Stadions

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

De kleuren echt een 12 in een dozijn stadion. Verder grijze kolos, niks bijzonders.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

De oude gofferd was een lelijk stadion.Met die grote cintelbaanerom heen.Nu is het een 12 in een dozijn stadion.
De kuip is verre weg het mooiste stadion van nederland.Alleen voetbalt de verkeerde ploeg in de kuip.Sparta is de oudste club en eigenlijk horen zij er tespelen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Vanmiddag heb ik als feanfan maar eens polshoogte genomen in het DSB-stadion. Het vormt echt een heel mooi geheel en het is in het echt veel mooier dan op de foto's die ervan te vinden zijn. Het uitvak is trouwens een verademing vergeleken met dat van de Hout.

Top 5 notering zit er wel in, maar geen enkel stadion kan tippen aan de Kuip.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
frits
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-09-2003 01:12
Locatie: Oosterwolde

Bericht door frits »

http://www.azfanpage.nl/index.php?nieuw ... el_id=4820

Je hebt wel prachtig zicht op het veld, alleen jammer van de afstand tussen het veld en de tribunes. Pluspunt; geen hekken en grachten.
Christian
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 28-07-2006 21:21
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Christian »

Kaz_SCH schreef:Kuip: Dat is nog eens een voetbalstadion.
PSV: Schitterend stadion, krijgt juist sfeer door de vele verbouwingen. De UEFAcup finale is een mooi voorbeeld.
Arena: Indrukwekkend, maar sfeerloos.

De rest in willekeurige volgorde: Abe Lenstra, Galgenwaard, Euroborg, Parkstad Limburg.
Kampioenswedstrijd was vorig jaar ook zeer sfeervol.. maar bij Heerenveen is het dat ook :)
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

wald pyk schreef:Alleen voetbalt de verkeerde ploeg in de kuip.Sparta is de oudste club en eigenlijk horen zij er tespelen.
Ik vindt het Kasteel ook een stadion met sfeer. Het glooiende dak, een goed uitvak en die twee torentjes maken het toch een stadion met karakter.
Christian
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 28-07-2006 21:21
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Christian »

vlqrt schreef: Ik vindt het Kasteel ook een stadion met sfeer. Het glooiende dak, een goed uitvak en die twee torentjes maken het toch een stadion met karakter.
Het Kasteel.. da's toch het stadion van Sparta?
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

Jep
Christian
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 28-07-2006 21:21
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Christian »

Hmm.. dat dacht ik al.. daar zit ook best een Middeleeuws stijltje in.. :asian:
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Mijn top 5:

1. De Kuip
2. Philips Stadion
3. ALS
4.Vijverberg
5. Euroborg

De Arena komt niet in de buurt. Ik heb een hekel aan dat stadion. Verder ben ik ook in De Koel geweest tijdje terug in de beker tegen VVV, vond dat een leuk stadionnetje, heel apart in die kuil.
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

Mischien is er ergens al zo,n topic, maar laten we dan maar opnieuw beginnen.
Ik vraag me af wat jullie het mooiste stadion van NL vinden, dit hoefd niet de nieuwheid te zijn natuurlijk, het kan ook een oud stadion of een al afgebroken stadion zijn.
Mooi kan betekenen, de sfeer die er hangt/hing het sentiment en ga zo maar door.
Laten we een top tien maken, eerst tien stadions en dan de volgorde

Laat ik beginnen.

Ik krijg nog elke keer kippenvel(of is het kippevel?) als ik foto's zie van de Wageningse Berg.
Ik kan me herrinderen dat Beetle of Erik(feanfans) er nog eens is geweest.
Ik las net op de site http://www.stadiondewageningseberg.nl/ dat ze er een 1 of ander centrum van maken.
Erg jammer. Dat stadion ademde sfeer. ik vind het wat mij betrefd dus 1 van de mooiste stadions die Nederland heeft/had.


Voor de duidelijkheid wat foto's van toen en nu.

Afbeelding
Het lag er vervallen bij.
Een groep oude supporters vond dit jammer en wilde het behouden, ze starten een schoonmaak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


1 Brok sentiment.
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

Ane Lenstra schreef:De Kuip .

Grolsch Veste gaat ook erg mooi worden, maar dat is weer meer een modern stadion. Euroborg is van binnen schitterend, van buiten ziet het er niet uit.
Zelfde als mij :wink:. Het Philips stadion vind ik zelf ook erg mooi.
APPELSCHA
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

AZ stadion is ook aardig mooi. De kuip steekt er wel echt boven uit in Nederland. En de Euroborg vind ik serieus het lelijkste stadion van Nederland, zelfs het Gelredome vind ik nog mooier.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

De Kuip is wat mij betreft zonder twijfel het mooiste stadion van Nederland. Verder hou ik van oude, engels aandoende stadions waarbij ded tribunes dicht op het veld staan. De Vijverberg is daarom een van mijn favorieten. De Euroborg heeft de tribunes ook dicht op het veld maar dat vind ik verder een lelijke betonbak (niet alleen om dat groningen er speelt).
Ons stadion zou naar mijn mening, als we geen gracht zouden hebben, ook tot de mooiste horen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

De Kuip is het mooiste stadion van Nederland. Verder snap ik niet dat mensen de blokkendoos in Groningen mooi vinden, om maar te zwijgen van dat plastic ding in Alkmaar.

Ik heb liever wat oudere stadions zoals De adelaarshorst.
Laatst gewijzigd door ItFean82 op 23-05-2010 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Ik vind het Vitesse stadion van binnen erg netjes. Zelf hou ik inderdaad meer van die "oude" stadions zoals de Adelaarshorst, De Koel e.d.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ItFean82 schreef:Verder snap ik niet dat mensen de blokkendoos in Groningen mooi vinden, om maar te zwijgen van dat plastic ding in Alkmaar.
Het stadion in Groningen heeft wel een aantal mooie eigenschappen, maar het totaalplaatje trekt mij eerlijk gezegd ook niet zo. Wat AZ betreft ben ik het totaal niet met je eens. Daar ben ik wel erg van onder de indruk. Lekker dicht op het veld, mooie vakken, een vergelijkbaar dak als bij Feyenoord (ook mijn nummer 1) en misschien vergeet ik nog wel wat. Het uitvak scoort voor mij zelfs beter dan alle anderen waar ik tot dusver geweest ben.

Ouderwetse stadions trekken me ook wel. De Vijverberg, De Adelaarshorst, Het Kasteel en noem ze maar op. De Wageningse Berg staat bij mij nog hoog op het lijstje om nog eens te bezoeken.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Superfries88' schreef:Wat AZ betreft ben ik het totaal niet met je eens. Daar ben ik wel erg van onder de indruk. Lekker dicht op het veld, mooie vakken, een vergelijkbaar dak als bij Feyenoord (ook mijn nummer 1) en misschien vergeet ik nog wel wat. Het uitvak scoort voor mij zelfs beter dan alle anderen waar ik tot dusver geweest ben.
Het gaat mij niet zozeer om het feit of je het voetbal mooi kan zien en of de stoelen lekker comfortabel zijn. Dat zal allemaal best, het gaat mij erom of het sfeer uitademt en of het een echt voetbalstadion is. Het zicht in de Koel is niet best, toch vind ik dat stadion veel en veel mooier dan het DSB stadion.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ach, dat is nu eenmaal de kritiek die nieuwe stadions vrijwel altijd krijgen. Oudere stadions hebben gewoon een bepaalde charme en dat linkt men al snel aan 'sfeer uitademen'. Doe ik ook wel een beetje aan mee hoor, maar eerlijk is eerlijk: voor een nieuw stadion hebben ze wat mij betreft gewoon prima werk afgeleverd in Alkmaar. Dat is ook de reden dat ik ze met een ruime voldoende beoordeel.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

De kuip vind ik erg mooi. Maar de koel is ook erg fraai, schitterend oud stadion.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef:maar eerlijk is eerlijk: voor een nieuw stadion hebben ze wat mij betreft gewoon prima werk afgeleverd in Alkmaar. Dat is ook de reden dat ik ze met een ruime voldoende beoordeel.
Bouwtechnisch en architectonisch zal het prima in orde zijn. Maar het heeft alleen niets karakteristieks. Ik vind dat Az-stadion echt zo'n 12 in een dozijn stadion. Een standaard stadion zoals je die in een catalogus uit kunt kiezen. Dat van Den-Haag is, behalve de dakrand, precies zo. Die dakrand heeft az weer van de Kuip afgekeken en slecht gekopieerd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Superfries1983 schreef:Bouwtechnisch en architectonisch zal het prima in orde zijn. Maar het heeft alleen niets karakteristieks. Ik vind dat Az-stadion echt zo'n 12 in een dozijn stadion. Een standaard stadion zoals je die in een catalogus uit kunt kiezen. Dat van Den-Haag is, behalve de dakrand, precies zo. Die dakrand heeft az weer van de Kuip afgekeken en slecht gekopieerd.
Inmiddels heb ik een redelijk aantal stadions bezocht, en ik weet eigenlijk hoe elk Nederlands stadion er ongeveer uit ziet. Toch zou ik het AZ-stadion absoluut geen '12 in een dozijn-stadion' willen noemen. Integendeel zelfs. Bouwtechnisch is het gewoon één van de weinige stadions met een fraai karakter. Neem bijvoorbeeld de gracht van waaruit je alles gewoon kan zien, de tribune loopt mooi omhoog en dat soort zaken. In dat opzicht doe je het ontwerp wat mij betreft tekort. Was dat het maar, dan hadden diverse nieuwe stadions er mooier uitgezien.

En voor de duidelijkheid nogmaals: ik hou ook ontzettend van oude stadions. Zolang die meekunnen mogen ze wat mij betreft blijven, al moet elke ambitieuze club op een moment wel door.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Superfries88 schreef
Bouwtechnisch is het gewoon één van de weinige stadions met een fraai karakter. Neem bijvoorbeeld de gracht van waaruit je alles gewoon kan zien, de tribune loopt mooi omhoog en dat soort zaken. In dat opzicht doe je het ontwerp wat mij betreft tekort. Was dat het maar, dan hadden diverse nieuwe stadions er mooier uitgezien
Het zal best zijn dat je geweldig zicht hebt in het az stadion. Maar dat maakt een stadion nog niet mooi of uniek wat mij betreft. Dat je het veld vanuit de gracht kan zien is m.i. al helemaal geen argument want het blijft een gracht. Ik vind een gracht niet in een voetbalstadion thuishoren. Dat is ook wat ik aan het ALS niet mooi vind. Maar goed smaken verschillen 8) .
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

@ Cross'79

Aan het eind van het afgelopen seizoen ben ik er nog met 1920 geweest, staat nog een stukje van in het groundhop topic. Dat hek wat er om het veld staat op jou foto's stond er nu niet meer. Je kon vrij over het veld lopen. De wageningse berg ademt nog wel voetbal. Verder gaat mijn voorkeur uit naar de vijverberg, het kasteel en de adelaarshorst ben ik nog niet geweest maar lijkt me ook erg mooi.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

Ik ga binnenkort zeker naar de berg om de oude glorie op te snuiven. het zal terzijnertijd vernieuwd en veranderd worden in dat multi func centrum.
Dan is de charme van de berg weg ben ik bang.
Idd de hekken zijn naar een amateurclub gegaan
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Superfries88' schreef: voor een nieuw stadion hebben ze wat mij betreft gewoon prima werk afgeleverd in Alkmaar. Dat is ook de reden dat ik ze met een ruime voldoende beoordeel.
Ook dat vind ik niet, de buitenkant met al die plastic platen oogt zeer goedkoop. Ook de binnenkant heeft veelal plastic wanden. Het lijkt net of ze de Kuip wouden nabouwen, maar niet al teveel geld wouden uitgeven. Ik vind het goedkoop ogen, geen klasse. En door al dat plastic heb ik niet het idee dat ik een voetbalstadion ben, maar meer in een tijdelijk opgetrokken onderkomen. Iets wat je in twee weken weer hebt afgebroken.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ItFean82 schreef:de buitenkant met al die plastic platen oogt zeer goedkoop.
Dat kan je vinden. Zowel de binnen-als buitenkant maken mij in elk geval meer dan duidelijk dat het om een voetbalstadion gaat. Als ik de buitenkant bijvoorbeeld vergelijk met o.a. ons eigen stadion, dan neig ik toch meer naar de aankleding van het AZ-stadion. De zogenaamde goedkope uitstraling zie ik in elk geval niet duidelijk terug. Ondanks het feit dat ik het betreur dat de Alkmaarderhout is verdwenen ben ik wel gecharmeerd van hun nieuwe stadion.

Maar goed, laten we daar niet al te lang over door blijven discussiëren. Smaak verander je tenslotte toch niet. En het is jammer om bijvoorbeeld posts over de Wageningse Berg wat meer naar de achtergrond te duwen.
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

stadion de meer van Ajax?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Misschien is het leuk om een top 5 of 10 te maken en dan te kijken wat er uitkomt als mooiste stadion?!
Op naar het volgende seizoen....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

cross'79 schreef:stadion de meer van Ajax?
Ja, de sfeer en entourage daar had iets magisch...... Tien keer mooier dan de Arena.

Ik heb iets met oude stadions. De Adelaarshorst had weer in de eredivie gemogen. Monnikenhuize had ook wat.
Maar de Nederlandse nummer 1 is de Kuip.
Plaats reactie