[Centraal] KNVB-beker

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Lardy » 08-01-2013 20:04

Jurjenv schreef:Ongelovelijk van de knvb, waarom niet de wedstrijd op dinsdag zetten? Of een andere oplossing? Dit is anti-voetbal.


Geld, Live uitzending en al die onzin.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Janstra » 09-01-2013 11:05

Jurjenv schreef:
Ongelovelijk van de knvb, waarom niet de wedstrijd op dinsdag zetten? Of een andere oplossing? Dit is anti-voetbal.

Omdat de zondag ervoor ook al tegen elkaar moeten voetballen.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Superfries88' » 09-01-2013 11:45

In dit geval ligt de schuld hoofdzakelijk bij de organisatie van het Gelredome. De speeldata waren ruimschoots op tijd bekend en men heeft toch een dancefeest ingepland staan, dus dan neem je zelf het risico van zo'n situatie. In dit geval moet je bovendien de vraag stellen of het überhaupt mogelijk is. De zondag ervoor spelen beide teams ook al tegen elkaar, dus in principe valt deze dinsdagavond af. Al helemaal wanneer je weet dat het decor moet worden opgebouwd. Geen optie dus. De woensdag is al helemaal uitgesloten. Dan blijft de donderdag over, maar op die dag moet het decor weer worden opgeruimd (idem dito voor de gemaakte rommel) en dan moet alles weer in originele staat worden gebracht. Ook dat kost nogal wat tijd, zo duurt het bijvoorbeeld zes uur voordat de grasmat weer op de normale plek ligt. Dat gaat dus heel erg krap worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor pes5 » 10-01-2013 07:50

Superfries88' schreef:In dit geval ligt de schuld hoofdzakelijk bij de organisatie van het Gelredome. De speeldata waren ruimschoots op tijd bekend en men heeft toch een dancefeest ingepland staan, dus dan neem je zelf het risico van zo'n situatie. In dit geval moet je bovendien de vraag stellen of het überhaupt mogelijk is. De zondag ervoor spelen beide teams ook al tegen elkaar, dus in principe valt deze dinsdagavond af. Al helemaal wanneer je weet dat het decor moet worden opgebouwd. Geen optie dus. De woensdag is al helemaal uitgesloten. Dan blijft de donderdag over, maar op die dag moet het decor weer worden opgeruimd (idem dito voor de gemaakte rommel) en dan moet alles weer in originele staat worden gebracht. Ook dat kost nogal wat tijd, zo duurt het bijvoorbeeld zes uur voordat de grasmat weer op de normale plek ligt. Dat gaat dus heel erg krap worden.


Dat dancefeest is twee dagen nà het bekerduel. Bovendien staat hardbass, daar gaat het hier om, al heel lang op de agenda. De knvb had 'm gelijk op woensdag moeten neerzetten en dan maar drie duels op de woensdsg. Maar door de commercie moet dit over drie dagen uitgesmeerd worden en die andere duels kunnen ivm competitie niet op donderdag.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Superfries88' » 10-01-2013 12:52

Toch blijf ik van mening dat de fout in Arnhem is ontstaan. Door de organisatie van het Gelredome om precies te zijn. Al vóór de planning van Hardbass is de speelkalender gepubliceerd en daarbij werd deze midweek geselecteerd voor een bekerronde. Kortom: men had moeten weten dat er een bekerwedstrijd in deze midweek gespeeld zou kunnen worden op één van deze dagen. Het uitgangspunt daarbij is, en dat had men ook moeten weten, dat er op iedere dag minimaal één wedstrijd is en dat er zo min mogelijk geschoven dient te worden in het speelschema. Dat geaccepteerde systeem maakt donderdag de meest logische dag voor Vitesse - Ajax. Het standpunt van de KNVB is daardoor prima te verdedigen.

Het is altijd erg makkelijk om te wijzen op dat commerciële gedrocht van een voetbalbond, zoals de stelling vaak is. Ik snap best dat die kritiek bestaat, maar ik vind vooral dat je als organisatie eerst zelf logisch moet nadenken. Op het moment dat Hardbass was ingepland stond het al vast dat er die dagen een bekerronde zou zijn en met een beetje realisme kan je dan de conclusie trekken dat het mogelijk gaat bijten. In Arnhem is dat risico genomen en daar ondervinden ze nu de nadelen van. Nu valt Vitesse op zich weinig te verwijten aangezien zij geen directe invloed uitoefenen op de kalender van het Gelredome, maar ik vind wel dat je als bespeler van een stadion de verantwoordelijkheid draagt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-01-2013 16:18

Weet je hoe ver van tevoren een festival als Hardbass gepland word Superfries? Dat is een jaar van tevoren normaal gesproken al bekend, dus in dit geval al ruim voordat die speeldagenkalender wordt gemaakt. Maar het daadwerkelijke probleem is volgens mij dat je stadions hebt die niet van clubs zijn en ook voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit alles met het oog op kosten en winstmaximalisatie.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Superfries88' » 10-01-2013 23:59

Pin me er niet op vast, maar ik heb me laten vertellen dat de speeldata in december 2011 zijn vastgesteld. Vóór Hardbass in dit geval. Ik heb dat even nagezocht op Google en ik kon geen tegenstrijdig verhaal vinden. Op basis daarvan ga ik er momenteel vanuit dat de KNVB eerder was. Hoe dan ook: dat feest is pas op zaterdag en het is algemeen bekend op welke manier men in Zeist werkt in zulke situaties. Dat vind ik gewoon heel normaal ingevuld. Dat Hardbass daar nadeel van zegt te ondervinden is natuurlijk jammer, maar is niet de schuld van de KNVB. Het probleem zit 'm inderdaad in het feit dat Vitesse geen inspraak heeft en dat er te veel risico is genomen door dit evenement vast te stellen.

Natuurlijk kan je dan nog steeds een uitzondering maken, het speelschema iets omgooien en doen alsof er niets is gebeurd. Maar dan ga je in de toekomst misschien wel meer van zulke situaties kijken. De Eredivisie is daar niet beter van geworden en ik begrijp daarom goed dat men het bekertoernooi meer in bescherming neemt. Geeft clubs, organisaties en lokale autoriteiten misschien ook eens reden om na te denken over zulke situaties. Men gaat er altijd maar vanuit dat het wel goed komt...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Flying Tilster » 11-01-2013 00:08

Fanatic 4-ever schreef:Weet je hoe ver van tevoren een festival als Hardbass gepland word Superfries? Dat is een jaar van tevoren normaal gesproken al bekend, dus in dit geval al ruim voordat die speeldagenkalender wordt gemaakt. Maar het daadwerkelijke probleem is volgens mij dat je stadions hebt die niet van clubs zijn en ook voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit alles met het oog op kosten en winstmaximalisatie.


En daar ligt het grootste probleem.

Vitesse heeft er destijds voor gekozen om in een multifunctioneel stadion te spelen en zal dus nu op de blaren moeten zitten en uitwijken naar een ander stadion. Er zijn hier een aantal die spreken over commercie van de KNVB maar dat is enorme flauwekul. De enige commercie die hier ter sprake is, is die van het Gelredome.
Het Gelredome weet dat ze in eerste instantie een BVO herbergen, dus zullen ze met feesten rekening moeten houden wanneer Vitesse wel/niet thuisspeelt.

Stel: Vitesse had op die datum Europees gespeeld en de UEFA had op die datum een thuiswedstrijd voor Vitesse gepland.
Wat zou er dan gebeurd zijn??

De kritiek op de KNVB is in dezen m.i. dus onterecht. Een organisatie als de KNVB kan geen rekening houden met BVO's die in foeilelijke en sfeerloze multifunctionele stadions spelen. Het risico is dus voor die clubs.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Wizard » 18-01-2013 11:01

Fanatic 4-ever schreef: Maar het daadwerkelijke probleem is volgens mij dat je stadions hebt die niet van clubs zijn en ook voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit alles met het oog op kosten en winstmaximalisatie.


Precies. Dat is het probleem en wanneer je je daar afhankelijk van maakt als clubzijnde ben je af en toe overgeleverd.
Juist Vitesse zou daar niet afhankelijk van moeten zijn met zo'n grote geldschieter.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor forca hveen » 18-01-2013 13:02

En door het winterweer begint het "gesteggel" weer voor Vitesse want Emmen heeft natuurlijk geen veldverwarming :lol:
klik
De KNVB weet alleen nog niet wat er gebeurd wanneer het door het weer niet doorgaat.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 21-01-2013 13:23

Wel grappig, ik zag onlangs Andere Tijden Sport over de bekerstunt van IJsselmeervogels. Die moesten op een woensdag spelen, maar toen was het biddag voor het gewas (geloof ik) en wou het bestuur niet spelen. De wedstrijd werd vervolgens naar de donderdag verplaatst. Moet je nu eens mee aankomen, dacht ik op dat moment. :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor xander » 21-01-2013 19:52

En geen transfer maken naar Ajax omdat je dan op zondag moest voetballen...
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-01-2013 10:50

Dat viel mij ook op inderdaad, kwamen ze met een koffertje met geld langs. Laat mooi zien hoe enorm de verhoudingen in nog geen 40 jaar tijd enorm zijn veranderd. Tegenwoordig draait werkelijk alles om geld, meten we bijna alles er in uit en hoef je echt niet meer aan te komen dat je op een bepaalde dag of tijd niet wilt spelen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-09-2015 19:33

De loting voor de Nederlandse bekerwedstrijden gaat vanaf heden niet meer via de omstreden balletjesmachine. Donderdagavond, na Feyenoord - PEC Zwolle, zal voor het eerst gebruik worden gemaakt van een handmatige loting.

Dat meldt KNVB'er Jan Bluyssen via Twitter. 'Vanavond gaan we sinds jaren weer loten met ballen zonder machine, maar handmatig. Zoals het hoort', zo valt er te lezen. Daarmee komt er een einde aan de omstreden balletjesmachine. Veel mensen zetten hun vraagtekens bij de eerlijkheid van het hulpmiddel, dat vooral in 2007 opzien baarde toen AZ en Ajax elkaar in de halve finale ontliepen en het tegen respectievelijk RKC Waalwijk en NAC Breda op moesten nemen.

Er zou zelfs zijn gesproken over 'een geur van bedrog'. Een seizoen later hoefde de latere bekerwinnaar Ajax het op weg naar de finale alleen op te nemen tegen 'kleine ploegen', waarna de dubbele eindstrijd met Feyenoord uiteindelijk twee eenvoudige zeges opleverden. De handmatige loting, die nu weer in het leven wordt geroepen, is de traditionele manier van loten.


Inderdaad, veel beter en eerlijker dan de ballenmachine. Michael de Leeuw kon vorig jaar ook de gunstige halve finale Groningen - Excelsior loten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Prosac » 29-09-2015 10:02

En ter compensatie lootte Nijland dit jaar gewoon ff Twente thuis. :roll:
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-09-2015 11:06

Prosac schreef:En ter compensatie lootte Nijland dit jaar gewoon ff Twente thuis. :roll:

op 4 balletjes kan je wel invloed hebben, op 64 niet :wink:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-10-2015 22:56

Dat irritante Roda JC heeft ook weer geluk in de beker. Met de penaltyserie staat het 4-4 en Grot van Lienden kan de winnende maken, maar mist. Roda JC wint daarna wel met penalties :twisted:

De kraker Feyenoord - Ajax was wel een leuke met een eigen goal van Veltman in de laatste minuut als grappigste moment. Ik mocht Kuijt al niet, maar na vanavond nog minder. Altijd maar het lieverdje van de klas spelen, maar ondertussen matennaaier eerste klas :twisted: Een naar eng mannetje
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor bennieeee » 29-10-2015 07:06

Wat een zaadpot was Feyenoord - Ajax. Gewoon een trieste schoppartij en maar weer op die scheids afvliegen bij elke situatie. Straks maar weer zeuren dat er wat gebeurt bij het amateur voetbal. Maat dit soort lui hebben een voorbeeld functie voor de jeugd.

Iets met respect ofzo.. Kansloos
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor feanryp23 » 15-12-2015 19:37

HHC op voorsprong tegen NEC! :shock:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-12-2015 20:06

feanryp23 schreef:HHC op voorsprong tegen NEC! :shock:

2-0 :lol: :lol:

Als wij vanavond nou eens winnen ...
Feyenoord moeten we ontwijken. Heracles zie ik wel stunten tegen PSV en dan zijn Heracles, AZ en Utrecht moeilijk, maar te doen.
Den Bosch of die amateurclubs moet je gewoon van winnen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor hm_DR88 » 15-12-2015 23:25

Feanfan 1 schreef:2-0 :lol: :lol:


O, o, wat een : lol : lol
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor HVNFL » 08-01-2016 19:51

Het hoge woord is eruit: de KNVB gaat volgend bekerseizoen als eerste voetbalbond experimenteren met een videoscheidsrechter.

Bij doelpunten, rode kaarten en penalty's mag de videoscheidsrechter advies gaan geven. ''De scheidsrechter kan advies vragen en de videoscheidsrechter kan zelf aangeven dat er iets aan de hand is. De teams zelf kunnen dat niet aanvragen, dat is wel anders dan bij bijvoorbeeld hockey'', legt De Jong uit.


http://nos.nl/artikel/2079252-knvb-gaat ... chter.html
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: [Centraal] KNVB-beker

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-01-2016 00:59

Ook daar zullen discussies over blijven. Die rode kaart van Vd Berg tegen Roda JC waren de meningen ook verschillend
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten