WK 2010 - Groepswedstrijden overig

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

WK 2010 - Groepswedstrijden overig

Bericht door Skopperij »

Poule A
1. Zuid-Afrika
2. Mexico
3. Uruguay
4. Frankrijk

Poule B
1. Argentinië
2. Nigeria
3. Zuid-Korea
4. Griekenland

Poule C
1. Engeland
2. Verenigde Staten
3. Algerije
4. Slovenië

Poule D
1. Duitsland
2. Australie
3. Servië
4. Ghana

Poule E
1. Nederland
2. Denemarken
3. Japan
4. Kameroen

Poule F
1. Italie
2. Paraguay
3. Nieuw Zeeland
4. Slowakije

Poule G
1. Brazilië
2. Noord-Korea
3. Ivorkust
4. Portugal

Poule H
1. Spanje
2. Zwitserland
3. Honduras
4. Chili
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Reactie van een Oranje-speler, toch een algemeen nieuwtje:
Rafael van der Vaart verwacht een regen van vreemde doelpunten op het WK in Zuid-Afrika. Zeker op hoogte maakt de WK-bal Jabulani volgens hem de gekste capriolen. 'Het is echt niet normaal hoe die bal zwabbert. Daar kan je echt niet aan wennen', zegt hij. 'Het loont om vanaf vijftig meter hard op doel te schieten. De bal kan er dan zo maar invliegen.'

Vreselijk voor de doelmannen, meent de international. 'Spitsen kunnen bij voorzetten ook helemaal verrast worden. Ik weet nog niet hoe die bal reageert in wedstrijden die niet op hoogte worden gepeeld. Maar Johannesburg ligt geloof ik op 1700 meter hoogte. Daar kunnen we echt lachen.'
(Sport1.nl)
Om de twee jaar verbaas ik me ontzettend over dit soort berichten. In aanloop naar bijna elk eindtoernooi hoor je spelers (met name de keepers) weer klagen over nieuwe ballen die voornamelijk enorm zwabberen. Nu dus ook weer. Ook van Hans Vonk las ik een artikel met die strekking.

Hoe moeilijk is het toch om gewoon een normale bal te gebruiken? Een bal waarmee iedereen gewend is om te voetballen, zet er eventueel een leuke WK-print op en klaar ben je. Maar nee, voor zo'n enorm toernooi moet er een compleet nieuwe bal uitgevonden worden...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

In dit geval is het toch anders? Het komt geloof ik door de hoogte (zal wel met luchtdruk etc. te maken hebben) dat die bal zo zwabbert. Vonk noemde namelijk ook dat hij al ervaring heeft met die rare ballen, hij zei onder andere dat je op hoogte een bal nooit klemvast kunt pakken.

Verder ben ik het er wel mee eens dat er ook wel een normale bal mag komen, maar in het kader van commercie moet er elke maand een nieuw soort bal uitgebracht worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zoiets zou absoluut een rol kunnen spelen ja. Toch blijft mijn punt overeind staan: elk eindtoernooi lees je veel klachten over het reageren van de bal en nu ook weer. Het feit dat Vonk (die gewend is aan spelen op hoogte) er ook moeite mee heeft zegt voldoende, lijkt me. Je weet vooraf dat er op de hoogte gespeeld gaat worden en bij het maken van de nieuwe bal moet je daar gewoon rekening mee houden. Blijkbaar is dat niet of onvoldoende gebeurd, en dat is best kwalijk. Je zal maar uitgeschakeld worden omdat de keeper een bal niet kan stoppen vanwege een rare zwabber. Daar heb je dan minimaal twee jaar naar toe gewerkt...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat ben ik ook helemaal mee eens, maar ik heb totaal geen kundigheid op dat gebied. Dus daar kan ik niet over oordelen. Wel weet ik dat alles op hoogte andere vormen aanneemt als er lucht in zit (neem bijvoorbeeld maar eens een zak chips mee uit Nederland naar de bergen als je op wintersport gaat, die knalt bijna uit elkaar als je hem uit je koffer haalt), en ik weet niet of je dan zomaar iets kunt verhelpen als het gaat zwabberen.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ook ik ben verre van kundig op het gebied van luchtdruk en soortgelijke zaken. Ondersteund door de reactie van Vonk heb ik echter wel de indruk dat ze in Zuid-Afrika spelen met ballen die daar in elk geval minder last van hebben. In de wetenschap dat de ballen al jarenlang ter discussie staan en dat er nu extra aanleiding voor zwabberen zal zijn, lijkt het me logisch dat je er veel energie in steekt. Bijvoorbeeld het informeren naar de makers van ballen uit die landen.

Uiteindelijk zou je dan toch wel een bal moeten kunnen creëren die redelijk tot goed voldoet? Misschien denk ik er wel te makkelijk over, maar met de hedendaagse kennis ga ik er vanuit dat er wel oplossingen voor te vinden zijn.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Als ze dan toch zo graag een nieuwe bal willen, waarom dan niet gelijk vanaf de kwalificatiewedstrijden. Dan kan iedereen er aan wennen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

ItFean82 schreef:Als ze dan toch zo graag een nieuwe bal willen, waarom dan niet gelijk vanaf de kwalificatiewedstrijden. Dan kan iedereen er aan wennen.
Dat is niet interessant genoeg met het oog op de verkoop. Zo'n bal moet er zo gek mogelijk uitzien, dat is betere reclame. Bovendien zal het me niks verbazen als de makers het er juist om doen. Je ziet nu overal die kutbal op tv en internet, betere (en gratis) reclame dan dit is er niet voor hen...

Bovendien hebben alle landen sponsorovereenkomsten met verschillende fabrikanten, dat gaat hem nooit worden dus. Eerlijke competitie is al jaren niet belangrijk meer.
Corruption is everywhere, fight it!
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Handigheidje Noord-Korea doorzien

Een illegaal handigheidje van Noord-Korea om een extra spits mee te nemen naar het WK is op tijd ontdekt door de FIFA. Bondscoach Jong-Hun Kim had aanvaller Myong-Won Kim als doelman op papier gezet, maar dat mag niet.

Volgens de FIFA zijn de regels duidelijk: De WK-lijsten die zijn ingeleverd moeten bestaan uit 23 spelers onder wie drie keepers. Daar mag niet van worden afgeweken. De doelmannen op de lijst mogen niet worden gebruikt als veldspeler. Met andere woorden: aanvaller Myong-Won Kim kan alleen in actie komen als doelman.
Straks keept deze jongen de sterren van de hemel..
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Mandela niet aanwezig tijdens openingduel WK
De Zuid-Afrikaanse oud-president Nelson Mandela is vrijdag niet aanwezig bij de openingswedstrijd van het WK voetbal in zijn land, na de dood van zijn achterkleindochter door een ongeluk. Dat heeft het kantoor van Mandela laten weten.
Een 13-jarige achterkleindochter van Nelson Mandela is in de nacht van donderdag op vrijdag door een verkeersongeval om het leven gekomen.
voetbalprimeur.nl
Het was deze markante man gegund geweest om een mooi eresaluut te geven bij de opening. Helaas, helaas.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zo, voorsprong voor Bafana Bafana. Zuid-Afrika op 1-0 tegen Mexico :).
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Die zat er zeker wel goed in. Heel goed afgerond. Welk team is eigenlijk beter? Ben pas net aan het kijken.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Wat vinden jullie van die vuvuzela?
Ik word er hier al gek van, ik heb de tv zachter gezet,
moet je es nagaan als je daar tussen zit.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Wat een verschrikkelijke herrie zeg. Ik weet nog van vorig jaar met de confed cup dat ik me daar al dood aan ergerde. Maar dat het zo erg was. Ik vind het echt helemaal niks, je hoort het publiek bijna niet. Daarbij wordt je er echt helemaal gek van.
Verbieden die kloten toeters!
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Ik vind de vuvuzela verschrikkelijk. Ook gelijk de tv maar zachter gezet. Ik snap er helemaal niks van dat die dingen niet verboden worden.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Wat een teringherrie inderdaad, gelukkig zijn ze nu even stil :D

En wat een dramakeeper heeft Mexico zeg, waarom niet gewoon Ochoa??
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Die Ochoa is anders ook geen topper hoor, maakt ook geregeld fouten. Maar die huidige eerste keeper is zeker niet beter. Verder niet een heel enerverende wedstrijd, maar dat had ik ook niet verwacht. Kijk wel uit naar vanavond. Toch best een aardig potje op het programma.
The two most powerful warriors are patience and time.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Nou, dat was dan wedstrijd nummer 1. Niveau viel me niet mee, maar goed, dit zijn dan ook geen teams die mee zullen strijden om de eindzege mag ik aannemen. Het geluid is inderdaad wel vervelend. Al moet ik zeggen dat het mij al begint te wennen na de Confederations Cup en de oefenduels.

Overigens begint nu VI Oranje, met Everse!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

diny777 schreef:Wat vinden jullie van die vuvuzela?
Wat een ongelooflijke teringherrie. Men vroeg ook al aan Hans Vonk laatst of je wel kunt communiceren in het veld. Antwoord: NEE. Onmogelijk. Je moet vantevoren goede afspraken maken. Van Marwijk moet zijn longen uit zijn lijf schreeuwen om alleen al de dichtstbijzijnde speler te kunnen coachen.

De openingswedstrijd was niet van topniveau, maar dat kon je m.i. ook niet verwachten. Zuid-Afrika stond wat meer onder spanning in het begin dan Mexico. Mexico laat na om in de 1e helft een paar goede kansen te benutten.
2e helft was wat evenwichtiger en op basis daarvan was een gelijkspel wel terecht..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
pjutje
Selectiespeler
Berichten: 656
Lid geworden op: 05-11-2007 20:13
Locatie: Groningen / Slappeterp

Bericht door pjutje »

diny777 schreef:Wat vinden jullie van die vuvuzela?
Ik heb de tweede helft van de wedstrijd op Sporza gezien. Daar hebben ze minder achtergrond geluid. Uiteraard hoor je de vuvuzela's wel maar nog altijd minder hard dan bij de NOS.
H'veen 4-life
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Voorstopper schreef:Die Ochoa is anders ook geen topper hoor, maakt ook geregeld fouten. Maar die huidige eerste keeper is zeker niet beter. Verder niet een heel enerverende wedstrijd, maar dat had ik ook niet verwacht. Kijk wel uit naar vanavond. Toch best een aardig potje op het programma.
Ochoa is een wereldkeeper vergeleken met Perez. Perez is bij zijn eigen ploeg in Mexico al niet eens een bankzitter meer(!), en is al geen natuurtalent. Hij zou routine moeten brengen, maar hij leek vandaag een debutant. Nerveus, onnodig vaak uit zijn goal komen, en nooit rust uitstralend. Heet niet voor niks 'el conejo' in Mexico.
Ochoa keept bij America toch aardig op niveau, en heeft sinds Oswaldo Sanchez niet meer in beeld is voor het nationale team toch gewoon de meeste kwaliteit van alle Mexicaanse keepers. Wat Aguirre allemaal aan het doen is is voor de meeste mensen in Mexico al een raadsel, laat staan dat ik er iets van snap.

Vanavond zal heel belangrijk worden voor Frankrijk, een goed begin kan toch zomaar een verschil maken. Spannend zal het in ieder geval worden.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Speelt die keeper van Zuid Afrika nog steeds in ze eigen land? Dan moet Heerenveen het echt proberen om deze keeper te halen. Een fantatisch trap heeft die keeper en kan aardig een bal tegen houden. Hij zou echt een fantatisch aanwinst zijn voor ons

Misschien Foppe de Haan met de keeper een goed woordje voor ons doen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Heb flitsen van de wedstrijd gezien maar vond hem nogal onrustig..
SCH
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Kiekerjan schreef:Speelt die keeper van Zuid Afrika nog steeds in ze eigen land? Dan moet Heerenveen het echt proberen om deze keeper te halen. Een fantatisch trap heeft die keeper en kan aardig een bal tegen houden. Hij zou echt een fantatisch aanwinst zijn voor ons

Misschien Foppe de Haan met de keeper een goed woordje voor ons doen.
Ja hij speelt nog steeds in Zuid Afrika, hij heet Itumeleng Khune en speelt voor Kaizer Chiefs. Ik vond hem erg sterk op de lijn, maar weet niet of hij goed uit kan komen. Lijkt mij zeker een aanwinst en zal vast wel naar Heerenveen willen, Hans Vonk en Foppe zijn er immers actief. Volgens mij kan hij ook wel met Vonk opschieten (is keepertrainer geweest bij Bafana Bafana meende ik).

http://en.wikipedia.org/wiki/Itumeleng_Khune
Gebruikersavatar
BWdinamite
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 23-03-2009 17:03

Bericht door BWdinamite »

Ik vond het een duel van een laag niveau. Natuurlijk ook die klote herrie, maar wende er wel aan moet ik zeggen. Die keeper van die Mexicanen was helemaal niks. Ik gunde het zuid Afrika heel erg om te winnen, soms zat het er zelfs in. Maar het is toch ook een schande dat Mexico niet beter kon dan dit? Of heb ik dan een te hoge pet op van ze? Ik moet wel zeggen dat zuid Afrika die bal af en toe best leuk rond tikte....

Al met al toch een matig duel. Ik verwacht van de volgende wedstrijd veel meer. Eens kijken wat Suarez kan laten zien op dit niveau!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ondertussen Frankrijk - Uruguay.. Wat een verdomde pokkenherrie, ik stel voor een oproep te doen om die dingen stuk voor stuk om te buigen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Frankrijk-Uruguay, wordt niet echt warm van het voetbal. Stel ik me aan of is het echt slecht/
Spijt heb je morgen maar!
Zino
Nieuw talent
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-10-2003 02:15

Bericht door Zino »

Cyn schreef:Ondertussen Frankrijk - Uruguay.. Wat een verdomde pokkenherrie, ik stel voor een oproep te doen om die dingen stuk voor stuk om te buigen.
Een wereldwijd verbod op die dingen!! Het lijkt wel of je naar een wedstrijd met een muggenplaag zit te kijken. :twisted:
Gebruikersavatar
sibon time
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 06-06-2003 17:02
Locatie: Gorredijk

Bericht door sibon time »

Die takkeherrie schijnt daar traditie te zijn tijdens het voetbal, hoorde ik een zuid-afrikaan zeggen op de radio vanmiddag.
Vind irritant nog zwak uitgedrukt, vreselijk dit. Lijkt wel wat op die toeters die je ook wel eens tijdens die oostblok wedstrijden hoort.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Ach die vuvuzela's, je went eraan.. Hier in Kaapstad hoor je in ieder geval niks anders meer. Dat was in het stadion vanavond niet anders dan de afgelopen dagen op straat. Overigens een traditie die door de zwarte bevolking van Zuid-Afrika is ingezet, maar inmiddels zowel door de blanke bevolking als door vele toeristen is overgenomen.
Plaats reactie