[Centraal] KNVB-beker

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

[Centraal] KNVB-beker

Bericht door Heert-Jan »

En hop, de nieuwe (belachelijke) regel van de KNVB kent zijn eerste slachtoffer: WHC
Bekerduel tegen WHC alsnog afgelast

23 september 2003

Burgemeester Zielhuis van Oldebroek heeft het bekerduel tussen WHC en FC Groningen alsnog verboden. Er waren nieuwe aanwijzigingen voor geweld tussen rivaliserende groepen raddraaiers. FC Groningen bereikt nu de derde ronde door een reglementaire 0-1 winst.

Zielhuis meent dat de beheersing van de openbare orde en veiligheid in Wezep te veel politie-inzet zou vergen en dat spelen daarom onverantwoord zou zijn. Hooligans van Zwolle, Groningen en Ajax zouden in de wedstrijd mogelijk aangrijpen om tot een confrontatie te komen. Maandagochtend werd nog besloten, dat de wedstrijd wel doorgang zou kunnen vinden.

Maatregelen
WHC had in overleg met FC Groningen wel voorzorgsmaatregelen genomen. Zo had de FC aangeboden om zelf een groep stewards in te zetten bij de wedstrijd. WHC zegt het besluit van de burgemeester te respecteren, maar staat sportief en financieel met lege handen. De club had de organisatie rond de wedstrijd perfect geregeld. Maar het belangrijkste duel dat de amateurclub zou spelen, gaat nu aan de neus van WHC voorbij. De reglementen van de KNVB schrijven immers sinds dit seizoen voor dat de thuisspelende club in geval van een verbod door de burgemeester met 0-1 verliest.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik weet niet of het wel zo'n belachelijke regeling is. Hierdoor verkom je namelijk dat burgermeersters te pas en te onpas wedstrijden verbieden. En laten we nou eerlijk zijn, waar is de burgermeerster an Oldebroek nou bang voor dan? Er zijn aanwijzingen, maar ik heb nog geen enkel bericht gelezen waar wat specifieker (lees: duidelijker) staat, wat er nou echt is. Tegen wie moet FCG gaan staan rellen in Oldebroek?
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Aan de andere kant wordt het dreigen met rellen door hooligans eigenlijk beloond met de volgende ronde. Los van het feit of de dreiging van voldoende ernstige aard is (al zal de burgervaarder dat ongetwijfeld beter kunnen beoordelen dan wij), ontstaat er op deze manier een hele zure situatie voor met name amateurclubs.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Het moet niet zo zijn dat je bij een lastige uitwedstrijd zoveel mogelijk bedreigingen uit, net zolang totdat een burgemeester de wedstrijd verbiedt. Toch is dat volgens mij wat sommige supporters zullen gaan proberen. Volkomen belachelijke regel.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Helemaal mee eens hoor, belachelijke regel waar WHC nu de dupe van wordt. Maar ook FC Groningen + supporters vanzelfsprekend, want zo wil niemand winnen. En ik baal als een stekker, want ik wilde graag heen naar deze wedstrijd.

Maar wat er gezegd wordt, is idd wel een schrikbeeld: als er maar een paar sukkels zijn die een grote bek opzetten op een gastenboek ofzo, kunnen daardoor blijkbaar wedstrijden worden afgelast. Volgens mij is dit het eerste voorbeeld van hoe het einde goed zoek kan zijn.

Er zouden aanwijzingen zijn voor ongeregeldheden. Nou, in Groningen weten we van niks, ik heb nergens aanwijzingen gehoord of gelezen. Dus waar dit verhaal vandaan komt, is vooralsnog onduidelijk. Dat weet die burgemeester blijkbaar. Maar dat dit alleen verliezers oplevert, is inmiddels wel duidelijk.
***
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ach, na vorig jaar bijna uitgeschakeld te zijn door een eerste klasser, zou dit toch ook weer een billenknijp avond worden. Wie zou die gastenboeken nou gevuld hebben.. :wink:

Dit soort grappen moeten natuurlijk niet uit de hand lopen, stel: NAC speelt tegen ADO, ADO heeft weinig kans om te winnen, willen met 800 man heen, krijgen 400 combi kaarten, iedereen weigert, ze gaan elkaar opruien en overal verschijnen berichten dat men op eigen vervoer komt. Burgemeester verbiedt de wedstrijd en ADO is door...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Heert-Jan schreef:Ach, na vorig jaar bijna uitgeschakeld te zijn door een eerste klasser, zou dit toch ook weer een billenknijp avond worden.
Grappig dat dat je nog steeds bezighoudt, dat zegt genoeg over het aantal hoogtepunten uit de historie van je cluppie. :blbl:

Kan me trouwens herinneren dat er zich toen allemaal mensen van SCH mee gingen bemoeien, die er werkelijk helemaal niks mee te maken hadden. Die wedstrijd moest maar naar het ALS verplaatst worden, FCG-supporters moesten geweerd worden en meer van dat soort onzin... Goed dat de lokale driehoek toen niet mee ging in dat dwaze gelul, dus het kan blijkbaar wel...
***
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ongelofelijk idiote regel...in theorie, let wel THEORIE, zou je op deze manier de finale kunnen halen zonder ook maar een wedstrijd te hoefen spelen. Een club als FCG, FC Utreg of ADO Den Haag met een negatieve reputatie wat betreft supporters kunnen dan vrijwel voor alle wdstrijden tegen amateurploegen worden geschrapt. Nu zal een amateurploeg het niet snel halen tot de finales, maar de gedachte erachter is wel intressant.
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Één ding is zeker, Roda JC wint NIET de beker.
:lol: De Baronie-Roda JC 1-0 :lol:

Sorry :oops: voor de mensen die de uitslag (nog) niet willen weten, maar ik vond het toch wel lachen :upto:
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Perfecte regel. Als wij tegen PSV of Ajax uit of iets dergelijks moeten moeten we even wat gigantische rellen met groningen en cambuur supporters in scene zetten. Zijn we zo door naar de volgende ronde. 8)
Alleen wel lastig als we daarna ADO thuis treffen. :wink:
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Alleen wel lastig als we daarna ADO thuis treffen
Dat zou wel heel raar moeten lopen, Heracles-Ado Den Haag 4-0 :lol:
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

M-H schreef:Dat zou wel heel raar moeten lopen, Heracles-Ado Den Haag 4-0 :lol:
Mjah oke :roll:
volgend jaar dan
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2023
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Vorig jaar werd zo'n zelfde wedstrijd nog "omgedraait", dat de uitspelende ploeg thuis de wedstrijd moest spelen..
Ik heb gelezen dat Groningen daar ook geen enkele moeite mee had, maar dat et van de KNVB niet mocht... :?
Gebruikersavatar
Satyr1
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 02-02-2003 19:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Satyr1 »

Had WHC niet vam Harkema gewonnen ??

Zo ja, balen voor de Boys
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

Al Heerenveensupporter, met veel kennissen die regelmatig de wedstrijden van FC Groningen bezoeken, heb ik de afgelopen dagen regelmatig gehoord dat zij zich dood ergeren aan het feit dat Groningen weer op zo'n waardeloze wijze het nieuws haalt. Hoe het mogelijk is dat een enkeling die zich Groningensupporter durft te noemen elke keer het weer voorelkaar krijgt het voetbalplezier voor duizenden echte supporters te vergallen is mij een compleet raadsel.
Sommige briefschrijvers (Leeuwarder Courant van 26/9) proberen bepaalde facetten van het beleid van Heerenveen in het belachelijke te trekken.
Maar zolang het bij deze club zo is dat de voetbalsupporter op een normale manier naar een wedstrijd kan gaan, kunnen we het bestuur dankbaar zijn dat het halfslachtige gedoe wat zovaak gewoon lijkt te zijn, hier gelukkig achterwege blijft.
Het wordt tijd dat het bestuur, vrijwilligers en supporters van FC Groningen toch echt een keer een einde maken aan de zogenaamde "terreur" van een aantal minderbegaafden.
Voor deze groep is het echt belangriijk dat duidelijkheid en een consequente aanpak voor een langere termijn uitgangpunt zal zijn voor supportersbeleid.
De FC Groningen kan met het oog op het nieuwe stadion aan het begin staan van een mooie periode. Maar laten we hopen dat ook dit niet verstierd wordt door het asociale gedrag van een kleine minderheid

ReSpEcT
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Utrecht verliest eindelijk weer eens in de beker. En hoe, 2 rode kaarten en een scheldende Foeke Booy. Wat een slechte verliezers zeg.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Inderdaad, een foute beslissing van de scheids kan gebeuren, maar wees wel een kerel en vertrek wanneer de scheids je dat vertelt..

Feyenoord had het overigens ook nog opvallend lastig.
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Inderdaad ja...

Feyenoord was echt een drama als je het mij vraagt. Feyenoord had totaal geen idee wat ze moesten doen zodra ze eenmaal de bal hadden. Als je het mij vraagt, ik vind dat Feyenoord een heel stuk gevaarlijker was zonder bal ;)
AZ heeft nog mooi gespeeld met maar 9 man, maar dat kwam ook gedeeltelijk door het slechte spel van Feyenoord. Echter alleen Kuyt (en zelfs hij had het zwaar) wist een beetje wat ie kon doen zodra hij de bal had.

Utrecht - NAC was zover ik zag wel een goede wedstrijd. De laatste paar minuten van de tweede helft en extra tijd was al een stuk beter dan de hele wedstrijd van AZ - Feyenoord. Ik zei tegen me vader, "als dit zo doorgaat, dan wint NAC" en blijkbaar is dat ook zo gebeurd :) Nou ja, ik ben er wel blij mee, ik zie liever NAC hoog eindigen dan Utrecht, en het zou eens tijd worden voor Utrecht om eens wat vroeger uitgeschakeld te worden ;)
Wie versloeg NAC vorig jaar eigenlijk? FC Twente misschien?

Robert. Hoewel je wel gelijk hebt met "wees wel een kerel en vertrek" moet je je ook even voorstellen hoe de trainer zelf op dat moment denkt. Zo'n spel, en zo'n verlies komt hard op je aan, vooral als je alle vorige jaren zo hoog bent gekomen... en het verlies op Ajax zal er ook geen tegoed aan hebben gedaan.
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

En RKC Waalwijk er uitgeknikkerd door penalty's, dankzij het altijd lastige Top Oss :lol:

Twente ligt er ook uit, ook al na strafschoppen, tegen Ado Den Haag...


Nu Heerenveen winnen van Ajakkes en Top Oss thuis loten!
Legendarysk
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Eigenlijk een goede aktie van die scheids bij NAC-Utrecht.

Als je als club achter staat, en dan nog niet direct van het veld af gaan, dan hoeft zo'n scheids toch niet tijd bij te trekken, omdat die trainer het weer eens zonodig beter weet?
Ik pas hier niet
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

weer zoon domme 4e official die ff de bomb denkt te zijn door klikspaan te spelen ... en de reactie van van egmond vond ik echt walgelijk ... booy was van het VELD ... je moet toch altijd het VELD verlaten ?? hij stond op de trap dus theoretisch is hij van het VELD :P ... maarja ... ook erg veel xtra tijd ... :S klote van egmond
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik vond het zwak van de scheids direct na het incident af te fluiten, hiermee werkt hij de utrecht aanhang alleen maar in de hand. Die kunnen nu makkelijk beweren dat de scheids partijdig was.

Verder vond ik Feyenoord wel erg zwak. met 11 tegen 9 moet je een wedstrijd met 5 of 6 nul kunnen winnen en niet in de 83e minuut nog eens een treffer om de orgen krijgen waardoor Az nog reeele hoop op verlenging krijgt ook.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Heeft iemand dan nog het "interview" van Kraay jr. met de heer Gullit gezien? Walgelijk!! Hans had Gullit voorafgaand aan het trainigskamp na afloop van een interview, dus off the record, gevraagd of Bosschaart geen goeie linksbacl zou zijn. Gullit had daarop gezegd dat Bosschaart niet op die positie uit de voeten kon, dat hadden ze al geprobeert in de voorbereiding ( van het nieuwe seizoen). Dus vroeg Kraay nu aan Gullit waarom Bosschaart nu wel ineens al 2 wedstrijden achter elkaar linksback stond, logische vraag lijkt me. Nu komt het, de heer Gullit kon zich die woorden niet meer herinneren, mooier nog hij kon zich het hele gesprek met Kraay niet herinneren. Dit ging zo 2 minuten over en weer, een ja/nee spelletje...we kunnen denk ik allemaal inschatten wie in deze gelijk heeft. :mrgreen:

Leuke wedstrijden trouwens vanavond 8)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Robert H. schreef:Inderdaad, een foute beslissing van de scheids kan gebeuren, maar wees wel een kerel en vertrek wanneer de scheids je dat vertelt..
Net als een zekere GJ Verbeek in de 1ste wedstrijd van het seizoen uit tegen AZ? :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Poenkt schreef: Net als een zekere GJ Verbeek in de 1ste wedstrijd van het seizoen uit tegen AZ? :wink:
Verbeek vertrok in een 100 meter tijd, Booy in een marathon tijd ;)
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Squerrel schreef:Heeft iemand dan nog het "interview" van Kraay jr. met de heer Gullit gezien? Walgelijk!! Hans had Gullit voorafgaand aan het trainigskamp na afloop van een interview, dus off the record, gevraagd of Bosschaart geen goeie linksbacl zou zijn. Gullit had daarop gezegd dat Bosschaart niet op die positie uit de voeten kon, dat hadden ze al geprobeert in de voorbereiding ( van het nieuwe seizoen). Dus vroeg Kraay nu aan Gullit waarom Bosschaart nu wel ineens al 2 wedstrijden achter elkaar linksback stond, logische vraag lijkt me. Nu komt het, de heer Gullit kon zich die woorden niet meer herinneren, mooier nog hij kon zich het hele gesprek met Kraay niet herinneren. Dit ging zo 2 minuten over en weer, een ja/nee spelletje...we kunnen denk ik allemaal inschatten wie in deze gelijk heeft. :mrgreen:

Leuke wedstrijden trouwens vanavond 8)
Het kan toch ook zo zijn dat Gullit het helemaal niet gezegd heeft. Kraaij staat immers in mijn ogen niet echt bekend om zijn journalistieke kwaliteiten. Ik vond het eerlijk gezegd van beide kanten behoorlijk triest overkomen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Nou ja, ik ben in ieder geval al blij dat Kraaij zich niet zo makkelijk liet afschepen. De meeste journalisten zijn al blij als ze 'mijnheer Gullit' mogen spreken.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik vond het fantastisch wat Van Egmond deed.Of het nou terecht was of niet dat Booy van het veld moest (het leek er in ieder geval wel op dat hij flink te keer ging, iets wat mij al irriteerde, want die rode kaart was gewoon dom en terecht), het is wel erg zielig als je daar dan langs de kant blijft staan. Ten eerste kost het je eigen team tijd en die hadden ze hard nodig. En ten tweede kon hij moeilijk anders. Dat Van Egmond vervolgens meteen affluit is geheel terecht, omdat het gewoon zuivere speeltijd was, die Booy verspeelde. Slechte verliezers, maar ik heb het sowieso niet zo op die Utregse mentaliteit in de beker.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Robert H. schreef: Het kan toch ook zo zijn dat Gullit het helemaal niet gezegd heeft. Kraaij staat immers in mijn ogen niet echt bekend om zijn journalistieke kwaliteiten. Ik vond het eerlijk gezegd van beide kanten behoorlijk triest overkomen.
Ik denk toch niet dat Kraay dit verzind. Het was van allebei de kanten inderdaad niet netjes maar degene die "loog" was er makkelijk uit te pikken.
Plaats reactie