Tennis

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Dames finale lijkt me een pract partij. Henin, die lekker uitgerust is, en Serena Williams, die aardig ingepakte benen heeft.
Zal wel een belgenmoppie worden.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik ben tennis fan, speciaal van Novak Djokovic.. jammer dat tie eruit is :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

ben zelf groot liefhebber van tennis, speel het ook op aardig nivo, maar dé tennisheld (van dit moment) is natuurlijk RF.
Die man is zo compleet...
Als hij in vorm is kan niemand van em winnen, en ook op 80,90 % trekt hij (erg vaak) aan het langste eind. Prachtig sportman.
Hopen dat hij deze editie wint in Melbourne.
Denk dat Tsonga hem nog in de eerste set goed partij kan geven, maar Federer wint denk ik gewoon in straight sets.
No offense, but....Defense! Defense!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik zit morgenochtend zeker voor de televisie. Ben benieuwd wat Tsonga kan brengen, maar hoop op een zege voor Federer. Dat mag overigens best in vier of zelfs vijf sets zijn. Hoe langer zo'n pot duurt, hoe beter! 8) En dan zondag Murray-Federer als finale, heerlijk affiche.

En natuurlijk eerst voorbeschouwen met Mats Wilander op Eurosport. Echt, die man is echt fijn om naar te luisteren als analist. Geen onzin, maar elke opmerking is raak.

Trouwens, ik vond Djokovic helemaal niet zo goed tegen Tsonga. En hoewel ik niks tegen hem heb, gebeurt het mij toch net iets te vaak dat hij het fysiek niet kan bolwerken op een gegeven moment.
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Het niveau van de wedstrijd tussen Tsonga en Djokovic in de kwartfinale was belabberd. Heb in tijden niet zo'n slechte kwartfinale gezien bij de Heren op een Grandslam. Ik zie Tsonga het Federer morgen niet heel erg moelijk maken, al zal Federer natuurlijk wel beter moeten beginnen dan tegen Davydenko.

Geen enkele twijfel wie de favoriet is natuurlijk. Inmiddels al 23 keer achter elkaar in de halve finales van een grandslam.... :lol:

Dat vrouwentennis vind ik trouwens niks. Henin en Clijsters hebben bijna geen wedstrijdritme, komen net terug op de tour en staan meteen in de finales van een Grandslam. De zusjes Williams zijn drukker met het designen van tasjes en doen nog mee om de prijzen. En al die Russinen die er verder aan mee doen haal je inmiddels door elkaar.

Maar morgenvroeg natuurlijk voor de TV, voor hopelijk een degelijke Federer overwinning met toch wat 'Federer-momentjes' ertussen.
En dan Zondag natuurlijk van die vreselijke arrogant klojo uit Schotland winnen, man wat heb ik me vandaag weer lopen ergeren aan dat mannetje met zijn reacties. Al sloeg die natuurlijk wel wat geweldige ballen.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

6-2, 6-3 en nu net een break naar 2-1 voor. Federer op z'n sloffen naar de finale.

Edit: hoppa, 6-2 in de derde. Nog geen anderhalf uur op de baan gestaan. Zal hij het zondag (09.30 uur) niet mee redden tegen Murray. Maar als hij dan ook zo weinig unforced errors maakt, dan kan die Schot beter afbellen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Wat is die Federer een hele hele hele hele grote meneer. Zonder twijfel de grootste athleet op deze aarde.

Geweldig(!!) interview ook na afloop!
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Die one-on-one met Courier was inderdaad erg leuk. Sowieso doet die Jim dat leuk, het hele toernooi al.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Federer was superieur, Tsonga maakte teveel fouten. Daar is alles mee gezegd. En dat interview; wat een verademing! Dat er ook nog sportmensen zijn wiens verhalen voor de camera níet zo plat als een dubbeltje zijn...
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Er werd voor de wedstrijd heel veel gesproken over het feit dat Murray eigenlijk wel gelijk zou moeten zijn aan Federer, dat Federer de oude Federer niet meer was en dat de Britten voor het eerst in 150 duizend jaar weer een Grand Slam gingen winnen. Federer bleef er rustig onder.


6-3 6-4 7-6. Straight Sets. Het was een gala-voorstelling, vooral de eerste twee sets.

Het is een eer deze man te mogen aanschouwen.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Dat is waar maar ik vind hem zo saai... Ik hou wel wat van emotionele tennisers zoal Djokovic is.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Janneman schreef:Dat is waar maar ik vind hem zo saai... Ik hou wel wat van emotionele tennisers zoal Djokovic is.
Ik vind juist dat geschreeuw elke keer als je toevallig de bal op een lekkere manier over het netje slaat dikke onzin.
Je hebt een puntje gepakt...je hebt de wedstrijd nog niet..ga dan maar uit je dak..
Okee, Djokovic is een goede sportman (zoals heel Servie een echt sportland begint te worden), maar net als Murray hoeft hij niet de wereld toe te schreeuwen...
Overigens...dikverdiende zege voor Federer. Die kerel moet me toch een last op zijn schouders hebben. De verwachting is natuurlijk dat je altijd wint.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

wimbledon...Mahut en Isner...m a r a t h o n partij. Geweldig! Records worden verpulverd op deze manier.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

De wedstrijd Mahut-Isner is nu stilgelegd vanwege de invallende duisternis bij een stand van 59-59.
Ongelooflijk wat een partij :shock: Ik heb normaal heel weinig met tennis maar ik heb hier vanaf 35-35 met bewondering naar gekeken, af en toe zappend naar het voetbal.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ja groot respect voor deze twee heren.

Morgen de derde dag. Nu een keer niet door regen. :wink:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Superfries1983 schreef:De wedstrijd Mahut-Isner is nu stilgelegd vanwege de invallende duisternis bij een stand van 59-59.
Het toernooi moet nog met 2 weken worden verlengd als het zo doorgaat :lol:
Duurt niet lang meer of de ATP en ITF gaan de tiebreak weer invoeren voor de laatste set.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Winnaar mag het opnemen tegen Thiemo de Bakker hoor ik net :lol:
Gebruikersavatar
NN4ever
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 10-10-2006 18:48
Locatie: Sneek

Bericht door NN4ever »

Ja klopt, makkelijk potje wordt dat voor hem. Hij won tenslotte al vrij snel met 16-14 in de 5de set. :mrgreen:
1. Heerenveen
2. Familie
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het duel tussen Mahut en Isner is nu eindelijk beslist. 68-70 in het voordeel van Isner. Toch nog verrassend vind ik, die Mahut oogde gister en vandaag veel fitter dan Isner en leek makkelijker zijn eigen service games gehouden. Historische partij in ieder geval. De Bakker mag nu tegen Isner. Ik gok dat die partij iets korter duurt :D
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Robin Haase redt het "net" niet tegen Nadal. Toch een goede partij gespeeld.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Robin Haasse heeft zeker een goede partij gespeeld. Had niet van hem verwacht dat hij nog zoveel kon aanrichten tegen Nadal.
reactie van Nadal op de partij:
De Hagenaar, die zich tijdens de partij een paar keer aan het been liet behandelen, stond onbevangen op de baan. De manier waarop hij de eerste set naar zich toetrok was indrukwekkend.

Haase ging bij een stand van 6-5 vol in de aanval en pakte op de service van Nadal de set. In het tweede bedrijf moest hij echter direct zijn opslag inleveren. De Spanjaard legde hiermee de basis voor de winst. In de derde set had Haase weer de controle.

Mede dankzij een geweldige rally brak hij Nadal opnieuw. Bij een stand van 4-2 sloeg hij maar liefst vier aces, wat hem een staande ovatie van het publiek opleverde.

In de vierde set kwam echter de ommekeer. Nadal walste met 6-0 over Haase heen. In de beslissende set kon Haase zich niet meer herstellen en moest toch in vijf sets voor de Spanjaard buigen.

Nadal was onder de indruk van zijn opponent. ''Ik wist voor de wedstrijd dat hij een goede speler was. In de eerste set heb ik met mijn return alles geprobeerd, maar ik kon niets tegen hem doen."

"Het was echt een uitdaging om tegen hem te spelen. Op een snelle baan als gras kunnen de verschillen klein zijn. Ik was dicht bij een nederlaag.''
Straks om 13.00 uur nederlandse tijd begint de partij tussen de bakker en Isner. Benieuwd hoeveel last Isner zal hebben van het spelen tegen Mahut. Hij heeft immers 3 dagen daarover gedaan en dus geen rust kunnen pakken (partij van vandaag stond ook eigenlijk voor gister :P)
Go Thiemo!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Leuke sport om te doen maar met ernaar kijken heb ik nogal moeite. Ik kan me namelijk nogal irriteren aan het na elk punt vragen en gebruiken van een handdoek...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

6-0 voor de Bakker, die meteen Isner weer breakt in de 2e set. Isner heeft al een medische time-out gehad intussen.

6-0, 2-0 intussen
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Isner lijkt wat meer op dreef te komen. Al zal het hem denk ik niet lukken om van de Bakker te winnen, die staat gewoon erg goed te spelen. 9 aces al voor de Bakker bijvoorbeeld, tegenover 0 voor Isner. Die toch een aces record heeft verbroken de vorige wedstrijd! :P

6-0, 6-3, 6-2.
Netjes hoor! Next! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Haha tja was wel te verwachten dat Isner niet bepaald fris meer zou zijn tegen de Bakker.
Na de eerste set had ik echter contractbespreking dus niet verder kunnen zien toen (was op bbc 2 live te zien, was belangrijker dan bijvoorbeeld clijsters :P). Wel had ik het idee dat Thiemo het makkelijk ging halen toen na de eerste set van 6-0 Isner gelijk een medische time out nam. En dat is ook uitgekomen :D
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Spannend nu tussen De Bakker en Mathieu. De Bakker heeft de eerste 2 sets verloren in de tiebreak en de 3de set gewonnen, tevens via een tiebreak.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Kennelijk niet al teveel Tennis-volgers hier :wink:

Vandaag 2 mooie halve finales bij de mannen op Roland Garros. Nadal die in 3 sets Murray verslaat door z'n breakkansen in tegenstelling tot laatstgenoemde wel te benutten.
Nu al weer ruim 4 uur Federer-Djokovic. Federer leidt met 2-1 in sets (na 2-0), staat nu 4-4 en af en toe geweldige punten. Hopelijk weet Federer het in 4 sets af te maken tegen de dit kalenderjaar nog ongeslagen (!!) Djokovic. Een eventuele vijfde set wordt normaal gesproken morgen pas gespeeld en dan vrees ik toch dat Djokovic aan het langste eind zou gaan trekken.
In case of doubt, make it sound convincing
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik heb halve finale vrouwen gekeken vanmorgen, die Russin kon mij wel bekoren. :D
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Ik vind ook een prachtige partij. Ze zijn nu met de tie break, 4e set bezig.
Federer is er bijna. Dat wordt zondag ook weer een leuke wedstrijd.
Federer tegen Nadal.
MafiosiBianco
Nieuw talent
Berichten: 134
Lid geworden op: 01-11-2008 15:32

Bericht door MafiosiBianco »

Prachtige partij. Je ziet bij Federer altijd, wanneer die het moeilijk dreigt te krijgen, dat die vaak een tandje bij kan zetten. Zo ook nu weer. Prachtige backhands langs de lijn, een genot om naar te kijken. Verder had ik het Djokovic ook wel gegund, goede speler en gelukkig niet zo saai als bijvoorbeeld een Murray.
Patjepeeër
Plaats reactie