EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Dat scheidsrechters strenger optreden tegen het geduw en getrek in het strafschopgebied: prima. Maar dit toernooi zijn er al zoveel soortgelijke situaties geweest waarbij de bal niet op de stip ging. Het thuisland dan op zo'n manier in de blessuretijd naast Polen helpen vind ik klassenjustitie.

De schuld ligt denk ik vooral bij de UEFA. Zij moeten kraakhelder aangewezen wat wel een penalty is en wat niet, en daar scheidsrechters ook flink op afrekenen. Nu laten ze voor het toernooi een videoband zien, maar de scheidsrechters mogen het verder allemaal zelf uitzoeken. Dan krijg je dit soort omstreden momenten, waarbij de persoon van de scheidsrechter te veel invloed heeft op de wedstrijd en het verdere verloop van het toernooi.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

SCH017 schreef:Dat scheidsrechters strenger optreden tegen het geduw en getrek in het strafschopgebied: prima. Maar dit toernooi zijn er al zoveel soortgelijke situaties geweest waarbij de bal niet op de stip ging. Het thuisland dan op zo'n manier in de blessuretijd naast Polen helpen vind ik klassenjustitie.

De schuld ligt denk ik vooral bij de UEFA. Zij moeten kraakhelder aangewezen wat wel een penalty is en wat niet, en daar scheidsrechters ook flink op afrekenen. Nu laten ze voor het toernooi een videoband zien, maar de scheidsrechters mogen het verder allemaal zelf uitzoeken. Dan krijg je dit soort omstreden momenten, waarbij de persoon van de scheidsrechter te veel invloed heeft op de wedstrijd en het verdere verloop van het toernooi.
Persoonlijk vind ik het allemaal wat kort door de bocht de scheidsrechter hier nou de schuld van te geven. Meerdere keren, zowel tijdens deze als andere wedstrijden zijn corners en vrijetrappen overgenomen vanwege getrek en geduw terwijl de betreffende spelers daarvoor werden vemaand. Ook nu was dat het geval, wanneer je dan als verdediger besluit om ondanks die vermanig opnieuw aan de shirt van de aanvaller te gaan hangen dan weet je wat er zou kunnen gebeuren.

Bij deze overtreding was het nog eens extra stom omdat verdediger noch aanvaller ook maar in de verste verte bij de bal konden. Waarom in helemsnaam trek je die vent dan nog het hemd vanm het lijf? Dom oliedom en Beenhakker moet dan ook niet kwaad op de scheidsrechter zijn maar zijn speler een enkeltje naar huis geven.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Gearard schreef: Griekenland, titelverdediger. Schandalig eigenlijk.
Eigenlijk slaat deze reactie nergens op, want in 2004 wonnen de Grieken op basis van geluk het EK.
Iedereen weet wel dat Griekenland geen topvoetbal land is, veel beter dan dit kunnen ze niet spelen, er zitten maar enkele goeie voetballers in het Griekse team, en daar heeft de titel van 2004 eigenlijk niks mee te maken.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wat een avond zeg! Portugal was al door en verliest met 2-0 van Zwitserland. Dat kan verrassend genoemd worden, maargoed, dat kan door de omstandigheden komen.

Maar wat er bij Turkije-Tsjechië gebeurde? 2-0 achter, dan valt de 2-1. Je zag Tsjechië echt wankelen in die periode. Dan valt uit het niets de gelijkmaker (blunder Cech) en dan in no-time ook nog de 3-2. Dan denk je dat het over is, maar dan komt er nog rood voor de Turkse doelman.

Als het 3-3 was geworden, dan had ik dat niet erg gevonden. Op zo’n avond had je zelfs met een veldspeler op de goal nog kunnen stunten. Maarja, dat gebeurde dus niet. Turkije door naar de volgende ronde. Niet goed voor mijn toto, maar ik heb desondanks genoten vanavond. Daar zag het eerst niet naar uit.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik kon helaas alleen het laatste gedeelte van vandaag zien, maar wat een ontknoping zeg! En wat ongelovelijk zuur voor Tsjechie :o
Ladies and gentleman: We've got him!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Laatste gedeelte was ook wel het meest spectaculaire gedeelte. Voor rust was Tsjechië de partij die de baas was al leek het meer of ze een leuk partijtje met vrienden aan het voetballen waren. In de 2e helft was het hele tijd wat aftasten tot de 2-1 eigenlijk. Toen voelde Turkije pas echt bloed en maken ze er nog 2 bij (mede door fout van Cech maar je moet niet vergeten dat hij in de meeste gevallen de bal in 2e instantie had kunnen hebben, alleen stond nu die Turk precies op de juiste plaats).

Wel enorm domme overtreding van die turkse keeper. Zag eerst alleen zijn handgebaar naar de scheids en vroeg me al af waarom hij rood kreeg. In de herhaling was te zien vanuit andere camerapositie dat hij tegenstander flinke duw gaf terwijl spel al stil lag. Echt volkomen belachelijke actie als je net voor bent gekomen terwijl iedereen al dacht dat gespeeld was. Als het nou andersom was geweest had ik het meer kunnen begrijpen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

En weer een goede assist van pranjic. Ondanks dat hij als back speelt laat hij wel zien wat hij kan vanaf de linkerkant.
Hoop voor ons dat hij nog een jaartje bij heerenveen blijft al is het ook wel zo dat ik hem een goede transfer gun naar een grotere club in het buitenland.

Je kan in elk geval niet zeggen dat hij zich niet laat zien op het EK.
Ben erg nieuwsgierig hoe pranjic het zal doen tegen turkije.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

De eerste kwartfinales zijn bekend.
Onze Kroatische vriend mag zich nog een keer bewijzen op het EK :)

19 juni: Portugal - Duitsland
20 juni: Kroatië - Turkije
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Vanavond de ontknoping voor Italië en Frankrijk. Heeft Nederland ze toch de das om gedaan? Of laten ze nu tegen elkaar zien dat ze wel kunnen voetballen? Als ik uitga van de wedstrijden die ze tegen nederland hebben gespeeld zou ik zeggen dat Frankrijk het verdiend om te winnen. Vond de fransen toen veel gevaarlijker. De italianen waren toen makke hondjes in verhouding tot de fransen. 2 jaar terug was Italië de baas over Frankrijk in de finale van het WK. Wie zal de sterkste zijn tijdens het EK?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Roemenië verliest van Nederland, Italië wint van de Fransen

Kwartfinales:
Portugal - Duitsland
Kroatië - Turkije
Nederland - Rusland/Zweden
Spanje - Italië

Spanje of Italië gaat het dus sowieso niet redden, ook Portugal of Duitsland dus niet. Ik doe even een gokje:
Duitsland wint van Portugal
Kroatië wint van Turkije
Nederland wint van Rusland of Zweden
Spanje laat het opnieuw afweten, Italië wint

Dan krijg je:
Duitsland-Kroatië
Nederland-Italië

Doe mij Kroatië-Nederland maar in de finale :D.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Doe mij Kroatië-Nederland maar in de finale .
Dan ben je vast geen fan van Nederland want ik denk dat ze die finale gaan verliezen :mrgreen: Overigens zal deze finale er nu wel niet komen want je voorspellen in de EK toto kloppen van ook geen kant. dus deze zal ook wel niet uitkomen. :lol:
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Het zou mijn toto wel redden, want ik heb Kroatië - Nederland als finale :D
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

hansrob schreef:Overigens zal deze finale er nu wel niet komen want je voorspellen in de EK toto kloppen van ook geen kant. dus deze zal ook wel niet uitkomen. :lol:
Ach, ook sterspelers hebben wel eens een dipje :wink:.

Persoonlijk ben ik geen Oranje-gek, maar ik zou het fantastisch vinden als ze het EK winnen. Dat is positief voor het Nederlandse voetbal. Je komt als land toch meer in de kijker.

Kroatië mag wat mij betreft het EK ook wel winnen. Fanatieke achterban, prima ploeg en natuurlijk Pranjic. Ik gun ze een dergelijk succes wel. Maargoed, met Duitsland en Italië heb je nog twee toernooiploegen. Het was niet indrukwekkend, maar dat zegt echt niets. Op het afgelopen WK werd Frankrijk ook niet echt serieus genomen tijdens de poulefase, maar ze stonden wel in de finale en toen verloren ze pas na strafschoppen. Ik bedoel maar.

Ik heb Italië als EK-winnaar getipt. Wat mij betreft worden ze het niet, maar het zou me niet verbazen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Toernooivoetbal laat vaak zien dat een langzaam groeiende vorm grotere kans op winst geeft dan een te vroege piek. Zo beredenerd zou NL het net redden. aar aan de andere kant is het wel heel indrukwekkend en overtuigend wat ze laten zien. Speel je nog drie wedstrijden zo en komt het ongeluk niet op je pad dan ben je winnaar. Ik zie Italië echter als grote sluipmoordenaar. Langzaam warm draaiend en met veel klasse in de ploeg. Lang niet zo aantrekkelijk las NL maar wellicht winstgevend.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

We moeten niet vergeten hoe nederland gisteren speelde tegen roemenië. Je kon wel zien dat er wat minder routine zat maar het waren wel onze reservespelers en dat was ook niet niks. Hierdoor geef ik Nederland een grote kans ver te komen.
Zou het wel geweldig vinden als de finale tussen kroatië en nederland zou zijn. Ben benieuwd wie het beste overeind zal blijven in de kwartfinale's. Hopen dat Nederland de lijn van winnen door kan zetten.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Boulahrouz verlaat training
Uitgegeven: 18 juni 2008 13:49
Laatst gewijzigd: 18 juni 2008 14:08

AMSTERDAM - Khalid Boulahrouz heeft de uitlooptraining van Oranje woensdag niet afgemaakt. De verdediger, die alle drie de pouleduels in de basis begon, stapte voortijdig van het trainingsveld.

In een auto van de organisatie en onder politiebegeleiding verliet Boulahrouz het stadion in Lausanne. Een woordvoerder van de KNVB kon geen uitsluitsel geven over de reden van zijn vertrek.

http://www.nu.nl/news/1618390/760/Boula ... ining.html

Benieuwd wat er met hem aan de hand is. We kunnen hem niet missen op de rechtsback. Ook al viel Melchiot gister goed in. -een hele vervelende gedachte die even door mijn hoofd spooktte was dat hij iets van doping zou hebben gebruikt ofzo,gezien de politiebegeleiding, maar dat was vast even in een vreemde opwelling :wink: -
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Tsja laten we hopen dat Boulahrouz zaterdag gewoon kan spelen in de kwartfinale.
Misschien stond er een grote club die met hem wou praten en niet kon wachten?
Bij politie begeleiding moet je je denk ik niet teveel van voorstellen aangezien elke speler goed in de gaten moet worden gehouden en niet overspoeld met fans.
Vraag me af waarom hij voortijdig de training heeft verlaten.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Boulahrouz weg vanwege familie-omstandigheden
Een uur nadat bekend werd dat Khalid Boulahrouz onder begeleiding van de organisatie en de politie de training van Oranje voortijdig moest verlaten, is het waarom duidelijk. Familie-omstandigheden zijn de oorzaak, aldus de KNVB.

De Nederlandse voetbalbond wenst verder echter geen mededelingen te doen. Wel vermeldt men dat Boulahrouz bij de Oranje-selectie blijft.

De Kannibaal begon nog samen met de overige basispelers aan de uitlooptraining, maar moest daarna afhaken.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Boulahrouz verlaat training

Amsterdam - Khalid Boulahrouz heeft woensdag de training van het Nederlands elftal verlaten. De verdediger van Oranje, die alle drie de groepswedstrijden in de basis startte, verliet het trainingsveld vroegtijdig wegens familieomstandigen. Zijn vrouw is in het ziekenhuis van Lausanne opgenomen wegens complicaties bij de zwangerschap.
Cross-Side on tour
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Nou het is dus maar afwachten of en hoe boulahrouz gaat spelen in de kwartfinale :(
Het is in elk geval een feit dat wanneer het onduidelijk is hoe het verder verloopt met die zwangerschap dat hij er niet 100% bij zal zijn met zijn gedachten. Weet ook niet hoe goed hij het opzij kan zetten en waaruit de complicaties bestaan. Als dit betekent dat de baby te vroeg komt en in de couffeuse komt en verder goed gaat zal het meevallen. Weet alleen niet hoe ver die zwangerschap al is. Voordeel is wel dat ze in elk geval in ziekenhuis in de buurt ligt waardoor hij er makkelijk tussendoor langs kan gaan.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ook Rusland zit bij de laatste 8. Dikverdiende zege op Zweden, het had zelfs hoger kunnen uitvallen dan 2-0.

Allbäck heeft trouwens nog speelminuten gemaakt. Leuk voor hem.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Rusland heeft wel even flink indruk gemaakt. Voor het toernooi verwachtte ik al veel van de Russen, maar dat lieten ze in de eerste wedstrijd niet zien.

De Zweedse verdediging werd keer op keer uiteen geregen.

Wordt een mooie pot zaterdag, dat is een ding wat zeker is.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Die een hele aparte lading krijgt door het geval Boularouz. Hij zelf zal er vast niet bij zijn.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Als Rusland weer zo aanvallend voetbal gaat spelen vraag ik me af waar het schip zal stranden. Gun Rusland en Hiddink wel een finaleplaats maar niet te koste van Nederland dus zijn ze gedwongen in de kwartfinale te stranden.
Heb in elk geval erg genoten van Rusland. Heb alleen vrij weinig gezien van de verdediging van Rusland doordat ze steeds aan het aanvallen waren. Hoop dat die beetje zwak is en Nederland kan profiteren.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

forca hveen schreef:Als Rusland weer zo aanvallend voetbal gaat spelen vraag ik me af waar het schip zal stranden. Gun Rusland en Hiddink wel een finaleplaats maar niet te koste van Nederland dus zijn ze gedwongen in de kwartfinale te stranden.
Heb in elk geval erg genoten van Rusland. Heb alleen vrij weinig gezien van de verdediging van Rusland doordat ze steeds aan het aanvallen waren. Hoop dat die beetje zwak is en Nederland kan profiteren.
de Russische verdediging is gemaakt om te voetballen, echte verdedigers zoals de gebroeders berezutsky en Ignasjevitsj zitten op de bank. Tegen Spanje was de verdediging naar mijn mening dan ook dramatisch. Ben benieuwd of Guus concessies gaat doen aan het voetballende gedeelte.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Hoe is het in godsnaam mogelijk met die duitsers!!! Ach ja het blijven duitsers laten we het daar maar op houden.

Ik ben er voor Nederland van overtuigd dat wanneer we de halve finale halen en winnen we ook europees kampioen worden.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Was er juist wel blij mee gisteren, dat die Duitsers wonnen. Portugal is op basis van alle wedstrijden dit toernooi een veel betere ploeg gebleken dan de Mannschaft. Bovendien hebben de Portugezen de laatste jaren de vervelende eigenschap Oranje uit een toernooi te kegelen. Extra pluspunt: de 'droomfinale' Nederland-Duitsland is weer een stapje dichterbij.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Duitsland is een echte toernooiploeg. Kwalificatie bij vlagen moeizaam, eerste ronde opnieuw en nu begint het te lopen. Als ze achterin een beetje overeind weten te blijven zijn ze weer gewoon een kanshebber voor de eindzege. Net zoals Italië. Daar lachen sommigen dan wel om vanwege de groepsfase, maar dat zegt bij dit soort ploegen natuurlijk helemaal niets. Feit is dat ze bij de laatste 8 zijn gekomen en dat resultaat hebben ze binnen. Ook Italië is weer gewoon een goede kanshebber.

Nederland gaat het ongetwijfeld lastig krijgen tegen de Russen, maar ik denk dat we net iets beter zijn. Met name qua afronding. Daarna zullen we Spanje of Italië treffen. Ik was niet optimistisch over de groepsfase, maar ik denk dat we daar gaan stranden. Het zou typisch Nederland zijn: prima groepsfase, eventueel nog een ronde ver komen en uiteindelijk toch weer net niet.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Als je de wedstrijd van de duitsers gisteren zag leek het wel of er een compleet ander team stond dan in de groepsfase. Vond dat duitsland op basis van deze wedstrijd wel verdiend heeft gewonnen. Het is niet zo dat ze de winst maar wat hebben afgepakt.
Het gaat er immers niet om hoe je een wedstrijd in de groepsfase speelt, als je maar doorgaat. Dit is beetje de instelling die de duitsers lijken te hebben. Net alsof het EK voor hun pas begint in de kwartfinale en daarvoor er niet zoveel toe doet.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Scolari voor de wedstrijd:
"Ik zou iets kunnen veranderen, maar dat doe ik niet", liet de 59-jarige Braziliaan weten. "In principe begin ik met mijn opstelling uit het begin van het EK. En neem van mij aan, het wordt tegen Duitsland niet onze laatste wedstrijd bij dit EK."
Hoogmoed komt voor de val... Wat dat betreft ben ik blij dat Portugal er uit ligt.

Nederland heeft betere spelers dan Rusland. Toch is het verschrikkelijk uitkijken. Hiddink is een absoluut genie, die weet precies hoe je zo'n ploeg moet prepareren voor de kwartfinale. Ons voetbal heeft voor hem geen geheimen en Rusland heeft een paar prachtige spelers, Arshavin voorop. Die linksback, Zhirkov, is ook een geweldenaar.
Plaats reactie