WK 2010 Zuid-Afrika

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Riverside » 13-07-2010 19:18

Lipton schreef:FC Twente ging nadat ze de bekerfinale van ons verloren toch ook geen feest bouwen?


Dat is ook appels met peren vergelijken, vind je ook niet?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-07-2010 19:54

De echte Friezen staan weer op het forum............

Wat een nuchterheid allemaal. Vooral niet te uitbundig doen. Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
Man laat iedereen een feestje vieren na zo'n prestatie. Wat maakt het uit.

Ach ja, het is niet voor niets altijd zo stil in ons stadion. Friezen en uitbundigheid, dat gaat niet samen. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Superfries88' » 13-07-2010 20:05

Heerenveen rules schreef:Man laat iedereen een feestje vieren na zo'n prestatie.


Doe ik toch ook? Ik heb in elk geval geen poging gedaan om deze huldiging te voorkomen, en dat is niet in me opgekomen ook.

Iedereen die behoefte heeft aan zo'n feestje moet dat lekker vieren. Ook spelers en staf desgewenst. Alleen moeten ze dan niet gaan roepen dat alleen de wereldtitel telt en dergelijke blabla. Als echt alleen het wereldkampioen worden je doel was, dan ga je toch geen feest vieren wegens de tweede plaats? Het is blijkbaar goed genoeg om de finale te bereiken. Daar is zelfs nog wel wat voor te zeggen, maar zeg dan ook hoe het zit en roep niet A en doe B.

In bepaalde landen zullen ze tevreden zijn over behaalde resultaten. Misschien zijn ze in Nieuw-Zeeland wel als helden ontvangen aangezien ze verrassend genoeg ongeslagen zijn gebleven, die huldig je dan lekker. Uruguay met een paar miljoen inwoners en een halve finale idem dito. Maar Nederland heeft als voetbalnatie een grote naam, heeft zichzelf tot serieuze titelkandidaat opgeworpen, was er enorm dichtbij en grijpt dan toch naast het doel. Ik zou in zo'n geval gewoon echt teleurgesteld zijn en niet gehuldigd willen worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor pieterpieter » 13-07-2010 20:28

Iedereen mag van mij ook een feestje vieren, maar ik vind wel dat je hiermee de grachtenparade van '88 devalueert. Wat moet je nu doen als ze wel een wereldtitel winnen? Ik heb een beetje het gevoel dat het gros van de mensen wat feestviert in Amsterdam iedere gelegenheid aangrijpt om maar een feestje te kunnen vieren en het verlies van zo'n finale bagatelliseert en vergeten is na anderhalve dag.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Skopperij » 13-07-2010 21:27

Heerenveen rules schreef:De echte Friezen staan weer op het forum............

Wat een nuchterheid allemaal. Vooral niet te uitbundig doen. Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
Man laat iedereen een feestje vieren na zo'n prestatie. Wat maakt het uit.

Ach ja, het is niet voor niets altijd zo stil in ons stadion. Friezen en uitbundigheid, dat gaat niet samen. :mrgreen:

Ik houd van oprechte en spontane uitbarstingen zoals op 17 mei 2009. Weet je waar ik een bloedhekel aan heb? Als ik de TV aanzet en ongewenst geconfronteerd word met 500 000 clowns die elk excuus aangrijpen om zich als een halve zool te gedragen. Arriva liet een bus vanuit Groningen via Friesland naar de huldiging rijden, maar geen enkele Fries had zich aangemeld. Geweldig!
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Eric » 13-07-2010 21:28

Als Heerenveen vorig jaar had verloren in de Amstel cup finale allemaal we dan allemaal treurig naar huis gegaan? Hadden we ze dan allemaal de volgende wedstrijd uitgefloten of niet gehuldigd? Is sc Heerenveen niet bekend geworden om het grote feest tegen Ajax in de Amstel Cup finale waar we afgedroogd werden maar toch feestend naar huis gingen?

We vierden vandaag niet dat we kampioen werden, maar dat we gewoon een mooie prestatie hebben geleverd en dat we trots op het elftal zijn geweest. Deze jongens verdienden het niet om met sippe gezichten ontvangen te worden, deze jongens verdienden een feest voor hun prestaties. Ik zou het raar vinden als het niet gebeurd was geweest en dat de meesten gewoon de anonimiteit weer in zouden zijn gegaan. Ze hebben vier weken aan de andere kant van de wereld gezeten, alles gegeven wat ze hadden, zich kapot gespeeld in wedstrijden en een maand hun familie niet gezien. Dat verdient gewoon respect.

Dit is voor het eerst dat ik weer een beetje trots op het Nederlandse team ben en dit WK heeft laten zien wat je kan bereiken met teamspel, voor elkaar gaan en dat iedereen zich voor elkaar moet opofferen. Daar kan heel Nederland wat van leren en vooral de spelers van Heerenveen die dat afgelopen jaar verre van hebben gedaan.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-07-2010 21:31

Skopperij schreef:Weet je waar ik een bloedhekel aan heb? Als ik de TV aanzet en ongewenst geconfronteerd word met 500 000 clowns die elk excuus aangrijpen om zich als een halve zool te gedragen.


Wist je niet dat er een huldiging was? Zo wel, dan had je hem niet op Ned. 1 moeten zetten............ Je hoeft niet te kijken namelijk.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Superfries88' » 13-07-2010 21:39

Eric schreef:Als Heerenveen vorig jaar had verloren in de Amstel cup finale allemaal we dan allemaal treurig naar huis gegaan?

Het is onmogelijk om voor iedereen te spreken, dus ik doe mijn eigen versie: zeer zeker ja. Dat was keihard aangekomen en ik zou geen seconde aan feest willen denken in dat geval. Overigens wil ik geen vergelijking met 1993 maken, want het spelen van die finale was al een zege op zich. Als eerste divisionist de bekerfinale tegen het grote Ajax spelen was gewoon het maximale. Niemand die destijds geroepen zal hebben dat we het varkentje wel even zouden wassen, mag ik toch aannemen. In dit geval kun je beter de finale van 1997 als vergelijking gebruiken en dan krijg je al een heel veel negatiever beeld.

En nogmaals: het bereiken van een WK-finale is ook wel een prestatie. Maar als je puur voor die wereldtitel komt (en dat hebben spelers/staf letterlijk gezegd) moet je niet blij gaan lopen doen als je tweede bent geëindigd. Niet dat ik ze wil verbieden om trots te zijn of iets dergelijks en ze moeten vooral feesten als ze dat graag willen, ik hou ze niet tegen. Maar in mijn ogen maak je jezelf belachelijk door continue te roepen dat alles om de eindzege draait, dan lukt dat niet en dan is zilver opeens ook wel goed. Ik hoorde een aantal zelfs zeggen dat het feest alles goed maakt. Zelfs Sneijder hoorde ik dergelijke onzin verspreiden. Dat hoort niet bij topsport, en zeker niet als je zo groot bent. Nederland is als voetbalnatie groot genoeg om wat meer met de borst vooruit te lopen hoor.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-07-2010 21:46

Ze willen je toch niet snappen Superfries88.
Ik ben het in ieder geval voor de volle 100 procent met je eens
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Skopperij » 13-07-2010 21:56

Superfries88' schreef:Ik hoorde een aantal zelfs zeggen dat het feest alles goed maakt. Zelfs Sneijder hoorde ik dergelijke onzin verspreiden. Dat hoort niet bij topsport, en zeker niet als je zo groot bent. Nederland is als voetbalnatie groot genoeg om wat meer met de borst vooruit te lopen hoor.

Nou, inderdaad. Je hoorde dat de huldiging hielp bij 'de verwerking'. Man, het is maar voetbal! Ze zijn stuk voor stuk miljonair, ze leven als een god, ze mogen doen waar wij allemaal van dromen en ze cashen ook nog eens 200 000,- p/p voor dit WK. Een gepaste ontvangst was genoeg geweest. Maar dat er een heel circus moet worden opgetuigd met o.a. Armin van Buuren die voor 'sfeer' zorgt...

Het wordt tijd dat Heerenveen weer gaat voetballen merk ik. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor 1983 » 13-07-2010 22:04

Zucht. Wat een gezeur over niks eigenlijk. De spelers en staf hebben de huldiging ook helemaal niet georganiseerd, die is ze aangeboden. Wat hadden ze dan moeten doen weigeren? Dan verlies je helemaal de symphatie. Ik denk dat als je de spelers van te voren had gevraagd, ze totaal geen zin in deze huldiging zouden hebben gehad. Dat zag je 's ochtends aan het begin van de dag ook wel aan de koppies van die jongens. Naarmate de dag vorderde werden ze steeds vrolijker, dat kon ook niet anders met zo'n mensenmassa die allemaal uitzinnig zijn. Wat moet je dan doen, er als een stel zuurpruimen een beetje chagerijnig gaan lopen doen? Tuurlijk niet, je gaat automatisch, al dan niet onder invloed van een paar biertjes, mee in de stemming. Dat er een heleboel idioten langs de grachten en op het museumplein staan die eigenlijk niets met voetbal hebben en puur voor het gebeuren komen weet ik ook wel. Daar heb ik ook niks mee. Maar dat kan je de spelers en staf niet verwijten.

De rondvaart vond ik ook net iets teveel van het goede. Maar de spelers verdiende m.i. wel een soort eerbetoon. Ondanks dat ze hun doelstelling net niet hebben gehaald, zijn ze toch heel ver gekomen. Immers (bijna) niemand buiten de selectie en staf zelf geloofde dat ze een kans zouden maken om uberhaupt in de finale te komen. Dat op zich is voor een klein landje, wat Superfries88 zo'n groot voetballand zijn we echt niet (meer), dat vinden we zelf misschien soms nog wel maar in het buitenland kijkt men daar heel anders tegenaan. Niemand in het buitenland die ook maar enigzins rekening met Nederland hield voor het toernooi. Kortom ik vind dat ze een prestatie hebben geleverd waarbij middels een huldiging, feestje of eerbeton of hoe je het maar noemen wil stil mag worden gestaan. En diegene die zich er aan geergerd hebben, kijk dan niet.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Superfries88' » 13-07-2010 22:18

Superfries1983 schreef:Zucht. Wat een gezeur over niks eigenlijk.


Jammer dat je zoiets direct moet afschilderen als gezeur. Ik geef gewoon een kritische mening over deze huldiging.

Wat hadden ze dan moeten doen weigeren? Dan verlies je helemaal de symphatie.


Wat mij betreft hadden ze inderdaad moeten weigeren. Of ze de sympathie daarmee hadden verloren? Ik heb er sterk mijn twijfels bij en sluit niet uit dat je er zelfs sympathie door wekt. Als je aangeeft dat je daadwerkelijk alles op de wereldtitel hebt gezet en dat je geen genoegen wil nemen met minder, dan kweek je daar ook echt wel goodwill mee hoor.

Dat op zich is voor een klein landje, wat Superfries88 zo'n groot voetballand zijn we echt niet (meer), dat vinden we zelf misschien soms nog wel maar in het buitenland kijkt men daar heel anders tegenaan. Niemand in het buitenland die ook maar enigzins rekening met Nederland hield voor het toernooi.


Nederland werd gewoon als een serieuze outsider neergezet hoor. Alleen staan we bekend als een 'net niet-land', dat we elk toernooi weer leuk meedoen en er plotseling op rare wijze uitvliegen. Daarom was de aandacht in het begin gewoon beperkt. Maar die aandacht is echt volop gaan groeien en daarbij zijn volop complimenten gebruikt.

Verder denk ik dat je Nederland totaal onderschat. We staan op de FIFA-ranglijst in de top vijf, voor een aantal enorme landen. Ook behoren we elk toernooi weer tot in elk geval de outsiders voor de eindzege. Komt bij dat we vaak worden geroemd om de manier van voetballen, om de spelers die we voortbrengen en ga zo maar door. Nederland is als voetbalnatie (in elk geval het nationale team) echt behoorlijk groot.

En diegene die zich er aan geergerd hebben, kijk dan niet.


Dat heb ik dan ook grotendeels gedaan. De Tour de France was interessant genoeg om even lekker voor te gaan zitten 8).
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor 1983 » 13-07-2010 22:29

Superfries88 schreef:
Jammer dat je zoiets direct moet afschilderen als gezeur. Ik geef gewoon een kritische mening over deze huldiging.

Ik bedoelde niet specifiek jou, maar meer een aantal anderen.

Wat mij betreft hadden ze inderdaad moeten weigeren. Of ze de sympathie daarmee hadden verloren? Ik heb er sterk mijn twijfels bij en sluit niet uit dat je er zelfs sympathie door wekt. Als je aangeeft dat je daadwerkelijk alles op de wereldtitel hebt gezet en dat je geen genoegen wil nemen met minder, dan kweek je daar ook echt wel goodwill mee hoor.

Ik denk juist precies het omgekeerde. Maar dat is wat ik denk, ik kan dat niet aantonen. Je kunt er dus over van mening verschillen.Wel weet ik dat Duitsland, die door vele fans op werden gewacht, de fans in de kou hebben laten staan. Ze vonden dat een derde plaats zoiets niet verdiende. Dat kwam ze op veel negatieve reacties te staan. Men heeft daar inmiddels excuses voor aangeboden aan de fans.

Nederland werd gewoon als een serieuze outsider neergezet hoor. Alleen staan we bekend als een 'net niet-land', dat we elk toernooi weer leuk meedoen en er plotseling op rare wijze uitvliegen. Daarom was de aandacht in het begin gewoon beperkt. Maar die aandacht is echt volop gaan groeien en daarbij zijn volop complimenten gebruikt.

Verder denk ik dat je Nederland totaal onderschat. We staan op de FIFA-ranglijst in de top vijf, voor een aantal enorme landen. Ook behoren we elk toernooi weer tot in elk geval de outsiders voor de eindzege. Komt bij dat we vaak worden geroemd om de manier van voetballen, om de spelers die we voortbrengen en ga zo maar door. Nederland is als voetbalnatie (in elk geval het nationale team) echt behoorlijk groot.

Ook dit is iets waar je over van mening kan verschillen. Ik denk juist dat jij het een beetje overschat. We horen, behalve in eigen land, vrijwel nooit tot de echt grote favorieten en zijn eigenlijk altijd een outsider of minder dan dat. Die Fifa ranking zegt me sowieso niet zoveel. Het is voor velen een raadsel hoe die ranking nou precies werkt. Hoe kon het bijvoorbeeld dat Portugal ons vlak voor het WK voorbijging? We doen het nu een aantal jaren achter elkaar heel aardig, daarom staan we zo hoog op de ranking. We hebben ook wel eens 25e gestaan. Er zijn ook jaren geweest dat we, vrij recent nog, er niet eens bij waren op grote toernooien. En onze laatste en ook enige internationale prijs is alweer 22 jaar geleden gewonnen. Daarnaasdt stelt onze competitie ook geen ruk meer voor. We zijn inderdaad een aardig voetballandje maar zeker geen groot voetballand.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Superfries88' » 13-07-2010 23:02

Nederland is natuurlijk geen land dat top staat aangeschreven. Ook zelden zijn we één van de echte favorieten voor de eindzege en ja, ons nationale competitie stelt relatief weinig voor (iets wat ik min of meer ook aangaf in mijn vorige post door het nationale team te benadrukken). Verder wil ik Nederland niet overschatten, toch denk ik dat we er vrij goed opstaan. We worden eigenlijk altijd gezien als minimaal een serieuze outsider, hebben toch altijd wel weer aansprekende namen, het spel heeft veel positief commentaar opgeleverd en die ranglijst zegt ook wel iets. Het zijn allerlei factoren die je gezamenlijk een toch behoorlijke voetbalnatie maakt. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Nederland zal misschien geen structurele topper worden, toch staan we er goed op naar mijn idee. In elk geval goed genoeg om te mogen roepen dat je een ambitieus doel hebt en je daar ook volop voor mag gaan, waardoor je ook kritisch mag zijn richting zaken als huldigingen. Maar ja, dat is dus mijn mening. Ik vind het prima als anderen er wel behoefte aan hebben. Ieder z'n ding.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor 1983 » 13-07-2010 23:19

Superfries88' schreef:Nederland is natuurlijk geen land dat top staat aangeschreven. Ook zelden zijn we één van de echte favorieten voor de eindzege en ja, ons nationale competitie stelt relatief weinig voor (iets wat ik min of meer ook aangaf in mijn vorige post door het nationale team te benadrukken). Verder wil ik Nederland niet overschatten, toch denk ik dat we er vrij goed opstaan.

Hier kan ik me grotendeels in vinden. Maar juist omdat we net niet top zijn maar meer een subtopper vindt ik het juist zo knap dat we 2e van de wereld zijn geworden. De vice-wereldkampioen. Ik vindt dat iets, ondanks dat ze zichzelf de titel als doel hadden gesteld, wat verdiend om bij stil te worden gestaan. Ik weet ook wel dat de 2e plaats in topsport in princiepe niet telt en daarom had het van mij ook wel iets soberder gemogen. Een huldiging alleen op het museumplein o.i.d. had wat mij betreft volstaan. En al dat circus er omheen met B-artiesten en zo hoeft voor mij ook niet zo, maar ach ik kan me er verder niet druk om maken.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Flying Tilster » 13-07-2010 23:23

Je mag kritisch zijn naar huldigingen. Maar als we sinds 32 jaar weer in een WK Finale stonden en 22 jaar naar onze enige echt prijs, dan mag er best gehuldigd worden. Die rondvaart door de grachten had wat mij betreft ook niet gehoeven, maar de nuchterheid op dit forum komt mij eigenlijk een beetje de strot uit.

Wees toch blij en trots op dit elftal. Wij zijn eindelijk eens dicht bij de wereldtitel gekomen, dan is dat best een feest waard.
Een rondvaart door de grachten had m.i. idd ook niet gehoeven. Dat moet je alleen doen als je wereld- of europees kampioen bent geworden. Maar een feest op het museumplein is m.i. terecht.

Voor het overige vielen de overtredingen in de herhalingen best mee. Van Bommel tackelt iemand van achteren, maar in de beginfase van de wedstrijd flikte een Spanjaard dat volgens mij ook. De enige overtreding die niet door de beugel kon, was die van De Jong en daar hebben we ontiegelijk veel geluk gehad. Maar Spanje had ook de grootste mazzel dat Webb het natrappen van Iniësta niet zeg. Spanje speelde net zo smerig als Nederland, alleen doen ze dat subtieler en veel slimmer. Daar lag dan m.i. ook het grote verschil. Dat Spanje ook de Fair Play prijs gewonnen heeft is werkelijk waar belachelijk.
Vragen om een kaart voor de tegenstander is ook lekker Fair Play. Mijn gevoel zegt mij dat er op Webb een ongelooflijk hoge druk lag. (Kritiek op de 1e wedstrijd door de Spaanse kranten, de beelden die hij mocht zien van de Engelse media. Heeft hij uberhaupt vantevoren beelden gezien van overtredingen van Spanje? Ik vraag me dat af, gezien de kaartenverhouding en de eigenlijke overtreding verhouding.

Spanje is zeker de betere ploeg geweest qua voetbal, maar ik blijf er een enorm vreemd gevoel bij overhouden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor 1983 » 13-07-2010 23:33

Die Webb schijnt er mentaal nu ook volledig doorheen te zitten. Zo'n labiel persoon mag je dus nooit en te nimmer meer aanstellen voor een dusdanig grote wedstrijd als de finale van het WK. Hij zei ook nog eens dat hij het spel van Nederland beestachtig hard vond, misselijk figuur. Die moet maar weer gauw z'n baantje als politieagent op gaan zoeken, past wel bij hem. Hij stopte er ooit mee om te kijken of scheidsrechter iets voor hem was, nou Coward Webb het is helemaal niets voor je.
En nee ik vind niet dat we door Webb verloren hebben en ja ik vond hem voor dit toernooi ook al een slechte scheids. Onbegrijpelijk dat die vent in een jaar de finale van de CL en de WK heeft mogen fluiten.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Flying Tilster » 13-07-2010 23:48

Superfries1983 schreef:En nee ik vind niet dat we door Webb verloren hebben en ja ik vond hem voor dit toernooi ook al een slechte scheids. Onbegrijpelijk dat die vent in een jaar de finale van de CL en de WK heeft mogen fluiten.


Gedeeltelijk met je eens. Webb heeft wel degelijk invloed gehad op de wedstrijd. In de 1e helft hebben we gezwijnd, maar in de 2e helft heeft hij er alles aan gedaan om Spanje te laten winnen.
Webb is vantevoren gehersenspoeld. Voor de finale hadden de Spaanse media al enorme kritiek op hem vanwege de 1e wedstrijd die hij floot van Spanje. Daar komt nog bij dat de Engelse media hem beelden mocht laten zien van "vuilak" Van Bommel. Dan ben je bij voorbaat toch niet objectief meer?

Bovendien.. als je je eigen kinderen al niet eens onder controle hebt, hoe wil je dan 22 voetballers onder controle houden :wink: (Woorden van vrouw Webb)

Wat dat betreft hadden we (natuurlijk altijd achteraf) beter Baldassi kunnen hebben. Die is wel wat gewend in het Argentijnse voetbal qua agressie :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-07-2010 06:35

Flying Tilster schreef:maar de nuchterheid op dit forum komt mij eigenlijk een beetje de strot uit.

Wees toch blij en trots op dit elftal.


Inderdaad. Alles moet maar nuchter benaderd worden. Saaiheid troef allemaal.

Zelfs als Heerenveen een drama seizoen beleefd dan valt het allemaal nog wel mee en komt het allemaal wel goed.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Venderwel » 14-07-2010 06:56

pieterpieter schreef:Iedereen mag van mij ook een feestje vieren, maar ik vind wel dat je hiermee de grachtenparade van '88 devalueert. Wat moet je nu doen als ze wel een wereldtitel winnen? Ik heb een beetje het gevoel dat het gros van de mensen wat feestviert in Amsterdam iedere gelegenheid aangrijpt om maar een feestje te kunnen vieren en het verlies van zo'n finale bagatelliseert en vergeten is na anderhalve dag.


Hier kan ik me volledig in vinden! Zoals gezegd ze mogen wat mij betreft gehuldigd worden, maar iets ingetogener had gemogen. Heel veel reacties uit het publiek waren ook: ".....maar mooi feestje toch!!!"
Ook hoorde ik dat een groot deel van het publiek het trouwens niet leuk vond dat Armin van Buren zo lang stond te spelen....men had graag zelf willen zingen! :mrgreen: Waar ken ik dat soort (terechte) kritiek nou ook alweer van?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Eric » 14-07-2010 07:43

Superfries88' schreef:
Eric schreef:Als Heerenveen vorig jaar had verloren in de Amstel cup finale allemaal we dan allemaal treurig naar huis gegaan?



En nogmaals: het bereiken van een WK-finale is ook wel een prestatie. Maar als je puur voor die wereldtitel komt (en dat hebben spelers/staf letterlijk gezegd) moet je niet blij gaan lopen doen als je tweede bent geëindigd. Niet dat ik ze wil verbieden om trots te zijn of iets dergelijks en ze moeten vooral feesten als ze dat graag willen, ik hou ze niet tegen. Maar in mijn ogen maak je jezelf belachelijk door continue te roepen dat alles om de eindzege draait, dan lukt dat niet en dan is zilver opeens ook wel goed. Ik hoorde een aantal zelfs zeggen dat het feest alles goed maakt. Zelfs Sneijder hoorde ik dergelijke onzin verspreiden. Dat hoort niet bij topsport, en zeker niet als je zo groot bent. Nederland is als voetbalnatie groot genoeg om wat meer met de borst vooruit te lopen hoor.


Hoezo hoort dat niet bij topsport? Verliezen is juist een vorm van topsport en dat moet je kunnen handelen. Deze jongens hebben allemaal een seizoen van augustus t/m juli gehad en de meesten hebben door het WK nog maar 1 week vakantie en moeten dan al weer klaar staan voor het nieuwe seizoen. Natuurlijk mag er dan wat gevierd worden.

Een Wk is er maar een keer in de vier jaar en in die ene maand staat een heel land achter een elftal. 80% van Nederland heeft achter Nederland gestaan en zelfs niet voetballiefhebbers waren nu helemaal in de ban van het voetbal. Dit is de beste promotie die het voetbal kan krijgen en zo hoort het ook. Voetbal is een sport voor het hele volk en laten we het dan ook vieren met het hele volk.Eindelijk hebben we weer iets waar we een beetje trots op kunnen zijn als Nederlanders. Zelfs de stoïcijnse Van Marwijk kan de huldiging uiteindelijk waarderen en dat zegt al hoeveel het toch met een elftal doet wanneer ze toch zoveel steun krijgen wanneer ze hebben verloren. Mentaal is dit voor de spelers een enorme opsteker en ik weet zeker dat door deze huldiging de spelers het (onterecht) verliezen van de Wk finale beter kunnen handelen. En ik zie liever 200.000 feestende mensen dan 200.000 mensen die een stad afbreken omdat we hebben verloren.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Superfries88' » 14-07-2010 09:10

Eric schreef:Hoezo hoort dat niet bij topsport? Verliezen is juist een vorm van topsport en dat moet je kunnen handelen. Deze jongens hebben allemaal een seizoen van augustus t/m juli gehad en de meesten hebben door het WK nog maar 1 week vakantie en moeten dan al weer klaar staan voor het nieuwe seizoen. Natuurlijk mag er dan wat gevierd worden.

Verliezen hoort inderdaad bij topsport. In topsport moet je alleen wel streven naar het maximale: jezelf blijven verbeteren, optimale resultaten behalen en dat soort zaken. Je moet jezelf een realistisch doel stellen en daar ook 100% voor gaan. Ik had oprecht het idee dat het Nederlands elftal echt alleen maar voor de wereldtitel ging. Als je het dan niet haalt en je staat feest te vieren waarbij ik zelfs reacties voorbij hoor komen als 'dit maakt alles goed', dan knapt er echt iets wat mij betreft. Als ik twee jaar naar iets toe werk en op het allerlaatste moment mislukt het, dan is er geen haar op mijn hoofd die overweegt om nog lekker enthousiast te gaan doen en te doen alsof het zo ook goed is. Misschien ben ik in deze wel wat te perfectionistisch ingesteld, maar ik zou dat in elk geval niet kunnen.

Natuurlijk mag je best trots op jezelf zijn dat je een WK-finale haalt, ook nog redelijk overtuigend als je puur de resultaten ernaast legt. Ik weet dondersgoed dat zoiets een echte prestatie is ook, daar doet die kritische houding niets aan af. Ik ben en blijf alleen wel van mening dat Nederland zichzelf een realistisch doel heeft gesteld, in de opdracht uiteindelijk niet is geslaagd en dat kan gebeuren, maar ik zie dan nog geen reden om een enorm feest te gaan vieren en te roepen dat het de nederlaag goedmaakt. Ik kan dat echt niet linken aan het bedrijven van topsport c.q. de bijna standaard teksten als 'wij zijn gefocust' en 'wij gaan voor de wereldtitel'. Als je uiteindelijk zo makkelijk over zoiets heen stapt, dan zet ik bij die reacties hele grote vraagtekens.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor xander » 14-07-2010 10:20

De grachtentocht vond ik overbodig, wat moeten we nu nog als we wel echt europees of wereldkampioen worden?
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Rednax » 14-07-2010 14:34

De (met name) buitenlandse pers heeft het over het harde spel van Nederland, maar was dat werkelijk nou zo hard ? Het ene harde en ongelukkige moment vond ik de botsing tussen de Jong en Alonso. Verder was het een pittige pot (van beide kanten).

De pest is dat men alleen maar mekkert over die vuile Nederlanders terwijl die Spanjaarden (o.a. Puyol tackle van achter op Robben, Iniesta heupzwaai van Bommel) er ook wat van kunnen, om nog maar niet te spreken over het matennaai gedrag van schwalbes en dat akelige kaart gebaartje.

Jammer dat Webb niet consequent heeft gefloten, dan hadden er bij Nederland een paar minder op het veld gestaan, maar ook bij Spanje !
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Squerrel » 14-07-2010 15:04

Rednax schreef: Het ene harde en ongelukkige moment vond ik de botsing tussen de Jong en Alonso.


Hier ben ik gestopt met lezen.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Muck » 14-07-2010 15:28

Squerrel schreef:
Rednax schreef: Het ene harde en ongelukkige moment vond ik de botsing tussen de Jong en Alonso.


Hier ben ik gestopt met lezen.


Ik ook. Dat was geen botsing, maar een body-check van Alonso tegen de voet van de Jong!
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Rednax » 14-07-2010 15:39

Squerrel schreef:
Rednax schreef: Het ene harde en ongelukkige moment vond ik de botsing tussen de Jong en Alonso.


Hier ben ik gestopt met lezen.


Waarom ? Heb zoveel mogelijk Jip en Janneke taal gebruikt, moet zelfs voor jou leesbaar zijn :wink:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Flying Tilster » 14-07-2010 18:29

Squerrel schreef:
Rednax schreef: Het ene harde en ongelukkige moment vond ik de botsing tussen de Jong en Alonso.


Hier ben ik gestopt met lezen.


Dat was van Nederland wel de zwaarst overtreding, maar voor het overige kan ik Rednax niet ongelijk geven. Die Spanjaarden hebben ook vieze tackles gemaakt, maar blijkbaar willen we dat hier niet zien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-07-2010 18:40

Wat een gejank om wat hard voetbal. Een speler kan zover gaan als de scheidsrechter aangeeft. Als Webb zo dom is om de Jong en van Bommel geen rood te geven (wat wel moest volgens de regels) dan kun je verwachten dat het ontaard in een schoppartij. Hij heeft geen grens aangegeven. Maar ik houd van mannelijk voetbal. Niet gemeen, wel hard.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor ALS 26.000 » 15-07-2010 11:23

Dan ben je wel supporters van de verkeerde club. Heerenveen stond altijd voor goed, verzorgd voetbal en zeker niet hard. Dat was meer wat voor ADO, FC Utrecht, Feyenoord, oftewel de volksclubs. Wat van Bommel deed was rood, maar kan ik nog wel mee leven. Dat gebeurt vaker, maar dat van Nigel de Jong was achterlijk.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten