Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Arjen » 17-02-2009 10:55

Emmen en Heerenveen slaan handen ineen
Eredivisionist sc Heerenveen en Jupiler League-club FC Emmen hebben een akkoord bereikt over een samenwerkingsverband. Dit laat de club uit Drenthe dinsdag weten.
Donderdagmiddag wordt uit de doeken gedaan hoe de samenbundeling van krachten in zijn werk zal gaan. Tijdens een persconferentie in het Univé-stadion worden dan de plannen van beide clubs bekendgemaakt.


Meestal levert dit niet echt veel succes op. Ben benieuwd naar de concrete plannen komende donderdag.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Gekko » 17-02-2009 11:17

Over die met Sparta is het oorverdovend stil.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Lipton » 17-02-2009 11:53

Deze samenwerkings verbanden gaan toch voornamelijk over de jeugd opleidingen, hoe deze beter kunnen en over de scouting.
Daar merken wij als supporter toch maar heel weinig van, er is ook een samenwerking met Bolton, deze samenwerking gaat gaat voornamelijk over het medisch gebied.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Blizzard » 17-02-2009 14:08

En met Békéscsaba uit Hongarije en met FC Hämeenlinna uit Finland. Maar oke, je merkt er toch weinig van. Al zou dat in dit geval wel eens anders kunnen zijn als de jeugdopleiding samengevoegd zou worden en spelers verhuurd worden aan Emmen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor JacPos » 17-02-2009 14:26

Tsja ben heel benieuwd. Volgens Emmen gaat het om een verregaande samenwerking waar de B-junioren tot de beloften vanaf volgend seizoen zullen samenvoegen en verder gaan onder de naam Hearrenfean/FC Emmen. Dit staat HIER te lezen! Zelfde idee als wat Vitesse/AGOVV en Twente/Heracles dus ook al hebben bij bepaalde lichtingen...
In voor- en tegenspoed; altijd een Fean-fan!!!
Avatar gebruiker
JacPos
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 27-01-2006 01:59
Woonplaats: Hantumeruitburen

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Skopperij » 17-02-2009 15:23

Waarom moet dat toch weer altijd zo moeilijk en ingewikkeld... maak gewoon de afspraak met Emmen dat zij per jaar vier spelers van ons krijgen en klaar. Zij gelukkig omdat ze vier jonge talenten hebben die normaal onhaalbaar voor hun zijn, wij blij omdat ze daar speelminuten krijgen. Ik zie iemand als Pedro Beda nog niet zomaar meedoen in ons eerste, terwijl die heus een aardig potje kan voetballen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Royce_SCH » 17-02-2009 16:18

Ik heb ook te horen gekregen dat Emmen alleen nog de D en C-junuioren behoudt. B1, A1 en de beloften worden een combinatie van Heerenveen en Emmen. Er zullen dus heel veel spelers weg moeten bij FC Emmen. Ik vraag mij dus af wordt Heerenveen hier beter van? En wat moet FC Emmen zonder hun eigen jeugd? De beste spelers zullen naar Heerenveen gaan. Bovendien is het grootste talent van Emmen aan NEC verkocht.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Lipton » 17-02-2009 16:51

Het lijkt mij dat men dan ook gaat werken met een A2 en een B2, omdat er zoveel spelers vrij komen.
Emmen heeft wel degelijk een goeie opleiding, want er vorig seizoen ook 2 spelers naar de jeugd van Heerenveen vertrokken, maar ook in het verleden kwamen daar goeie spelers vandaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Royce_SCH » 17-02-2009 16:54

Ja, Emmen heeft inderdaad ook een goede opleiding. Daarom vind ik het juist vreemder waarom ze willen samenwerken met Heerenveen.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor mart761 » 17-02-2009 17:11

Het eerste talent van FC Emmen hebben we al gemist. Spits Ten Voorde 17 jaar oud heeft al getekend voor NEC. Echt jammer want dit was een leuke speler voor ons geweest
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor SuperTrond » 17-02-2009 17:38

Dit is wat anders dan een samenwerking met BV Veendam of Sparta natuurlijk. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen en de shirts :lol:
SuperTrond
Bankzitter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 17-02-2009 17:25

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor forca hveen » 17-02-2009 21:07

Royce_SCH schreef:Ik heb ook te horen gekregen dat Emmen alleen nog de D en C-junuioren behoudt. B1, A1 en de beloften worden een combinatie van Heerenveen en Emmen. Er zullen dus heel veel spelers weg moeten bij FC Emmen. Ik vraag mij dus af wordt Heerenveen hier beter van? En wat moet FC Emmen zonder hun eigen jeugd? De beste spelers zullen naar Heerenveen gaan. Bovendien is het grootste talent van Emmen aan NEC verkocht.


De beste spelers zullen inderdaad naar Heerenveen gaan lijkt mij. De spelers die niet goed genoeg zijn voor heerenveen kunnen juist weer wel heel goed zijn voor Emmen. Zo is Emmen niet meer afhankelijk van de eigen jeugd maar kunnen ze ook voor hun begrippen betere spelers krijgen :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Readsje » 18-02-2009 14:22

Nou, ik vind het een goeie zet, spelers zoals Kopic dit jaar, en elyounousi, of henrique en beda, dat soort jongens zouden met zijn 4en en in combinatie met de eigen spelers van Emmen een hele leuke gevaarlijke 1e divisie club kunnen worden. Met de optie voor Heerenveen om in de winter zulke spelers om te ruilen met een andere.
Readsje
Bankzitter
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22-08-2008 08:49

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor bdb » 19-02-2009 13:30

Waarom Hearrenfean/FC Emmen? :roll: Waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands....
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Lipton » 19-02-2009 17:19

Dan heeft jou eigen site dat helemaal mis, want er komt helemaal geen pers conferentie :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor BlueWhiteDynamite » 19-02-2009 17:21

bdb schreef:Waarom Hearrenfean/FC Emmen? :roll: Waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands....


Dat is juist mooi man!
BlueWhiteDynamite
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-09-2007 20:23

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor drika746 » 19-02-2009 17:25

Lipton schreef:Dan heeft jou eigen site dat helemaal mis, want er komt helemaal geen pers conferentie :mrgreen:


Voetbalzone schreef:Aanstaande donderdag zullen beide clubs tijdens een persconferentie in Heerenveen meer details prijsgeven over de samenwerking. Wel is bekend dat de twee clubs uit het noorden van het land al langere tijd praten over het samenvoegen van de jeugdopleiding
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Caspar » 19-02-2009 17:32

bdb schreef:Waarom Hearrenfean/FC Emmen? :roll: Waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands....


Overgenomen van de site van Omrop Fryslan. Ik ga er vanuit dat het gewoon sc Heerenveen/FC Emmen gaat heten.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor bdb » 19-02-2009 17:35

Ja kijk dan vind ik het al heel wat beter klinken. :wink:
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Superfries88' » 19-02-2009 20:58

Ane Lenstra schreef:Ik las op mijn eigen site dat er vandaag een persconferentie was, maar heb er nog niks van gehoord??


Op de clubsite staat inmiddels een uitgebreid nieuwsbericht over de samenwerking.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor forca hveen » 19-02-2009 21:10

,,Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een speler en voor het eerste van sc Heerenveen en het eerste team van Emmen speelt,’’ legt Yme Kuiper uit. ,,Voor de start van de competitie worden spelers of voor sc Heerenveen of voor Emmen ingeschreven. Tijdens het transferwindow van de winterstop kun je eventueel veranderingen doorvoeren, maar een speler komt alleen uit voor de club waar hij voor ingeschreven staat.’’ Omdat in de toekomst beide hoofdmachten van de BVO’s een beroep op de talenten van het beloftenelftal kunnen doen, wordt de selectie van het tweede uitgebreid naar zestien spelers.


Ze kunnen dus alleen tijdens de transferwindows van clubinschrijving switchen.
Uit het stuk op de clubsite bleek ook dat er nog geen naam was gekozen voor de nieuwe BVO :wink: We hoeven ons dus niet druk te maken of de naam van heerenveen nou in het fries of het nederlands wordt gecombineerd met emmen omdat er een compleet nieuwe naam komt :) Maakt mij wel nieuwsgierig naar wat hieruit zal rollen maar dat is dus nog niet bekend.

Er staat trouwens ook nog wat over het voordeel voor heerenveenbeloften en Emmen. Is wel wat zoals meerdere hier op het forum het ook al wat omschreven:
,,Bij Heerenveen moeten talenten er meteen staan,’’ vertelt Yme Kuiper. ,,maar sommige spelers hebben meer tijd nodig om de laatste stap te maken. Deze groep kan ervaring opdoen bij Emmen. Ze kunnen ruiken aan de entourage van de eerste divisie. Leren om te gaan met de druk van media en publiek en het spelen van wedstrijden waarin echt iets op het spel staat. Voor de ontwikkeling van jonge spelers is dit een ideale kans. Ik zie het als de finishing touch van onze opleiding.’’
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Blizzard » 20-02-2009 01:04

Donderdagavond, tijdens een in het Univé stadion gehouden persconferentie, is de officiële samenwerking tussen SC Heerenveen en FC Emmen bekend gemaakt. FC Emmen en SC Heerenveen zijn een samenwerkingsverband overeengekomen, de samenwerking heeft betrekking op de jeugdopleiding, scouting en de eerste selectie. De clubs hebben zich volgens afspraken met de KNVB verplicht de komende drie seizoenen de overeenkomst in stand te houden.

De jeugdopleidingen worden geïntegreerd tot een gezamenlijke voetbalacademie waarbij de spelers gelabeld zijn en blijven aan de postcodegebieden van elke BVO. Deze voetbalacademie wordt gevormd door vier regionale voetbalscholen in de regio Heerenveen en vier regionale voetbalscholen in de regio Emmen (Emmen, Beilen, Oosterhesselen en Coevorden) in samenwerking met de KNVB. Beide clubs hebben elk een voetbalschool, D-junioren en C-junioren. De bovenbouw bestaat uit één B-junioren team, één A-junioren team en één beloftenteam. Deze keuze is in overeenstemming met het KNVB beleid ten aanzien van jeugdopleidingen betaald voetbal in de toekomst. Deze teams zullen onder een, nog nader te bepalen, gezamenlijke naam uitkomen.


De scouting wordt gemeenschappelijk uitgevoerd. FC Emmen krijgt de beschikking over zes SC Heerenveen talenten, die zich kunnen door ontwikkelen in de Jupiler League. De samenwerking leidt tot een kwalitatieve verbetering voor beide betaald voetbalorganisaties ten aanzien van de eerste selectie, scouting en de jeugdopleiding. De bovenbouw van de opleiding, de A- en B-junioren, gaat in Heerenveen trainen en spelen. Nieuw zijn de plannen om ook in de beloftencompetitie met één team uit te komen. Het beloftenteam gaat spelen op sportpark Skoatterwâld in Heerenveen, maar afgesproken is dat een aantal duels in het Univé stadion van FC Emmen wordt afgewerkt. Voor de bovenbouw wordt een nieuw shirt ontwikkeld. Naar een naam voor het nieuwe samenwerkingsverband wordt nog gezocht.


Om aan de eisen van de KNVB te voldoen, wordt het samenwerkingsverband in een aparte rechtspersoon ( BV) ondergebracht. De aansturing van de opleiding gebeurt vanuit Heerenveen. Jan de Jonge, hoofd opleiding sc Heerenveen, gaat leiding geven aan de nieuwe organisatie. ,,Jan is de ideale persoon. Hij heeft het voordeel dat hij beide clubs goed kent, omdat hij bij zowel sc Heerenveen als Emmen heeft gewerkt,’’ motiveert sc Heerenveen Yme Kuiper de keuze voor De Jonge. De opleiding in Emmen wordt op dezelfde leest geschoeid als die in Heerenveen. Wilco Hellinga wordt aangesteld als coördinator van de onderbouw en moet er voor zorgen dat de opleidingstrajecten in Friesland en Drenthe op elkaar afgestemd zijn. ,,Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een speler en voor het eerste van sc Heerenveen en het eerste team van Emmen speelt,’’ legt Yme Kuiper uit. ,,Voor de start van de competitie worden spelers of voor sc Heerenveen of voor FC Emmen ingeschreven. Tijdens het transferwindow van de winterstop kun je eventueel veranderingen doorvoeren, maar een speler komt alleen uit voor de club waar hij voor ingeschreven staat.’’ Omdat in de toekomst beide hoofdmachten van de BVO’s een beroep op de talenten van het beloftenelftal kunnen doen, wordt de selectie van het tweede uitgebreid naar zestien spelers.


Technisch-manager Thiemo Meertens van FC Emmen legde uit dat deze stap past in het KNVB beleid dat de opleiding van talenten in veertien landelijke centra wil concentreren. Daarnaast is het voor de toekomst van FC Emmen van levensbelang. ,,We weten precies waar de goede spelers zijn en wie we willen halen. Maar omdat dat laatste te realiseren is altijd een lastig verhaal. Door samen te werken met sc Heerenveen gaat zo iemand nadenken en ziet ook bij ons betere toekomstmogelijkheden. Waarom we voor sc Heerenveen hebben gekozen heeft te maken met de grote uitstraling van de club. We hebben ook met FC Twente gesproken: een club waarvoor we veel respect hebben. Ze wilden dat we onze talenten inleveren en waren geïnteresseerd in het Duitse achterland. Maar als we het huren van beloften ter sprake brachten, gaven ze niet thuis. Ook FC Groningen is in beeld geweest. Ook zij wisten exact welke talenten ze graag naar Groningen wilden halen maar hebben niet zo’n ruime selectie dan sc Heerenveen. Bovendien wilden we exclusiviteit en FC Twente en FC Groningen werken al met andere clubs samen.’’


Jan de Jonge, hoofd opleidingen van sc Heerenveen en behept met een groot Emmen-verleden, ziet ook alleen maar voordelen voor beide clubs. ,,Ik weet dat er in deze regio gewoon veel talent zit en dat nog beter te ontwikkelen is in ons beider voordeel. Het pilotproject met het gezamenlijke beloftenteam is ook een goede zaak. De opleiding van spelers tussen de achttien en twintig stokt in Nederland. We moeten ze een opleiding gaan bieden waarin ze op het juiste moment de overstap kunnen maken.’’

bron: fcemmen.nl
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor HUNTELAAR » 20-02-2009 19:11

En bij eventuele verkoop van een speler die voortkomt uit de jeugd?
Bedragen in tweeen? Lijkt me niet een ideale situatie.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Lipton » 20-02-2009 22:15

Ik weet niet of het uitlenen van 6 talenten gelijk geweldig is, dan moeten het wel beloften zijn die niet direct aan een plaats komen in het eerste elftal.
Lees spelers als: Reza, Robin, Etemadi, Siwe (destijds), Poldervaart e.d.
Het lijkt me nog al onhandig als we eens in de problemen komen wanneer we een blessure golf hebben, dit jaar was de bank soms ook maar matig gevuld.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor geert. » 21-02-2009 13:31

Lipton schreef:Ik weet niet of het uitlenen van 6 talenten gelijk geweldig is, dan moeten het wel beloften zijn die niet direct aan een plaats komen in het eerste elftal.
Lees spelers als: Reza, Robin, Etemadi, Siwe (destijds), Poldervaart e.d.
Het lijkt me nog al onhandig als we eens in de problemen komen wanneer we een blessure golf hebben, dit jaar was de bank soms ook maar matig gevuld.


Reza en Robin zitten er al ;)
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Lipton » 22-02-2009 20:07

Daarom zeg ik het ook, dat zijn nou juist de spelers die naar Emmen moeten gaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Blizzard » 24-02-2009 18:41

Ik las in het DvhN dat Emmen ieder jaar 6 spelers van Heerenveen krijgt die aan de bovenkant van het beloftenelftal staan. Per speler staat er wel een huursom van 25k tegenover, wat dus neerkomt op 150k voor 6 spelers. Een zacht prijsje dus voor Emmen. Zeker omdat ze straks ook kunnen gaan snijden in de spelersselectie: veel contracten worden niet verlengt. Daarnaast levert het samenvoegen van de jeugdopleiding zelf ook 2 à 3 ton kostenbesparing op (misschien zelfs nog meer, was het exacte bedrag vergeten). Emmen gaat er zo dus ook op vooruit, lijkt het...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Royce_SCH » 25-02-2009 10:46

Ja, tot dat Heerenveen over 5 jaar zegt we stoppen er mee. Dan heeft FC Emmen helemaal niets meer. Overigs had Emmen eerst nog bij Twente en Groningen geinformeerd. Maar Twente wou niet omdat ze al met Heracles Almelo samenwerken en Groningen kon het niet garanderen om 6 spelers te leveren omdat ze een stuk minder contractspelers hebben dan Heerenveen.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Jeroen » 25-02-2009 13:15

Uit de nieuwsbrief van Hans Nijland:

“Vanavond (dinsdag – red.) zijn er drie activiteiten waarbij vertegenwoordigers van FC Groningen aanwezig zullen zijn. In het Abe Lenstra Stadion is er een overleg tussen de zogeheten ‘Ambitieuze clubs’, te weten sc Heerenveen, FC Twente, AZ en FC Groningen. Tijdens deze brainstormsessie wordt gesproken over onder meer sponsoring, de gang van zaken met betrekking tot de televisiezender Eredivisie Live en de competitieopzet rondom de play-offs.

Iemand hier meer nieuws over? Of was dit gewoon informeel babbelen met een bitterballetje en een pilsje?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Samenwerking met Emmen

Berichtdoor Venderwel » 25-02-2009 13:49

Verkeerde topic??
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten