EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Volgens mij de eerste keer dat Pranjic onder Pieter Vink 3 punten pakt... :lol:

Voor de rest een zeer matige pot.. Hopen dat de volgende een stuk leuker wordt... (waar ik eerlijk gezegd wel vanuit ga)
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Toch een tegenvallende wedstrijd van Kroatie, en eigenlijk gun je Oostenrijk de gelijkmaker ook. Het hele laatste uur de sterkere partij geweest. Nee, dit Kroatie moet nog flink groeien willen ze zo ver komen als wij hier met veel denken.

Sterkste man op het veld was eigenlijk Pieter Vink, amper een foutje gemaakt.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Klopt heb het normaal niet zo op Nederlandse scheidsrechter maar vandaag was hij prima.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Duitsland heeft terecht gewonnen van Polen. Polen dat wel wou, maar gewoon niet kon. Duitsland beslist de wedstrijd uiteindelijk door een lucky goal van Podolski. Overigs had de 1-1 van Smolarek misschien wel moeten tellen, want zo kwamen onze buren ook op 1-0...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Die van Duitsland was net niet buitenspel in mijn ogen en die van Polen wel. Toch blijf ik het raar vinden dat jongens als Podolski en Klose niet gewoon met Polen voetballen. Ze zijn notabene gewoon in Polen geboren. Zowieso mogen ze die regel wel eens aanscherpen want het verhaal van Geurero van Polen slaat echt alles. Nu hebben wij bij Nederland ook Affelay lopen maar die is tenminste nog in Nederland geboren.
Op naar het volgende seizoen....
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het is echt lachwekkend wat er rondloopt op het EK. Portugal bestaat voor de helft uit geboren Brazilianen, bij Turkije loopt ene 'Mehmet' Aurelio :lol: , bij Duitsland staan 2 Polen in de spits, bij Kroatie zou Eduardo da Silva hebben meegedaan... Het wordt tijd dat de FIFA ingrijpt, anders spelen er op het EK in 2016 alleen nog maar Brazilianen mee.

Frappant dat het multiculturele Oranje bijna het enige land is met 100% in Nederland geboren spelers. :lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ja, dat is inderdaad een slechte zaak. Duitsland heeft er trouwens nog eentje lopen, Kuranyi is geboren in Brazilië. Wat mij betreft gewoon voetballen voor het land waar je geboren bent. Helaas zal dat wel een utopie zijn.

Verder een verdiende overwinning voor de Duitsers. Polen probeerde het wel, maar zoals ik al had verwacht viel de 2-0 aan de andere kant.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Caspar schreef: Sterkste man op het veld was eigenlijk Pieter Vink, amper een foutje gemaakt.
Hij had die verdediger van Oostenrijk anders na 25-30 min gewoon van het veld moeten sturen, maar voor de rest doen de scheidsrechters het redelijk tot goed op dit toernooi.

Die goal van Smolarek was de meest zuivere goal die je maar kan voorstellen.. :huh:
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Tsja doelpunt van Smolarek was randje buitenspel en helaas had hij de pech dat hij buitenspel werd gegeven :(
Anders had de wedstrijd weer helemaal open gelegen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lipton schreef:Die goal van Smolarek was de meest zuivere goal die je maar kan voorstellen.. :huh:
Van de ZDF-kijkers heb ik begrepen dat het gewoon buitenspel was. Ze hebben daar een eigen IJzeren Rinus gebruikt. Volgens dat systeem was de beslissing terecht. Op de NOS lieten ze het maar vanuit één camerastandpunt zien en heel duidelijk was dat nu ook weer niet. Lijkt dus gewoon een goede beslissing te zijn geweest.

Vink floot gisteravond gewoon goed. Terechte penalty en weinig fouten gemaakt. Hij had inderdaad een tweede gele kaart moeten trekken voor die Oostenrijk-speler, maar volgens mij wilde hij dat niet. In eerste instantie ging hij met de hand naar het borstzakje, totdat hij zag om wie het ging. Heeft Verbeek daarop ook gereageerd? Die heeft daar een term voor...
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

WENEN - Scheidsrechter Pieter Vink heeft zich met zijn snelle strafschop voor Kroatië in het duel met Oostenrijk niet populair gemaakt in het EK-gastland. Spelers, coaches en journalisten trokken de beslissing van de 41-jarige Nederlander sterk in twijfel.
ANP

Daarmee toonden zij zich slechte verliezers (0-1). Want op de beoordeling van Vink viel niets af te dingen. Hij floot in Wenen ook over de hele wedstrijd gezien een uitstekende partij.

"Als een arbiter al na drie minuten een strafschop wil geven, dan moet het een glaszuivere zijn. Ik hoop voor hem dat hij geen fout heeft gemaakt'', merkte de Oostenrijkse bondscoach Josef Hickersberger cynisch op.

"Als hij deze strafschop had gegeven tegen grote landen als Duitsland of Italië, had hij geen internationale wedstrijd meer gekregen'', beweerde de Oostenrijkse middenvelder Joachim Standfest. "Geen enkel ander land zou deze strafschop hebben gekregen.''

De boulevardkrant Österreich gaf Vink de schuld van het feit dat de Oostenrijkse EK-droom al na 180 seconden uiteen was gespat. "Een doodsteek na drie minuten'', kopte het tabloid.
bron: ANP

Wat betreft populariteit heeft Vink behoorlijk in moeten leveren in Oostenrijk.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Over het algemeen ben ik niet zo weg van Vink, maar gisteren floot ie gewoon een aardige wedstrijd. Oostenrijk mocht nog blij zijn dat die gozer in de 28e minuut niet zijn 2e gele kaart kreeg.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Lijkt me onzin. Het verhaal wordt nu een beetje opgeklopt na een paar boze opmerkingen van fans. De penalty was gewoon meer dan terecht. En dat het dan na 3 minuten is tegen een gastland doet niet ter zake.
Ladies and gentleman: We've got him!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

In dit soort situaties vind ik dat de Uefa naar buiten moet treden door vink te complimenteren. Dit zorgt voor stemmingmakerij.
SCH
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Nog even een mooi realistisch bericht vanuit Polen:

'We speelden goed tegen Duitsland, maar zij waren beter. Wij hebben niet veel grote spelers, en heel veel blessures (Blaszczykowski, Zurawski en Lewandowski). Er zitten wel wat goede spelers tussen hoor: Boruc, Roger, Lewandowski, Krzynowek (afgelopen zondag erg slecht) en misschien Zewlakow. Dat zijn spelers met goede kwaliteiten, maar voor de rest...'

'Maar we geloven in Leo, het hele land. Hij is een grootheid. Een fantastische coach die de spelers leert voetballen met de bal. Positiespel. Niet alleen verdedigen en af en toe een counter. Natuurlijk gaat het moeilijk worden, maar het toernooi is nog niet voorbij.'
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Vanavond de eerste wedstrijden in deze poule. Persoonlijk verwacht ik veel van Rusland met Hiddink aan het roer. Tegenvaller was de blessure voor Probregniak.
Daarnaast Griekenland- Zweden. Verwacht veel van Zweden.
SCH
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik zet mijn geld in op Zweden en Spanje. De magie van Guus Hiddink moet nu toch wel eens uitgewerkt zijn :?:
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Spanje zou toch een keer van dat syndroom af moeten, ze hebben weer een prachtige ploeg met Torres als uitblinker. Ook Fabregas is een topper, alleen moet die op de bank beginnen dit toernooi. Senna krijgt voorlopig de voorkeur.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Spanje heeft gezien het potentieel het beste team van groep D. Maar 11 goede spelers maken geen goed team. Zweden en Griekenland staan erom bekend als teams te voetballen en hebben daar goede resultaten mee gehaald. Rusland moet niets en mag alles, dat maakt hen een outsider in deze groep. De druk ligt vooral bij Griekenland (als titelverdediger) en Zweden. Zij hebben het laatste EK en WK goed gepresteerd.

Maar ondanks alles is en blijft het Spanje, ze zijn net als Italië, je weet nooit wat je tijdens een groot evenement van ze kan verwachtten.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Zo he, vallen die Spanjaarden mij even 100% mee. Die spelen al tijden niks klaar.. Maar nu al een comfortabele voorsprong.
SCH
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wat een rommel heeft Guus meegenomen, het lijkt helemaal maar dan ook helemaal nergens op. Hij had beter een paar echte verdedigers kunnen meenemen in plaats van de koekenbakkers die hij daar nu heeft neergezet. Het klinkt leuk "voetballende verdedigers" maar het werkt van geen kant. Ze schrikken zich elke keer dood als er een tegenstander aankomt.
Op naar het volgende seizoen....
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat me vooral opviel was de grote hoeveelheid ruimte dat achter de verdediging lag. Ongelóóflijk, niet te bevatten. Ook al zei Mario Been het 4x, het was echt schandalig.
Heimwee naar de Engelsen....
SCH
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Inderdaad niet normaal die ruimtes achter de verdediging.
Wel genoten van Iniesta die de ballen daar constant perfect inlegt.
Hoop straks op een mooie pot voor de Zweden!
Alderaarst!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Griekenland - Zweden is ook een drama. De Griekse opvatting moet echt afgestraft worden, anti-voetbal is het.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Tja die Zweden proberen nog wel te voetballen maar die missen ook de echte topkwaliteit. Toch hoop ik dat ze winnen want dat Griekse anti-voetbal moet afgestraft worden...
Samaras komt erin trouwens...
Als Edman er nu ook bij was (is hij normaal gesproken wel) dan had deze wedstrijd nog hoger Heerenveen gehalte :D
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wat een topgoal van Hansson! :mrgreen:
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Garcia-Garcia schreef:Wat een topgoal van Hansson! :mrgreen:
Inderdaad! Ongetwijfeld de mooiste goal van het toernooi! :D

Maargoed, niet meer dan terecht. Dat dit Griekenland titelverdediger is zeg, pfff.... Anti-voetbal is het.
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Dit zijn de mooisten, vooral tegen een ploeg met deze voetbalmentaliteit.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Garcia-Garcia schreef:Wat een topgoal van Hansson! :mrgreen:
There's only one...!

Die goal tegen RKC vorig seizoen had ik bestempeld als de meest lullige goal die hij ooit zou gaan maken (met de keeper die mis zat) maar deze komt in de buurt. :D
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie