WK 2010 - Groepswedstrijden overig

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik kwam gisteren na de strafschoppen binnen en heb in de herhaling alleen de twee gemiste penalties gezien. Maar voordat die van Paraguay genomen was, stonden er al bijna twee Spanjaarden op de doellijn. Die had dan toch over gemoeten of is dit alleen het geval als een strafschop gemist wordt?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Venderwel schreef:Je mag het tegenwoordig gewoon zeggen hoor, geen punt!
Mee eens. Uiteraard snap ik dat er onder een deel van de Nederlandse bevolking een behoorlijke vorm van rivaliteit richting de Duitsers heerst. Daar heb ik ook best begrip voor, en zoiets kan nog best enigszins overslaan naar de categorie daaronder. Maar ik heb de indruk dat het tegenwoordig wel heel erg gemaakt is. 'Die hebben een hekel aan de Duitsers, dus ik ook', dat idee. Gezonde rivaliteit is prima, maar verder doe ik er niet aan mee.

Ik heb louter positieve ervaringen met Duitsland en heb ook niet zoveel tegen hun manier van voetballen. Natuurlijk erger ik me wel eens aan iets of iemand, maar dat heb ik bij Nederland net zo. Uiteindelijk valt de balans juist zelfs positief uit. Als Nederland het niet gaat redden, dan ben ik wel zo eerlijk om toe te geven dat de Duitsers de WK-titel van mij wel mogen hebben.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Flying Frisian schreef:Ik kwam gisteren na de strafschoppen binnen en heb in de herhaling alleen de twee gemiste penalties gezien. Maar voordat die van Paraguay genomen was, stonden er al bijna twee Spanjaarden op de doellijn. Die had dan toch over gemoeten of is dit alleen het geval als een strafschop gemist wordt?
De penalty van Paraguay had ook over gemoeten.
Een medespeler van de nemer begaat een overtreding:
de scheidsrechter laat de strafschop nemen;
als de bal in het doel gaat, wordt de strafschop overgenomen;
als de bal niet in het doel gaat, onderbreekt de scheidsrechter het
spel en hervat de wedstrijd met een indirecte vrije schop voor de
verdedigende partij, te nemen vanaf de plaats van de overtreding
.
Een medespeler van de doelverdediger begaat een overtreding:
de scheidsrechter laat de strafschop nemen;
als de bal in het doel gaat, wordt een doelpunt toegekend;
als de bal niet in het doel gaat, wordt de strafschop overgenomen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Venderwel schreef: Je mag het tegenwoordig gewoon zeggen hoor, geen punt! Ik denk dat iedere voetballiefhebber heeft genoten van de Duitsers.
Als we daar in de finale tegen komen, krijgen we het nog erg zwaar!!
Ook ik heb nooit een hekel gehad aan Duitsers en ik snap ook niet dat sommige van mijn generatiegenoten en die daaronder dat wel hebben. Zie daar geen enkele reden toe.
Wel had ik een hekel aan de Duitse ploeg van begin jaren negentig, met spelers als Matthäus, Völler, Brehme, Kohler, Möller, Haessler en Klinsmann (al was die laatste nog wel enigzins symphatiek). Maar dat was niet omdat het Duitsers waren maar puur omdat het een verschrikkelijk lelijke, vieze, smerige naaiploeg met ontzettend irritante spelers was.
Van de huidige Duitse ploeg en hun spel kun je als je van voetbal houd alleen maar genieten. Aan de andere kant zou ik het dan wel weer heerlijk vinden om van onze buren te winnen :mrgreen: dat weer wel, zou toch iets zoeter smaken als wanneer het tegen Spanje, Italie of Frankrijk zou zijn.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

xander schreef:Blijft mooi..
Vind je? Ik walg er van..
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Ondertussen in Brazilië...

Afbeelding
(sportwereld.nl)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Goed voor mijn zelfvertrouwen kan op het strand nu ook zeggen dat ik het lichaam van een topsporter heb.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Gevalletje Photoshop als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik vind het ook een beetje een rare foto, zijn bovenbenen lijken net zo dik als zijn middel...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Iemand de man gezien die het veld oprende zonet? Uiteraard mooi gecensureerd door de FIFA, men schakelde gelijk over naar een andere camera. De FIFA begint steeds meer op landen als Noord Korea te lijken op deze manier...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De FIFA begint er op te lijken? De FIFA is al een dictatuur. Jan Marijnissen vertelde gisteren in VI Oranje dat een van de eisen van de FIFA om het Wereldkampioenschap te mogen organiseren, dat ze bevoegdheid krijgen omtrent wetgeving e.d.
Oftwel: Blatter gaat bepalen wat strafbaar is of niet.. hoezo belachelijk.

ON Topic: Spanje tot dusverre de bovenliggende partij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Spanje it is, gehoopt op verlenging, helaas...
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

To be honest. Dit had ik wel verwacht. Duitsland kreeg tegen Australië, Engeland en Argentinië een zee van ruimte om te kunnen voetballen. Tegen Spanje kreeg men die ruimte niet, omdat Spanje het op het middenveld compact hield.
Spanje wint dan met 1-0, maar eigenlijk is Duitsland nooit in hun spel geweest. Spanje had gedurende de wedstrijd de controle.

Wat ik wel ongelooflijk vind, is dat Puyol ongehinderd kan inkoppen. Die stond op de 16 meter dusdanig vrij..
Zoneverdediging bij corners.. is toch wel heel raar.

Voor zondag: Dit is zeker niet onmogelijk. Normaliter zit met Van Bommel en De Jong het middenveld ook wel aardig dicht.
Je kon gisteren toch merken dat De Zeeuw en Boulahrouz toch even moesten wennen. Maar om de een of andere manier heb ik er toch wel een goed gevoel over. Ze hebben een winnaarsmentaliteit over zich en dat heb ik nog niet eerder gezien bij Oranje.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gearard schreef:Afbeelding
hahaha :mrgreen: , voor mij HET WK moment
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hmmm, ik kom er net achter dat het filmpje niet zo actueel meer is.

Desondanks niet minder leuk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

:lol: :lol: ff de polonaise achter Schweinsteiger doen :lol: :lol:

Schade Deutschland :P
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Gearard schreef:Hmmm, ik kom er net achter dat het filmpje niet zo actueel meer is.

Desondanks niet minder leuk. :mrgreen:
Ach ja wat maakt het uit, zelfs 2 jaar na dato is dit filmpje nog steeds zeer leuk en ook nog steeds heel toepasselijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Gearard schreef:Hmmm, ik kom er net achter dat het filmpje niet zo actueel meer is.
Desondanks niet minder leuk. :mrgreen:
Ach joh.. maak je niet druk. Het blijft gewoon leuk :lol: :D
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jammer! Spanje is natuurlijk een aantrekkelijke tegenstander, sowieso is een WK-finale een mooi affiche natuurlijk. Maar ik had toch echt een voorkeur voor Nederland-Duitsland. Twee goede ploegen waartussen ook nog eens rivaliteit heerst. Voor mij was dat de absolute droomfinale, maar helaas...

Hoewel ik over het Spaanse spel van vanavond niet/nauwelijks kan oordelen vrees ik er wel voor. We hebben vooralsnog weliswaar alle geluk van de wereld en het vertrouwen is enorm, maar ik ben toch echt bang dat Spanje nu wél een maatje te groot is.

Maar ja, het schijnt wel eens gebeurd te zijn dat een ploeg de eindzege greep tegen een op papier betere ploeg na twee eerdere finales verloren te hebben. Staat me iets van bij :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Superfries88' schreef:Jammer! Spanje is natuurlijk een aantrekkelijke tegenstander, sowieso is een WK-finale een mooi affiche natuurlijk. Maar ik had toch echt een voorkeur voor Nederland-Duitsland. Twee goede ploegen waartussen ook nog eens rivaliteit heerst. Voor mij was dat de absolute droomfinale, maar helaas...
100% mee eens. Dat was de ultieme droomfinale geweest. Twee Europese ploegen en ook nog aartsrivalen..
Superfries88 schreef:Hoewel ik over het Spaanse spel van vanavond niet/nauwelijks kan oordelen vrees ik er wel voor. We hebben vooralsnog weliswaar alle geluk van de wereld en het vertrouwen is enorm, maar ik ben toch echt bang dat Spanje nu wél een maatje te groot is.
Spanje kan een maatje te groot zijn. Spanje heeft in mijn optiek één voordeel.. die hebben in het hart van het elftal volgens mij 6 spelers van FC Barcelona staan die exact van elkaar weten wat ze doen. Met name het middenveld, Xavi en Iniësta, is ijzersterk. Maar ik vlak zeker Van Bommel en de Jong niet uit tegen die 2.

We hebben tot dusverre gespeeld zoals Duitsland altijd speelde, degelijk. Ook de vastberadenheid van de spelers en dat de egootjes tot dusverre op de achtergrond gezet zijn stemt mij positief. Ik denk dat Frank de Boer en Philip Cocu daar ook aardig aan meegeholpen hebben.

(Ik vind trouwens Johan Derksen aardig stuitend. Wat is dat toch een mongool van de eerste orde. Die kan het niet hebben dat Jack in Zuid-Afrika zit en hij niet. Eén grote ergernis die man. Hij meent werkelijk het voetbal uitgevonden te hebben. Dit heeft m.i. alles te maken met jaloezie. Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen nog respect hebben voor Johan Derksen. Een mens met zoveel handicaps kun je toch niet vinden?)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik had persoonlijk ook liever Duitsland gehad als tegenstander zondag. Alleen al vanwege de rivaliteit. Maar ook omdat ik Spanje nog net wat hoger inschat dan de Duitsers. We hadden denk ik meer kans gehad tegen onze buren. Aan de andere kant vind ik dat we tegen niemand kansloos zijn, ook niet tegen Spanje. Op de een of andere manier heeft dit Nederlands Elftal, het is hier al eens eerder door iemand gezegd, iets raars onoverwinnelijks over zich. Bovendien spelen we nu echt voor het eerst in het toernooi tegen een ploeg die echt aanvallend denkt en voetbald. Want zelfs van Brazilie kan je dat niet echt zeggen, die spelen ook vrij behoudend. Spanje is ook een ploeg die ruimte durft weg te geven. Die backs komen veel mee op en spelen vaak met 40 50 meter achter zich. Hopelijk kunnen we daar gebruik van maken zonder dat we overigens zelf open huis gaan houden.
Het zal heel, heel moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk. Spanje voetbald wel heel goed, vandaag ook weer. Maar ze hebben nog bijna geen wedstrijd echt overtuigend gewonnen omdat ze erg moeizaam scoren. De laatste 3 wedstrijden gingen allemaal in 1-0. Daar liggen kansen voor ons omdat wij tot nu toe erg efficient zijn geweest. En je krijgt altijd wel 1 of 2 kansen in een wedstrijd. Wordt hopelijk een onvergetelijke dag, in positieve zin dan.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wat ik wel hoop is dat men niet zo egoïstisch is als Pedro van Spanje. Geef die bal aan Torres en hoogstwaarschijnlijk is het 2-0 en over helemaal over voor Duitsland. Als ze hun egootjes ook tegen Spanje achterwege laten, dan hebben we zeker een kans.

Een finale van een WK is een wedstrijd op zich. Het is en blijft 50-50.
Maar zoals ik eerder zei.. die winnaarsmentaliteit die men toont heb ik nog nooit eerder gezien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Flying Tilster schreef:Eén grote ergernis die man. Hij meent werkelijk het voetbal uitgevonden te hebben. Dit heeft m.i. alles te maken met jaloezie. Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen nog respect hebben voor Johan Derksen. Een mens met zoveel handicaps kun je toch niet vinden?)
Hebben ze in Kootstertille de afstandbediening nog niet uitgevonden? Je hoeft niet te kijken hoor.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Flying Tilster schreef:Ik vind trouwens Johan Derksen aardig stuitend. Wat is dat toch een mongool van de eerste orde. Die kan het niet hebben dat Jack in Zuid-Afrika zit en hij niet. Eén grote ergernis die man. Hij meent werkelijk het voetbal uitgevonden te hebben. Dit heeft m.i. alles te maken met jaloezie. Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen nog respect hebben voor Johan Derksen. Een mens met zoveel handicaps kun je toch niet vinden?
Volgens mij zegt Derksen juist heel vaak dat hij maar een simpele boerenlul is. Hij geeft alleen zijn mening, daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Ik ben het ook vaak niet eens met Derksen, toch mag ik graag naar dat programma kijken. Overigens ben ik het roerend met Derksen eens qua Studio Voetbal, Studio voetbal wordt gemaakt op kosten van de belastingbetaler. Maar voor dat programma hoeven zij helemaal niet in Zuid-Afrika te zitten. De gasten worden ingevlogen voor een avondje, mogen hun zegje doen en gaan vervolgens op onze kosten weer terug. Ondertussen wordt er door de regering overal op bezuinigt, nogal krom vind je zelf ook niet?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Die Derksen zit toch alleen maar te janken, omdat hij zelf niet in Zuid-Afrika zit. Reken er maar op dat hij in zuid-Afrika had gezeten als hij de kans had gekregen. Vi Oranje is een leuk programma (dankzij Van der Gijp, anders had ik er totaal niet naar willen kijken, want Derksen noemt het journalistiek, maar ik noem het riooljournalistiek) maar ik kan Derksen missen als kiespijn. Dat is m.i. de dissonant van het programma. Ik kijk liever naar Studio Sportzomer. Goede presentator (Genee mag de schoenen van Van Gelder nog niet eens poetsen) en een heel erg leuk programma om naar te kijken.

En ik ben van mening dat men daar WEL moet zijn, om juist de sfeer en alles rondom het WK goed in beeld te kunnen brengen. Dat men gasten invliegt voor slechts één dag vind ik inderdaad wel geldverkwisterij. Zeker als sommigen vaker dan één keer langskomen. Maar ik ga er ook vanuit dat ALS Nederland de wereldtitel mocht pakken dit ook voor onze economie goed kan zijn. Het is het beste exportproduct wat je je maar kan wensen.

Dus die belastingcenten worden grotendeels echt wel terugverdiend.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Flying Tilster schreef:Die Derksen zit toch alleen maar te janken, omdat hij zelf niet in Zuid-Afrika zit. Reken er maar op dat hij in zuid-Afrika had gezeten als hij de kans had gekregen.
Reken maar van niet. Derksen heeft laatst gezegd dat er een aanbod lag om VI Oranje vanuit Zuid-Afrika te doen, maar dat dit is afgewezen. In elk geval door hemzelf. Was in een uitzending met John de Mol of Reinout Oerlemans. Dacht met laatstgenoemde.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Die heb ik dan even gemist. Maar hij heeft vanaf het begin van de uitzendingen continue tegen de NOS, maar met name tegen Jack van Gelder aangeschopt. Derksen vind bijna alles stuitend wat er op het WK rondom Oranje en dan met name bij Jack van Gelder aan tafel gebeurt. Spelers die door het dolle zijn (De Jong, VdV en Sneijder) hebben bij Jack enorm veel lol en zeiksnor Derksen vindt dat Jack zich aanstelt.

Als er iemand zich op dit moment aanstelt is het Derksen wel. Het is toch fantastisch dat die spelers zo puur en uit emotie reageren?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Van Gelder is dan ook echt een lul met voeten. Walgelijke vent
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

---E--- schreef:Van Gelder is dan ook echt een lul met voeten. Walgelijke vent
Gelukkig zijn de meningen verdeeld :wink: Ik zie toch echt liever Van Gelder dan Derksen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie