Voetbalshirts

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Feanatieke schreef:Maar dan hoort er ook geen Univé achterop!
Inderdaad. Dat Univé voor-en achterop staat is logisch, maar wat mij betreft geen noodzaak. Wat mij betreft mag je dat op het thuisshirt achterwege laten.

Overigens mogen ze wat mij betreft best knutselen met het uitshirt. Dat is geen traditie, maar een extra shirt. Dat mag best commercieel interessant gemaakt worden. Wel met mate natuurlijk.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Overigens mogen ze wat mij betreft best knutselen met het uitshirt. Dat is geen traditie, maar een extra shirt. Dat mag best commercieel interessant gemaakt worden. Wel met mate natuurlijk.
Het uitshirt van Heerenveen lijkt mij commercieel uitermate oninteressant, ze spelen er immers vrijwel nooit in! Het zou mijn inziens pas interessant worden wanneer ze (vrijwel) iedere uitwedstrijd daarin spelen maar dat doen ze dus niet en dat mag wat mij betreft zo blijven.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Precies. Commercie hoeft niet altijd boven traditie te gaan.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Prima, maar als alle clubs zes Zuid-Afrikanen halen hoeven wij dat toch ook niet te doen? Dat wijzen naar andere clubs is nutteloos. Ik weet zeker dat Heerenveen er wel over nagedacht heeft, maar er gewoon geen interesse in heeft. Wat mij betreft dus terecht.
Het ziet er professioneler uit
Jou mening. In mijn ogen is het shirtvervuiling.
supporters kunnen spelers beter uit elkaar houden en het is anders ongebruikte ruimte
Het is dat de UEFA spelersnamen op de shirts verplicht, want anders had Heerenveen bij Europese wedstrijden ook voor Univé gekozen. Dat men spelers makkelijker zal herkennen zal best zo zijn, maar dat is m.i. geen reden om het anders te doen. Je hebt tenslotte de vaste rugnummers al, dus dan kijk je maar even in het programmaboekje of je vraagt in het stadion de buurman. Simpel zat.
Wat een bullshit over ''traditioneel''. We spelen niet in retro-shirts, we spelen in megamoderne Jako'tjes.
Helaas wel ja. De shirts zijn hierdoor al niet geweldig, dus laten we het niet nóg erger maken.
Spelersnamen horen daar in mijn ogen gewoon bij, en vroeg of laat zal die er ook bij komen en blijven...
Dat is jou mening. Ik betwijfel het, maar in ieder geval hoop ik dat het er nooit komt.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Tsja, namen op shits vind ik ook wat onzin, net of wij niet weten wie Bradley is...
Maar het maakt de Uefa cup versie van het shirt alleen maar unieker, en dat vind ik persoonlijk wel weer stoer.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Noodzakelijk. Je kan niet zonder rugnummers voetballen, omdat het anders onduidelijk is voor de scheidsrechter.

Uiteraard moeten de rugnummers niet te groot op het shirt gedrukt worden. Gewoon duidelijk en niets meer dan dat. Mocht er een betere (dus mooier) manier gevonden worden waardoor de rugnummers verdwijnen, dan zeg ik daar zeker geen nee tegen.

Mijn ideale shirt: geen shirtreclame, geen rugnummers, geen spelersnamen, niet te modern en alleen het clublogo op het shirt gedrukt. Het is waarschijnlijk een utopie dat we ooit zo'n shirt krijgen, maar wat mij betreft kan het niet mooier.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Lipton schreef:Tsja, namen op shits vind ik ook wat onzin, net of wij niet weten wie Bradley is...
Maar het maakt de Uefa cup versie van het shirt alleen maar unieker, en dat vind ik persoonlijk wel weer stoer.
Het heeft voor de spelers toch ook wel iets, je naam achter op het shirt.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

En dat een sponsor meer geld betaald voor een extra vakje op het shirt heeft ook wel iets.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Lipton schreef:En dat een sponsor meer geld betaald voor een extra vakje op het shirt heeft ook wel iets.
Die 3 euro die ze daar extra voor neerleggen ... :roll:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ja denk dat maar Drika...
Op naar het volgende seizoen....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Naam achter op het shirt heeft helemaal geen toegevoegde waarde, het geld wat er voor betaald word wel.
Als je zo graag een naam achter op het shirt wilt, ga naar de feansjop en koop daar een shirt met naam er op.
Zoals gezegt, ik denk dat de spelers zelf wel weten hoe ze heten, ik denk dat wij met zijn allen wel weten wie de spelers zijn, en er zijn shirts met namen in de Uefa cup.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Superfries88' schreef:Is ouderwets een nadeel? Als het om het thuisshirt van Heerenveen gaat, dan hoop ik juist dat we ouderwets blijven.
Ik snap inderdaad niet dat er in de feanshop geen retroversie van het clubshirt (zoals op de foto) te krijgen is.
Katoen en met kraagje, prachtig! Heren van de feanshop, neem dit eens mee in de collectie.
BlueWhiteDynamite
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-09-2007 21:23

Bericht door BlueWhiteDynamite »

sc Heerenveen speelt donderdag in Lissabon niet in het officiële olijfgroene Europese shirt, maar in een rode outfit. Dit in verband met de kleurstelling van de outfit van Vitoria Setubal
bron: sc-heerenveen.nl
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Is niet anders dan 2 jaar terug, toen speelde heerenveen ook in het rood.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

forca hveen schreef:Is niet anders dan 2 jaar terug, toen speelde heerenveen ook in het rood.
Hadden we toen ook een olijfgroen Europees shirt dan?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Nee, rood was toen volgens mij 'gewoon' het reservereserveshirt. Eerste reserve kleur was wit (met rode broek).
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Waarom is dat niet bekend gemaakt? Dat wij een olijfgroen europees shirt hebben? :roll:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Er zit wel een olijfgoen shirt in de JAKO collectie (met zilver accenten).

http://nl.jako.eu/jako_site_benelux/download/trikots
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Afbeelding

Misschien is hij zo wat makkelijker, anders moet je de hele catalogus downloaden.
Op naar het volgende seizoen....
Josse
Invaller
Berichten: 313
Lid geworden op: 13-03-2006 15:27
Locatie: Fryslan
Contacteer:

Bericht door Josse »

Doe mij maar gewoon het thuisshirt..
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Dus we hebben dit seizoen 4 tenues, thuistenue, donkerblauwtenue, roodtenue en een groentenue...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het donkergroene had prima gekund achteraf. Feyenoord liep met een vrijwel volledig witte rug tegen een tegenstander met wit shirt.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Nee hoor, dit is ook de nieuwe collectie van Jako.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Oftewel, allemaal eenheidsworst.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Umbro, Jako en Hummel
Laatst gewijzigd door sonnema op 19-09-2008 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Kvind het wel mooie shirts hoor die rode. Ook vooral door die witte baan die bij de schouders naar beneden loopt. In het thuisshirt staat het natuurlijk weer niet.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Dit rode shirt is wel mooier dan het rode uitshirt van vorig seizoen
Tante H
Jeugdspeler
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-05-2008 23:38

Bericht door Tante H »

Ik had liever nieuwe kleuren gezien.
bijvoorbeeld zwart-wit.

Wie weet trouwens waarom rugnummers Europees in Vierkante vakken moeten?
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Is het al een aantal mensen opgevallen dat Heerenveen tegenwoordig met andere sokken speelt? De logo is namelijk verdwenen.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Ja hier! Ik vind ze zo mooier, alleen die band boven op de sokken moet meer blauw zijn vind ik.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

@Royce-SCH: Wat ik destijds begrepen heb is dat het logo eraf is gegaan omdat ze het niet mooi vonden. Als er namelijk scheenbeschermers onder zitten (en aangezien dit voetbal is..) dan rekt het logo heel erg uit. Dit vond men destijds niet mooi en is toen ook besloten om zonder logo te gaan spelen.
Plaats reactie