Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Eric » 04-05-2012 14:20

Onbegrijpelijk inderdaad, typische gevalletjes van wel de lusten maar niet de lasten. Alle clubs willen niet een soort Excelsior worden, maar kunnen toch ook zelf niet volledig zelfstandig opereren en eisen daarom wel geld. Belachelijk eigenlijk.
Eric
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 04-05-2012 15:51

Het is sc Heerenveen dat geld eist hoor, niet FC Emmen. En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door; ''subsidiëren'', wat een grappenmaker.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor 1983 » 04-05-2012 16:25

Inderdaad, dit is ook moddergooien van onze kant. Hoe de vork ook precies in de steel zit in deze zaak is dit een misplaatste uitspraak die een clubvoorzitter, of het nou klopt of niet, voor zich had moeten houden. Veenstra had de wijste moeten zijn als hij vind dat hij in z'n gelijk staat.
1983
Superster

Berichtdoor Lipton » 04-05-2012 16:29

VeurAltiedEmmn schreef: En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door

Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen.
Lipton
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 04-05-2012 19:19

Lipton schreef:
VeurAltiedEmmn schreef: En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door

Sorry hoor goedkope opmerkingen vaneen Emmen supporter die met lede ogen moet aanzien dat emmen langzaam aan overlijdt
Deze laatste stuiptrekking duurt nog een jaar? Tja toch kloppen de feiten, Emmen heeft geen geld en Heerenveen heeft nog geld tegoed. De samenwerking was er al voor Veenstra kwam. En volgens mij eist de club waar ze recht op hebben.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 04-05-2012 22:04

Torcida, beste jongen, verdiep je eerst eens in FC Emmen, want er klopt niets van wat je zegt. FC Emmen zet juist duidelijk de weg omhoog in nu en gaat zeker niet failliet. Maar goed, roepen zonder verstand van zaken is leuker en makkelijker hè? En hoe weet jij zo zeker dat Heerenveen daar 'recht op heeft', alleen omdat ze dat zelf beweren? Emmen beweert van niet. En dan heeft zo'n pipo als jij het ook nog over 'goedkope opmerkingen', tja...je bent daarin zelf de expert schijnbaar.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor Ago » 04-05-2012 23:10

Lipton schreef:

Hoezo Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen????
Ik zie hier op het forum als volger en niet frequente poster nogal wat Veenstra adepten langskomen.

Die man lijkt door, in ieder geval velen hier, heilig verklaard.
Als je (zoals o.a. RdV en VAE) iets negatiefs over Veenstra schrijft wordt je bijna al van het forum verbannen.
Ik vindt dit een raar fenomeen, want wat heeft Veenstra nu werkelijk bijgedragen aan het succes van dit jaar?
Ja...., hij heeft veel bezuinigd op de bedrijfsvoering dit seizoen, maar publicitair is het toch een enorme hark?
...en toch heeft hij blijkbaar iets wat velen hier voor hem doet vallen en waardoor men blindelings vertrouwen in Veenstra heeft.
Ago
Basisspeler

Berichtdoor Eric » 05-05-2012 04:37

Ago schreef:
Hoezo Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen????
Ik zie hier op het forum als volger en niet frequente poster nogal wat Veenstra adepten langskomen.

Nou, volgens mij alleen door de jongens die in Portugal zijn geweest. Die hebben immers op zijn schoot mogen zitten ;)
Eric
Superster

Berichtdoor Knipecity » 05-05-2012 08:13

Op zich zijn dat dan wel de enigen die hem van iets dichterbij hebben meegemaakt en die dus iets meer recht van spreken hebben. De rest kent hem alleen van de korte stukjes in de media en horen zeggen.
Knipecity
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 05-05-2012 12:59

Jammer veuraltiedniksinemmen, je reageert zoals ik al verwachte, puur op emotie en ja dat kan ik je niet kwalijk nemen.
Tja op goede weg richting? Sinds wanneer? Emmen is nog maar net gered van de ondergang, dan lijkt alles wat daarna gebeurd
Al snel op de goede weg....Ik snap dat je een confronterend bericht als deze niet leuk vindt. Tja als ik mijn kennis zou baseren op de feiten zoals Heerenveen die zelf omschrijft, doe ik toch niets anders dan wat jij doet..
TORCIDA
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 05-05-2012 14:34

Hou toch op man, ik reageer puur gebaseerd op de feiten. Jij bent degene die geen enkel idee heeft hoe FC Emmen er voor staat op dit moment, niet ik, dus alles wat jij over de club beweert is gebaseerd op drijfzand. Zodra de zaken met betrekking tot de jeugdopleiding zijn afgehandeld begint FC Emmen op alle fronten op 0. De begroting gaat met een ton omhoog en binnen die begroting gaat de begroting voor de selectie met 50% omhoog. Verder zijn alle eventuele tekorten voor de komende drie jaar afgedekt en zijn er, behalve de gemeentelijke lening van het stadion waarvoor men uitstel van betaling heeft gekregen voor 10 jaar, geen schulden meer. De club is nu de facto in handen van (ondernemer/projectontwikkelaar/voorzitter/Emmen-fan) Ronald Lubbers, evenals het stadion. En hij heeft alle rechten om het stadion verder te ontwikkelen, zodat er meer huurders bij kunnen komen en de lasten voor de club nog verder omlaag kunnen. Er is dus geen enkele basis voor jouw beweringen, dus hou alsjeblieft op met je gezwets.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor RobertDeVries » 05-05-2012 15:00

Dan zijn jullie dus letterlijk en figuurlijk van ballast verlost...

Heerenveen en Emmen hebben beide met verschillende verwachtingen aan dit project gewerkt. Als het niet werkt, dan moet je dat concluderen en aan ELKAAR kenbaar maken. Het is niet netjes geweest van het bestuur van Emmen om het in de media kenbaar te maken. Maar het is ook niet netjes om hier via de media op te reageren. Om 58.0000 zal het inderdaad niet overgaan, er is meer aan de hand. Maar zeg niet dat je een club subsidieert, want ten eerste is dat niet zo en ten tweede is er maar 1 instantie die Emmen subsidieert en dat is de gemeente Emmen.

Laten we hopen dat een rechtszaak niet nodig is, want dan komen er gegevens op straat te liggen die niemand op straat wil hebben. Maar uit de woorden van de voorzitter lijkt dat niet het geval.
Laatst bijgewerkt door RobertDeVries op 05-05-2012 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt
RobertDeVries
Basisspeler

Berichtdoor heerenveenown » 05-05-2012 15:03

VeurAltiedEmmn schreef:Hou toch op man, ik reageer puur gebaseerd op de feiten. Jij bent degene die geen enkel idee heeft hoe FC Emmen er voor staat op dit moment, niet ik, dus alles wat jij over de club beweert is gebaseerd op drijfzand. Zodra de zaken met betrekking tot de jeugdopleiding zijn afgehandeld begint FC Emmen op alle fronten op 0. De begroting gaat met een ton omhoog en binnen die begroting gaat de begroting voor de selectie met 50% omhoog. Verder zijn alle eventuele tekorten voor de komende drie jaar afgedekt en zijn er, behalve de gemeentelijke lening van het stadion waarvoor men uitstel van betaling heeft gekregen voor 10 jaar, geen schulden meer. De club is nu de facto in handen van (ondernemer/projectontwikkelaar/voorzitter/Emmen-fan) Ronald Lubbers, evenals het stadion. En hij heeft alle rechten om het stadion verder te ontwikkelen, zodat er meer huurders bij kunnen komen en de lasten voor de club nog verder omlaag kunnen. Er is dus geen enkele basis voor jouw beweringen, dus hou alsjeblieft op met je gezwets.

Het gaat zo goed, tot volgend jaar in de eredivisie :mrgreen:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
heerenveenown
Basisspeler

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 05-05-2012 15:36

RobertDeVries schreef:Als het niet werkt, dan moet je dat concluderen en aan ELKAAR kenbaar maken. Het is niet netjes geweest van het bestuur van Emmen om het in de media kenbaar te maken.

Het is sc Heerenveen geweest die via een mailtje van een jurist aan FC Emmen kenbaar heeft gemaakt de samenwerking te willen beëindigen (en dat terwijl er in grote lijnen een akkoord was twee dagen daarvoor), niet andersom. Dat Ronald Lubbers dit soort zaken open en eerlijk communiceert naar de supporters toe daar is mijns inziens niets mis mee.

is er maar 1 instantie die Emmen subsidieert en dat is de gemeente Emmen.

Dat is niet waar. De enige keren dat de club subsidie heeft gekregen van de gemeente ging dat om verbouwingen van het stadion, wat in heel Nederland gangbaar is (ook in Heerenveen).

heerenveenown schreef:Het gaat zo goed, tot volgend jaar in de eredivisie :mrgreen:

Leuk hè, chargeren? Je hebt er alleen zo weinig aan.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor RobertDeVries » 05-05-2012 17:06

Ook al was het een mailtje (in iedergeval een mailtje... Dames hebben het wel eens via sms moeten horen). Maar dan bel je toch even. Dit geldt voor beide partijen. Nu krijg je het gevoel dat twee kinderen hun zin niet krijgen en dan elkaar de schuld gaan geven.
RobertDeVries
Basisspeler

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 11-05-2012 19:13

FC Emmen en sc Heerenveen hebben in grote lijnen een akkoord bereikt over de beëindiging van de gezamenlijke jeugdopleiding. De komende weken moeten de laatste plooien worden glad gestreken, ten aanzien van de vergoeding die sc Heerenveen aan FC Emmen moet betalen voor de overgenomen jeugdspelers. FC Emmen speelt volgend seizoen weer met een eigen D- en C-jeugd.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor Lipton » 11-05-2012 20:18

VeurAltiedEmmn schreef: FC Emmen speelt volgend seizoen weer met een eigen D- en C-jeugd.
Correctie, nog steeds met eigen D en C jeugd.
Lipton
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 11-05-2012 20:41

Nee, wéér met een eigen D- en C-jeugd. Geen gekunsteld combinatie-elftal waarvan alles uiteindelijk in Friesland belandt en dat voetbalt onder de naam Heerenveen/Emmen D2 en C2, maar gewoon FC Emmen D1 en FC Emmen C1. Een zegen voor ons!
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor TORCIDA » 12-05-2012 07:45

Mooi dan kan dit topic op slot Emmen is weer Emmen en Heerenveen verbind haar naam niet langer aan een gekunstelde samenwerking. Over imagoschade zullen we het maar niet hebben.
TORCIDA
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 07:49

Er vanuit gaande dat;

- FC Emmen en sc Heerenveen in het verleden al een regeling hebben getroffen met betrekking tot (contractspelers) Jens Jurn Streutker en Luciano Slagveer,
- sc Heerenveen geen opleidingsvergoeding(en) aan FC Emmen hoeft te betalen voor de jaren waarin er een 'gezamenlijke' jeugdopleiding was,
- sc Heerenveen alle van FC Emmen afkomstige spelers die zij momenteel in haar jeugdopleiding heeft wil behouden;

Is sc Heerenveen, als ik mij niet vergis, het lieve sommetje van € 262.500 aan opleidingsvergoedingen verschuldigd aan FC Emmen. Daarbij krijgt FC Emmen, wanneer Bas Dost door sc Heerenveen verkocht wordt voor € 6.500.000, ook nog € 227.500 aan solidariteitsbijdrage. Dat maakt een totaal bedrag van € 490.000. Mocht dit 'droomscenario' werkelijkheid worden, dan begrijp ik ook wat Veenstra met subsidiëren bedoelt...:lol:
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor Gekko » 13-05-2012 07:55

Conclusie: zonder Heerenveen heeft Emmen geen bestaansrecht meer. Nog een jaartje misschien...
Gekko
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 08:08

Ook zonder die bedragen heeft FC Emmen (buiten de gemeentelijke lening van het stadion) al geen schulden meer en een sluitende (gestegen) begroting. Je conclusie is derhalve onjuist.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor TORCIDA » 13-05-2012 08:54

490000 -58000= 432000. Dus de eerste 58 duizend ben je al kwijt.... Nog voor je het geld hebt ontvangen.
TORCIDA
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 09:15

Dat moet nog maar afgewacht worden natuurlijk...en dan nog.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor Gekko » 13-05-2012 10:05

Bij al dit soort structureel ongezonde clubs zie je vroeg of laat de ellende terugkeren. Het zal een kwestie van tijd zijn dat Emmen achter Haarlem, RBC en noem ze maar aanhobbelt.
Gekko
Superster

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 10:13

Onzin. Er is meer dan voldoende potentie in de regio (Zuidoost-)Drenthe. En met Ronald Lubbers aan het roer gaat FC Emmen niet ten onder. Maar ik begrijp dat de frustratie hoog zit.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor Satyr » 13-05-2012 10:40

Emmen, Veendam, tsja... beide clubs zijn die laatste zwakke hartslagen voor de flatline, behalve voor de 237 seizoenskaarthouders die menen namens iedereen te spreken als ze zeggen dat Emmen/Veendam genoeg potentie heeft.

Emmen heeft al jaren een dalende lijn in de toeschouwers en had op het hoogtepunt (1995-2001) gemiddeld 5194 fans (wiki). Ja, daar zit wel potentie hoor. En Sinterklaas bestaat ook. En weerwolven ook.
Satyr
Superster

Berichtdoor RobertDeVries » 13-05-2012 10:54

Ik zal het nog een keer proberen (hopen dat ik deze keer wel het goede zeg en niet weer gecensureerd word)
Interessant rekensommetje. Totaal andere rekensom dan dat door onze voorzitter de ether in is geschoten. Wat vinden jullie van dat gegoochel met cijfers? als jij zegt dat je nog 58.000 euro krijgt hoe kan het dan zijn dat andere mensen nog geld van jou krijgen. Is dat niet stemmingmakerij?
RobertDeVries
Basisspeler

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 11:02

Satyr schreef:Emmen, Veendam, tsja... beide clubs zijn die laatste zwakke hartslagen voor de flatline, behalve voor de 237 seizoenskaarthouders die menen namens iedereen te spreken als ze zeggen dat Emmen/Veendam genoeg potentie heeft.

Het gaat niet eens zozeer om seizoenkaarthouders. Toeschouwers komen als vanzelf wanneer er gepresteerd wordt. Het gaat met name om het bedrijfsleven en als je in ogenschouw neemt dat er het laatste half jaar door het bedrijfsleven; € 500.000 op tafel kwam om de tekorten op te vangen, vervolgens € 2.000.000 wordt kwijtgescholden om de lasten te verlagen en € 1.500.000 ter beschikking wordt gesteld om de tekorten voor de komende jaren af te dekken, kun je niet anders dan concluderen dat er vanuit het bedrijfsleven draagvlak voor FC Emmen is. De vergelijking met SC Veendam gaat mank, lees de Voetbal International van 2 mei er maar op na, die slaan de spijker op z'n kop.

Emmen heeft al jaren een dalende lijn in de toeschouwers

Dat lijkt me niet zo vreemd, aangezien de prestaties een nog sterker dalende lijn vertonen.

en had op het hoogtepunt (1995-2001) gemiddeld 5194 fans (wiki). Ja, daar zit wel potentie hoor.

Je hoeft mij niet te vertellen wat er op Wikipedia staat over FC Emmen, dat is vrijwel allemaal mijn werk. Met 3500+ toeschouwers kun je prima een gezonde betaald voetbalorganisatie in de benen houden. Met 5000+ al helemaal.

RobertDeVries schreef:Ik zal het nog een keer proberen (hopen dat ik deze keer wel het goede zeg en niet weer gecensureerd word)
Interessant rekensommetje. Totaal andere rekensom dan dat door onze voorzitter de ether in is geschoten. Wat vinden jullie van dat gegoochel met cijfers? als jij zegt dat je nog 58.000 euro krijgt hoe kan het dan zijn dat andere mensen nog geld van jou krijgen. Is dat niet stemmingmakerij?

Niet helemaal, aangezien sc Heerenveen die jeugdspelers niet (definitief) hoeft over te nemen. Doen ze dat niet, dan zou FC Emmen helemaal niets krijgen uiteraard, maar het lijkt me aan de andere kant ook wel erg stug dat sc Heerenveen bijvoorbeeld Pascal Huser (topscorer van de landelijke B-jeugd) wil laten gaan.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler

Berichtdoor Superfries88' » 13-05-2012 11:31

Het is volkomen onterecht om de uitspraak van Veenstra te koppelen aan deze droomvolle rekensom (geen feit dus!) van VAE. Het gaat hierbij immers om het overnemen van spelers zonder samenwerkingsverband. Dan heb je te maken met vaste regelingen. Dat staat los van de betalingsverplichtingen die Emmen niet nagekomen zou zijn. Sterker nog: misschien verrekenen beide clubs deze vermeende factuur wel in de rekensom. In dat geval zou Veenstra 'gewoon' gelijk hebben, ook al moet Heerenveen dan betalen in plaats van Emmen. Ik ga er trouwens vanuit dat de club niet zo'n bedrag over gaat maken richting Drenthe.
Superfries88'
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig