SKS Skutsjesilen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Het was goed toeven in Grou. Pas op de terugweg erachter gekomen hoe de J het had gedaan... 8)
Ik ruik corruptie...
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Wedstrijden beginnen om 2 uur, schippers zijn altijd om 1 uur al op het water. Om het goed te zien zul je toch om een uur of 12 moeten komen.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Zaterdag maar ff naar Stavoren.. is daar altijd gezellig (vorig jaar in ieder geval wel) en maar hopen dat Sneek daar de 0,9 punten pakt...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd, zoals al jaren, vanaf het water gevolgd. We lagen vlag in de buurt van de 'Heegste tonne' tegen een schip aan van de familie Meeter (natuurlijk familie van de sks meeters, eigenaar doet zelf mee in de IFKS).
Lagen om half 11 al te plek, je moet wel als je een beetje een leuk plekje wil en dat hadden wij.

Ik snap heel goed dat mensen het via de beelden van OF niet goed kunnen volgen, dat is het ook niet namelijk, maar ja je moet wel wat laten zien natuurlijk.
Beter is het om erbij te zijn, dan kun je het best wel volgens hoor, zeker als je het vaker ziet dan kun je wel volgens wie wat probeert te doen.

Overigens is er bij OF zeker wel een vaste kraan met camera aanwezig hoor, dat heb je in de beelden ook kunnen zien. Maar ja een helicopter e.d. is veels te duur. Het moet allemaal wel betaald worden.
Ik zou zeggen, ga er eens naartoe en bekijk het, het liefst vanaf een boot die dichtbij de hoogste ton ligt, dan kun je het allemaal goed volgen en is het soms zelfs spannend, net als afgelopen zaterdag!

Kijk zoals Klaas Jansma ook zei zaterdag het zal nooit een nationale of zelfs een internationaal iets worden. Dat komt door de folklore en de gesprekken over de Meeters, de Minken, de Zwaga's....mensen in Friesland vinden dat vaak leuk en 'gezellig' en daarbuiten kan ze het niet veel schelen.
Al denk ik wel dat, zoals CvK Ed Nijpels ook aangaf, mensen die van buiten Friesland komen en het eens een keer van dichtbij meemaken het wel te pakken kunnn krijgen.

Start begint ongeveer rond 14:00 (al houden ze wel een beetje rekening met het nieuws hoor. En voor de mensen die het niet op de radio kunnen ontvangen, maar wel internet hebben, het is natuurlijk ook via de livestream. Klaas Jansma maakt het spannend, ook al is dat het in het echt helemaal niet!! hahaha
Zaterdag naar Stavoren en volgende week als het een beetje kan ook naar Lemmer, helaas beide keren wel vanaf de kant, maar dan is het nog vaak goed te volgen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-06-2005 11:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

Vanaf woensdag (thuiswedstrijd van Heerenveen bij Terherne) is de vloot op open water en zijn alle wedstrijden vanaf de kant goed te volgen. Een radiootje erbij blijft wel leuk, want Klaas Jansma heeftt altijd prachtige verslagen.

Heerenveen prolongeert de titel denk (hoop) ik.
Leven en laten leven...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Och, Drachten heeft al een Wedstrijd gewonnen ... dat is al beter dan dat we het normaal doen. Al hoop ik natuurlijk stiekem op een titel :wink:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

vlqrt schreef:Och, Drachten heeft al een Wedstrijd gewonnen ... dat is al beter dan dat we het normaal doen. Al hoop ik natuurlijk stiekem op een titel :wink:
Voor de leken onderons, hij bedoelt hier natuurlijk de Halve Maen, skutsje van Philips Drachten, Drachten zelf heeft de wedstrijd niet gewonnen! ;-)
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Kan degene die dit topic is begonnen de naam ook even goed schrijven a.u.b.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Wat is daar mis mee??
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Silen schrijf je met één l i.p.v. van twee.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Nou, dat is weer appeltje-eitje voor Sneek :D
Als ik het goed heb staan ze nu virtueel aan de leiding in het algemeen klassement...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Kan de link niet gebruiken voor internetradio...heb OF al gemaild, maar de server is overbelast...grrrr..
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Venderwel schreef:Kan de link niet gebruiken voor internetradio...heb OF al gemaild, maar de server is overbelast...grrrr..
Welke link gebruik je dan? Ik luister het via omrop Fryslan.
Geen centje pijn... liep perfect...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik luister ook via omropfryslan.nl maar dat lukte gewoon niet.
Misschien was jij 's ochtends ook al aan het luisteren?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Venderwel schreef:Ik luister ook via omropfryslan.nl maar dat lukte gewoon niet.
Misschien was jij 's ochtends ook al aan het luisteren?
Ja dat klopt... had 'm vanaf 11 uur al aanstaan.. Misschien dat inderdaad wat uitmaakt. Tipje voor de andere internetluisteraars dacht ik zo...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Mmmm..probeer hem nu op te starten maar lukt me nog niet, doe jij eens proberen als je wilt.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Geen enkel probleem hier Vanderwel...
Ik klik op het luidsprekertje, media player opent, ff bufferen en ik hoor jan smit alweer schallen.... niet dat je van dat laatste vrolijk wordt, maar hij doet het dus wel probleemloos hier...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Blijft toch raar dat ik het dan niet kan.
Terwijl ik bijvoorbeeld een radio1 wel kan openen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

het is vandaag overigens afgelast vanwege het slechte weer,staat op OF teletekst.
skutsjes hadden het goede tuig niet en het mooie weer kwam na 3 uur en dan mogen ze niet meer starten.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Was het vandaag een zooitje op het water of zo ik zie bij de stand iets van 4 skutsjes met 14 strafpunten .... wie is er geweest en praat mij bij ? :P
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Grou heeft et skutsjesilen gewonnen op Langweer. Zometeen is Riemer te gast in het skutjesjournaal op omrop fryslan.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Toch wel sportief dat Riemer inging op de diverse vragen die dus niets met het Skûtsjesilen te maken hadden, maar des te meer met sc Heerenveen....
Ik heb geen onderschrift nodig...
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Was inderddaad interesant, hoe hij over zijn voormalige vriend Koos Fopma sprak.
Toch moet ik zeggen dat de geest van Riemer nog wel even ronddoolt in het ALS. Vooral als mister GJV zijn elftal wederom zo flitsend laat voetballen als het afgelopen seizoen...... :mrgreen:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Heerlijk om een aantal schippers te horen hoe ze met hun tak van sport bezig zijn. Omrop Fryslan scoort wat mij betreft hoog in deze weken. Het beeld wat hier getoond wordt, is een stuk eerlijk fanatisme waarbij geldelijke belangen, onderliggende agenda's geen rol spelen.
De zeilresultaten en -kwaliteiten van de beide Vissers en Brouwer, het aanstekelijke enthousiasme van Tjerkstra, de eerlijkheid en zelfreflectie van Zwerver, de ontwapenende betrokkenheid van De Groot en de onvoorwaardelijke liefde voor het zeilen van alle betrokkenen, maken dit evenement voor mij tot iets unieks. Even twee weken niet de 'pommeranten' die vaak door het verplaatsen van lucht hum belangrijkheid willen aantonen. Even twee weken deze mensen (die zich te verplaatsen door lucht) die het regionale media beeld vullen.

ReSpEcT !
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jammer dat het afgelast was vandaag, voor de rest wel gezellig in het centrum van Stavoren vandaag. 8)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Op speciaal verzoek van Eastermar:
Za. 12-07-2008 Grou
Ma. 14-07-2008 De Veenhoop
Di. 15-07-2008 Earnewâld
Wo. 16-07-2008 Terherne
Do. 17-07-2008 Langweer
Za. 19-07-2008 Stavoren, zeer goed te volgen vanaf de IJsselmeerdijk
Ma. 21-07-2008 Woudsend
Di. 22-07-2008 Elahuizen
Wo. 23-07-2008 Lemmer
Do. 24-07-2008 Lemmer
Vr. 25-07-2008 Sneek

Voor de liefhebbers: http://www.skutsjesilen.nl/
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ik heb van de week een tijdje gesproken met één van de bemaningsleden van het skutsje van Grou, hij kon mij vertellen dat er op dit moment maar één skutsje is wat met kop en schouders boven de rest uitsteekt, en dat is het skutsje van Sneek.
Hij heeft zowat alles in de voorbereiding gewonnen en is bijna niet te bezeilen.
Mijn geld zet ik dus op de Sneker pan.
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou ik hoop voor je dat je dat echt gedaan hebt, want dan heb je gewonnen!

Was een erg spannende wedstrijd. Voor het laatste kruisrak leek Joure het toch echt te gaan winnen. Wat ook terrecht zou zijn geweest, ze lagen vanaf het startschot op kop. Toch wist de Sneker pan op 1 of andere manier als winnaar uit dat kruisrak te komen en ze kwamen dan ook als eerste bij de hoogste ton aan. De rest was niet zo moeilijk meer.
Joure werd daarna nog bedreigd door Heerenveen, maar wist toch het 2e plekje wel vast te houden.
De eerste 5 hadden toch wel een grote voorsprong op de rest hoor...

In de laatste omloop botste de Sudwesthoek nog bovenop Leeuwarden (had ik toevallig goed zicht op!) en moest met averij de wedstrijd verlaten.

Schipper Plaats Pt. Extra Pt.
1 Douwe Visser Jzn. Sneek 0.9 0
2 Dirk Jan Reijenga Joure 2 0
3 Pieter Sietseszn. Brouwer Heerenveen 3 0
4 Pieter Eldertszn. Meeter Bolsward 4 0
5 Ale Zwerver Lemmer 5 0
6 Gerhard Pietersma Earnewâld 6 0
7 Jitze Mink Drachten 7 0
8 Douwe Azn Visser Grou 8 0
9 Albert Visser Jzn. Drachten 9 0
10 Anne Tjerkstra Langweer 10 0
11 Jappie Meeter Leeuwarden 11 0
12 Ype van der Meulen Woudsend 12 0
13 Lodewijk Eildertszn Meeter Huizum 13 0
14 Auke de Groot Stavoren 14 0
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Op speciaal verzoek van Eastermar:
Dank je wel!

Sneek lijkt niet te kloppen, ook gezien de resultaten van de afgelopen maanden. Toch verwacht ik dat Heerenveen het ze nog knap lastig gaat maken.
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Heerenveen de race van vandaag gewonnen dat terwijl ze dertiende waren gestart zeer goede prestatie.
Plaats reactie