Beneliga

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

BeNelux compititie?

Ja, graag
8
21%
Misschien
14
36%
Nee, nooit
17
44%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Bij mij is het 31 maart. Dus?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Jeroen schreef:Bij mij is het 31 maart. Dus?
Morgen ook?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik zie in het bericht nergens een verwijzing naar morgen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik zie dat helemaal zitten, lekker dichbij!! :mrgreen:
Miereneukert!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Tsja .... ik ben in dubio.

Clubs als Anderlecht en club Brugge zou ik een verrijking vinden en qua tv gelden zou het misschien een kleine verbetering kunnen geven, maar je loopt denk ik tegen veel praktische problemen aan.

Stel dat het niveau in Nederland zo hoog is dat je na een aantal jaar (ik neem aan dat er een promotie/degradatie vorm wordt opgenomen) nog maar 2 of drie Belgische clubs overhebt in de BeNeleague? Ook qua afstanden wordt het er voor de Noordelijke Nederlandse clubs (Groningen en Heerenveen zullen wel goed genoeg zijn voor een dergelijke competitie) een ware crime qua reizen.

Ik ben niet op voorhand tegen, maar ik zie niet veel voordelen. Ik denk niet dat er erg veel meer tv gelden/stadioninkomsten zullen komen .... maar behalve de praktische nadelen (reistijden etc.) zie ik ook weinig reden om het niet te doen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik zie een competitie als de Benelux opzich wel zitten. Het is goed voor de concurrentie en je komt eens tegen andere ploegen te spelen.
Maar ik denk aan de ene kant dat de clubs in Belgie hier alleen profijt hebben.
SCH
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Brugge uit leuk man!
Maar dan alleen voor de Uefa cup!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Brugge uit leuk man!
Anderlecht, Standaard Luik, Gent, Genk... leuke uitjes!
Dus je ziet zo'n competitie niet zitten André?....
SCH
Gebruikersavatar
mh8
Nieuw talent
Berichten: 59
Lid geworden op: 18-05-2005 23:45

Bericht door mh8 »

Satyricon schreef: Morgen ook?
NRC next is een serieuze krant. Heus geen april grap, en al helemaal niet op 31 maart! :huh:
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ik zelf ook dat het een 1 april grap is.We zullen dat morgen wel horen.

Voor als het geen grap is,ben ik tegen het idee.Worden we er beter van?Lange reis tijden naar uitwedstrijden.De top in belgie is leuk,maar de rest?Laten we maar mooi onze nationale competities behouden.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

België is een groot woud van faillisementen, fusies, lage bezoekersaantallen en krakkemikkige stadions. Ik denk dat slechts Anderlecht, Club, Standard en Genk qua "grootte" meekunnen met nederlandse toppers en subtoppers. Misschien dat er in Antwerpen een stimulans kan uitgaan van een dergelijk initiatief, belachelijk dat zo'n stad geen topclub heeft.

De Graafschap trekt in de eerste divisie meer toeschouwers dan Belgische clubs als AA Gent, Zulte Waregem (nr. 4), Germinal Beerschot, u.s.w..

Een fusie van twee zo ongelijkwaardige partners is gedoemd te mislukken. In plaats van dit plan of de play-offs, zie ik dan meer in aansluiting bij de "eindejaarscompetitie" in Scandinavië, waar toppers uit die landen elk jaar om een cup strijden (soort regionale UEFA Cup).
Laatst gewijzigd door Edmanian Devil op 31-03-2006 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Edmanian Devil schreef:In plaats van dit plan of de play-offs, zie ik dan meer in aansluiting bij de "eindejaarscompetitie" in Scandinavië, waar toppers uit die landen elk jaar om een cup strijden (soort regioonale UEFA Cup).
De Royal League. Deze week de finale trouwens.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Platini ziet wel brood in 'Beneliga'

UEFA-voorzitter Michel Platini hoopt dat er in de toekomst de mogelijkheid komt tot een Beneliga, waarin Nederlandse en Belgische clubs mogen uitkomen. Op die manier moet het voetbal van hoog niveau blijven, weet Voetbal International.

Via gemixte competities tussen de relatief kleinere voetballanden denkt Platini te kunnen voorkomen dat bijvoorbeeld Engeland volledig de macht grijpt. "In het voormalige Joegoslavië had je fantastische wedstrijden. Nu is alles opgesplitst. Ik heb daarom al eens gesproken over de Balkan-competitie. Nederland en België samen is ook een idee. Nu kan dat niet volgens de statuten van de UEFA. Maar het is wel iets waarop we moeten studeren om het Europese voetbal zo sterk mogelijk te krijgen."

Overigens denkt Platini daarbij niet alleen aan de Nederlandse en Belgische topclubs, maar ook aan de 'kleintjes'. "Je moet dan niet alleen de beste acht van ieder land samenvoegen. Je voegt niet alleen de top samen, maar denkt dan ook over een tweede en derde divisie. Met een goede promotie- en degradatieregeling. Anders raakt de rest geïsoleerd."

Overigens heeft de KNVB reeds laten weten niets te zien in de plannen van Platini. Eerder pleitte ook PSV-directeur Jan Reker al voor een zogenaamde Beneliga, maar ook hij kon toen op weinig bijval rekenen.
Wat vinden jullie van dit idee. Is het iets wat interessant zou kunnen zijn vanwege het veel betere deelnemersveld (hogere weerstand) en misschien de hogere financiële inkomsten uit tv-gelden en sponsorgelden of is het gedoemd te mislukken vanwege de te grote verschillen tussen Nederland en België.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Brugge, Anderlecht en Standard Luik zouden voor onze competitie een behoorlijke versterking betekenen. Genk en Gent zouden in de middenmoot kunnen meedraaien. Maar daar houdt het ook wel een beetje mee op.

Het is zeker interessant. Je hebt dan meer topwedstrijden.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Lijkt me gewoon een proefballonnetje waar we nooit meer wat van horen. Ik ben ook 100% tegen. We hebben nu een mooi competitie met uitpuilende stadions, waarom moet dit veranderd worden.
Spijt heb je morgen maar!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Die Balkancompetitie lijkt me wel interessant. Daar breekt dan ongeveer WWIII uit mocht dat doorgaan. :lol:
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wanneer er duidelijke plannen klaar zouden liggen valt er pas echt een oordeel over te geven.
Nadeel is wel dat wanneer er in belgië ook wordt gespeeld de uitwedstrijden ook regelmatig verder weg zullen zijn.

Betwijfel trouwens ook of er ooit concrete plannen komen of dat het weer een uitspraakje is van platini. Wanneer hij de overheersing van Engeland wil stoppen los je dat in mijn ogen niet op met een samenvoeging van de Nederlandse en Belgische competitie. Bedenk dan eens wat concreters voor Engeland en niet zo'n halfslachtig ideetje :?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

KNVB kijkt naar samenvoeging met Belgische competitie
Uitgegeven: 25 maart 2009 06:51
Laatst gewijzigd: 25 maart 2009 06:52

AMSTERDAM - Een voetbalcompetitie waarin Nederlandse en Belgische clubs het tegen elkaar opnemen. De KNVB staat er voor open en laat een onderzoek doen naar de mogelijkheden.

Michael van Praag, voorzitter van de bond, zei woensdag op BNR Nieuwsradio dat er een onderzoek moet komen naar een eventuele samensmelting.

"Dit idee is altijd weggehoond op basis van emoties. Er is nooit echt gekeken naar de mogelijkheden die samenvoeging biedt", aldus de oud-voorzitter van Ajax.

Inkomsten
Volgens Van Praag kunnen de clubs in zo'n systeem mogelijk meer inkomsten genereren, ondermeer uit de opbrengst van tv-gelden.

De voorzitter: "In mijn tijd bij Ajax hebben we vaak met het idee van een Beneliga gespeeld. Onderzocht is het echter nooit. Ik wil wel eens weten of er inderdaad meer TV geld uit de markt kan worden gehaald, en om welk bedrag het dan daadwerkelijk gaat"
Volgens nu.nl

Dus zonder de lux zeg maar.
Op zich zijn er wel uitwedstrijden wat verder weg, maar waar hebben we het dan over? In ons kleine kikker landje lijkt alles ver weg, maar als je er gewoon een leuk dagje weg van maakt is het nog leuker dan uitwedstrijden nu denk ik.
Ik verwacht trouwens dat er nog steeds gewoon uitpuilende stadions zijn hoor, sterker nog....ik verwacht dat het voetbal nog veel aantrekkelijker wordt dat zowel de eredivisie als de eerste divisie sterker zullen worden!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hoeft van mij niet zo nodig, ik vind de competitie zo wel prima. Als ze in JL de promotie degredatieregeling invoeren krijgen we een prima doorstroming. Verre uitwedstrijden naar België op een vrijdag of zaterdagavond hoeven van mij niet. Je mag dan wel een dag vrij nemen wil je er een keer bij zijn op vrijdag en op zaterdag ben je pas de volgende ochtend weer terug. Zondagmiddag is nog te doen, maar voor de rest lijkt het me vrij onhaalbaar.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Iedereen zegt dan wel dat het zo ver weg is, maar het is nog niks vergeleken met de afstanden die supporters in andere landen afleggen om naar de uitwedstrijden van hun club te gaan. En dan gaan er in verhouding ook nog meer mensen mee in die landen...
bruges4life
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-03-2009 21:34

Bericht door bruges4life »

PRO BENELIGA FACEBOOK GROUP: http://www.facebook.com/home.php#/group ... 571&ref=nf

kheb deze intressante mooie poll gevonden op het net, tijd om te stemmen dus :p

Poll: BENELIGA football
YES
NO
I DONT KNOW


Tussenstand:

Afbeelding

[sup]Ook een poll maken? klik dan hier[/sup]

ik ben ook verzamelaar van voetbaltickets, indien je kan helpen/interesse hebt of wilt ruilen kijk dan op http://www.voetbaltickets.come2me.nl
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Feanfan-4-life schreef:Iedereen zegt dan wel dat het zo ver weg is, maar het is nog niks vergeleken met de afstanden die supporters in andere landen afleggen om naar de uitwedstrijden van hun club te gaan. En dan gaan er in verhouding ook nog meer mensen mee in die landen...
Misschien voetballen ze daar daarom ook hoofdzakelijk op zaterdagmiddag. Kijk naar Engeland en naar Duitsland, bijna alles op de zaterdagmiddag. En ik denk dat als je dat hier gaat invoeren de helft van de supporters weer niet tevreden is omdat ze op zaterdagmiddag amateurvoetbal spelen.
Op naar het volgende seizoen....
Plaats reactie