Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Tukkers Delight schreef:Waar hebben we het over?
Nog 1 keer dan: je noemt anderen arrogant en vervolgens noem je de stand van dit jaar voor Heerenveen (boven Twente) een uitschieter. Ik ga de vertaling van dat woord niet opzoeken, maar komt vast neer op een ongebruikelijk iets. Gelet op het redelijk recente verleden dus onjuist (iig 2000 - 2006) Vandaar mijn vraag over de geheugenfilter. Ondanks dat ik hoop dat Heerenveen boven iedereen eindigt, is dit voor mij geen belangrijk punt. Viel mij gewoon op: met vingertje wijzen en zelf hetzelfde doen.

Ik laat het hier verder bij. Gaat inderdaad nergens meer over.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

H-J schreef:Nog 1 keer dan: je noemt anderen arrogant en vervolgens noem je de stand van dit jaar voor Heerenveen (boven Twente) een uitschieter. Ik ga de vertaling van dat woord niet opzoeken, maar komt vast neer op een ongebruikelijk iets. Gelet op het redelijk recente verleden dus onjuist (iig 2000 - 2006) Vandaar mijn vraag over de geheugenfilter. Ondanks dat ik hoop dat Heerenveen boven iedereen eindigt, is dit voor mij geen belangrijk punt. Viel mij gewoon op: met vingertje wijzen en zelf hetzelfde doen.
Jij vindt, gebaseerd op het 'recente' verleden, dat het normaal is dat Heerenveen boven Twente eindigt en vervolgens mag ik dat niet arrogant vinden?

In mijn recente verleden speelde Heerenveen in de eerste divisie en eindigde Twente elk decennium meerdere keren in de top drie, misschien dat dit geheugenfilter juist op jou van toepassing is aangezien de periode voor en na 2000-2006 niet in jouw geheugen aanwezig lijkt te zijn. Om mij hier vervolgens van te beschuldigen vind ik (mijn persoonlijke mening dus) nou een klein beetje arrogant.
Closing The Gap
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Tukkers Delight schreef:[..]
Jij vindt, gebaseerd op het 'recente' verleden, dat het normaal is dat Heerenveen boven Twente eindigt en vervolgens mag ik dat niet arrogant vinden?

In mijn recente verleden speelde Heerenveen in de eerste divisie en eindigde Twente elk decennium meerdere keren in de top drie, misschien dat dit geheugenfilter juist op jou van toepassing is aangezien de periode voor en na 2000-2006 niet in jouw geheugen aanwezig lijkt te zijn. Om mij hier vervolgens van te beschuldigen vind ik (mijn persoonlijke mening dus) nou een klein beetje arrogant.
En in het recente verleden van moeder aarde bestonden beide clubs überhaupt nog niet..

Kap nou eens een keer met dat Twente-evangelie hier op het forum. Het gros wat je hier tegenkomt is wat leedvermaak na het 'imploderen' van het Twente-bastion zo tegen het einde van het seizoen. Dat heeft geen bal met hoogmoedswaanzin onzerzijds te maken, het is gewoon een reactie op al die overdreven aandacht en poeha die er de laatste jaren rondom jouw club is.

Ja, Twente heeft de afgelopen jaren mooie dingen laten zien, een landskampioenschap, bekerwinst, goede prestaties Europees, een paar mooie transfers en een grote groei qua organisatie (incl. stadion). Grotendeels zaken die wij hier ook (weer) eens mee hopen te mogen maken.
Dit seizoen echter speelt Twente nu eenmaal minder goed en overtuigend dan de afgelopen jaren. Transfers van spelers als Ruiz en Theo Janssen kan ik daar niet los van zien. Heerenveen speelt weliswaar lang niet altijd overtuigend en oogstrelend voetbal, gezien de aanwezige kwaliteiten en potentie denk ik dat we nu na een paar moeizame seizoenen terecht (weer) in de subtop zijn geëindigd en met een mooie 5e stek meer dan tevreden mogen zijn. Dan is dat niet boven onze stand leven, als je kijkt naar begroting en recente historie (afgelopen 10 jaar) horen wij immers gewoon in die subtop thuis. En dan kun je ook een keer boven Twente, AZ of de traditionele top3 eindigen. Er is hier niemand die roept dat dit de gewoonste zaak van de wereld is, integendeel. Dat jij het als Tukker een uitschieter noemt, over arrogantie gesproken..
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Tukkers Delight schreef:In mijn recente verleden speelde Heerenveen in de eerste divisie.
Ik herinner me het ook nog als de dag van gisteren maar om dit nu recent verleden te noemen.....
In datzelfde recente verleden speelde namelijk ook Twente eerste divisie.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Tukkers Delight schreef:Jij vindt, gebaseerd op het 'recente' verleden, dat het normaal is dat Heerenveen boven Twente eindigt en vervolgens mag ik dat niet arrogant vinden?
Volgens mij begrijp je mij echt totaal verkeerd of lees je gewoon niet goed.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Ik vermoed dat ik het niet begrijp want ik heb het inmiddels 6 x doorgelezen, PM me maar met een uitleg in voor mij begrijpelijke Jip & Janneke taal, hoeven we de rest hier ook niet met deze discussie te vermoeien.
Closing The Gap
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

mitrita schreef: Ik herinner me het ook nog als de dag van gisteren maar om dit nu recent verleden te noemen.....
In datzelfde recente verleden speelde namelijk ook Twente eerste divisie.
Dat is niet helemaal conform de waarheid.
Twente is een keer uit de Eredivisie gedegradeerd, maar was vrijwel meteen weer terug.
In diezelfde periode speelde Twente geregeld een hoofdrol, af te meten aan de Europese successen van die tijd met als hoogtepunt de eindstrijd om Europacup 3 ( zoals dat toen heette ) tegen Borussia MG.
Ik herinner me ook een overwinning op Juventus ( uit nog wel ).
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Munsterman speelt mooi weer, maar het rommelt bij FCT (zie kwestie Adriaanse, Van Halst, McLaren, tegenvallende resultaten, geen echte topspelers). Het wordt de komende jaren gewoon weer middenmoot/subtop. Ah boeie....
Afbeelding
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

oldtimer schreef:Twente is een keer uit de Eredivisie gedegradeerd, maar was vrijwel meteen weer terug.
In diezelfde periode speelde Twente geregeld een hoofdrol, af te meten aan de Europese successen van die tijd met als hoogtepunt de eindstrijd om Europacup 3 ( zoals dat toen heette ) tegen Borussia MG.
Ik herinner me ook een overwinning op Juventus ( uit nog wel ).

nee joh, dat was veeeel eerder. :wink:
(waarschijnlijk ben jij nog weer 10 jaar ouder dan ik)
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

mitrita schreef:nee joh, dat was veeeel eerder. :wink:
(waarschijnlijk ben jij nog weer 10 jaar ouder dan ik)
De laatste grote Europese successen waren inderdaad eind jaren '70 (halve finale EC2 in '78) maar ook toen Twente degradeerde (1982/83) werd er volgens mij nog Intertoto gespeeld en twee jaar later na de promotie opnieuw, eind jaren '80 plaatsten we ons weer voor het eerst voor de UEFA cup omdat we de jaren daarvoor (door die rare nacompetitie) ondanks 3 derde plaatsen Europees voetbal misliepen.
Closing The Gap
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Heerenveen staat nu gewoon weer waar het hoort te staan op basis van de begroting van afgelopen seizoenen.
Dan kan je het in mijn ogen geen uitschieter noemen. De afgelopen 2 seizoen waren wel negatieve uitschieters naar beneden.
Dit staat los van het feit of twente onder of boven heerenveen zou moeten eindigen, toch betrek jij dat er steeds bij tukker ;)
Twente heeft het onder mclaren gewoon vreselijk laten liggen aan het einde van het seizoen waardoor ze onder heerenveen zijn geëindigd. Dat er opmerkingen komen over deze laatste slechte periode terwijl vanuit twente hoog van de toren werd geblazen kan je dan verwachten ;) Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Maar om als reactie daarop te beweren dat heerenveen een uitschieter heeft qua eindstand is niet terecht. Ze staan gewoon rond de plek waar ze horen te staan ;) En de ene keer zal dat boven twente zijn en een andere keer weer onder twente.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Helemaal ongelijk heeft TD niet. Begrotingen zijn doorgaans een redelijke indicatie, zeker wanneer je afstand neemt van de grijze middenmoot (of erger). Natuurlijk heb je altijd verrassingen, soms zijn er clubs die via goed beleid een opvallende stap maken, maar over het algemeen is het wel degelijk een serieuze factor. In dat geval is Twente twee plaatsen te laag geëindigd (6e in plaats van 4e) en Heerenveen twee plaatsen te hoog (5e i.p.v. 7e). Over een meerjarige periode is de kans groot dat ze in Enschede wat meer successen vieren dan onze club, simpelweg omdat ze daar een betere basis hebben; hogere begroting, groter stadion, een hoger budget, betere salarissen, etc.

Twente heeft volgens de eigen maatstaf inderdaad teleurstellend gepresteerd, Heerenveen heeft welhaast een topseizoen gedraaid. Als je ziet dat het onderlinge verschil 'maar' vier punten is en je bedenkt je dat Twente onlangs met 2-0 voor stond (+3 Twente, -3 Heerenveen), dan is het ook allemaal heel relatief. Het kan zomaar zijn dat ze volgend seizoen weer goed presteren in Enschede en wij een hele kluif gaan krijgen aan het behalen van Europees voetbal. Vanuit beide richtingen is realiteitszin geboden. Wij moeten ons gaan realiseren dat de wederopbouw nog steeds gaande is en er veel onzeker is voor volgend seizoen, terwijl Twente op meerdere fronten moet ingrijpen om de problemen niet structureel te maken.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

forca hveen schreef:Maar om als reactie daarop te beweren dat heerenveen een uitschieter heeft qua eindstand is niet terecht. Ze staan gewoon rond de plek waar ze horen te staan ;) En de ene keer zal dat boven twente zijn en een andere keer weer onder twente.
Zo heb ik het ook niet bedoeld, Heerenveen hoort inderdaad normaal gesproken in de subtop te eindigen, op basis van de verwachtingen voorafgaand aan dit seizoen heeft Heerenveen alleen beduidend beter gepresteerd dan werd gedacht terwijl bij Twente juist het omgekeerde het geval was.

Mijn reactie wordt nu door sommigen een beetje uit zijn verband gerukt, voorafgaand aan het seizoen zouden de meesten hier tevreden zijn met plaats in de playoffs terwijl uiteindelijk bijna om de titel werd gespeeld. Volgend seizoen zal de verwachting niet veel anders zijn en zal er niemand in de stress schieten wanneer jullie als 8e eindigen. Dat bedoelde ik met uitschieter, je mag het wat mij betreft ook een meevaller noemen, dat klinkt iets minder negatief.
Closing The Gap
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Tukkers Delight schreef: voorafgaand aan het seizoen zouden de meesten hier tevreden zijn met plaats in de playoffs terwijl uiteindelijk bijna om de titel werd gespeeld. Volgend seizoen zal de verwachting niet veel anders zijn en zal er niemand in de stress schieten wanneer jullie als 8e eindigen. Dat bedoelde ik met uitschieter, je mag het wat mij betreft ook een meevaller noemen, dat klinkt iets minder negatief.
Inderdaad. Het halen van de play-offs was dan ook de doelstelling primo seizoen 2011-2012.
Zoals sommigen hier al zeggen 'de begroting is inderdaad een indicator/maatstaf', maar wil niet zeggen DE maatstaf.
Wat superfries88 terecht al verkondigt is dat er aan de begroting veel indicatoren zijn gekoppeld. Uiteraard spelen er meerdere dingen zoals organisatie, sfeer invloed coach en organisatie, is er sprake van een team, etc.
Toch is ook mijns inziens de begroting de beste maatstaf aangezien deze bepaalt welke spelers je kunt halen (en welke staf).
Wat dat betreft heeft SCH goed gepresteerd en boven verwachting. Een mooie meevaller. Persoonlijk vind ik dat Heerenveen elk seizoen rond de plekken 3 t/m 8 moet eindigen (obv begroting nr 7 maar ook organisatie + uitstraling).

Twente moet oppassen dat ze goede vervangers halen voor John, De Jong, Mihaylov en Douglas. Zo niet, dan kukelt Twente zo richting subtop en missen ze de aansluiting met psv en ajax.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Wizard schreef:Twente moet oppassen dat ze goede vervangers halen voor John, De Jong, Mihaylov en Douglas. Zo niet, dan kukelt Twente zo richting subtop en missen ze de aansluiting met psv en ajax.
Vooralsnog lijkt het erop dat Douglas blijft en van De Jong of John zal misschien één van beide vertrekken maar niet allebei, daarnaast is er voldoende in kas om het elftal te versterken en wanneer John of De Jong verkocht wordt zal daar ook een mooi bedrag tegenover staan.

Bovendien blijft de begroting gewoon in tact en staat de organisatie goed dus ik zie ons niet zo snel richting subtop terug duikelen, de kans dat Heerenveen degradeert is net zo klein.
Closing The Gap
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

TD wat verwacht jij: een tafellaken als United, een experiment als Barca of toch een dertien in een dozijn zoals alle andere clubs waarschijnlijk gaan krijgen?
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Gezien het feit dat het kort dag is zal het wel 13 in een dozijn worden, daar hoeft trouwens niets mis mee te zijn als ik de creaties zie die jij noemt. Zoiets als Frankrijk zou mooi zijn, zo lang het meer geen strepen, ruiten of vlekken worden vind ik het best.
Closing The Gap
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Calimero schreef:TD wat verwacht jij: een tafellaken als United, een experiment als Barca of toch een dertien in een dozijn zoals alle andere clubs waarschijnlijk gaan krijgen?
Dit gaat het voor 99% zeker worden:
Afbeelding
Closing The Gap
Gebruikersavatar
.Pim
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 25-10-2009 14:41

Bericht door .Pim »

Niks mis mee. De grotere merken (Nike, Adidas, Puma) maken over het algemeen toch wel de mooiste shirts.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Mooie shirts maar dat witte stuk op de "mouwen" vind ik lelijk.
SCH
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Surhuisterveen schreef:Mooie shirts maar dat witte stuk op de "mouwen" vind ik lelijk.
Mee eens, gelukkig valt het bij de lange mouw een stuk minder op.
Closing The Gap
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Feanatieke schreef:Is dat logo geborduurd overigens? Ziet er klein beetje vaag uit.
Nee, het is een Photoshop op basis van betrouwbare ooggetuigen :wink:. De echte presentatie zal pas na 30 juni plaats vinden vermoed ik, dan loopt het contract met Burrda af.
Closing The Gap
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

ook al is het een 13 in een dozijn shirt ik vind het wel goed gedaan.

strak en clean. mijn complimenten
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wolliepoly schreef:ook al is het een 13 in een dozijn shirt ik vind het wel goed gedaan.
Weinig mis mee inderdaad, gewoon het simpelste ontwerp dat er ligt pakken en dezelfde kleuren als vorig jaar. Kan ook wel eens goed uitpakken dus :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ziet er leuk uit TD, valt weinig over te klagen. Simpel blijft stijlvol, al had inderdaad die witte rand iets smaller gemogen van mij.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Buysse naar Club Brugge

ENSCHEDE - FC Twente is erin geslaagd Bart Buysse elders onder te brengen. De Belgische linksback, die in Enschede totaal niet meer in het stuk voorkwam, maakt de overstap naar Club Brugge.

De 25-jarige Buysse liet het afgelopen anderhalf jaar interesse van Standard Luik, RC Genk en zijn vorige club Zulte-Waregem schieten, maar heeft nu wel toegehapt op het voorstel van Club Brugge. Buysse gaat tekenen voor twee seizoenen met nog een optiejaar.

FC Twente ontvangt slechts een geringe vergoeding van Club Brugge, dat een nieuwe linksback zocht vanwege de slepende achillespeesblessure van voormalig FC Groningen-speler Fredrik Stenman. Overigens genoot Buysse zijn jeugdopleiding bij Club Brugge.

Buysse werd twee jaar geleden door FC Twente overgenomen van Zulte-Waregem, toen de Belg Michel Preud’homme trainer was in Enschede. In twee jaar tijd zou hij voor FC Twente slechts achttien eredivisieduels spelen, waarin hij éénmaal scoorde.

Bron: Telesport.nl
Closing The Gap
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Mooi dat we van het verkopen van miskopen van FCT op de hoogte worden gehouden.
Afbeelding
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Boegyman (NL) schreef:Mooi dat we van het verkopen van miskopen van FCT op de hoogte worden gehouden.
Daarvoor is dit het "Ondertussen ergens in Twente..." topic he. Een topic om in te discussiëren en te informeren over het reilen en zeilen van de Twentse concurrent. Volgens mij is er geen leesverplichting.
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Speciaal voor Boegyman dan maar:
Tiendalli weg bij FC Twente
woensdag, 13 juni, 2012 - 07:00

ENSCHEDE - Dwight Tiendalli keert volgend seizoen niet terug bij FC Twente. De verdediger, die sinds 2009 in Enschede speelde, krijgt geen nieuw contract aangeboden.

De speler zou vorig seizoen ook al vertrekken bij de club waarmee hij in 2010 kampioen van Nederland werd. Hij meldde zich toen toch bij de eerste training van het nieuwe voetbaljaar, zijn motivatie: ik sta nog onder contract tot 1 juli. Zijn inzet leverde succes op, want de nieuwe trainer Co Adriaanse was gecharmeerd van Tiendalli en vroeg de club het contract met linksback nog een jaar te verlengen. De 26-jarige verdediger speelde 71 competitiewedstrijden voor de Tukkers.

bron: TC Tubantia
Closing The Gap
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

FC Twente haalt middenvelder uit Chili
woensdag, 13 juni, 2012 - 07:14

ENSCHEDE - Felipe Gutierrez (21) zet woensdag of donderdag zijn handtekening onder een contract bij FC Twente.

Een delegatie van de club is in Zuid-Amerika en ging om tafel met de aanvallende middenvelder uit Chili die vijf keer uitkwam voor de nationale ploeg van zijn land.

bron: TC Tubantia
Closing The Gap
Plaats reactie