Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Skopperij » 08-04-2012 20:00

grunnstad schreef:Ik snap er nog steeds geen reet van hoe Twente zo als een katapult omhoog gegaan is.

Munsterman voert beleid met gezond verstand. Net als Heerenveen onder Riemer. En de concurrentie doet aan zelfdestructie: bij Ajax en Feyenoord is jarenlang wanbeleid gevoerd. PSV heeft minder materiaal dan in de Hiddink-tijd. Heerenveen en Groningen hebben véél te ingewikkeld gedaan met onduidelijke, matige buitenlanders. Wij zijn weer op de weg terug, jullie moeten types als Femi nog kwijt.

En Twente? Die slopen langzaam richting top met de Wisgerhofjes van deze wereld. Aangevuld met een voltreffer als Ruiz. Eigenlijk is Twente zo goed geworden door heel normaal te doen. Erg knap.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-04-2012 22:08

Skopperij schreef:Munsterman voert beleid met gezond verstand.


Maar slaat nu als je het mij vraagt volledig door met zijn koopzieke gedrag. Twente koopt maar en daar zitten wel wat spelers tussen die amper spelen. Het lijkt dat Munsterman wat koopt en maar kijkt of er een voltreffer tussen zit. Ik vind dat nu niet echt getuigen van goed beleid en visie.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 09-04-2012 10:40

Munsterman koopt inderdaad (hoewel, volgens mij doet Aldo van der Laan dit) maar de technische staf en de scouting bepalen wie er komen, er zit wel degelijk een gedachte achter namelijk een ploeg bouwen die jaarlijks kan strijden om de landstitel. Daarvoor heb je een selectie nodig waarbij alle posities dubbel bezet zijn. Vergeet niet dat er komende zomer verschillende spelers zullen vertrekken.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Otsje P » 10-04-2012 10:50

Tukkers Delight schreef: Daarvoor heb je een selectie nodig waarbij alle posities dubbel bezet zijn.


Dit lees en hoor ik wel vaker, persoonlijk ben ik het er niet mee eens. Natuurlijk, als ver komt in Europa, ver komt in de beker, en mee doet om de titel, dan heb je meer nodig dan 14 man. Maar iedere positie dubbel bezetten, met gelijkwaardige spelers, met allemaal een bijbehorend salaris, is volgens mij niet de juiste manier. Zeker niet voor clubs met een relatief beperkt budget, zoals we dat in Nederland eigenlijk hebben. Je ziet dat vele clubs hierop teruggekomen zijn. Ajax, Feyenoord en Heerenveen presteren weer behoorlijk, doordat ze hun kern aanvullen met jonge talenten.

Je hebt je ideale 11. Daarnaast heb je een man of 5/6 die min of meer gelijkwaardig zijn. Waarbij het ideaal is als een aantal daarvan op meerdere posities inzetbaar zijn. En de rest vul je aan met een aantal jonge, talentvolle spelers. Waarvan normaal gesproken 1 of meerdere hierdoor definitief doorbreken, zodat de vaste kern hiermee vanzelf iets groter wordt.

Voor de sfeer is het funest als er een man of tien rondlopen, die gehaald zijn met het verhaal dat ze in principe voor de basis in aanmerking komen, terwijl ze feitelijk nooit in actie komen. Transfervrije spelers oppikken die eigenlijk niet goed genoeg zijn, en daardoor alleen voor de breedte gehaald worden, terwijl die speler zelf serieus denkt de rechtsachter van Twente te worden. (Breukers)

Dat is dit jaar de grootste winst van Heerenveen geweest. Duidelijkheid in de selectie. Een vaste basisploeg van 11 man. Met Kruiswijk, Roorda, Svec en Sibon als ervaren wissels. Met Schmidt, en VLP als jonge invallers. En van Anholt, Martinus, Kainz daar nog weer achter voor een impuls, en voor het opdoen van ervaring.

Nu hebben we wel een wedstrijd of 10 minder gespeeld dan Twente, en weinig blessures gehad, maar voor de sfeer is dit een veel betere situatie. Bovendien zie je dat coaches veel meer gaan rouleren en veranderen als ze meer spelers tot hun beschikking hebben. Ze willen duurbetaalde spelers, toch tevreden houden. Dit heeft vaak een negatief effect op het ritme van een ploeg. Bovendien vind de basisspeler die plaats moet maken omdat de duurbetaalde bankzitter ook even een potje moet spelen het vaak hoogst irritant dat hij het veld moet ruimen.

