EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Dat Rusland viel even tegen zeg, ik had ze nog wel in de kwartfinale staan maar wat ze gister lieten zien was erg matig.

Griekenland, titelverdediger. Schandalig eigenlijk.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Het is waarschijnlijk een nogal stomme vraag maar bij om niet buitenspel te staan moeten toch 2 spelers (meestal keeper + verdediger) tussen de goal en aangespeelde persoon staan?

Naar mijn idee was het laatste doelpunt van portugal buitenspel omdat m.i. niemand behalve de keeper tussen Quaresma en het doel stond. Kon het op de tv beelden niet goed zien omdat Quaresma op moment van aanspelen net buiten beeld was maar van die van Tsjechië stonden naar mijn idee allemaal aan de verkeerde kant van Quaresma en was de middellijn allang voorbij.

Zal wel aan mij liggen, maja ben ook maar een meisje :wink:
Hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als een verdediger en aanvaller in tegengestelde richting lopen kan het heel prima geen buitenspel (het gaat ja om het moment van bal spelen) zijn terwijl het wel zo lijkt.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Is er ook iemand die het moment ook heeft gezien en mij kan vertellen hoe het werkelijk bij dat moment zat?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Portugal wint met 3-1 van Tsjechië
Turkije wint in de slotfase met 2-1 van Zwitserland

Stand in Poule A:
1. Portugal 2-6 (5-1)
2. Tsjechië 2-3 (2-3)
3. Turkije 2-3 (2-3)
4. Zwitserland 2-0 (1-3)

Portugal door naar de kwartfinales, terwijl gastland Zwitserland is uitgeschakeld. Deze ploegen spelen dus om de eer de derde groepswedstrijd. Tsjechië en Turkije gaan in een onderling duel vechten om een plekje bij de laatste 8.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

forca hveen schreef:Het is waarschijnlijk een nogal stomme vraag maar bij om niet buitenspel te staan moeten toch 2 spelers (meestal keeper + verdediger) tussen de goal en aangespeelde persoon staan?

Naar mijn idee was het laatste doelpunt van portugal buitenspel omdat m.i. niemand behalve de keeper tussen Quaresma en het doel stond. Kon het op de tv beelden niet goed zien omdat Quaresma op moment van aanspelen net buiten beeld was maar van die van Tsjechië stonden naar mijn idee allemaal aan de verkeerde kant van Quaresma en was de middellijn allang voorbij.

Zal wel aan mij liggen, maja ben ook maar een meisje :wink:
Hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
Quaresma stond achter de bal en dan ben je nooit buitenspel.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Okeej :)
Bedankt voor je duidelijke antwoord jeroen.
Dat was mij inderdaad nog nooit vertelt dat het dan geen buitenspel kan zijn doordat het niet zovaak voorkomt en ik zelf niet op voetbal zit.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Voor de mensen die het nog niet wisten, Pieter Vink zal de leidsman zijn tijdens Zweden - Spanje. Zo'n affiche heeft hij zeker verdient na zijn sterke optreden tijdens Oostenrijk - Kroatië. Nu moet hij wel zijn "ek-vorm" weer meenemen naar Nederland want dan hebben we weer eens een goede arbiter erbij :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Pranjic assist, 1-0 Kroatie
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Heerlijke wedstrijd tussen Duitsland en Kroatië. Terecht verlies voor de Duitsers, die overigens geluk hadden dat ook Podolski niet nog een rode kaart kreeg voor natrappen. Nu kon Podolski de 2-1 nog maken maar die had al lang en breed onder de douche moeten staan. De 2-1 kwam uit de lucht vallen en daardoor werd het nog even spannend maar gelukkig hielden de Kroaten het vol.

Ook wel leuk dat de Duitsers vonden dat het zwakke punt bij Pranjic lag, Pranjic kwam geen moment in de moeilijkheden en zorgde met een mooie assist voor de 1-0.
Laatst gewijzigd door ItFean82 op 12-06-2008 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Duitsers zijn prima mensen, echt waar. Toch vind ik het geweldig dat ze verslagen worden op een toernooi. Kroatië won verdient met 2-1 mi.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

ItFean82 schreef: Ook wel leuk dat de Duitsers vonden dat het zwakke punt bij Pranjic lag, Pranjic kwam geen moment in de moeilijkheden en zorgde met een mooie assist voor de 1-0.
Zorgde inderdaad voor een mooie assist, maar komt verdedigend nog wel eens wat te kort...
Ik heb geen onderschrift nodig...
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

10 x liever de Duitsers dan de Kroaten. Teleurstellende en imo niet terechte nederlaag. Wel een uitstekende wedstrijd van Pranjic die aanvallend en verdedigend nauwelijks op een fout te betrappen viel. Hij had het zeker de tweede helft verdedigend makkelijk tegen een zeer matig invallende Odonkor.
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

SpongeBob schreef: Zorgde inderdaad voor een mooie assist, maar komt verdedigend nog wel eens wat te kort...
Klopt, normaal gesproken wel maar vandaag absoluut niet in de problemen geweest tegen Duitsland en dus verdedigend gewoon goed.
Op naar het volgende seizoen....
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

1-0 Polen.. dik en dik buitenspel...
Spijt heb je morgen maar!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Was inderdaad buitenspel. Moet alleen zeggen dat polen het op dit moment wel meer verdiend dan oostenrijk aangezien polen gevaarlijker uit de hoek komt.
Heb helaas de wedstrijd van duitsland tegen kroatië moeten missen omdat ik toen zelf moest sporten. Heb net wel even die assist terug gekeken van pranjic, andere doelpunten hebk nog niet online gevonden maar worden wellicht nog wel herhaald op tv vanavond.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zou je hem hier willen posten dan? Heb de wedstrijd van Kroatie helaas ook gemist.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jeroen schreef:Zou je hem hier willen posten dan? Heb de wedstrijd van Kroatie helaas ook gemist.
De link staat in het Pranjic-topic.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Thanks. Mooie assist!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Aangezien ik de andere doelpunten ook wel online kan vinden zet ik ze hieronder maar even neer.

Kroatië-Duitsland
1-0 Darijo Srna
2-0 Ivica Olic
2-1 Lukas Podolski

Oostenrijk-Polen
0-1 Roger Guerrero
1-1 (..) Vastic (pen.)
Laatst gewijzigd door Marça op 12-06-2008 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Door de 1-1 van Oostenrijk staat Pranjic met Kroatie in de kwartfinales.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wat een triest figuur die Howard Webb. Echt weer zo'n scheidsrechter die zichzelf belangrijker vind dan de wedstrijd zelf. Belachelijke beslissing, het leek in de verste verte niet op een strafschop.
Op naar het volgende seizoen....
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Tsja misschien had hij in de rust het doelpunt van Polen terug gekeken en was hij toen vervolgens op zoek naar enige aanleiding om Oostenrijk te helpen.
Doelpunt van Polen was duidelijk buitenspel, hoe je het ook wend of keert.
Die pool hield wel vrij opzichtig die oostenrijker vast en aangezien ze daar extra op zouden letten zag hij hierin denk ik een aanleiding zijn foute beslissen eerder in de wedstrijd weer "recht" te zetten.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

De bal ging niet eens naar de speler toe. De pool hield even licht vast en vervolgens ging de Oostenrijker zeer snel liggen. Ik snap ook wel dat de UEFA wil dat er minder geduwd en getrokken wordt in het strafschopgebied, maar dit was gewoon zoeken naar een strafschop. In mijn ogen was het absoluut geen strafschop want dan kan je bij elke corner/vrije trap een penalty geven want er wordt altijd wel een beetje vastgehouden. Veel te zwaar gestraft dus.
Op naar het volgende seizoen....
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Idd, men maakt zich druk om die penalty maar de goal van Polen was gewoon buitenspel dus op basis van de "goals" een terechte uitslag. Maar Oostenrijk had bij rust natuurlijk voor moeten staan...
Ik ruik corruptie...
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Bah Bah Bah. Daar geef je toch geen penalty voor?

Als Polen had gewonnen had voor hetzelfde geld de duitsers eruit gevlogen. Nu zal Duitsland het wel weer net redden..

Kroatie had Polen kunnen laten winnen zodat zij duitsland iig niet weer tegenkomen.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Het was niet genoeg voor een penalty, daar is iedereen het over eens. Maar wat ik denk wat ook meegewogen heeft is dat Webb al eerder daarvoor gewaarschuwd heeft, ook vlak voordat hij de penalty geeft geeft hij nog eens aan dat duwen en trekken niet getolereerd wordt. Als je dan toch zo opzichtig vasthoudt (hoe licht ook, want zo zwaar was het in mijn ogen ook niet, maar goed, als Oostenrijker zijnde is het begrijpelijk toch, dat je dat probeert?) dan moet je de consequenties er ook voor dragen. Het is zuur voor Polen, maar ook oliedom om ondanks die herhaalde waarschuwingen toch licht vast te houden.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Vanuit oostenrijks perspectief was het volkomen begrijpelijk dat hij het probeerde. Net daarvoor moest de vrije trap al over omdat de scheidsrechter speler waarschuwde dat trekken wordt bestraft en dan toch zo opzichtig vasthouden. Denk dat vooral door de waarschuwing vooraf de penalty is gegeven. Al met al wel een wedstrijd waar de scheidsrechters grote vinger in de pap hebben gehad. Eerst doelpunt niet afvlaggen wegens buitenspel ondanks dat de speler op moment van spelen buitenspel stond op welk moment je het ook bekeek. Hij heeft niet anders dan buitenspel gestaan maarja. Dan nog eens in de slotfase in blessuretijd nog wel geeft de scheids een penalty om iets wat er niet echt ernstig uitzag maar vooral opzichtig en dat na een waarschuwing.

Als je uitgaat van de gemaakte doelpunten kan je niet zeggen dat de scheids een ploeg bevoordeeld heeft. Beide hebben ze eigenlijk een onterecht doelpunt gekregen wat ik toch wel erg jammer vind. Al zullen de mensen die 1-1 hadden staan in de voorspellingen er erg blij mee zijn.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het vast houden van een tegenstander is een overtreding ongeacht waar het gebeurt en of de bal in de buurt is of niet. Tijdens Turkije-Zwitserland was er ook een situatie die erg zichtbaar was maar waar de scheidsrechter niet voor durfde fluiten. Ik vind het prima dat hiervoor een penalty wordt gegeven. Je wordt toch gek van al dat getrek en gehang bij vrije trappen corners? En veel scheidsrechter fluiten aanvallend getrek wel af en defensief getrek niet.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gekko schreef:Je wordt toch gek van al dat getrek en gehang bij vrije trappen corners? En veel scheidsrechter fluiten aanvallend getrek wel af en defensief getrek niet.
Eens. Bij elke hoekschop of vrije trap hangen de spelers alweer aan het shirt van een tegenstander, terwijl ze weten dat het officieel niet mag. Wat mij betreft is het uitstekend dat zo’n scheidsrechter ingrijpt. Zeker na een waarschuwing. Was dat in 2002 ook al niet het geval met Ierland, dat tegen Spanje twee strafschoppen kreeg na soortgelijke overtredingen?

In mijn ogen een goede zaak. In de meeste gevallen grijpt een scheidsrechter echter niet in. Als een scheidsrechter ingrijpt is het vaak in het voordeel van de verdedigende partij. Daarom zal het ook niet snel veranderen, helaas.

Pas wanneer scheidsrechters echt ingrijpen gaat het wellicht veranderen. In het begin zal dat veel vrije trappen of strafschoppen opleveren, maar op termijn neemt het echt wel af. Wie neemt dat risico dan nog?
Plaats reactie