Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, die heeft echt fantastisch stand gehouden. Had ik niet verwacht. Jammer dat Ten Dam niet met Sanchez en Vanendert mee kon. Maar Sammy Sanchez heb ik altijd wel een zwak voor dus met hem als winnaar vandaag kan ik vrede hebben.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gearard schreef:
Steeds wordt zijn val aangehaald als reden voor zijn prestaties, maar kennelijk is Gesink deze Tour gewoon niet goed.
Dat is in mijn ogen ook terecht. Bij de ploegentijdrit heeft hij gewoon enorm goed gereden. Ik heb zelf ervaring met een sport met dergelijke valpartijen, en daar wordt je binnen een week echt niet beter van. Helemaal niet als je elke dag ook nog eens een enorme inspanning moet leveren, door 200 km te fietsen en ook nog constant van voren moet zitten. Alle energie in je lichaam gaat in eerste instantie naar het helen van de wonden.

Het is natuurlijk zuur, maar dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Als ik hem was zou ik mooi mijn krachten sparen, en anoniem meerijden. Het klassement wordt toch niks meer. Wellicht dat hij dan over een week in de Alpen met een goede ontsnapping mee zit en wellicht een rit kan pakken. De ruimte krijgt hij met deze achterstand wel.
Corruption is everywhere, fight it!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Wat een prachtige overwinning van Thor Hushovd vandaag! Als sprinter zo goed fietsen. Ik gun het hem wel. Meer dan die fransen iig die, zo leek het een afspraak hadden om elkaar niet aan te vallen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Schitterende zege van Thor. Wat een kerel. Lullig voor Roy die het ook echt wel verdiende, maar alleen al vanwege het boe geroep van de Fransen toen Hushovd finishde gun je ze geen etappe winst. Wat een triest volkje blijft dat toch ook.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Zoals Jakobs al verwoordde; "Jonge, ik word helemaal dood- en schijtziek van die Fransen"
SCH
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

De ellende voor Rabobank houdt maar niet op. Laurens ten Dam is snoeihard onderuit gegaan in de afdaling. Zie foto bij dit artikel.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Inmiddels dus bekend dat Ten Dam geen breuken heeft opgelopen tijdens en door zijn val. Hij twitterde dat hij morgen wel zou zien of hij kon starten.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Superfries1983 schreef:maar alleen al vanwege het boe geroep van de Fransen toen Hushovd finishde gun je ze geen etappe winst. Wat een triest volkje blijft dat toch ook.
Inderdaad! Blij dat ik daar nooit meer kom in dat land. Mooi land dat Frankrijk, er zouden alleen geen Fransen moeten wonen.

Ik hoop dan ook dat Contador vandaag zijn slag slaat, en de gele trui afpakt van die Fransman.
Lekker voor dat kutvolk! :D
Miereneukert!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Met Paparazi eens. Voeckler zo snel mogelijk uit het geel. Irritante renner. Zit nu voor de tv, maar die Evans is ook een waardeloze renner. Ik hoor zo nu en dan dat hij een andere renner is geworden en dat hij meer aan het aanvallen is, maar ik heb er nog helemaal niets van gezien.

Andy Schleck ligt een aantal minuten op de rest voor. Evans moet eigenlijk op kop. Komt dat op een gegeven moment ook, maar je ziet aan alles dat hij niet z'n best doet. Vervolgens demareert er iemand en veegt hij dat gat binnen een aantal tellen dicht om vervolgens weer niets te gaan doen.

Of de schlecks of Contador wint maakt me niet uit, als Evans en Voeckler maar niet winnen.

Robbie Ruijgh doet het trouwens ook weer goed. Mooi om te zien.

Edit. Moet toch even terug komen over Evans. Hij fietst op kop en pakt nu tijd terug.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Evans is en blijft een reactie renner. Hij zal nooit eens zelf het initiatief nemen, pas als anderen gaan reageert hij. En dan vaak nog na heel lang wachten ook. Hij vecht nog geweldig terug, maar als hij vandaag wat meer had gedurft had hij nog minder op Schleck verloren en zou hij er nog veel beter voor hebben gestaan. Ik heb er helemaal niks mee met zijn manier van koersen. Veel meer respect voor een aanvaller als Andy, wat een schitterende coup vandaag. Zo zie ik het graag. Ik hoop dat hij nu de Tour gaat winnen. Maar Evans is zeker nog niet uitgeschakeld en zou, als hij morgen niet instort, op basis van zijn betere tijdrit zomaar de tour kunnen winnen. Ik heb, ondanks dat het een Fransman is en een volgens zeggen een naar ventje, wel respect voor die Voeckler hoor. Dat had toch niemand verwacht dat hij nu nog in het geel zou rijden. Toch wel respect voor. Morgen hopelijk nog meer aanval, er kan nog genoeg gebeuren.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Mooie etappe, ik heb genoten. Van de aanval van Schleck, het tempowerk van Evans, de verbetenheid van Voeckler (al verdenk ik hem van een "Virenqueje"), het afhaken van Contador.

Morgen nog maar eens een keertje de aanval in. Ik verwacht morgen echter dat de sterke mannen bij elkaar blijven. Evans zal een stuk alerter zijn als een van de Schleckjes aan zal zetten. Uiteindelijk kan hij het in de tijdrit afmaken en is hij voor mij ook nog steeds de favoriet.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het wordt een joekel van een ontknoping. Vooralsnog heeft Evans de beste papieren. Hij is een superieure tijdrijder, al sluit ik niet uit dat Voeckler dat ook ineens kan. De etappe van morgen is kort, leent zich minder voor grote tijdsverschillen en zal wel hyperactief verlopen. Maar toch: één lek bandje op een cruciaal moment en Voeckler wint de Tour.
Gebruikersavatar
sch87
Invaller
Berichten: 300
Lid geworden op: 31-08-2009 17:33

Bericht door sch87 »

evans heeft nu nog de beste papieren maar hij moet morgen op alle aanvallen reageren want iedereen kijkt naar hem. Frank Schleck gaat morgen aanvallen vandaag niet veel gedaan maar die moet paar minuten pakken want die kan echt niet tijdrijden. 57sec voorsprong van andy op evans kan genoeg zijn. Ik denk dat voeckler morgen er eindelijk af gaat en anders in de tijdrit wel.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Van Voeckler zijn ze nog steeds niet af. Zeker zo'n korte rit als morgen moet hij toch wel goed aan kunnen. Morgen gaat weer spektakel worden met, vermoed ik, Frank als de grote winnaar.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Andy Schleck zal ook morgen ten aanval moeten trekken, wil hij de Tour winnen. Zijn marge ten opzichte van Evans, met het oog op de tijdrit, is aan de magere kant en van Voeckler zijn ze ook nog niet af.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

57 seconde is denk ik niet genoeg voor Andy ten opzichte van Evans met de tijdrit nog in het vooruitzicht. Zeker niet met Evans in de huidige vorm. Hij zal nog minstens een minuutje of meer op hem moeten pakken morgen denk ik. De vraag is of hij het morgen weer kan en of hij niet al teveel jasjes uitgedaan heeft. Maar goed, ook Evans heeft vandaag, ook al wachte hij vandaag m.i. veel te lang, met krachten gesmeten. Die zal het morgen ook wel gaan voelen. Net als overigens Voeckler die was echt helemaal op net over de finish. Ik verwacht dat hij morgen definitief af moet haken. Ik denk dat Frank Schleck morgen als eerst de aanval opent, die is vandaag redelijk eenvoudig (voor zover dat mogelijk is) doorgekomen. Hopelijk kunnen de Nederlanders morgen ook een rol van betekenis spelen op 'de Nederlandse berg' morgen. Ze zullen vanuit de start met een mooi groepje weg moeten proberen te komen en dan hopen dat ze op alpe d'huez genoeg overhouden. Moeten ze wel meer geluk hebben dan zoals bijvoorbeeld Gesink vandaag en dat er niet weer iemand meespringt die ze niet willen laten rijden zoals met die Jeannesson die in het groepje van Gesink zat. Wordt weer zeer interessant morgen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

[quote=]Andy zal ook vrijdag ten aanval moeten trekken, anders gaat hij het echt niet redden. 57 seconden in een tijdrit van 41 kilometer, dat rijdt Evans in een vloek en een zucht dicht. Hij heeft een minuutje of 3 a 4 wel nodig denk ik.[/quote]

Mijn verwachting komt dus uit. Als je dan ook nog hoort dat de Schleckjes het parcours totaal niet verkend hebben, terwijl Evans deze al in de Dauphiné Libere heeft gereden.. ja.. wil je dan eigenlijk wel winnen?
Voor Andy zal het nog heel moeilijk worden een Tour op zijn naam te zetten. Als je zo'n beroerde tijdrit hebt, zul je nooit en te nimmer de Tour winnen. Was het wat dat betreft wel eens met Michael Boogerd vanavond tijdens "De Avondetappe".

Kijkende naar de hele Tour is Evans dan toch de sterkste gebleken. In de voorlaatste bergetappe wilde Evans niet al het werk alleen doen, maar ik ben nog wel eens benieuwd wat er gebeurt was als hij met Schleck was meegesprongen.
Laatst gewijzigd door Flying Tilster op 24-07-2011 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Evans' tactiek leek laf, maar ergens begreep ik het wel. Als Evans zich op die vlakke weg uit de naad rijdt en Contador en Sanchez rijden weg op de Galibier verlies je de Tour ook. Maar Evans kon niet weten dat die twee niet in orde waren.

Vandaag Frank Schleck-dag? Die won in 2006 ook op de Alpe d'Huez. Voor Gesink wordt het lastig, ook Contador zal erop gebrand zijn nog een etappe te pakken.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

De hoop dat Gesink vandaag iets zou kunnen uithalen is ook alweer vervlogen. Aan de voet van de Galibier heeft hij al moeten lossen uit het peloton. Ook van de overige Nederlanders hoeven we niets te verwachten, jammer.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Maar wel een boeiende strijd tussen de favorieten. Ik snap niet goed waarom Andy Schleck niet doorgedreven op kop rijdt, die kan hier de Tour winnen. Misschien zijn de benen minder dan gisteren.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Skopperij schreef:Ik snap niet goed waarom Andy Schleck niet doorgedreven op kop rijdt, die kan hier de Tour winnen. Misschien zijn de benen minder dan gisteren.
Dat, en omdat het nog best een end is/was natuurlijk hé. Alpe d'huez komt er ook nog aan en als je dan jezelf al helemaal over de kop rijd heb je ook een probleem, ik begrijp het afwachten van Andy in deze dus wel. Hij zal er op hopen dat de anderen zoals Evans heel diep moeten gaan om terug te komen en dan'heeft hij nog wat over op Alpe d'huez. Ik verwacht dat hij daar weer gaat aanvallen.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Vooralsnog zit Evans 'relaxed' in het wiel van Andy Schleck. Geweldige etappe weer dit, en wat moeten ze diep gaan allemaal!
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Jammer van die Franse zege :(
Wel knap van zo'n jonge rennner overigens. Ook jammer dat de aanval niet echt heeft geloond voor wat betreft het winnen van de tour, dan hadden ze Evans er af moeten rijden. Die gaat nu naar de tourwinst als hij zijn tidrit niet varkanlt. Het is niet mijn type renne, maar wel respect voor de wijze waarop hij vandaag en gister uit bijna gelagen positie terug heeft gevochten. Maar wat een geweldige etappe vanaf de eerste kilometer.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Dit jaar twee echt mooi etappe gezien in rondes. De rit in de ronde van Zwitserland naar Grindelwald en deze van vandaag. Beide bergritten van minder dan 110km met actie van de toppers vanaf de start. Fantastisch om te zien.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

http://nos.nl/video/258376-hoogerland-b ... -ogen.html
"Weet ik veel hoe die kutklim heet"
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wielrennen is maar wat een aparte sport. Je ziet zo nu en dan een fietser de berg op gaan, je ziet meer mensen langs die fietsers rennen omdat ze graag even op TV willen.
Dat is dan nog wel mooi van voetbal, over het algemeen heb je daar niet last van "supporters" die met voetballers mee lopen en "aanmoedigen".
Wat een onozel circus is dat zeg, de Tour, beter stoppen ze daar direct mee of stoppen ze die mensen achter hekken.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Zoals de supporters bij voetbal achter de hekken zijn gestopt om er geen last meer van te hebben? Straks gaan we bij wielrennen ook acties zoals 'against modern cycling' krijgen ;) Van mij mogen die agenten wel eens beter hun best doen, gewoon een paar keer als de tv-camera draait de knieën van een rennende 'supporter' eens flink onder handen nemen met een knuppel..
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik heb geen idee hoeveel mensen er gemiddeld aan de kant staan tijdens een etappe, maar het zijn er heel wat. Veruit de meesten gedragen zich gewoon normaal. Het is een groep mensen die aandacht nodig heeft. Die moeten ze keihard aanpakken. Dat Contador zich op die ene persoon afreageerde kon ik ook heel goed begrijpen.

Je moet niet iedereen aanpakken, want dan verlies je helemaal de grip. Je moet de mensen de kans blijven geven om zich te betrekken in het geheel, maar het moet niet ten koste gaan van de wielrenners. Laat ze aan de kant van de weg blijven staan/zitten en de weg zelf gebruiken voor de wielrenners. Wie dat niet begrijpt moet maar voelen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Superfries88' schreef:Ik heb geen idee hoeveel mensen er gemiddeld aan de kant staan tijdens een etappe, maar het zijn er heel wat. Veruit de meesten gedragen zich gewoon normaal. Het is een groep mensen die aandacht nodig heeft. Die moeten ze keihard aanpakken. Dat Contador zich op die ene persoon afreageerde kon ik ook heel goed begrijpen.
Met name op de Alpe d'Huez lijkt het elk jaar gekker en gekker te worden. Met name in bocht 7 :)
Wat Michael Boogerd gisteren al zei is het fantastisch dat er zoveel mensen je aanmoedigen, maar dat ze degenen die daar met vlaggen en fototoestellen voor de renners uit rennen moeten aanpakken. Armstrong ging volgens mij een aantal jaren geleden ook onderuit omdat er een vlag in zijn wiel bleef hangen.

Het is gewoon jammer dat er teveel mensen bij zitten die zelf de aandacht willen. Maar renners als Ten Dam en Ruijgh vonden het fantastisch. Als je als Ten Dam de mensen ook nog eens extra opjut, dan doen ze het ook zelf natuurlijk :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Wat een gekkenwerk. De renners moeten vanochtend nog reizen van de Alpe naar Grenoble waar de tijdrit start. Er staat zo gigantisch veel file dat iemand als Tjallingii zijn starttijd niet dreigt te halen.
Plaats reactie