Zelfs een ploeg als Barca doet het met een relatief kleine selectie. Waar Marcherano, Adriano, Keita, Affelay en Pedro in principe de ervaren wissels zijn. En de rest aangevuld wordt met zelf opgeleide jonge spelers. Die weliswaar een heel behoorlijk niveau hebben, maar verdomd weinig bij het 1e in actie komen. Op Thiago, Tello en Cuenca na.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor BK2007 » 10-04-2012 11:37

@Otsje
Natuurlijk is het onzin om alle posities dubbel bezet te moeten hebben om mee te doen om de titel en ook nog goed te presteren in Europa. Dat zien we toch aan AZ ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 10-04-2012 12:28

Otsje P schreef:Maar iedere positie dubbel bezetten, met gelijkwaardige spelers, met allemaal een bijbehorend salaris, is volgens mij niet de juiste manier. Zeker niet voor clubs met een relatief beperkt budget, zoals we dat in Nederland eigenlijk hebben. Je ziet dat vele clubs hierop teruggekomen zijn. Ajax, Feyenoord en Heerenveen presteren weer behoorlijk, doordat ze hun kern aanvullen met jonge talenten.
Wie heeft het over gelijkwaardige spelers en bijbehorende salarissen? Je kunt dit op verschillende manieren invullen, bijvoorbeeld met oudere ervaren spelers (Cornelisse, Landzaat), talentvolle spelers (Plet) of jonge talenten (Röseler). Zolang het allemaal binnen het budget past en het niet voor onenigheid in de selectie zorgt is er niets aan de hand.

Denk je serieus dat Breukers op een basisplaats rekent? Misschien vindt hij zichzelf goed genoeg om Rosales uit de basis te spelen en is hij bereid de gok te nemen. Misschien denkt hij ondanks de concurrentie toch aan voldoende speeltijd toe te komen, gezien het programma van Twente is dat niet eens zo gek, Cornelisse heeft dit seizoen ook 27 wedstrijden gespeeld ondanks de aanwezigheid van Rosales (waarmee gelijk de noodzaak van een goede back-up is bewezen).
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Otsje P » 10-04-2012 13:08

Tukkers Delight schreef:Wie heeft het over gelijkwaardige spelers en bijbehorende salarissen? Je kunt dit op verschillende manieren invullen, bijvoorbeeld met oudere ervaren spelers (Cornelisse, Landzaat), talentvolle spelers (Plet) of jonge talenten (Röseler). Zolang het allemaal binnen het budget past en het niet voor onenigheid in de selectie zorgt is er niets aan de hand.

Denk je serieus dat Breukers op een basisplaats rekent? Misschien vindt hij zichzelf goed genoeg om Rosales uit de basis te spelen en is hij bereid de gok te nemen. Misschien denkt hij ondanks de concurrentie toch aan voldoende speeltijd toe te komen, gezien het programma van Twente is dat niet eens zo gek, Cornelisse heeft dit seizoen ook 27 wedstrijden gespeeld ondanks de aanwezigheid van Rosales (waarmee gelijk de noodzaak van een goede back-up is bewezen).


Nou, de voorbeelden die je aanhaalt(Cornelisse, Landzaat, Plet) zijn toch spelers die bij 80% van de clubs in de eredivisie in de basis zouden staan. En daar verdienen ze ook naar. Dat gaat volgens mij ook op voor Bengtson, Bosscher, Buyse, Bajrami(ik schrijf iets verkeerd, maar weet even niet wat), Kuipers, Verhoek. Dan zit ik al op 9 man en vergeet ik er misschien ook nog wel een paar. Bovendien is er nog de samenwerking met United, waardoor er volgens mij ook nog 1 of 2 Brazilianen zijn. (die erom bekend staan na 2 trainingen al in het eerste te willen spelen).

Wat Breukers betreft. Loopt het contract van Cornelisse af? Anders zit je dus volgend seizoen misschien wel met 3 man voor 1 plekje. Als jij dat een gezonde situatie vind, dan denk ik dat anderen hier op het forum gelijk hebben. Die zeggen namelijk dat Twente een beetje doorslaat. Nu is Tadic binnengehaald, dat is een prima speler, en die zal Twente vast veel goeds schenken. Echter is er nog niemand verkocht. Joop zal de hoofdprijs willen voor Chadli, en die zal niet zo maar neergelegd worden. Ik vind het gezonder om eerst te verkopen, en dan in te kopen. Iedereen weet dat Twente nu eigenlijk wel verkopen moet, omdat ze 3 spelers hebben die op de linksbuiten positie het best tot hun recht komen. Ongezonde situatie. Mijn mening.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Ondertussen ergen in Twente ........

Berichtdoor Calimero » 10-04-2012 14:38

Ach, het is toch algemeen bekend dat die Musterman al jaren lijdt aan waanzinideeën ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 10-04-2012 15:50

Otsje P schreef:Nou, de voorbeelden die je aanhaalt(Cornelisse, Landzaat, Plet) zijn toch spelers die bij 80% van de clubs in de eredivisie in de basis zouden staan. En daar verdienen ze ook naar. Dat gaat volgens mij ook op voor Bengtson, Bosscher, Buyse, Bajrami(ik schrijf iets verkeerd, maar weet even niet wat), Kuipers, Verhoek. Dan zit ik al op 9 man en vergeet ik er misschien ook nog wel een paar. Bovendien is er nog de samenwerking met United, waardoor er volgens mij ook nog 1 of 2 Brazilianen zijn. (die erom bekend staan na 2 trainingen al in het eerste te willen spelen).

Dat de backup spelers van Twente bij 80% van de clubs in de eredivisie in de basis zouden staan is toch geen argument om ze niet als backup te contracteren? Zolang alles binnen het salarishuis past en McClaren kans ziet de wissels tevreden te houden is het alleen maar goed voor het niveau dat Twente nastreeft.

Otsje P schreef:Wat Breukers betreft. Loopt het contract van Cornelisse af? Anders zit je dus volgend seizoen misschien wel met 3 man voor 1 plekje. Als jij dat een gezonde situatie vind, dan denk ik dat anderen hier op het forum gelijk hebben. Die zeggen namelijk dat Twente een beetje doorslaat. Nu is Tadic binnengehaald, dat is een prima speler, en die zal Twente vast veel goeds schenken. Echter is er nog niemand verkocht. Joop zal de hoofdprijs willen voor Chadli, en die zal niet zo maar neergelegd worden. Ik vind het gezonder om eerst te verkopen, en dan in te kopen. Iedereen weet dat Twente nu eigenlijk wel verkopen moet, omdat ze 3 spelers hebben die op de linksbuiten positie het best tot hun recht komen. Ongezonde situatie. Mijn mening.

Het kan zijn dat Cornelisse vertrekt, het zou ook kunnen dat Rosales verkocht wordt, één van beiden zal inderdaad wel gebeuren anders is het aantrekken van Breukers onlogisch. Wat Tadic betreft, ik heb al eerder aangegeven dat Twente in hem een aanvallende middenvelder ziet en niet persé een buitenspeler, John kan op rechts, Chadli kan op links, De Jong in de spits en Tadic erachter. Het kan ook zijn dat Chadli vertrekt en dan ziet het er al weer heel anders uit.

Misschien moet je eerst komende zomer eens afwachten voordat je een mening over het aankoopbeleid van Twente geeft, daarnaast vergeet je gemakshalve dat Twente dit seizoen al voor meer dan 20 miljoen heeft verkocht, er hoeft dus helemaal niet verkocht te worden om Tadic te kunnen aantrekken.

Jeroen schreef:De grootste binnenlandse transfers in de geschiedenis? In het rijtje Suarez, Huntelaar, Sulejmani? Dat lijkt me toch niet, of Munsterman moet helemaal gek geworden zijn.

Wanneer Tadic inderdaad 7,7 miljoen gekost heeft dan behoort deze toch bij de grootste binnenlandse transfers in de geschiedenis?
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Jeroen » 10-04-2012 18:01

Ja, en dus is Munsterman de weg kwijt. Ik vind dat voor een club als Twente in deze tijd een veel te hoge transfersom. Waarom koopt Twente niet meteen die Kostic voor 1,25 miljoen? :D
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Lardy » 10-04-2012 18:17

Eigen talent kapot maken dit. Je hebt John die onlangs is opgeroepen voor het Nederlands Elftal en die een grote kans heeft mee te gaan naar EK en je koopt iemand voor 7,7 miljoen voor dezelfde positie. Die zetten ze dus never nooit op de bank dus kan John banken. Zulke transfers zijn erg slecht voor de 'koppies' van die jonge jongens.

Maar misschien is de kans dat John komende zomer vertrekt wel erg groot en heb ik niks gezegd. Maar verbazen doet het mij wel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-04-2012 18:45

Lardy schreef:Eigen talent kapot maken dit.


Deze transfer slaat gewoon nergens op nee. Ze hebben John op links lopen. Dan zou het achter de spitsen kunnen maar daar lopen Fer en Janssen rond. Ze kopen daar gewoon maar wat. Laatst ok nog Joshua John. En Verhoek terwijl ze Bahrami hebben lopen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor grunnstad » 10-04-2012 18:48

Anders gaan jullie druk maken over het slechte aankoopbeleid van Twente. Als het slecht is, mooi zo houden. Ze kunnen mij niet genoeg debiele aankopen. Hoe sneller de boel daar in elkaar dondert, hoe beter.

Of nait den, TD? ;)

Maar het is eigenlijk een hele slimme aankoop. Op 10 zetten die kerel. Zou Pieter nooit doen. Als McLaren dat doet, hebben ze goud in handen. Helaas.
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler
 
Berichten: 565
Geregistreerd op: 16-05-2005 12:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 10-04-2012 19:41

Dat gaan ze ook doen maar voor sommige Friezen is dat blijkbaar lastig te begrijpen.

Tadic komt pure snelheid te kort voor de vleugels maar heeft wel het overzicht, de passing en de techniek die bij een 10 passen, alsof iemand bij Twente overweegt om Chadli of John op de bank te zetten...

Succes met Kostic en bedankt voor Tadic ;-)
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Blizzard » 10-04-2012 20:20

Ik vind het op zich logisch om ook kwaliteitsspelers te halen als je een topclub wilt zijn/blijven. Tadic is een speler die heeft bewezen uit te kunnen blinken in de Eredivisie en er zit denk ik nog steeds rek in. Ik lees dat ze al voor 20 miljoen hebben verkocht en met de Jong, Fer, Chadli, John, Douglas etc hebben ze ook nog wel wat kapitaal rondlopen. +/- 7.7 miljoen is natuurlijk een fors bedrag maar blijkbaar zijn de middelen daar aanwezig om dat uit te geven voor directe versterkingen.

Ook ik plaats overigens mijn vraagtekens bij aankopen als Joshua John, Breukers, Plet etc. Dat lijken me geen spelers die bij een topclub thuis horen. Aan de andere kant zijn ze relatief goedkoop, dat begrijp ik ook wel maar ze moeten toch allemaal een salaris hebben.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor grunnstad » 10-04-2012 21:26

Zeven miljoen, eventueel een bonus van 8 ton bij bepaalde prestaties van Twente EN een doorverkoopclausule. Toch netjes van ome Hans. Gezien ons negatieve EV: dank Jopie.

En Twente kan dus al dergelijke bedragen neerleggen. Auw, auw, auw.

http://www.fcgroningen.nl/home/nieuws/n ... van-tadic/
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler
 
Berichten: 565
Geregistreerd op: 16-05-2005 12:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 10-04-2012 22:22

In Enschede blijven ze beweren dat er 5,5 is betaald, dat bedrag zou door bonussen en een doorverkoopclausule kunnen oplopen tot maximaal 7,8 miljoen. Hoe dan ook een mooie transfer voor beide clubs, hopen dat alle bonussen uitbetaald worden want dat betekent dat we ook de komende jaren goed zullen presteren.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Otsje P » 11-04-2012 08:07

@ TD

Volgens mij zeg ik helemaal niks over de financiële situatie, wat dat betreft zal het ongetwijfeld wel gezond zijn. Ik geef alleen maar aan dat het bijzonder ongezond is om op het niveau van Twente te acteren met zoveel basiswaardige spelers. Ik was bijvoorbeeld het aantrekken van Joshua John ook nog vergeten. Twente heeft die knakker van de Graafschap ook al binnen voor volgend seizoen. Dat zijn jonge talenten, maar ook die jongens willen hun kans. John heeft bij Sparta 2 jaar als basisspeler geacteerd, hoe lang denk je dat die tevreden is als 4e man voor 1 plek? Je zegt dat Ola ook op rechts kan, en dat klopt natuurlijk. Hoe lang denk je dat Verhoek gezellig blijft als hij niet speelt? Je geeft aan dat Rosales of Cornelisse zou kunnen vertrekken, en Chadli misschien ook. En natuurlijk kan dat, maar dat is niet zeker. En als het dus niet door gaat, dan zit je met een overvolle selectie. Dat kan funest zijn.

En dan Tadic op 10. Ik zeg niet dat het niet kan, het is een prima voetballer. Echter, zijn grootste kwaliteit is zijn voorzet. Die haal je er mooi uit als je hem op 10 zet. Er wordt bovendien nog wel wat meer gevraagd op het middenveld. Daar moet je zonder bal ook nog wel wat werk verzetten, zelfs met Brama en Fer achter je. Bovendien vind ik het nogal wat om een miljoenenbedrag voor een speler neer te leggen, en hem dan op een positie te zetten waarop hij helemaal nog niks heeft bewezen. Voorbeelden te over, van spelers die gehaald worden voor een andere positie dan waarop ze altijd gespeeld hebben, en vervolgens totaal niet uit de verf kwamen.

Zet straks al jullie spelers maar eens op een rijtje, ik zie daar problemen uit ontstaan. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme demotivatie die dit beleid voor de beloften is. Jullie beloften staan bovenaan, je zou zeggen dat daar wel wat potentie in zit. Maar wie gaat de stap maken naar de selectie? Je eigen spelers en talenten gaan straks weg omdat ze toch geen kans gaan krijgen.

Ik snap niet dat jij niet wilt toegeven dat men ietsje doorslaat. Ik heb het niet eens zozeer over de transfer van Tadic, dat is gewoon een hele goede speler. Maar al die zogenaamde buitenkansjes, die gaan je slopen. (Verhoek, Joshua John, Edwin Quasie) Dat zijn spelers die je eigen talenten enorm in de weg gaan lopen. Zonde. Durf te wedden dat men er over 1 of 2 jaar op terug komt en een hele zwik overbodige spelers moet zien kwijt te raken. Kapitaalvernietiging, we zijn zelf het beste voorbeeld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 11-04-2012 08:41

Jij mag dat allemaal vinden maar zoals ik al eerder heb gesteld, wacht eerst eens af wie er komende zomer allemaal vertrekken voordat je het aan- en verkoopbeleid (dat al jarenlang succesvol is) veroordeelt. Vergeet daarnaast niet dat een selectie met gelijkwaardige spelers zorgt voor een hoog niveau op de trainingen, ook in het jaar dat we kampioen werden zaten er internationals op de bank, een brede selectie is een voorwaarde om mee te kunnen doen om de titel, het is aan de trainer om dit allemaal te managen.

Wanneer jij vindt dat er sprake is van een ongezonde situatie is dat voor jouw rekening, het is niet zo dat Twente dit als enige club nastreeft, elke club in Europa die op meerdere fronten actief is wil een brede en gelijkwaardige selectie waarbij spelers moeten knokken voor hun basisplaats. Kijk eens hoe McClaren moet puzzelen om vanavond nog een enigszins representatief middenveld op te stellen. Omdat er 2 spelers geschorst zijn moeten er nu een vleugelspits en een centrale verdediger uit de jeugd het middenveld aanvullen.

Joshua John is trouwens een aardig voorbeeld, John is gehaald van Sparta zodat Berghuis verhuurd kon worden om speelminuten in de eredivisie op te doen. In principe speelt hij bij de beloften en indien nodig kan hij de wedstrijdselectie aanvullen, nu kan een groot talent regelmatig aan speeltijd toekomen in plaats van op de bank te verpieteren of op maandagavond met de beloften te moeten spelen. Jij kunt dit kapitaalvernietiging vinden, ik denk dat het tegenovergestelde het geval is.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Superfries88' » 11-04-2012 09:51

Ik betrap me er steeds vaker op dat mijn sympathie voor FC Twente aan het afnemen is. In het beginstadium (de tijd met El Ahmadi, Kennedy, Nkufo) vond ik het beleid in Enschede erg sterk; slimme scouting, spelers goedkoop ophalen en duur verkopen en dit alles aan de hand van sportief succes. Dat zie ik niet meer voldoende terug. De selectie is zo langzamerhand veel te groot aan het worden, de eigen opleiding heeft straks geen meerwaarde meer en men geeft zonder morren miljoenenbedragen uit. Veel clubs zijn daar uiteindelijk aan onderdoor gegaan, waaronder Heerenveen. Ik zal niet zeggen dat in Enschede hetzelfde gaat gebeuren, maar iedere club krijgt vanzelf eens een mindere periode en ik ben benieuwd wat er t.z.t. gaat gebeuren.

En het is hartstikke makkelijk om te wijzen op de transfermarkt die nog los moet komen, maar dat heeft niets met beleid te maken. Je weet namelijk niet wat er gaat gebeuren. Misschien wil een speler die je graag wil doorverkopen nog niet weg, loopt deze een vervelende blessure op of komt er simpelweg te weinig geld op tafel. Stuk voor stuk realistische opties. En wat als het dan niet gaat gebeuren? Ga je dan spelers op de tribune zetten die bij menig Eredivisie-club wekelijks spelen? Zoiets kan dodelijk zijn voor de sfeer in de groep, dat is al vaak genoeg gebleken. Je moet koesteren wat je hebt en loopt er iemand weg, dan moet je beleid dusdanig ingericht zijn dat je op korte termijn een goede vervanger in huis hebt, in- of extern. Spelers halen met als idee 'misschien vertrekken er wel wat spelers' heeft weinig met beleid te maken, dat is uitgeven op basis van speculatie/hoop. Precies datgene wat door o.a. Twente werd verafschuwd in de tijd van opkomst...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Otsje P » 11-04-2012 10:18

Tukkers Delight schreef:Joshua John is trouwens een aardig voorbeeld, John is gehaald van Sparta zodat Berghuis verhuurd kon worden om speelminuten in de eredivisie op te doen. In principe speelt hij bij de beloften en indien nodig kan hij de wedstrijdselectie aanvullen, nu kan een groot talent regelmatig aan speeltijd toekomen in plaats van op de bank te verpieteren of op maandagavond met de beloften te moeten spelen. Jij kunt dit kapitaalvernietiging vinden, ik denk dat het tegenovergestelde het geval is.


Berghuis was ik ook nog vergeten inderdaad. Die komt in principe ook nog weer terug. Ik snap het idee erachter van Twente wel, maar denk jij dat Joshua John ook dezelfde insteek heeft? Zoals jij het nu stelt moet die volgend seizoen zelfs weer achter Berghuis plaatsnemen. Tel het aantal buitenspelers eens op, als jij denkt dat de trainer dat zonder gezeur kan managen, dan moet MClaren een wondertrainer zijn. Dat lukt zelfs bij Man City niet, terwijl de bank- en tribunezitters daar zelfs miljoenen verdienen.

Heb je zo'n brede selectie nodig om kampioen te worden? Volgens mij staat AZ boven jullie en volgens mij staan wij 1 punt achter jullie. Nu hebben wij, geluk gehad wat schorsingen en blessures betreft, dat ben ik met je eens. Maar bij Twente is er steeds meer sprake van kwantiteit, in plaats van kwaliteit. Want wat levert die brede selectie nu op? Je hebt enkele toppers nodig (Douglas, Ruiz, Janssen) om daadwerkelijk kampioen te worden. Maar als die er niet zijn, dan kun je met deze selectie ook gewoon 4e worden. Of zelfs incidenteel Europees voetbal mislopen(zal zo'n vaart niet lopen).

Je betaald voor Tadic meer dan voor Ruiz, maar hij is natuurlijk lang niet van dat niveau. Tadic, mist de actie en de snelheid om kansen voor zichzelf te creëren. Wat hij wel heeft, is een fantastische voorzet. Maar die heeft hij bij Twente niet nodig, want hij moet op 10 komen. :?

Ik wil je helemaal niet afzeiken, en Twente ook niet. Ik ben alleen bang dat ze dezelfde fout maken als zoveel clubs dat doen of deden. Men is niet selectief genoeg meer, elke kans die zich voor doet wordt aangegrepen. En voor je het weet zit je met een selectie van 38 man, met diverse spelers die niks beter zijn dan jongens die je zelf kan opleiden. Zo is Feyenoord bijna kapot gegaan, zo heeft Ajax zichzelf jarenlang buitenspel gezet, zo zou Heerenveen de top bestormen, en zo zijn ze er allemaal weer op terug gekomen. En de prestaties na die enorme reorganisaties zijn 1000 keer beter. En waarom? Er is duidelijkheid, logische keuzes, potentie voor de jeugd en een enorm verbeterde sfeer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

On the move ...

Berichtdoor Tukkers Delight » 11-04-2012 10:23

@Superfries

Nogmaals, clubs weten meer dan jij en ik. Wie weet heeft Twente Chadli al lang en breed verkocht, net als Bajrami, Douglas, Mihaylov en Rosales en is men nu de selectie aan het versterken zonder dat de prijzen opgedreven worden in de wetenschap dat Twente veel geld heeft te besteden?

Wat die scouting betreft, dat gebeurt nog steeds (zie Chadli en Luuk de Jong maar ook Plet en Verhoek) maar er is nu ook geld om te investeren in spelers die van toegevoegde waarde zijn en er direct staan zoals Fer en Tadic, zolang de mix tussen miljoenenaankopen, eigen jeugd en goedkoop talent goed is, is er volgens mij weinig aan de hand. Vergeet ook niet dat 7 miljoen voor Twente in verhouding net zoveel is als 3,5 miljoen voor AZ, Groningen of Heerenveen.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Ebiede » 11-04-2012 11:39

Tukkers Delight schreef: Vergeet ook niet dat 7 miljoen voor Twente in verhouding net zoveel is als 3,5 miljoen voor AZ, Groningen of Heerenveen.


Bah, de arrogantie is nu ook definitief toegeslagen in Enschede. Als ze zo met de gelden omgaan is dit het begin van het einde.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 11-04-2012 12:04

Ebiede schreef:Bah, de arrogantie is nu ook definitief toegeslagen in Enschede. Als ze zo met de gelden omgaan is dit het begin van het einde.

Dat heeft niets met arrogantie te maken, ik probeer het alleen in het juiste perspectief te plaatsen, toen jullie Dost kochten hoorde ik hier niemand over het feit dat jullie zonder morren een miljoenenbedrag uitgaven voor een spits van Heracles.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Ebiede » 11-04-2012 12:17

Tukkers Delight schreef:
Ebiede schreef:Bah, de arrogantie is nu ook definitief toegeslagen in Enschede. Als ze zo met de gelden omgaan is dit het begin van het einde.

Dat heeft niets met arrogantie te maken, ik probeer het alleen in het juiste perspectief te plaatsen, toen jullie Dost kochten hoorde ik hier niemand over het feit dat jullie zonder morren een miljoenenbedrag uitgaven voor een spits van Heracles.


Daar gaat het niet om, je zegt we hebben meer geld dus we kunnen er ook makelijker mee smijten.. 7 miljoen is 7 Miljoen voor Real Madrid, FC Twente, Heerenveen en AGOVV. Je hebt dit maar een keer en je kunt dit ook niet in verhoudingen gaan plaatsen.

"De tiid sil it leare"
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Rednax » 11-04-2012 12:19

Voor een topic wat over Groningen gaat wordt er verdomd weinig over gepost.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 11-04-2012 12:23

Ebiede schreef:Daar gaat het niet om, je zegt we hebben meer geld dus we kunnen er ook makelijker mee smijten.. 7 miljoen is 7 Miljoen voor Real Madrid, FC Twente, Heerenveen en AGOVV. Je hebt dit maar een keer en je kunt dit ook niet in verhoudingen gaan plaatsen.

"De tiid sil it leare"

Dat zeg ik helemaal nergens, ik zeg dat 7 miljoen in verhouding voor Twente net zoveel geld is als 3,5 miljoen voor Groningen, AZ en Heerenveen, daarmee bedoel ik dus gerelateerd aan de inkomsten/begroting. Dat jij daar uit concludeert dat Twente makkelijker met geld kan smijten is voor jouw rekening.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Superfries88' » 11-04-2012 13:34

Tukkers Delight schreef:Nogmaals, clubs weten meer dan jij en ik. Wie weet heeft Twente Chadli al lang en breed verkocht, net als Bajrami, Douglas, Mihaylov en Rosales en is men nu de selectie aan het versterken zonder dat de prijzen opgedreven worden in de wetenschap dat Twente veel geld heeft te besteden?


Ja, maar wij weten beiden dondersgoed dat het niet zo werkt. Dat soort transfers lekken 9 van de 10 keer uit en de transfermarkt moet nog in beweging komen. Er kunnen best serieuze contacten zijn, maar zo ver? Nee, dat acht ik volstrekt onrealistisch. Twente heeft m.i. echt voor de beurt gesproken en dat vind ik per definitie onzorgvuldig beleid, zelfs als de hoop realiteit gaat worden. En juist Twente moet na het gedoe rond Guidetti en Coelho toch wel eens weten dat je vooral niet op basis van hoop beleid moet gaan maken. Dan krijg je in de voetballerij vooral klappen.

Wat die scouting betreft, dat gebeurt nog steeds (zie Chadli en Luuk de Jong maar ook Plet en Verhoek) maar er is nu ook geld om te investeren in spelers die van toegevoegde waarde zijn en er direct staan zoals Fer en Tadic, zolang de mix tussen miljoenenaankopen, eigen jeugd en goedkoop talent goed is, is er volgens mij weinig aan de hand.


Dat heeft weinig met scouten te maken, met alle respect. Vijf van de zes genoemde namen in dit citaat liepen al in de Eredivisie rond, Chadli stond al goed bekend als JL-speler voor de realisatie van de transfer. Het was vooral de vraag of een club voldoende potentie zag om het geld over te maken. Ik zie bij Twente vooral een afname van logica en veel meer 'kijk eens wat we hier kunnen'. En juist die genoemde balans vind ik steeds zwakker worden. Je kan dat best opvangen, maar er zijn genoeg clubs die je kunnen vertellen hoe snel die basis weer verdwijnt als je een paar jaar tegenvalt. En die periode krijgt iedere club vroeg of laat.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor FC Drogeham » 11-04-2012 13:38

Dat slaat echt helemaal nergens op. Als Heerenveen 3,5 miljoen betaalt en voor 5 miljoen doorverkoopt, is de winst 1,5 miljoen. Als Twente 7 miljoen betaalt en voor 5 miljoen doorverkoopt, is het verlies 2 miljoen. Echt onzin om te zeggen dat het hetzelfde is. De kwaliteit van een speler hoort de prijs te bepalen, niet het budget waar een club mee werkt.
Avatar gebruiker
FC Drogeham
Basisspeler
 
Berichten: 800
Geregistreerd op: 20-07-2003 16:49
Woonplaats: Drogeham

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Tukkers Delight » 11-04-2012 13:56

Superfries88' schreef:Ja, maar wij weten beiden dondersgoed dat het niet zo werkt. Dat soort transfers lekken 9 van de 10 keer uit en de transfermarkt moet nog in beweging komen. Er kunnen best serieuze contacten zijn, maar zo ver? Nee, dat acht ik volstrekt onrealistisch. Twente heeft m.i. echt voor de beurt gesproken en dat vind ik per definitie onzorgvuldig beleid, zelfs als de hoop realiteit gaat worden. En juist Twente moet na het gedoe rond Guidetti en Coelho toch wel eens weten dat je vooral niet op basis van hoop beleid moet gaan maken. Dan krijg je in de voetballerij vooral klappen.

Buiten het feit dat er met Guidetti een waterdicht contract was afgesloten en er niemand bij Twente heeft bevestigd dat er sprake was van een overeenkomst met Coelho zou je ook kunnen stellen dat Twente erg laat is met de opvolging van Ruiz, daarvoor was Tadic afgelopen zomer al in beeld.

Superfries88' schreef:Dat heeft weinig met scouten te maken, met alle respect. Vijf van de zes genoemde namen in dit citaat liepen al in de Eredivisie rond, Chadli stond al goed bekend als JL-speler voor de realisatie van de transfer. Het was vooral de vraag of een club voldoende potentie zag om het geld over te maken. Ik zie bij Twente vooral een afname van logica en veel meer 'kijk eens wat we hier kunnen'. En juist die genoemde balans vind ik steeds zwakker worden. Je kan dat best opvangen, maar er zijn genoeg clubs die je kunnen vertellen hoe snel die basis weer verdwijnt als je een paar jaar tegenvalt. En die periode krijgt iedere club vroeg of laat.

Dat is jouw interpretatie maar zo heeft Twente bijna altijd gewerkt, Wielaert en Wisgerhof van NEC, Stam van NAC, De Jong van De Graafschap, Kuiper en Janssen van Vitesse en jullie doen precies hetzelfde met Assaidi, Zomer, Dost en Janmaat, helemaal niets mis mee. Spelers uit de eredivisie hoeven zich niet eerst een seizoen aan te passen en hebben al bewezen een bepaald niveau aan te kunnen. Wat Chadli betreft, als het allemaal zo logisch was waarom heeft één van de andere 17 clubs uit de eredivisie hem dan niet gekocht voor die schamele 3,5 ton? Kijk naar Utrecht dat ook zo nodig in Scandinavië moet scouten en terugkomt met miljoenen aan miskopen.

Het aankoopbeleid van Twente is volkomen logisch, Fer kwam in plaats van Theo Janssen, Willem Janssen mocht Bruggink/Landzaat opvolgen, Verhoek gaat Bajrami vervangen, Plet is gekocht voor de plek van Janko, Joshua John kwam voor Berghuis en Tadic als verlate opvolger van Ruiz. Dan zijn afgelopen zomer ook Parker, Javadov, Vujicevic, Gouriye en Onyewu vertrokken en raakte Rendla zwaar geblesseerd, de selectie is er zelfs kleiner op geworden als onder Preud'homme.

FC Drogeham schreef:Dat slaat echt helemaal nergens op. Als Heerenveen 3,5 miljoen betaalt en voor 5 miljoen doorverkoopt, is de winst 1,5 miljoen. Als Twente 7 miljoen betaalt en voor 5 miljoen doorverkoopt, is het verlies 2 miljoen. Echt onzin om te zeggen dat het hetzelfde is. De kwaliteit van een speler hoort de prijs te bepalen, niet het budget waar een club mee werkt.

Wat is dat nou weer voor logica? Als Twente 7 miljoen betaalt en hem voor 15 miljoen doorverkoopt is de winst 8 miljoen wanneer Heerenveen een speler voor 3,5 miljoen koopt en hem verkoopt voor 2 miljoen is het verlies 1,5 miljoen, toch? De prijs wordt toch bepaald door de kwaliteit van de speler, denk je dat als Twente vond dat Tadic er niets van kon ze 7 miljoen voor hem zouden betalen of denk je dat Groningen hem voor 4 miljoen zou verkopen? Het budget bepaald alleen of je zo'n speler al of niet kunt kopen.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron