Tennis

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Australian open

Bericht door Caspar »

wie gaat m winnen en hoe ver komen de nederlanders?

ik denk dat leyten hewit m gaat winnen voor eigen publiek en dat richard en sjeng ver komen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Sluiter en Verkerk hebben het leuk gedaan. Twee type spelers die mij wel aantrekken. Zitten een beetje tegen het top50 niveau aan, maar ik denk, dat ze net zo veel potentie hebben als een man als Schalken.

Schalken ging met gemak door. Heb het niet gezien, maar hij heeft nu natuurlijk weinig wedstrijdritme. Ik geloof, dat hij Safin treft in de derde of vierde ronde. En dan gaat ie er zeker uit.

Richard was erg op dreef. De eerste set wat ongelukkig, maar als hij zo blijft serveren dan is hij gewoon moeilijk te verslaan.

Het kan nog leuk worden straks in het Gelredome tegen Zwitserland. Sluiter of Richard als tweede man?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Sluijter natuurlijk! Ik vind dat die jongen dat absoluut verdiend heeft de afgelopen jaren. Ik bedoel, de meeste zeges waren toch wel aan zijn overwinning(en) te danken. En het is gebleken dat er extra krachten vrijkomen bij die jongen als die tribunes volzitten met van die Oranje uitgedoste idioten. Richard als reserve, Sluijter en Sjeng in de basis.

Overigens nog even over de Aussie Open: ik hoop dat Safin wint. Die jongen vind ik als tennisspeler prachtig om naar te kijken. Beheerst alles, alleen niet altijd z'n emoties... :mrgreen: Krajicek kan ver komen, net als Sjeng. Die won overigens knap, ondanks dat hij nog last had van z'n blessure.

Bij de dames zal het wel Serena of venus worden en dan maakt het me dus geen zak uit. Al hoop ik dat Henin en Clijsters ver komen. Die laatste is natuurlijk dé outsider bij uitstek.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik heb richard niet gezien vanwege school. verkerk was een mooie partij gister.

gaan er nog mensen trouwens naar de davis cup?
Ladies and gentleman: We've got him!
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Ik weet bijna wel zeker dat Sjeng en Richard ver komen!
De partij van Sjeng heb ik niet gezien maar hij ging wel makkelijk door.
Richard vond ik bij vlagen weer echt super! Mooie strakke ballen over het net met n lage stuiter..wauw! Jammer genoeg speelde hij iets te geforceerd en daardoor maakt hij was onprofessionele foutjes maar ik weet zeker dat hij beter wordt naarmate het toernooi vordert!! Ik heb er zin in!
Do u really need a cigarette to look cool?!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

forza jensen schreef:Ik weet bijna wel zeker dat Sjeng en Richard ver komen!
hehe, sjeng is er al uit.......

jammer, 5e set was het plotseling afgelopen toen ik heel even achter de computer zat.
wie heeft de hele partij gezien?
Ladies and gentleman: We've got him!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik heb het vanaf de eerste minuut gezien, voor zover dat mogelijk was bij de NOS. Ik dacht na het winnen van de derde set (die hij overigens pas in de tie-break met 12-10 pakte terwijl hij eerder in de set met 5-2 voorstond in games en zelf mocht serveren) dat hij de vierde ook wel zou pakken. Maar dat ging dus even anders... Maar alle complimenten voor die Ancic, want dat jochie (18 jaar) speelde een knap potje tennis.

Overigens, het beslissende punt was behoorlijk omstreden: de lijnrechter gaf de bal uit, maar de umpire overrulede en zo pakte Ancic - tot zijn eigen verbazing, duidelijk te zien aan zijn gezicht - de wedstrijd. Sjeng was het daar niet zo mee eens en liet dat duidelijk merken. Stak nog net zijn middelvinger niet op naar de umpire, alleen wel de rest van het gebaar. Begrijpelijk overigens.

Nu dus alleen Krajicek nog over, tja...
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

En de 2e man die hoog ingeschat werdin voorgaande posts ligt dr ook al uit, einde verhaal Krajicek!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Beide partijen in zijn geheel gezien. Over Sjeng is alles al gezegd. Hij had natuurlijk weinig ritme, was geblesseerd. Maar ondanks dat, die Ancic wordt een hele goede. Winnen van Federer op Wimbledon en verder o.a. van Kafelnikov is gewoon goed. Goede speler!

Die Schuttler is ook geen verkeerde speler, maar niet onverslaanbaar. Krajicek heeft het gewoon aan zichzelf te danken. Maakte te veel veel fouten, service en forehand deugden niet. Dit zal hard aankomen bij hem. Hij zal nog wel wat moeten laten zien, zou hij mee willen spelen in de Davis Cup. Want ik vind toch, dat de Kraay moet spelen. Hij heeft toch wel erg veel kwaliteit hoor. Zelfs nu nog. Sluiter is een grote, wat betreft de Davis Cup, maar ik geef hem weinig kans tegen Federer bijvoorbeeld.

Geweldig trouwens, die Nederlandse supporters daar. De Aussies hadden zich al tussen het Oranje volk gemengd. Weliswaar een hoog Thialf-gehalte, maar het heeft toch wel wat hoor.
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

beetje jammer dit :(
Corretja,Srichaphan,Richard,Sjeng...allemaal eruit! :(
Ja Roelof, super die Nederlandse supporters :D
''hoofd schouders knie en teen knie en teen'' :D:D
en natuurlijk de weef die het altijd goed doet :D
Do u really need a cigarette to look cool?!
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Een maat van mij zit daar ook tussen en het is er inderdaad super!!! Wel zonde van Richard, had meer ingezeten. Vind wel dat hij mee moet doen met de davis cup. Maar goed vindt dat ook van Sluiter, brengt altijd meer in het davis cup tennis. Worden nog moeilijke beslissingen.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

jammer idd van richard.

maar nogmaals mijn vraag, ik ben nog op zoek naar vervoer naar Arnhem? kent iemand mensen die vanuit heerenveen die kant op gaan?
Ladies and gentleman: We've got him!
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

vraag, ik ben nog op zoek naar vervoer naar Arnhem
trein misschien?
Do u really need a cigarette to look cool?!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

we zijn dus op zoek naar goekoper vervoer. voor 2 personen ben je dan 60 euro kwijt. das meer dan de kaartjes.
Ladies and gentleman: We've got him!
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

leen een kortingskaart of n OV van iemand die heel erg op je lijkt :) Werkt altijd :mrgreen:
Do u really need a cigarette to look cool?!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik weet niet of mensen het hier volgen, maar Martin Verkerk speelt vanmiddag zijn kwartfinale partij op roland garos. een opmerkelijke prestatie, omdat hij nog niet zo lang terug totaal onbekend was. hij speelt vanmiddag tegen de als 4e geplaatste Carlos Moya.

allemaal ff kijken dus!!
Ladies and gentleman: We've got him!
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Knappe prestatie, maar ik denk dat Moya wel een paar maatjes te groot is.
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Ik denk dat Moya ook een maatje te groot is :) Moya is 1 van de favorieten voor de eindwinst op Roland Garros! Maar toch een enorm knappe prestatie van Martin! Ik ben benieuwd op welke positie hij nu staat, misschien wel in de top 30! 8)
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Nee, hij is nu bezig.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Speciaal 2 uurtjes vrij genomen om de wedstrijd te zien.

Verkerk is goed bezig.....hij staat 4-1 voor in de eerste set. Go Martin Go!!! :D

Voor degene die momenteel geen TV kunnen kijken: http://www.rolandgarros.com en dan Launch the Real Time Scoreboard (linksboven).
Afbeelding
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Wat staat die vent te ballen zeg. Ik volg tijdens het huiswerk die pot mooi. Die jongen heeft zo veel vertrouwen dat hij de ene na de andere wonderschone bal slaat.

Nu heeft ie de eerste set gepakt. hij is er nog lang niet, maar het schiet wel op.

Kan er iemand ook wat doen aan die verslaggevers tijdens RG? Wat een ergernis zeg! Geef mij Wimbledon en de US open op RTL 5 maar.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

via tv ook.... :shock:

pff mense wat leef ik ongelovelijk veel te veel mee met zo'n wedstrijd.. zit gewoon met zwetende handen achter de tv...

wat kan tennis spannend zijn... :D
Ladies and gentleman: We've got him!
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Het lijkt erop dattie het weggeeft...2-2 nu.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ongelooflijk!!! Wat een figuur met zijn arrogante koppie. Mooiste wedstrijd sinds Krajicek in de Wimbledonfinale.

Trouwens....Michaela Krajicek (halfzussie van) doet het ook errug goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

oooooooooooooooh fantastisch!!!!

geweldig gewoon 8-6 in de derde set. echt on-ge-lo-ve-lijk!!

vanaf het begin van de derde set vond ik moya in de rally's beter, en dat werd in de vierde nog meer. in de 5e werd verkerk weer beter. mense wat een thriller!!!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik ben nooit zo'n tennis lief hebber geweest, maar deze pot was geweldig om te zien.
Ondanks de bijna 4 uren geen minuut vervelend om te zien.
Anti anti. :)
Heerenveennr1!
Nieuw talent
Berichten: 99
Lid geworden op: 01-03-2003 22:25
Locatie: axel
Contacteer:

Bericht door Heerenveennr1! »

Prachtig gewoon.
En Donderdag?moet hij tegen coria die Aggasi uitschakelde.
dit kan hij wel winnnen.
hoewel die Coria ook prachtig tennis liet zien tegen AGGasi.
Bij vlagen werd Aggasi weggespeeld.
het leek heerenveen-Rbc wel. :lol:
En wat een kop had die Verkerk als ie een punt maakte.wel grappig om te zien maar zn tegenstanders zullen wel denken:wat een vissenkop heeft die vent zeg. :P
Over 2 jaar is iedereen welkom in de Hel van Heerenveen!
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik kijk vrijwel alles, als het effe kan, en er kan veel, en dit was weer zo'n buitengewone superwedstrijd 8)

Tegen Schuttler waren de eerste 2 ook appeltje en eitje en haalde hij de derde met de hakken over de sloot.

Nu de derde misging, dacht ik, oh jee. Het is echt fantastisch om tegen zo'n ervaren bikkel als Moya, die ook echt heel goed stond te tennissen, een 5-setter binnen te slepen. Het was de 2e 5-setter in Verkerks carriere.

Vrijdag om 2 uur tegen Coria, die Agassi uitschakelde.
Plaats reactie