Olympische Spelen 2010 Vancouver

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-03-2010 00:13

Flying Tilster schreef:
Dat was wel degelijk de bedoeling, maar Tuitert schreeuwde Kramer terug en achteraf blijkt dat dat niet hoefde.
Tuitert was Blokhuijsen kwijt, omdat hij over de verkeerde schouder keek. Als Tuitert dat niet had gedaan was het goed gegaan. Dit is puur een communicatiefout geweest. Kramer was echt niet op kop gekomen als dat niet de bedoeling was geweest. Je wilt toch medailles winnen? Dan moet je m.i. Blokhuijsen nu nog niet meenemen.
Leuk dat hij mee mag doen, maar kansloos voor de medailles.


Dan heb ik het verkeerd begrepen, zoals Tuitert het vertelde nam Kramer op het verkeerde moment over (moest wel in die bocht maar niet middenin). Dat klopte volgens mij ook wel, als je met g-krachten etc gaat rekenen is de het beste om aan het begin of einde van de bocht te wisselen geloof ik. Dat Tuitert Kramer terugschreeuwde klopt inderdaad wel.

Bovendien vind ik dat je Blokhuijsen tekort doet door te zeggen dat hij niet mee mag omdat hij geen kans op medailles heeft. De spelen zijn altijd anders, op vele disciplines zijn er verassende winnaars/medaillewinnaars uitgerold. Hij was gewoon het snelste op de kwalificatiemomenten en daarom was het terecht dat hij heenmocht. Bovendien denk ik dat als Blokhuijsen (en de rest van de rijders trouwens) de mogelijkheid had langer met elkaar te trainen hij juist een van de betere, zo niet de beste, rijders is voor de achtervolging. Hij komt uit de skeelersport en je ziet toch vaak dat die mannen niet benauwd zijn om dicht op elkaar ,en in elkaars slag, te rijden.

Fanatic 4-ever schreef:Als je een topper bent op de individuele afstanden hoef je dat helemaal niet te zijn op een achtervolging.
Flying Tilster schreef:Stel dat Kramer niet had meegedaan dan was het helemaal een sof geworden.


Nu heb je het over een Kramer, dat is ook de 'kopman' zeg maar. Maar een Bob de Jong of Verheijen zou er bijvoorbeeld minder voor geschikt zijn denk ik.

Je zag het ook bij de Amerikanen: Chad als sterkste man, twee (met alle respect) onbekende jongens erbij, maar als team reden ze perfect. Een achtervolging is heel wat anders dan een individuele afstand, je moet met totaal andere dingen rekening houden dan wanneer je alleen rijdt. Je doseert anders, kunt veel profijt halen uit de slipstream bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Fanatic 4-ever op 02-03-2010 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Flying Tilster » 02-03-2010 00:28

Volgens mij ligt het aan 2 zaken:

1) Er moet gewoon meer getraind worden met meerdere rijders (dus niet alleen met TVM-ers, maar ook de overige ploegen)
2) De Vegt heeft de fout gemaakt door te gokken op het TVM-treintje :wink:

Je ziet tijdens de strijd om het brons dat men ineens een Olympisch Record rijdt. Dit is puur een communicatieprobleem geweest.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-03-2010 17:25

Nieuwe trainert van Sven: Peter Mueller.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Caspar » 18-03-2010 17:39

Huh? Gister zei Sven nog dat hij doorging met Kemkers:

Kramer: Ik ga verder met Kemkers

HEERENVEEN - Sven Kramer heeft woensdag voor het eerst sinds het 'wisselincident' uitgesproken dat hij ook volgend jaar samenwerkt met Gerard Kemkers.


© ANP
De kopman van TVM kondigde na de Winterspelen van Vancouver aan dat hij behoefte had aan verfrissing en sloot veranderingen in de begeleidingsstaf niet uit.
Kramer erkende in Vancouver dat de vertrouwensband met zijn coach, die hem op de tien kilometer naar de verkeerde baan stuurde, een deuk had opgelopen en liet in het midden of Kemkers ook in het volgende seizoen zijn trainer zou zijn.
Duidelijk
In aanloop naar het WK allround sprak de Fries zich echter duidelijk uit: ''Ik ga verder met Kemkers als coach'', zei hij. ''Iedereen maakt een enorme ophef na die tien kilometer, maar ik heb met Gerard ook vele successen behaald. De samenwerking gaat hartstikke goed.''
Het boegbeeld van TVM erkende dat de aangekondigde mutaties voornamelijk in de samenstelling van de schaatsploeg zal zitten. ''Want je kan niet tien nieuwe trainers neerzetten.''
Zowel Kramer als Kemkers heeft bij TVM een doorlopend contract tot 2012.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-03-2010 18:02

Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Gekko » 18-03-2010 18:23

Ben je lekker mee als iemand anders onder jouw naam zit te twitteren. Gelukkig ligt het er hier wel dik bovenop.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Caspar » 18-03-2010 18:25

Een speedboot met 2000 + pk, waar kan ik die kopen? :lol:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: OS 2010 Vancouver - langebaanschaatsen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-03-2010 18:55

Caspar schreef:Een speedboot met 2000 + pk, waar kan ik die kopen? :lol:


Dit zal hem wel zijn :wink:

Afbeelding

http://www.wvwassenaar.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=230:2000-pk&catid=35:uw-nieuws&Itemid=60
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten