 keer in de drie weken te voetballen, lekker rouleren met een selectie van 45 eenheidsworsten.....


Heb al eerder over de selectie van Twente gesproken. Ik vond dat al niet helemaal gezond, maar als ze straks helemaal naast Europees voetbal grijpen dan wordt het inderdaad een beetje tricky daar.

TD was het niet met me eens, misschien dat hij daar een beetje op terugkomt, nu dreigt dat ze Europees voetbal mis gaan lopen. Al kan Twente ook gewoon de play-offs winnen natuurlijk, ze hebben wel de beste selectie van de play-off teams. Alleen of men zich er mentaal helemaal op kan focussen is de vraag.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Superfries88' » 03-05-2012 10:20

Twente maakt geen dramatisch seizoen door, alleen is er daar te veel fout gegaan in korte tijd om dit voldoende op te vangen. Dat heeft ook te maken met het beleid in Enschede. Ze moeten daar gewoon weer normaal gaan doen. Zorg voor een redelijke selectie qua hoeveelheid spelers en ga voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Met de prima scouting daar moet je al met al weer de goede kant op gaan. Blijf liever een beetje bescheiden dan wéér een blik spelers opentrekken waarbij je maar moet afwachten wie er wel/niet vertrekken. Volgens mij gaat deze zomer bepalen of Twente met gericht beleid weer verder gaat met het originele plan of dat ze risico's blijven nemen, waarbij een scenario á la Heerenveen mogelijk is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2012 10:39

Waarom zou Twente de playoffs winnen? Steve vindt de Europa League toch niet belangrijk. Focus je dan gewoon vanaf het begin helemaal op de competitie.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Frisian Viking » 03-05-2012 10:50

Beetje vreemde reacties hier. We komen net na twee jaar uit de stront kruipen en nu gaan wij even vertellen hoe slecht het allemaal is bij Twente.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Otsje P » 03-05-2012 11:09

Frisian Viking schreef:Beetje vreemde reacties hier. We komen net na twee jaar uit de stront kruipen en nu gaan wij even vertellen hoe slecht het allemaal is bij Twente.


Daarom juist, we zijn ervaringsdeskundigen. Weet je nog waardoor wij in die stront kwamen? Door ons een enorme selectie te verschaffen, zonder kwalitatieve uitschieters. Waardoor je dus gewoon buiten Europees voetbal kan grijpen, waardoor de shit alleen maar groter wordt.

Zover is het nog niet, maar als ze niet snel weer met beide benen op de grond komen, dan zou het daar ook zover kunnen komen. En dat zou voor hun zonde zijn, ze waren zo aardig op weg.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor 1983 » 03-05-2012 11:10

Er komt daar nog steeds meer binnen dan er wordt uitgegeven en ze hebben een sluitende begroting die volgens mij berekend is op het mislopen van Europa League (toch al niet zo lucratief als sommigen denken). Dus om te denken dat daar nu een penibele situatie ontstaat is een foutieve gedachte. Ook niet door die 'grote' selectie, die zal de komende tijd ook wel aardig inkrimpen door het waarschijnlijke vertrek van een flink aantal spelers, wat weer het nodige kapitaal oplevert. Om weer terug te komen waar ze eigenlijk willen zijn, top 2 (al spreken ze dat nooit echt hardop uit), moet er duidelijk wel heel veel gebeuren en goed worden ingekocht. We zijn nu een keertje boven ze geëindigd, maar het blijft nog steeds een club die ver op ons voor loopt met een begroting (gaat wederom omhoog???) die meer dan het dubbele is van die van ons. Dus leedvermaak (altijd leuk :wink: ) kan wel eens van korte duur zijn.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Otsje P » 03-05-2012 12:30

Superfries1983 schreef:Er komt daar nog steeds meer binnen dan er wordt uitgegeven en ze hebben een sluitende begroting die volgens mij berekend is op het mislopen van Europa League (toch al niet zo lucratief als sommigen denken). Dus om te denken dat daar nu een penibele situatie ontstaat is een foutieve gedachte. Ook niet door die 'grote' selectie, die zal de komende tijd ook wel aardig inkrimpen door het waarschijnlijke vertrek van een flink aantal spelers, wat weer het nodige kapitaal oplevert. Om weer terug te komen waar ze eigenlijk willen zijn, top 2 (al spreken ze dat nooit echt hardop uit), moet er duidelijk wel heel veel gebeuren en goed worden ingekocht. We zijn nu een keertje boven ze geëindigd, maar het blijft nog steeds een club die ver op ons voor loopt met een begroting (gaat wederom omhoog???) die meer dan het dubbele is van die van ons. Dus leedvermaak (altijd leuk :wink: ) kan wel eens van korte duur zijn.


Laat ik voorop stellen dat er bij geen sprake is van leedvermaak. Ik ben blij met Heerenveen, haal geen plezier uit het verdriet van anderen.

Die grote selectie zal inderdaad flink inkrimpen. Het probleem is echter dat je de spelers kwijtraakt die je nu juist moet zien te behouden. Voor de toppers is belangstelling, maar die moet je zien te houden. Want die zullen moeilijk te vervangen zijn als je Europa niet haalt. Welke topper wil er dan heen? Dan houdt je dus het probleem dat je kwalitatief geen geweldige selectie hebt, waardoor je dus zomaar nog een jaar onder de maat kan presteren. Je hebt bij ons gezien hoe snel het kan gaan als je 1 keer in een negatieve spiraal zit. Nogmaals, ik zeg niet dat het gebeurd, maar ze moeten nu ingrijpen. De sfeer in een groep kan enorm verziekt worden als je met zijn 30en voor 11 plekjes moet knokken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Ebiede » 03-05-2012 13:06

Normaal is TD hier elke banaan recht aan het lullen. Vraag me af waar hij blijft..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Makkum8 » 03-05-2012 13:08

Leedvermaak is een mooi vermaak in mijn optiek. Al moet je zelf ook wel tegen een stootje kunnen. Ik geef het eerlijk toe dat ik volop kan genieten van een wanneer Groningen of Cambuur weer eens aardig onderuit gaan :mrgreen: Reken maar dat de afgelopen jaren ook aardig om ons is gelachen in den lande... Uiteraard besef ik ook wel dat er niets zo opportunistisch is als het voetbalwereldje en dat ons clubje er nog lang niet is in vergelijking met bijvoorbeeld FC Twente. Ook zijn we nog lang niet die club zoals een jaar of 4,5 geleden. Vooralsnog geniet ik nog van het moment.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Lipton » 03-05-2012 13:50

Ondertussen heb ik die keeper van Twente ook nog nooit een bal zien stoppen. Maar toch zijn er veel clubs die hem willen hebben.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-05-2012 14:07

Vraag voor Tukkers Delight: Is het vaker zo dat er redelijk wat business/sponser plaatsen onbezet zijn tijdens de wedstrijd, en ook op Vak P (aan de zijkanten) best nog wel wat lege stoelen zijn?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Lardy » 03-05-2012 14:09

Fanatic 4-ever schreef:Vraag voor Tukkers Delight: Is het vaker zo dat er redelijk wat business/sponser plaatsen onbezet zijn tijdens de wedstrijd, en ook op Vak P (aan de zijkanten) best nog wel wat lege stoelen zijn?


Die staan in de omloop. :D
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-05-2012 14:11

Haha, maar serieus: Ik snap dat er in het midden meer lui staan (en op de trappen), maar dat waren niet zoveel als er lege plekken waren op de zijkanten. Ik vond de verbouwing het stadion wel meer allure geven daar trouwens, maar de sfeer is er echt niet beter op geworden. Voor de verbouwingen was het alle keren dat ik daar was een enorm kabaal wat gewoon de hele wedstrijd aanhield. Nu was het af en toe hard (tot heel hard), maar het bleef bij die paar keer. Zonde.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2012 14:12

Er waren gisteren nog losse kaarten te koop aan Twente-zijde.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-05-2012 14:12

Jeroen schreef:Er waren gisteren nog losse kaarten te koop aan Twente-zijde.


Dat ging toch om de plekken naast het uitvak?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Tukkers Delight » 03-05-2012 15:17

Ebiede schreef:Normaal is TD hier elke banaan recht aan het lullen. Vraag me af waar hij blijft..

Wat bazel je nou? Moet ik me druk gaan maken over een stel supporters die Twente 2 maanden geleden nog als favoriet voor de titel zagen en nu denken dat de boel in elkaar is gestort?

Natuurlijk is dit niet leuk maar het is niet het einde van de wereld, volgend seizoen zal alles weer anders zijn en gezien de financiën en het stadion zullen we echt niet zo snel terugzakken naar de subtop. Zowel Ajax, PSV als Twente hebben een belabberd seizoen gedraaid waarbij Ajax zich nog aardig heeft te weten herpakken. AZ, Feyenoord en Heerenveen hebben juist een geweldig seizoen gedraaid en dan kun je zomaar als 6e eindigen in plaats van kampioen worden.

Volgend seizoen mogen jullie al die midweekse wedstrijdjes in vage Oost-Europese landen spelen, benieuwd hoe jullie het er dan vanaf brengen.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Tukkers Delight » 03-05-2012 15:22

Fanatic 4-ever schreef:Vraag voor Tukkers Delight: Is het vaker zo dat er redelijk wat business/sponser plaatsen onbezet zijn tijdens de wedstrijd, en ook op Vak P (aan de zijkanten) best nog wel wat lege stoelen zijn?

De seizoenkaarten zijn uitverkocht, losse verkoop vindt alleen plaats wanneer niet alle uitkaarten worden afgenomen. In jullie geval gingen er nog 800 kaarten in de verkoop.

Vak P maakt onderdeel uit van de sfeervakken, hier wordt staan gedoogd (sterker nog, er is niemand die zit) daardoor kan het lijken alsof er lege stoelen zijn.

De business seats en skyboxen zijn redelijk goed bezet maar niet helemaal uitverkocht (zie onderstaand overzicht van het begin van dit seizoen):

Stoelen Capaciteit 2011/2012 Bezet 2011/2012

Business 978 865
TOS plus en FC Twenteplus 682 605
Gouden Talenten stoelen 737 737
Invitatie / UEFA 264 264
Premium Seats 1573 1443
Cook & Play 156 100
NBS stoelen 124 75
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-05-2012 15:27

Ben je ook in die Oostblok-landen geweest TD? Ben namelijk benieuwd naar de pubs, clubs en vrouwen aldaar.. :lol:
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Riverside » 03-05-2012 17:10

Twente heeft er de afgelopen jaren door het hele land aardig wat supporters bij gekregen. Ben benieuwd wat die nu gaan doen nu het even tegenzit daar.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-05-2012 17:22

Tukkers Delight schreef:Vak P maakt onderdeel uit van de sfeervakken, hier wordt staan gedoogd (sterker nog, er is niemand die zit) daardoor kan het lijken alsof er lege stoelen zijn.


Dank voor je reactie, duidelijk. Hier heb ik alleen wel vraagtekens bij want het waren aan de zijkanten echt heel veel lege plekken, dat werd niet 'gecompenseerd door de mensen die in het midden staan. Kan het zijn dat er mensen bijvoorbeeld niet op komen dagen? Zien we hier in Heerenveen ook wel eens de laatste jaren.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor heerenveenown » 03-05-2012 18:37

Fanatic 4-ever schreef:
Tukkers Delight schreef:Vak P maakt onderdeel uit van de sfeervakken, hier wordt staan gedoogd (sterker nog, er is niemand die zit) daardoor kan het lijken alsof er lege stoelen zijn.


Dank voor je reactie, duidelijk. Hier heb ik alleen wel vraagtekens bij want het waren aan de zijkanten echt heel veel lege plekken, dat werd niet 'gecompenseerd door de mensen die in het midden staan. Kan het zijn dat er mensen bijvoorbeeld niet op komen dagen? Zien we hier in Heerenveen ook wel eens de laatste jaren.

Het was natuurlijk ook vakantie he ;)
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-05-2012 18:43

Ik hoop dat AZ én Twente beiden Europa ingaan. Beide clubs hebben afgelopen jaren toch wel enig naam gemaakt in Europa.
Het allermooiste vind ik nog dat McClaren tegen Schalke een B-elftal op het veld liet staan om Champiosn-League te halen en nu zelfs via de play-offs Europa in moet gaan :mrgreen:
Die arrogantie is in ieder geval en dik terecht afgestraft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-05-2012 22:24

Wtf lees ik nou? Fc Twente dat met een B-elftal tegen Schalke speelt??? Is dat serieus? Dan ben je mijn inziens helemaal gestoord als dat waarheid is!!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Tukkers Delight » 04-05-2012 11:23

Fanatic 4-ever schreef:Dank voor je reactie, duidelijk. Hier heb ik alleen wel vraagtekens bij want het waren aan de zijkanten echt heel veel lege plekken, dat werd niet 'gecompenseerd door de mensen die in het midden staan. Kan het zijn dat er mensen bijvoorbeeld niet op komen dagen? Zien we hier in Heerenveen ook wel eens de laatste jaren.

Niet in Vak P. Je hebt daar wel de zogenaamde grachtsupporters, die staan tijdens de wedstrijd liever te drinken, te snuiven en te blowen in de gracht dan dat ze de wedstrijd bekijken.

Surhuisterveen schreef:Wtf lees ik nou? Fc Twente dat met een B-elftal tegen Schalke speelt??? Is dat serieus? Dan ben je mijn inziens helemaal gestoord als dat waarheid is!!

Overdreven, Fer en John stonden inderdaad niet in de basisopstelling maar vielen na rust alsnog in, zonder beiden stonden we bij rust voor, met Fer en John verloren we dik. Voer voor de pers natuurlijk maar ze ongenuanceerd als wat. Tegen Wisla verving Adriaanse 7 basisspelers en was het de normaalste zaak van de wereld, wanneer McClaren twee spelers (terecht) rust geeft is de wereld te klein.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 04-05-2012 11:32

Tukkers Delight schreef:Niet in Vak P. Je hebt daar wel de zogenaamde grachtsupporters, die staan tijdens de wedstrijd liever te drinken, te snuiven en te blowen in de gracht dan dat ze de wedstrijd bekijken.


Of even lekker los gaan op elkaar, gebeurt er de laatste tijd ook regelmatig toch? :wink:

Maar serieus: Ook bij Twente komen mensen wel eens niet opdagen toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Tukkers Delight » 04-05-2012 11:38

Fanatic 4-ever schreef:Maar serieus: Ook bij Twente komen mensen wel eens niet opdagen toch?

Dat zal best maar volgens mij is dat percentage niet zo hoog, ik zie regelmatig verzoeken om kaarten voorbij komen, wanneer er kaarten worden aangeboden zijn ze in notime weg, er is nog steeds een enorme wachtlijst en de capaciteit is, ook in de beker en EL, doorgaans aardig gevuld. Zelfs tegen Genemuiden zaten er 30.000 man, Odense thuis was de wedstrijd die het slechtst bezocht is met 21.000 toeschouwers.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Stiffie » 04-05-2012 21:45

Surhuisterveen schreef:Wtf lees ik nou? Fc Twente dat met een B-elftal tegen Schalke speelt??? Is dat serieus? Dan ben je mijn inziens helemaal gestoord als dat waarheid is!!


Heb je onder een steen geleefd Hagrid?, die wedstrijd is weken geleden gespeeld :shock:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor heerenveenown » 04-05-2012 21:53

Wel mooi om dat forum van Twente nu te zien.

Braaf doen, goeie liedjes, stuur die play offs maar een B team want wij gaan voor het Fair Play klassement etc..


Play Offs is 2e ronde en Fair Play 1e maar oke..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-05-2012 18:35

Ging weer lekker vandaag, 2-4 verloren.
Ik hoop dat ze niet de play-offs winnen, want dan gaat Excelsior ook Europa in. Twente gaat via het fair-play naar Europa, dus doe die play-off ticket dan maar naar Vitesse, die heeft er het kwalitatief het meeste te zoeken. Ik denk overigens dat het NEC wordt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Tukkers Delight » 11-05-2012 13:43

Felipe Gutiérrez (Universidad Católica) dus, shoot (voor de Chili kenners :wink: )!
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bombatser en 33 gasten