Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Als ze nog niet met beide benen op de grond stonden in Enschede dan is dat na vandaag wel het geval denk ik. Knappe prestatie van RKC overigens, nu nog even winnen van Vitesse....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Twente via fair play, lijkt mij al met al beter voor het Nederlandse voetbal....
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Afbeelding

Mooi rijtje hoor. :mrgreen:
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Onder Rutten vlogen we er tegen Levadia Tallinn uit, dus we juichen nog niet te hard.
Closing The Gap
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Tukkers Delight schreef:Onder Rutten vlogen we er tegen Levadia Tallinn uit, dus we juichen nog niet te hard.
Wanneer is de eerste training nu voor Twente. Meer dan 4 weken zal het zien volgens mij. Het zal me ook niks verbazen dat ze met opzet verloren hebben gisteren, puur om nog een week extra vakantie te hebben i.p.v. 2 zware wedstrijden tegen Vitesse met evenveel kans op de Fair-Play ticket
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Feanfan 1 schreef:Wanneer is de eerste training nu voor Twente. Meer dan 4 weken zal het zien volgens mij. Het zal me ook niks verbazen dat ze met opzet verloren hebben gisteren, puur om nog een week extra vakantie te hebben i.p.v. 2 zware wedstrijden tegen Vitesse met evenveel kans op de Fair-Play ticket
Ik kan me niet voorstellen dat dit het geval is, een ronde later instromen in de EL scheelt 2 weken in de voorbereiding, er zullen een aantal internationals nog niet eens terug zijn van vakantie wanneer de eerste voorronde wordt gespeeld. Daarnaast is het juist in het belang van Twente dat Vitesse geen Europees voetbal haalt i.v.m. huur van één of meerdere spelers.

De pijp was de afgelopen 10 wedstrijden gewoon totaal leeg, een redelijke eerste helft spelen lukte vaak nog wel (ook tegen jullie) maar in de 2e helft kan de meerderheid het niet meer opbrengen, dit is ook een mogelijke verklaring voor de talloze blessures waarmee we de afgelopen weken te maken hebben gehad.
Closing The Gap
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Feanatieke schreef:
Goede verliezers! Heerlijk dit verval van Twente. Ze kregen wat hoogmoedwaanzin daar.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Heerenveen rules schreef:Goede verliezers! Heerlijk dit verval van Twente. Ze kregen wat hoogmoedwaanzin daar.
Enjoy it while it lasts... (over hoogmoedswaanzin gesproken).
Closing The Gap
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Tukkers Delight schreef: (over hoogmoedswaanzin gesproken).
Leg uit!?!?!?!
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Otsje P schreef:Leg uit!?!?!?!
Een uitschieter naar boven en sommigen hebben hier weer praatjes voor 10, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen elk seizoen boven Twente eindigt en er sprake is van verval omdat het de laatste 10 wedstrijden niet liep. Geen enkel probleem met dit leedvermaak trouwens.
Closing The Gap
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Tukkers Delight schreef:Een uitschieter naar boven en sommigen hebben hier weer praatjes voor 10, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen elk seizoen boven Twente eindigt en er sprake is van verval omdat het de laatste 10 wedstrijden niet liep. Geen enkel probleem met dit leedvermaak trouwens.
Tot een jaar of 4 geleden was dat inderdaad gebruikelijk dat wij elk seizoen boven twente eindigde...
En nu weer :D Dus de balans lijkt weer hersteld. :mrgreen:
Ik heb geen onderschrift nodig...
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

in deze ben ik het met TD eens we hebben een goed seizoen gedraaid en daar moeten we blij mee zijn na een aantal klote jaren.
maar we moeten niet doen alsof wij het nieuwe Twente zijn die mee draaien in de top van NL.
Ben bang dat we volgend jaar weer een moeilijk jaar krijgen, dus laten wij vooral reeel naar ons zelf kijken (en ik denk dat TD dat ook bedoeld)
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Tukkers Delight schreef: Een uitschieter naar boven en sommigen hebben hier weer praatjes voor 10, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen elk seizoen boven Twente eindigt en er sprake is van verval omdat het de laatste 10 wedstrijden niet liep. Geen enkel probleem met dit leedvermaak trouwens.
Ik vroeg het met name omdat ik hier eigenlijk geen teksten lees in die richting. Het is volgens mij een beetje je eigen teleurstelling die het nu die kant opdraait. Wij hebben volgens mij behoorlijk geleerd van onze fouten, en zijn voorzichtig met het vieren van de behaalde plaatst. We weten donders goed dat het volgend jaar zomaar weer kan tegenvallen.

Praatjes voor 10, ik zie ze niet, niet over ons club in ieder geval. Het zogenaamde verval is natuurlijk niet iets van de laatste 10 wedstrijden. Dit hele seizoen is natuurlijk al een stuk minder overtuigend dan de voorgaande jaren.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Tukkers Delight schreef: Een uitschieter naar boven en sommigen hebben hier weer praatjes voor 10, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen elk seizoen boven Twente eindigt en er sprake is van verval omdat het de laatste 10 wedstrijden niet liep. Geen enkel probleem met dit leedvermaak trouwens.
Als dit een reactie is op mijn post dan slaat de reactie nergens op want ik verkondig hier niks wat lijkt op grootheidswaanzin. Ik heb het alleen helemaal niet op Twente en dan vind ik het mooi om te zien dat ze dit seizoen zo in elkaar storten. Prachtig. Fluitconcerten richting Munsterman, de man die de club heeft groot gemaakt. Nog maar ongeveer 3000 supporters op de tribune bij de ronde van de selectie. En maar kokketeren dat ze zulk geweldig publiek hebben.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De geringe aandacht van de supporters snap ik uitstekend. Je speelt eigenlijk vier wedstrijden meer om twee Europese wedstrijden minder te hoeven spelen, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als je dat dan ook nog eens verprutst tegen een verrassend leuk, maar wel minder elftal... Ja, natuurlijk hangt er dan een negatieve sfeer. Ik snap dat heel goed. Twente heeft gewoon een heel slecht seizoen gehad (bouwramp, trainerswissel, nieuwe trainer die onvoldoende functioneert, matig aan- en verkoopbeleid, mindere resultaten dan eerder, etc.) en dat komt er dan even uit. Logisch, zou hier niet anders zijn. Twente moet nu maar bewijzen dat ze wel degelijk nog een grote rol van betekenis spelen. Ik denk niet dat er sprake is van een daadwerkelijke instorting.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Superfries88' schreef:Logisch, zou hier niet anders zijn
Denk je serieus dat ze hier ook over auto's heen zouden lopen, of begrijp ik je verkeerd. Vind dit namelijk in elke situatie onacceptabel!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

abegoal schreef:Denk je serieus dat ze hier ook over auto's heen zouden lopen, of begrijp ik je verkeerd.
Ik doel op de geringe aandacht in combinatie met enkele negatieve reacties, zoals gefluit. Dat zou hier in zo'n situatie waarschijnlijk ook gebeuren. Dat andere nam ik niet mee in de beoordeling, dat is gewoon triest inderdaad. Maar dat zijn een paar gefrustreerde supporters, een hele kleine minderheid die niet om weet te gaan met emotie. Daar val ik niet een hele aanhang op aan natuurlijk.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Feanatieke schreef:Ik spits mijn oren alvast.
Charmeoffensiefje, het enige echte nieuws was dat volgende week de nieuwe kledingsponsor (Nike) wordt gepresenteerd.
Closing The Gap
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Tukkers Delight schreef:Een uitschieter naar boven en sommigen hebben hier weer praatjes voor 10, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen elk seizoen boven Twente eindigt.
Als je dit soort dingen in een 'discussie' gebruikt, tot wanneer gaat die filter in je geheugen dan? :?: :|
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

H-J schreef:Als je dit soort dingen in een 'discussie' gebruikt, tot wanneer gaat die filter in je geheugen dan? :?: :|
Ik weet niet precies waar je op doelt, ik vind het ook helemaal niet zo interessant eigenlijk, het valt me alleen op dat met de prestaties bij sommigen (ik wil absoluut niet iedereen over 1 kam scheren) ook de arrogantie en praatjes weer terugkomen. Niet alleen m.b.t. Twente maar ook in de discussies over Emmen en Groningen.

De reden waarom ik mij ooit op dit forum aan heb aangemeld was de algemene stelling dat Twente een speler als Ruiz toch nooit zou kunnen betalen, helemaal niet wanneer ook Heerenveen interesse had, jullie hadden immers tientallen miljoenen in kas en Twente was een failliete boedel.

De reden dat ik hier ben blijven hangen is dat er ook andere Heerenveen supporters bleken te zijn waarmee wel op een prettige manier gediscussieerd kon worden, die blijk gaven van realiteitszin en veel kennis bleken te hebben. Nu merk ik dat de eerste groep weer de overhand dreigt te krijgen en persoonlijk vind ik dat jammer, die misplaatste arrogantie past totaal niet bij jullie.
Closing The Gap
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik kan me wel vinden in je woorden TD, maar andersom is/was dat bij jullie ook te merken hoor :wink:
Ook Tukkers past geen enkele vorm van arrogantie, maar bij jullie nam dat naarmate het succes groter werd zienderogen toe. Daarmee neemt de symphatie in den lande en ook hier juist weer af. Dat zal jou als Tukker wellicht iets minder opvallen, maar geloof me dat verschilt niet in vergelijking met ons. Volgens mij is dat ook iets wat overal voorkomt by the way.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Superfries1983 schreef:Ik kan me wel vinden in je woorden TD, maar andersom is/was dat bij jullie ook te merken hoor :wink:
Ook Tukkers past geen enkele vorm van arrogantie, maar bij jullie nam dat naarmate het succes groter werd zienderogen toe. Daarmee neemt de symphatie in den lande en ook hier juist weer af. Dat zal jou als Tukker wellicht iets minder opvallen, maar geloof me dat verschilt niet in vergelijking met ons. Volgens mij is dat ook iets wat overal voorkomt by the way.
Ik geloof je direct, met het succes komen ook de successupporters, dat is bij ons niet anders. Misschien dat de huidige prestaties het kaf van het koren zullen scheiden.
Closing The Gap
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

soms zijn we net voetballers, een jaartje presteren en sommigen gaan naast hun schoenen lopen. :mrgreen:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Tukkers Delight schreef:De reden waarom ik mij ooit op dit forum aan heb aangemeld was de algemene stelling dat Twente een speler als Ruiz toch nooit zou kunnen betalen, helemaal niet wanneer ook Heerenveen interesse had, jullie hadden immers tientallen miljoenen in kas en Twente was een failliete boedel.
Ik kan me voorstellen dat jij het niet interessant vindt waar ik op doel. Tussen zo ongeveer 2000 en 2006 stond Heerenveen immers regelmatig boven Twente, wat jou niet uitkomt omdat je net wilt doen alsof Heerenveen nu eenmaal door een uitschieter boven Twente heeft gestaan. Verder van harte welkom, maar het is wat een misplaatste opmerking "een uitschieter naar boven, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen boven Twente eindigt". Bijzonder ook, in het kader van 'een aantal van Heerenveen wordt weer arrogant'.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Opportunisme viert altijd hoogtij in het voetbal.

In de jaren dat Heerenveen stelselmatig met de subtop meedeed was het in Twente kommer en kwel, de laaste 2 á 3 jaar was dat andersom. Dit heeft allerlij oorzaken en gevolgen. Dat sommige mensen daar leedvermaak uit halen is prima, dat sommigen doorslaan in hun euforie, ook prima. Dat hier nu ook weer zo lang over moet worden gediscussieer, ach..... voetbal is emotie!

Ten tijde dat het zo slecht ging met Twente heb ik me op hun forum gemeld. Niet om te sarren, juist om een hard onder de riem te steken. In mijn beleving zijn Twente en Heerenveen allebei clubs die horen in de subtop, met sporadische uitschieters naar boven (en helaas naar beneden). Dat zie je nu ook weer terug. Daarbij moet je gewoon toegeven dat Twente op dit moment een stuk (je) verder is dan Heerenveen. Dat kan echter zo maar weer andersom zijn. Kijk maar naar de poging van Heerenveen om de laatste stap te maken.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is de heftigheid van sommige reakties. Daar heeft TD wel een punt. Genieten van het afgelopen seizoen en hopen op een evenaring of verbetering daarvan is toch veel mooier dan je gelijk te proberen te halen op dingen waar geen gelijk op is te halen?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

H-J schreef:Ik kan me voorstellen dat jij het niet interessant vindt waar ik op doel. Tussen zo ongeveer 2000 en 2006 stond Heerenveen immers regelmatig boven Twente, wat jou niet uitkomt omdat je net wilt doen alsof Heerenveen nu eenmaal door een uitschieter boven Twente heeft gestaan. Verder van harte welkom, maar het is wat een misplaatste opmerking "een uitschieter naar boven, alsof het gebruikelijk is dat Heerenveen boven Twente eindigt". Bijzonder ook, in het kader van 'een aantal van Heerenveen wordt weer arrogant'.
Waar hebben we het over? 6 Jaar boven Twente geëindigd? Misschien dat dit voor jou een belangrijk punt is maar niet voor mij, de 40 jaar daarvoor zijn we boven jullie geëindigd daar kunnen wij ook niet eeuwig op teren, sterker nog ik vind het niet eens boeiend, dat was mijn punt en daarom vind ik het niet interessant.

Wanneer je realistisch bent weet je ook dat dit seizoen voor Heerenveen een uitschieter naar boven was en voor Twente een uitschieter naar beneden, dat blijkt wel uit de commentaren in de media en reacties van de supporters. Dit is niet arrogant bedoeld maar het verwachtingspatroon is wat betreft Twente anders dan bij Heerenveen het geval is als gevolg van de voorwaarden (begroting, stadion, toekomstplannen) die in Enschede aanwezig zijn. In Heerenveen is men tevreden met een plaats in de subtop, in Enschede zorgt een plaats in de subtop al bijna voor paniek omdat de doelstellingen maar vooral de verwachtingen niet vergelijkbaar zijn.

Overigens vind ik juist deze zin "Tussen zo ongeveer 2000 en 2006 stond Heerenveen immers regelmatig boven Twente, wat jou niet uitkomt omdat je net wilt doen alsof Heerenveen nu eenmaal door een uitschieter boven Twente heeft gestaan." getuigen van arrogantie maar dat is misschien mij eigen interpretatie. Eigenlijk bedoel je dus te zeggen dat het heel normaal is dat Twente onder Heerenveen eindigt, toch (ondanks dat dit in de laatste 50 jaar 43 keer niet gebeurd is)?
Closing The Gap
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Wat is het voor onzin dat wij een uitschieter naar boven hebben? Welke clubs hadden dan boven ons moeten eindigen?
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Janstra schreef:Wat is het voor onzin dat wij een uitschieter naar boven hebben? Welke clubs hadden dan boven ons moeten eindigen?
Op basis van de begroting Twente en Vitesse, in zoverre kun je het beschouwen als een uitschieter naar boven, zonder negatieve bijbedoelingen.
Closing The Gap
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Twente zal normaal gesproken boven ons eindigen en dat zal volgend jaar ook wel gebeuren. Heerenveen hoort gewoon rond plaats 5 te spelen, ieder jaar heb je ploegen die het wat beter doen en ploegen die het wat minder doen. Feyenoord zal volgend jaar de top 6 weer verlaten en Vitesse gaat echt niet hoger dan ons eindigen. Ik weet niet of je afgelopen jaar wedstrijden van hun hebt bekeken maar die voetballen echt slecht.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Tukkers Delight schreef: Op basis van de begroting Twente en Vitesse, in zoverre kun je het beschouwen als een uitschieter naar boven, zonder negatieve bijbedoelingen.
Leuk die begroting, als dat de doorslag zou geven dan kunnen we elk jaar de schaal aan Ajax geven. Volgens mij gaat het om de voetballers, vitesse had niet een beter team dan wij. Twente zou wel boven ons moeten eindigen maar dat is er een, dat je een plaatst hoger staat noem ik geen uitschieter. We horen in de subtop volgens jou en dat is plaats 5 volgens mij. Ik snap niet dat je het een uitschieter noemt maar wel zeggen dat we in de subtop horen....
Plaats reactie