Olympische Spelen 2010 Vancouver

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Fantastische prestatie van Sauerbreij. Eindelijk verlost van het "waxincident".
Petje af...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

In de ploegenachtervolging allebei de ploegen eruit, jammer.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

100ste gouden plak op de OS voor Nederland voor haar. :D En eindelijk ook een gouden plak op een andere discipline dan schaatsen :D

Die commentator vond ik wel wat flauw. Zei een paar keer: dat waxincident zijn we vergeten. Als je dat vergeten bent, waarom zeg je dat dan zo vaak? Grueter was dat toch? Die vind ik normaal wel een goede commentator.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

diny777 schreef:In de ploegenachtervolging allebei de ploegen eruit, jammer.
Als je dan ook hoort dat sommige landen er maanden/jaren insteken en de Nederlandse ploeg maar 3 dagen. :roll: Dan vraag ik me af of je als Nederlandse ploeg dit onderdeel wel serieus neemt. :roll:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waarom in hemelsnaam Jan Blokhuisen? )ngelooflijk. Kon het tempo lang niet bijbenen. Weer een blunder van de coaches......
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

En toen was het feest over, helaas pindakaas!
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Ik ken teams die na 3 maanden nog niet draaien :wink:
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

geert. schreef:100ste gouden plak op de OS voor Nederland voor haar. :D En eindelijk ook een gouden plak op een andere discipline dan schaatsen :D

Die commentator vond ik wel wat flauw. Zei een paar keer: dat waxincident zijn we vergeten. Als je dat vergeten bent, waarom zeg je dat dan zo vaak? Grueter was dat toch? Die vind ik normaal wel een goede commentator.
Dat vond ik ook, maar je merkte duidelijk dat hij de tijd vol moest lullen, ook tussen de twee heats in was hij veel aan het herhalen. Ik kreeg ook het idee dat hij zich niet heel erg in de sport verdiept had, want het enige dat hij over Nicolien wist te melden was haar koppositie in de huidige WB-stand en de resultaten van de afgelopen twee jaar.

Desalnietemin, een fantastische prestatie van een skister uit het vlakste land op deze planeet.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Heerenveen rules schreef:Waarom in hemelsnaam Jan Blokhuisen? )ngelooflijk. Kon het tempo lang niet bijbenen. Weer een blunder van de coaches......
Dat vroeg ik mij ook al af. Je zag aan Kramer in het interview dat hij kookte van woede.
Je gaat op de Olympische spelen toch niet experimenteren??? Enorme fout van die Wopke de Vegt.

Maar hier blijkt wel uit dat de diverse teams (TVM en Control) hun eigen agenda hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Verschillende coaches, verschillende ploegen, 3 dagen om te trainen. Kennelijk zien ze het als een bijnummer, en wordt het niet serieus genoeg genomen. Daar hoef je tegen Amerikanen niet mee voor de dag te komen.

Het zijn faalympische spelen geworden voor Sven Kramer. 'Slechts' 1x goud, daar had niemand op gerekend.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Men had ook een compleet ander team verwacht voor de OS. Maar helaas plaatsten die mensen (o.a. Wennemars) zich niet voor de OS. Maar i.i.g. Kramer wilde hier winnen.. en die Blokhuijsen had het gelijk al moeilijk..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Grueter bij het ijshockey vind ik wel goed. Idd mooi en wonderbaarlijk dat die 100e medaille in de sneeuw gepakt wordt.
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Als je Blokhuisen opstelt wil je niet winnen, beetje kansloos dit.
Op naar het volgende seizoen....
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

geert. schreef:
Die commentator vond ik wel wat flauw. Zei een paar keer: dat waxincident zijn we vergeten. Als je dat vergeten bent, waarom zeg je dat dan zo vaak? Grueter was dat toch? Die vind ik normaal wel een goede commentator.

Ene maarten Trip hoorde ik Tom Egbers zeggen
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

3 schaatsers uit 3 verschillende ploeg met verschillende belangen :?
Had die Groothuis maar laten staan en Blokhuijsen vervangen voor Tuitert.

Tuitert en Kramer konden het wel, maar Blokhuijsen hield het niet vol.. Wat een sof voor Kramer. Dat je met zo'n amateuristische bende wordt opgescheept. En volgens mij waren de heer Orie en Kemkers na de rit ook niet echt gezellig bezig met elkaar.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Sven is wel van één probleem verlost, nl: "waar haal ik mijn motivatie vandaan om na drie gouden medailles toch nog vier jaar door te gaan". Hij zal het nu nog kunnen opbrengen om vier jaar lang goed te blijven en beter te worden. Om toch nog die 10 km te winnen. En dan met nog een keer met goud de 5 km en de achtervolging rustig te gaan wachten tot de keinkinderen komen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ze schaatsen verdomd een Olympisch Record en "winnen" brons.
Wat is er gisteren in vredesnaam misgegaan? De commentator had het over één over andere tactiek die gisteren anders was dan voorheen?

Op de terugweg van het ALS naar huis was Wennemars op de radio en die zei het treffend. De KNSB moet prioriteiten stellen voor de OS (samen met NOC*NSF). Er zijn heren naar de 5 en 10km gestuurd die bij voorbaat kansloos waren op een medaille.
Slecht selectiebeleid van de KNSB.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

De communicatie was niet goed. Zowel bij de dames als bij de heren.
Maar het is inderdaad belachelijk om een olympisch record te rijden
en toch maar brons te winnen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ze denken er gewoon veel te makkelijk over, het is niet 3 mannen of vrouwen op de baan zetten en die hard laten schaatsen. Je moet dit gewoon heel vaak trainen, het is een aparte tak van sport en er is toch gewoon goud mee te winnen.
Op naar het volgende seizoen....
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Het meest treffende kwam uit een artikel in een lokale Friese krant (weet niet meer welke), waarbij Elma de Vries haar twijfels uitsprak over de manier van handelen. Die had een aantal maanden geleden al aangegeven dat ze graag samen met de andere meiden wilde gaan trainen voor de ploegenachtervolging, maar er werd haar verteld dat dat nog wel kwam. Kort voor 'Vancouver' was ze naar Wüst gelopen en haar gevraagd of het een idee was samen te gaan trainen, maar dat was niet nodig.

Het is duidelijk dat de prioriteiten liggen bij de individuele afstanden en de teampursuit duidelijk een ondergeschoven kindje is bij de Nederlanders.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Nu IJshockey finale Amerika - Canada op Nederland 1. Misschien moet Everse een keer met de spelersgroep gaan ijshockeyen dan kunnen ze erachter komen wat echte duels zijn.

Geweldig om te zien al dat geweld op het ijs. :wink:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Hehe dat dacht ik nou net ook. Heerenveen heeft een ijshockey team toch?
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Lardy schreef:Nu IJshockey finale Amerika - Canada op Nederland 1. Misschien moet Everse een keer met de spelersgroep gaan ijshockeyen dan kunnen ze erachter komen wat echte duels zijn.

Geweldig om te zien al dat geweld op het ijs. :wink:
Dat zou dan in ieder geval weer wat publiciteit opleveren voor het ijshockey haha.. erg jammer dat vrijwel alle Nederlandse clubs moeten vechten om te kunnen voortbestaan. Ik hoop echt dat deze spelen en het komende division 1 WK (met Nederland, in Tilburg) voor een positieve impuls kunnen zorgen. Geweldige sport!!

@Eric: In de ijshal van Thialf spelen de Hajé Flyers (commercie ten top :wink: ) Helaas zijn dezelfde Flyers uitgeschakeld in de playoffs door het team van bekerwinnaar Geleen.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ik heb thuis nog een orgineel Feenstra Flyers sjaaltje ding zal zo`n 25 jaar oud zijn, Zwaar retro haha 8) :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Geel-rood-zwart in diagonale banen, een klassieker, zag je vroeger ook veel in het oude ALS.
H'veen had toen sowieso nog geen merchandise, blauwe witte sjaals waren er simpelweg niet.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

En de winnende goal van Sven Kramer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Yesss Canada :D
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

ItFean82 schreef:Als je Blokhuisen opstelt wil je niet winnen, beetje kansloos dit.
Hier moet ik toch even voor Blokhuijsen opkomen. Die vent is denk ik een van de beste schaatsers die in een groepje kan rijden vergeleken met alle andere rijders (Tuitert en Verweij kunnen dat ook). Het ging echter fout bij een wissel, Kramer meende dat hij even binnendoor moest om het tempo op te schroeven. Zo werkt dat niet op een achtevolging, dan maak je van tevoren afspraken wie wanneer op kop rijdt. Hierdoor kwam Blokhuijsen een stukje achter omdat er helemaal niet op die onlogische plek gewisseld zou worden (je wisselt normaal bij ingaan van de bocht zodat je van hoog naar laag weer achter het tweetal komt).

Als je bijvoorbeeld naar die Amerikanen keek: Op Chad na individueel geen toprijders, maar als ploeg weten ze precies hoe ze moeten rijden. Lekker dicht op elkaar, op goede momenten wisselen: Zo doe je dat dus. Helaas liggen de prioriteiten in Nederland bij de inviduele schaatsers. Als je een topper bent op de individuele afstanden hoef je dat helemaal niet te zijn op een achtervolging.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Schitterende ijshockeyfinale, met een winnaar die je wenst. Samen met de Nederlandse successen was dit absoluut een van de hoogtepunten van de Spelen. Ook mooi was het volkslied van Canada tijdens (7.10 min.) de finale curling en na (2.12 min.) de finale ijshockey. O Canada!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Fanatic 4-ever schreef:[Het ging echter fout bij een wissel, Kramer meende dat hij even binnendoor moest om het tempo op te schroeven. Zo werkt dat niet op een achtevolging, dan maak je van tevoren afspraken wie wanneer op kop rijdt.
Dat was wel degelijk de bedoeling, maar Tuitert schreeuwde Kramer terug en achteraf blijkt dat dat niet hoefde.
Tuitert was Blokhuijsen kwijt, omdat hij over de verkeerde schouder keek. Als Tuitert dat niet had gedaan was het goed gegaan. Dit is puur een communicatiefout geweest. Kramer was echt niet op kop gekomen als dat niet de bedoeling was geweest. Je wilt toch medailles winnen? Dan moet je m.i. Blokhuijsen nu nog niet meenemen.
Leuk dat hij mee mag doen, maar kansloos voor de medailles.

Maar de grootste fout ligt volgens mij bij Wopke de Vegt. Die heeft continue het idee gehad dat alle TVM-ers zich wel zouden plaatsen (oa. Wennemars en Verheijen). Als dat was gebeurt hadden de TVM-ers de achtervolging gereden). Op zich is dat vooraf een ogische keuze, aangezien die mensen continue met elkaar trainen. Maar als bondscoach kan dat niet.

Fanatic 4-ever schreef:Als je een topper bent op de individuele afstanden hoef je dat helemaal niet te zijn op een achtervolging.
Stel dat Kramer niet had meegedaan dan was het helemaal een sof geworden. H

Het ligt m.i. ook aan het beleid van de KNSB. Onze hele goede schaatsers moeten het gehele seizoen goed zijn, anders plaatsen ze zich niet voor een toernooi. Als je op de OS mensen heenstuurt die bijvoorbaat al in de middenmoot / achterhoede gaat eindigen, moet je ze niet meenemen. Je moet naar de OS mensen sturen die in ieder geval een goede kans maken op een medaille. Maar ik heb nu schaatsers gezien die bijvoorbaat al kansloos waren....
Bovendien (waar je gelijk in hebt) moet men gewoon goed trainen op de ploegachtervolging. En dat heeft de KNSB nagelaten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie