WK 2010 Zuid-Afrika

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Superfries88' » 15-07-2010 11:41

ALS 26.000 schreef:Dan ben je wel supporters van de verkeerde club.

Alsof je alleen maar supporter bent/kan zijn als je de manier van voetballen toejuicht. Onzin natuurlijk. Er zijn zoveel potentiële redenen om supporter van een club te worden. Het veldspel is daar één van, evenals succes. Maar je kan ook supporter worden dankzij een bepaalde speler, vanwege de sfeer die er hangt of omdat je bijvoorbeeld een link met de regio hebt. Ik in elk geval wel.

Goed en aantrekkelijk voetbal is natuurlijk altijd prettig. Dat ene seizoen onder Verbeek heb ik echt ontzettend genoten, maar het is niet zo dat ik me meer supporter voelde dan bijvoorbeeld afgelopen seizoen. Eerlijk gezegd maakt zo'n seizoen voor mij pas echt duidelijk hoe sterk een band met de club is. Het is altijd zo makkelijk om achter succes en mooi voetbal aan te lopen tenslotte.

Wat Oranje betreft: ik ben best kritisch (geweest) en blijf dat ook, maar ik blijf van mening dat goed en aantrekkelijk voetbal slechts een mooie aanvulling is. Als nationaal team ben je in de voorbereiding beperkt bijeen en op een eindtoernooi moet je het in een x-aantal weken zien te redden. Het is heel moeilijk om daar perfect automatismen in te slijpen, zeker als eigenlijk iedere ploeg zich zo gaat indekken. De belangen zijn tegenwoordig zo ontzettend groot dat je resultaat heel ver bovenaan dient te zetten. Dat kan gewoon niet anders meer, of je dat nou leuk vind of niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: WK 2010 - Nederlands Elftal

Berichtdoor Flying Tilster » 15-07-2010 12:12

Eén van die grote belangen is geld. Men heeft dankzij de finale plaats toch € 19 miljoen eui's verdiend.
Nu neem ik wel aan dat op zo'n toernooi je daar als speler niet mee bezig bent. Men had vooraf een doel gesteld en die hebben ze net niet gehaald. Wat je bijvoorbeeld bij Spanje zag was dat daar 6 spelers van Barcelona bij zaten. Die weten exact van elkaar wat ze kunnen en wat ze bedoelen. Dat is m.i. ook een groot voordeel geweest tijdens het toernooi. Met name van Xavi en Iniësta heb ik toch kunnen genieten dit toernooi.

Je kunt niet verwachten dat een nationaal elftal altijd maar attractief speelt. Daarvoor zijn de spelers zoals Superfries88 al zegt, te weinig bij elkaar. Voor elke interland zijn ze hoogstens een paar dagen bij elkaar. Daarom zullen de automatismen er nooit goed inkomen. Allen tijdens de voorbereiding op een WK heb je een paar weken de tijd. Dat is één van de redenen dat ik Louis van Gaal niet zo gauw als bondscoach ziet, mocht Van Marwijk er ter zijner tijd mee stoppen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten