Stadions

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

7 februari gaan de torens vallen! Wembley: over en uit...

Bericht door Beetle »

Tja, het oude ging ook verloren toen we overgingen naar een nieuw forum. De sloop is nu zover gevorderd dat één van de korte zijden al volledig plat ligt...

Afbeelding

Voor bewegende beelden van het bovenstaande plaatje gan naar deze webcam. De beelden verversen iedere twee seconden. Je kunt de vrachtwagens af en aan zien rijden.

Een andere webcam is deze.

*een minuut stilte aub...*




Er is een nieuwe site over het nieuwe stadion online gegaan.

http://www.wembleystadium.com/
Laatst gewijzigd door Beetle op 03-02-2003 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

(Deze keer de titel goed)

Voor wie het RTL4 nieuws gezien heeft deze zondag. Dat stadion dat werd opgeblazen was het Cinergy Field in Cincinatti. Het heeft plaats moeten maken voor een nieuw stadion. Hier een indrukwekkende foto van beide stadions naast elkaar. Inmiddels is het nieuwe stadion bijna af. Ik geef deze keer de link van de foto want om die hier neer te zetten vergt veel ruimte.
Foto

Het stadion was nog maar 32 jaar oud en was oorspronkelijk volledig rond (wat ze in Amerika een Cookiecutter noemen). De bocht van het outfield ging al eerder tegen de vlakte om ruimte te maken voor het nieuwe stadion.

En voor wie het gemist heeft, hier de beelden.
TV beelden
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik ben niet zo op de hoogte van die Amerikaanse sporten, maar gaat dit om een baseball stadion of Football ?
Aan de vorm te zien zal het wel Baseball zijn.
Anti anti. :)
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik heb dit ook bij het Feyenoordforum gepost en ik heb behoorlijk mijn huiswerk gedaan. En dat betoog zet ik hier ff neer.
Dark the Empire schreef:

Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit, maar wat was er mis met het oude stadion? Lijkt me toch ook een prima plaats om je thuiswedstrijden in af te werken.
En daar antwoordde ik op:

Dat was zo'n "multi-purpose" stadion. Dus geschikt voor meerdere sporten. Niet alleen de Reds speelden er, ook de NFL ploeg van de Bengals speelde daar. Die kregen twee jaar gelden een nieuw stadion en toen waren de Reds ineens de enige huurders. Dit soort stadions wordt door Baseball minnend Amerika gehaat. Ook het Veterans Stadium in Philadelphia (van de Phillies) is zo'n stadion. Het is eigenlijk een tweelingbroertje. Maar er zijn nog wel vier van deze stadions. Atlanta was ook zo een maar die is tbv de Olympische spelen ook met explosies met de grond gelijk gemaakt. Dit is trouwens te zien via een van de links op de nieuwspagina.
Afbeelding
Hier een goed beeld van wat wordt bedoeld met een "multi-purpose stadion". Je ziet dat de tribunes geconfigureerd zijn voor baseball. De lijnen van het Fotball veld staan nog op het beton. De tribunes op de bodem aan de linker kant stonden op wielen. Dit was de eerste fase van de sloop. Het neerhalen van 14000 plaatsen voor de bouw van het nieuwe stadion. Ook verdween de Astroturf voorgoed om plaats te maken voor gras.
Afbeelding
En hier het stadion na de eerste fase van de sloop. De 14000 zitplaatsen zijn nu weggehaald. Op de achtergrond is het Paul Brown Stadion te zien van de Cincinnati Bengals, de andere vroegere bespeler van dit stadion.

Het stadion van de Phillies, gaat in 2004 tegen de vlakte. Er is één verschil met dit stadion. Op het dak staan een Liberty Bell, de vrijheidsbel die in Philadelphia staat. Deze replica is maar één keer door een honkballer geraakt in 32 jaar. Dat gebeurde in 1972. En dat moet een werkelijk ongelofelijke klap geweest zijn! Hier is namelijk een foto van achter de thuisplaat. Dan zie je bovenop de overliggende tribune de bel staan! Verschrikkelijke hens moest dat geweest zijn!!
Afbeelding

Nog een ander stadion dat er op lijkt is het Busch stadium in St. Louis, Missouri. Het is het stadion van de St.Louis Cardinals. U weet wel; van Mark McGuire. Dit stadion zal als het goed gaat in 2006 tegen de vlakte gaan maar heeft dan wel 40 jaar dienst gedaan.
Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Edje B vakkie V schreef:

Indrukwekkende bijdrage Beetle. Is weer eens wat anders klasse!

Ongelofelijk, ik moet er niet aan denken dat "De Kuip" zo snel tegen de vlakte had gegaan. De ingreep enkele jaren geleden was noodzakelijk. Voorlopig kunnen we er weer tientallen jaren tegenaan. Althans dat hoop ik.
En toen ik weer:

Bedankt voor de complimenten. Ik dacht ik doe eens gek. het is toch komkommertijd. ;) Het bovenstaande bericht is trouwens weer erg verbouwd. Lees het nog maar eens. Ik zag net de beelden ook bij de NOS die een paar verschrikkelijke blunders maakten.

Ten eerste: Ze vertelden dat dit het oude stadion was waar honkballer Hank Aaron in zijn gloriejaren speelde. Da's niet waar. Hij speelde 14 seizoenen bij Milwaukee, onderbroken door 9 seizoenen bij Atlanta. bron.
En verder zijden ze dat dat bij de Cincinatti Bengals was. Helemáál verkeerd. De Bengals was het American Football team dat het stadion met de Reds (dat is dus het Honkball team) deelde.

Soms denk ik dat ik daar bij SS had moeten werken want zulke blunders maken.... triest.

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen over de Kuip. Als ik de verhalen over Wringley Field, het stadion van de Chicago Cubs, lees dan denk ik dat er wel hoop is voor de Kuip. Wringley Field is zo'n stadion dat gedurende de jaren steeds weer gemoderniseerd is. Het is al gebouwd in 1914!
De fans zijn daar zo gehecht aan het stadion dat het altijd vol zit. Bijna altijd een sell-out. Als een aandeelhouder het waagt om daar te zeggen dat ze een nieuw stadion nodig hebben wordt die gelyncht. Het stadion is juist dé reden om daar wedstijden te zien.
Afbeelding
Afbeelding
En als je een stadion zo kunt beschijven dan wil je niets liever dan thuis zijn op Wringley, The Ivy.
There's nothing like it anywhere else in baseball. The ivy, the atmosphere, and the die hard Cub fans. No domes, no retractable roofs, no corporate naming rights. Just plain fun at the old ballpark. Hop the train up to 1060 West Addison and turn back the clock to the way baseball was meant to be watched. Harry Caray and Jack Brickhouse will always be missed, but it's still the place to be to catch a dose of America's pastime, and a glimpse at America's past.
Zelfs het scorebord wordt nog met de hand bediend. Ge poeha met Neon of andere frutsels. Volgens mij een niet te missen gelegenheid als je in de buurt bent.

Als je het bovenstaande leest denk je dat geschiedenis zich niet laat wegvagen. Hoewel... In Boston denken ze daar anders over. Daar was sprake van de bouw van een nieuw stadion. Fenway Park van de Boston Red Sox heeft dezelfde legendarische status al Wringley Field. Ook een stokoud stadion dat zeer geliefd is. Maar daar zijn de fans in opstand gekomen en het ziet er uit dat ze succes hebben behaald. Het stadion heeft nieuwe eigenaren en die willen het huidige park behouden. Yes!
Hier een link naar de supporters in opstand.
http://www.savefenwaypark.org/main.cfm

OrCristian schreef:

Stel je eens voor dat je al 32 jaar naar de Reds gaat kijken, elke thuiswedstrijd, en je ziet dat stadion zo snel opgeblazen worden... Moet er niet aan denken zeg...
Nou, in dit geval waren de fans het wel eens dat ze een nieuw stadion wilden hebben. En als je ziet wat ze er voor terug krijgen is dat zeker geen ramp. Net als hier in Nederland bij RKC bijvoorbeeld. En in Enschede, Utrecht, Nijmegen en Kerkrade is ook een boel verbeterd. Bij ons in Heerenveen is wel een hoop van de sfeer verloren gegaan. Pas nu beginnen we een beetje te wennen aan het ALS.

Tot slot nog even wat lekker leesvoer voor rond de jaarwisseling. Ik denk dat Edje hier wel een paar uurtjes zoet is. Erg veel te lezen en veel annectotes bij http://www.baseballparks.com/

Het is nou wel duidelijk dacht ik :lol:
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Beetle schreef: <knip> enorme lap tekst en pics <knip>
Het is nou wel duidelijk dacht ik :lol:
Afbeelding Zeker weten van wel Beetle.
Jemig man het is net of het je interesseert ;)
Maarruh, mooi stukje.
Anti anti. :)
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Ik kon nou niet zeggen dat ik het een lelijk stadion vond, toen ik in 1989 in Philadelphia was. Heb er een American Football wedstrijd gezien en heb me prima vermaakt. Op de "black market" een kaartje gekocht voor de 6e rij vanaf het veld. Geweldige happening. Twee uur later aan de andere kant van het immense parkeerterrein naar het ijshockey geweest. Philadelphia Flyers tegen New Jersey Devils. Ook een fantastische belevenis, zo´n 18.000 man in een ijshockeyhal. Kun je wel nagaan wat voor sfeer dat geeft, zeker als het ook nog een echte derby betreft! Bij het ijshockey ging het er qua sfeer wat fanatieker aan toe dan bij het football, dat was wat een matte vertoning. Heel maf publiek, doen niets anders dan (junkfood) vreten en (cola en fanta) zuipen, ze lopen af en aan, trapje op, trapje af.

Wat betreft Fenway Park en Wrigley Field, tsja, dat is gewoon American History. Daar moet en mag je niet aan komen. De fans hebben groot gelijk. Sommige dingen moeten blijven bestaan. Moderne stadions zijn schitterend, maar hebben "hèt" vaak niet. Ben ook in de Sky Dome in Toronto geweest, een waanzinnig mooi bouwwerk, maar dat moet het voor mij toch afleggen tegen die brokken nostalgie van Boston en Chicago. Al ken ik die laatste 2 alleen van foto´s. (helaas!)
GSVK, the Blue Devils!!
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Mooi stukje! Complimenten voor de posters :D
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Hee Rookie. Heb je er nog foto's van gemaakt? Lijkt me leuk om die te zien. Het is sowieso een goed idee om een foto topic te maken. Of zelfs een apart forum. Sommigen hebben het over het samenvoegen van forums maar dit lijkt me een prima suggestie voor een nieuwe forum afdeling.
Wéér uit!!!!
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Ik heb foto´s van de Sky Dome, Exhibition Stadium (het oude stadion van de Toronto Blue Jays, ik was er precies in het jaar dat de Dome werd geopend dus heb ik ook een wedstrijd in het oude stadion gezien) en ook van Veteran Stadium.
GSVK, the Blue Devils!!
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Voor de liefhebbers:

http://www.worldstadiums.com
GSVK, the Blue Devils!!
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Heb je de film "Field of Dreams" met Kevin Costner wel eens gezien? Als je een beetje baseballfan bent raad ik je die aan.
GSVK, the Blue Devils!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

The Natural. Met Robert Redford is ook het bekijken waard.

Majorleague is grappig.
Wéér uit!!!!
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

"Bull Durham" is wat deze categorie betreft ook echt een must. Ook met Kevin Costner trouwens. En Susan Sarandon in een glansrol!
GSVK, the Blue Devils!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Er zijn de afgelopen maanden een foto's gemaakt van de binnenkant van het stadion. Ook is te zien dat de bouw van het nieuwe stadion inmiddels buiten het oude stadion is begonnen.
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De helft is al weg.....

Afbeelding


De herinnering vervaagt.....
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Een verandering.
De webcam is nu ingezoomd op de torens. Dat betekent dat de rest van het stadion reeds plat ligt.
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Via de mail kreeg ik een bevestiging. Vrijdag 7 februari gaan de torens, als laatst overgebleven gedeelte, tegen de vlakte!
Wéér uit!!!!
Mister Grie
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 02-12-2002 17:39
Locatie: Woudsend
Contacteer:

Bericht door Mister Grie »

ZONDE!!!!!! dat vind ik nou echt jammer!!!
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Triest, triest, triest...een van de mooiste stadions (mijn mening dan) in de wereld, een monument voor het voetbal dat word gesloopt...erg jammer... :(

Waarom niet een compleet nieuw stadion op een andere locatie dan?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

..........................................................................................................

Komen die 2 torentjes ook weer in et nieuwe stadion? (van ijzer ofzo.. :P )
GW
Bankzitter
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-02-2005 13:14

Bericht door GW »

Aangezien dat de laatste jaren er een aantal nieuwe stadions erbij zijn gekomen en een aantal stadions zijn uitgebreid, kun je hier je recente top10 maken. Geef er wel even een reden bij.

1. De Kuip; een echt voetbal stadion en kort op het veld.
2. De Arena; Indruk wekkend groot, alleen komt het sfeerloos over.
3. Philips Stadion; Mooie stijle tribunes, alleen de door de vele verbouwingen komt het een beetje slordig over.
4. Euroborg; mooi stadion, alleen vind ik 2 kleine ringen niet zo mooi (1e ring 16rijen 2e ring 10 rijen, geloof ik)
5. Abe Lenstra Stadion; mooie hoge tribunes, grote nadeel vind ik dat het er onafgewerkt uit ziet. Als dat in de toekomst nog veranderd wordt kan hij stijgen op mijn lijst.
6. Galgenwaard; hele hoge tribunes, alleen jammer dat er geen hoektribunes zijn.
7. Roda JC; Leuk stadion, alleen ver van het veld af, vooral achter het doel.
8. DSB stadion; ziet er leuk uit en lijkt op een kleine kuip. Als ze het weer gaan uitbreiden stijgt het nog zeker een paar plaatsen.
9. Gelredome; stadion is verpest door hoeken.
10. De Graafschap; niet erg groot, maar heel kort op het veld.
Ik val onder klapvee!!
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

k heb hier geen mening over
het ene stadion is natuurlijk mooier dan de andere. De kuip vind ik het mooiste
stadion.
en zulke kleine stadions als die van rkc,rbc,excelsior zijn echt lelijk en sfeerloos.
voor de rest maakt het me eigenlijk niet uit.
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

Mag je ook een combinatie maken?
Dan wil ik graag het dicht op veld van Groningen, het dak van Roda jc en de hoge tribunes van utrecht.
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

wikenoost schreef:Mag je ook een combinatie maken?
Dan wil ik graag het dicht op veld van Groningen, het dak van Roda jc en de hoge tribunes van utrecht.
wat is er mis met ons dak :P

Idg niet het dak van de arena. Liever in de kou dan te kijken naar zaalvoetbal!
Superfriezen!!!!
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Kuip: Dat is nog eens een voetbalstadion.
PSV: Schitterend stadion, krijgt juist sfeer door de vele verbouwingen. De UEFAcup finale is een mooi voorbeeld.
Arena: Indrukwekkend, maar sfeerloos.

De rest in willekeurige volgorde: Abe Lenstra, Galgenwaard, Euroborg, Parkstad Limburg.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

1. De Kuip
Een in Nederland ongeëvenaard stadion. Dicht op het veld, imposant groot en ademt voetbal uit.
2. De Vijverberg
Prachtig Engels aandoend stadion, waar het publiek het dichtst op het veld zit van heel Nederland.
3. De Adelaarshorst
Ondanks dat het inmiddels wat vervallen is, is dit nog echt een ouderwets stadion. Helaas ben ik er nog nooit geweest, wil er op korte termijn wel eens langs.
4. De Koel
Zeer aparte entree als je de Koel betreedt. Via een lange trap naar beneden. Geeft een hele aparte sfeer, en heeft wederom de uitstraling van een echt ouderwets voetbalstadion.
5. De Goffert
Zeer mooie ligging in de bossen van Nijmegen. Het enige nadeel is de gracht, maar verder een prachtig ruim opgezet stadion.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ons eigen stadion, want daar voel ik het meeste bij en met de nieuwe Noord-tribune is het toch behoorlijk af aan het raken./klaar aan het komen.. Ik vind alleen dat we vast moeten nadenken over een ring erop, richting 50.000 plaatsen. :)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn top 5:

1. De Kuip, simpelweg het mooiste stadion in mijn ogen
2. Abe Lenstra Stadion, het meeste gevoel bij
3. Het Kasteel
4. De Vijverberg
5. De Goffert

Reden 3,4,5 is eigenlijk hetzelfde; misschien niet geweldig qua bouw (althans, in vergelijking met Heerenveen en Groningen), maar het straalt wel veel uit.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

De Goffert? Dat vind ik juist een van de lelijkste stadions in Nederland.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Wat vind je er lelijk aan?
Plaats reactie