EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Maar volgens kenners als Louis van Gaal is dat dus wel gebeurd.
En eigenlijk vond ik dat ook wel.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Nou, goed voetbal was het allerminst maar de punten zijn binnen. Vond het wel een ietwat geflatteerde overwinning. 2e helft was Wit Rusland niet minder, ze deden alleen te weinig met de mogelijkheden die ze werden geboden.

Heitinga had er na een kwartier al uitgemoeten, ongelooflijk dat die gast het 70 minuten heeft kunnen volhouden.

Ik hoopte trouwens op puntverlies voor Nederland, van Basten mag van mij snel weg. Maar goed, het zal nu allemaal wel weer hosanna zijn na deze overwinning op voetbalgrootmacht Wit-Rusland. :|
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Bondscoach Marco van Basten heeft de voorselectie van het Nederlands elftal bekendgemaakt voor de interlands tegen Bulgarije (7 oktober) en Albanië (11 oktober). Theo Janssen van Vitesse ontbreekt in vergelijking met de laatste interland tegen Wit-Rusland in de selectie.

Kew Jaliens (AZ), Maarten Stekelenburg en Ryan Babel (Ajax) maken weer hun opwachting in de voorselectie.

Voorlopige selectie Nederlands elftal:

Doel: Stekelenburg (Ajax), Timmer (Feyenoord) en Van der Sar (Manchester United)

Achterhoede: Emanuelson en Heitinga (Ajax), De Cler en Jaliens (AZ), Van Bronckhorst (Barcelona), Ooijer (Blackburn Rovers), Boulahrouz (Chelsea) en Mathijsen (HSV)

Middenveld: Sneijder (Ajax), Schaars en De Zeeuw (AZ), De Jong (HSV) en Landzaat (Wigan Athletic)

Aanval: Babel en Huntelaar (Ajax), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Kuyt (Liverpool) en Vennegoor of Hesselink (Celtic)
Heitinga... :|
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

heeft v.d Sar ruzie met Fergusson? Zoiets stond geloof ik op voetbalprimeur...
Eala Frisia!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

elp schreef:heeft v.d Sar ruzie met Fergusson? Zoiets stond geloof ik op voetbalprimeur...
Zou me niks verbazen, hij zou niet de eerste zijn..
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Dat verhaal van v/d Sar komt uit de Sun, dus je kan ervan uitgaan dat 99% verzonnen is....

Ontopic;
Ik begin me stellig af te vragen of Van Basten wel weet dat de kwalificatie voor 2008 al begonnen is, lijkt erop dat ie nog steeds in de veronderstelling is dat we vriendschappelijke wedstrijdjes aan het spelen zijn :?
Wat een selectie weer zeg, met zo'n middenveld win je echt niet van Bulgarije, Oke met al die (ex)ajaxcieden in je selectie wint ie waarschijnlijk "lucky" in de 94 minuut met 1-0... Maar wanneer wordt deze man wakker uit zijn droom dat ie de hoofdcoach is van de NH selectie & god van het nederlandse voetbal, dit is denk ik 1van de slechte selecties van de laatste 20 jaar (op 3 /4 spelers na)....En dan te bedenken dat er betere nederlandse spelers bewust door hem gepasseerd worden, als ie zo graag "JA"knikkers om zich heen wil hebben dan moet ie in Texas op de olievelden gaan werken :wink: .
Bah & nogmaals bah, die van Basten verpest nogmaals mijn "oranjegevoel", ga dus weer niet kijken.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Korneev plaatste het al in een ander topic, maar hier past het prima:
Van Nistelrooij kritisch op Van Basten
Ruud van Nistelrooij heeft voor de eerste maal openlijk kritiek geüit op het selectiebeleid van bondscoach Marco van Basten. De nieuwbakken Real Madrid-spits deed dit in een interview met Sportweek.

Van Nistelrooij beweert in het interview dat dinsdag in het blad staat, dat de bondscoach niet op zuivere gronden spelers selecteert. 'Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ‘ik mag je-gehalte,' aldus de Geffenaar. 'Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen.'

Van Nistelrooij was twee jaar lang de eerste keuze voorin bij het Nederlands elftal. Na de groepsfase van het WK moest hij zijn plek afstaan aan Dirk Kuijt. 'Hij vond dat ik alledrie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken.'

Na afloop van het WK werd van Nistelrooij helemaal niet meer opgeroepen door Van Basten. 'Meteen na het WK zei ik tegen mensen in mijn directe nabijheid: dit was het, Van Basten zal me niet meer oproepen,' zegt de spits. 'Dat gevoel had ik. En nu sta ik hier in de verleden tijd over het Nederlands elftal te praten. Dat is raar. Niet dat ik ooit zal bedanken hoor, dat niet. Ik hoor daar gewoon te staan, daar ben ik van overtuigd. Maar ik schijn er nu niet meer bij te horen. Terwijl ik denk dat het Nederlands publiek er recht op heeft om de beste spelers van het land in Oranje te zien. Ik vind dat ik erbij hoor.'
Reactie vlqrt:
Hoewel van Nistelrooij gelijk heeft, siert het de persoon niet om het op deze manier via de media de wereld in te brengen. Het zou van meer klasse getuigen om zoals Seedorf gewoon lak aan de wereld te hebben en bij je eigen club je het schompus te werken om de bondscoach zijn ongelijk te bewijzen.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Van Nistelrooij heeft gewoon 120% gelijk en met de mannier waarop ie dit de wereld inbrengt ook, hij zou ook niks kunnen zeggen maar dan krijg je alleen nog maar meer onduidelijkheid.... Van Basten is door deze uitspraken nu een beetje verplicht om uit de doeken te doen waarom Ruud & Mark er niet meer bij zijn terwijl heel nederland kan zien dat ze toch gemist worden (en dan nog maar niet te spreken over andere jongens die voetballend beter presteren op posities waar nu een AZ'er of ajaxied staat....), want het ligt echt niet aan hun "voetbal kwaliteiten" zoals V Basten altijd zegt....
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Reactie vlqrt:
Hoewel van Nistelrooij gelijk heeft, siert het de persoon niet om het op deze manier via de media de wereld in te brengen. Het zou van meer klasse getuigen om zoals Seedorf gewoon lak aan de wereld te hebben en bij je eigen club je het schompus te werken om de bondscoach zijn ongelijk te bewijzen.
Dat past precies in het straatje van Van Basten, zolang niemand iets van zich laat horen kan hij lekker zijn gang gaat, immers aan de tot nog toe behaalde resultaten in de kwalificaties ligt het niet.

Nee, ik vind het heel goed dat Van Nistelrooij iets van zich laat horen, iemand moet die lans van Cruyff-Van Basten-KNVB eens doorbreken. Nu is het aan van Bommel, Seedorf e.k. om iets van zich te laten horen. Van mij mag Foppe zijn mening ook wel iets meer ventileren, ondanks dat hij werkzaam is bij de KNVB.

Stilletjes hoop ik dat Van Nistelrooij weigert als hij door Van Basten wordt opgeroepen, jij of ik! :wink:
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Ruud Huntbäck schreef:Stilletjes hoop ik dat Van Nistelrooij weigert als hij door Van Basten wordt opgeroepen, jij of ik! :wink:
Zolang Klaas Jan in dat rood witte shirt rondloopt en op de been weet te blijven (presteren is niet nodig) dan is die kans heeeeeel klein :wink:
Maar je hebt wel gelijk, het werd tijd dat iemand er wat van zegt, v.d Sar was eerder die zich afvroeg over waarom & wat maar dat heeft v Basten weer weten te omzeilen. Plus daarbij kan ie v.d Sar er niet buiten zetten, want dan weet voor 99% dat ie door de mand valt met zijn "voetbal technishe redenen".....
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Reactie vlqrt:
Hoewel van Nistelrooij gelijk heeft, siert het de persoon niet om het op deze manier via de media de wereld in te brengen. Het zou van meer klasse getuigen om zoals Seedorf gewoon lak aan de wereld te hebben en bij je eigen club je het schompus te werken om de bondscoach zijn ongelijk te bewijzen.
Ben ik met je eens, maar ik kan het me heel goed voorstellen van Van Nistelrooy. Het is te gek voor woorden zoals Van Basten omgaat met volwassen voetballers die bij de wereldtop van het hedendaagse voetbal horen. Ongelooflijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik heb me gisteren weer kapot geërgerd aan Johan Cruijff in zijn antwoorden op de vragen die Jack van Gelder stelde. Het is gewoon vriendjespolitiek tussen van Basten en Cruijff. Cruijff zei dat van Nistelrooy en van Bommel op technische kwaliteiten niet meer mee kunnen. En dat oa deze spelers hun kansen al hebben gehad. Schei toch uit! Ze zijn nu op het toppunt van hun carriere!
van Basten: EXIT!
SCH
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

En Cruijff ook, die slaat een wartaal uit en Jacky pikt het ook nog allemaal.
Eala Frisia!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Terwijl Jack in Studio Voetbal ook zijn eigen mening heeft. Maar als ie met Cruijff aan tafel zit dan houdt ie zn klep.
SCH
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

En die Kesler van de KNVB vind het allemaal wel best.

Vriendjes-politiek viert daar hoogtij.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Het mooie aan dat gesprek is eigenlijk nog dat iedereen het antwoord welke Cruijff zou gaan geven wel kon raden, alsof Johan ten overstaand aan de studio sport kijkers Ruud gelijk zou geven :? Dan mocht ie vanochtend dus gaan golfen met een huilende V Basten......
Kortom; ik snap dus niet wat die van Gelder bezielde om nu "uitgerekend" V Basten's leermeester, vriend & toeverlaat, deze vraag te stellen...
Het antwoord was al bekend voordat de vraag gesteld was!
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Van Bommel terug bij Oranje

Uitgegeven: 29 september 2006 12:20
Laatst gewijzigd: 29 september 2006 12:29

ZEIST - Mark van Bommel is terug bij de selectie van het Nederlands voetbalelftal. Bondscoach Marco van Basten maakte vrijdag bekend dat de speler van Bayern München deel uitmaakt van zijn ploeg voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije en Albanië.

Van Bommel is in vorm bij Bayern. De Limburger leidde Bayern München zaterdag naar de koppositie van de Bundesliga. Van Bommel maakte in de thuiswedstrijd tegen Alemannia Aachen het winnende doelpunt voor zijn ploeg: 2-1.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

hoe is het mogelijk, Bommel terug en v. Basten die dus indirect zijn fout toegeeft. Nu Ruud nog...
Eala Frisia!
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

Hmmm ja, alleen volgens Van Basten moet Ruud "opvallend" gaan spelen om voor selectie in aanmerking te komen. Vergeten we even de 2 goals in CL. Dus Ruud, je moet "nog beter" je best doen. :roll:
Wordt best lastig nu Vennegoor of Hesselink zijn blessure blijkt mee te vallen :? Ach ja, keuzes worden gemaakt op basis van voetbalkwaliteiten :urgs:
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Ha ha, ja hoor, en nu opeens is Mark wel goed genoeg voor oranje... Er is op v.d. Vaart na niemand geblesseerd op het middenveld dus Marco; waaron nu wel en eerder niet??
Ik zie deze uitnodiging als pure pesterij van v Basten richting Ruud (zovan "zie je wel, ik hoef je niet te mogen om erbij te zitten") & als charme offensief richting het legioen.... Het druipt er gewoon vanaf!
Waarschijnlijk heeft "papa" Cruijff hem deze tip gegeven en zijn spelers-lijstje met Mark voor dit keer goed gekeurd.. Blijft een trieste man die v Basten, met zijn zogenaamde "wijze" woorden :evil:
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Je hoeft nu niet te verwachten dat Ruud er weer bij komt, door zijn uitspraken heeft hij het natuurlijk verprutst. Zo lang Van Basten aan het roer staat zal Ruud niet meer in Oranje spelen. Maar ik vind het wel vreemd inderdaad dat Van Bommel er nu in een keer weer bij zit :? .

Ik hoorde op de radio dat van Basten ontkend dat hij aan vriendjes politiek doet

Ook dom want hij zal het natuurlijk nooit toegeven. Ik blijf er bij dat Ruud toch de voorkeur moet krijgen. Tijd voor een nieuwe coach!
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Het zou leuk zijn om te zien wat van Basten doet als Huntelaar straks is geblesseerd. Ik ben benieuwd wat hij dan zou doen, dan kan hij niet om Nistelrooy heen. (maar Huntelaar is alleen voor Utrecht twijfelachtig helaas)
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Onedayflyer schreef:Het zou leuk zijn om te zien wat van Basten doet als Huntelaar straks is geblesseerd. Ik ben benieuwd wat hij dan zou doen, dan kan hij niet om Nistelrooy heen. (maar Huntelaar is alleen voor Utrecht twijfelachtig helaas)
Ook de komende interland tegen Bulgarije staat door de kwetsuur op de tocht.
tsja wie moet er dan in de spits?
zal Dirk Kuyt wel worden
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het sprookje Boersma wordt dus nu al waar!
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Van Bommel bedankt voor Oranje
01 oktober 2006, 22:38
Door: Edwin Ockels
Mark van Bommel zal onder het bewind van Marco van Basten niet meer voor Oranje uitkomen. Na een gesprek met verschillende leden van de technische staf hakte de middenvelder de knoop door, zo meldt Studio Voetbal.
Van Bommel raakte na het WK uit beeld bij de bondscoach. De laatste interlands werd hij niet geselecteerd. Echter riep Marco van Basten de middenvelder van Bayern München weer op voor de volgende interland. Hier gaat de speler niet op in. Van Bommel zal pas weer terugkeren bij de Nederlandse selectie wanneer de huidige technische staf zal aftreden.

In een korte reactie laat Van Basten weten het besluit van de 29-jarige speler te respecteren. "We hebben kennis genomen van het besluit van Van Bommel en moeten dit respecteren. We zullen geen vervanger voor hem oproepen”, aldus de bondscoach in een persbericht van de KNVB.

Voor van Bommel zal geen vervanger worden geselecteerd. Ook voor de geblesseerde Huntelaar roept de bondscoach geen vervanger op.
&
Ook Van Nistelrooy past voor Oranje
01 oktober 2006, 22:54
Door: Edwin Ockels
Naast Mark van Bommel zal ook Ruud van Nistelrooy het shirt van Oranje niet meer verdedigen. De aanvaller van Real Madrid zal onder leiding van Marco van Basten niet meer in actie komen voor Nederland.
De KNVB laat in een persbericht weten dat er wederzijds geen vertrouwen is. "Zowel van de kant van de technische leiding van het Nederlands Elftal als van de zijde van Van Nistelrooy is er onvoldoende wederzijds vertrouwen". Toch heeft de spits van Real Madrid de deur naar Van Basten nog niet definitief in het slot gegooid.
HAHA, heerlijk, nu v Basten ze nodig heeft (zou hebben) willen ze niet meer voor hem spelen, en terecht natuurlijk....
En dat ie geen vervangers oproept is natuurlijk ook simpel, die zijn er gewoon niet meer.
Nu nog hopen dat ie van die bulgaren op zijn donder krijgt en wordt weggespeelt, hopen dat dan de ogen bij de knvb wel open gaan en hem eruit trappen....
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een flinke tik op de neus en misschien het begin van het einde voor Van Basten. Voor iemand die zichzelf belangrijker vind dan wie ook, kan dat niet snel genoeg komen wat mij betreft.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Prachtig nieuws. Keurig van van Bommel, gewoon de eer aan zich zelf houden. Een speler die lang genoeg voor het lijntje is gehouden.
Van Basten: terug de schoolbanken in! :mrgreen:
SCH
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Goedzo mannen, zo hoort het! Ik heb HE-LE-MAAL geen binding meer met dit Nederlands Elftal dus ik juich de beslissingen van Van Bommel en van Nistelrooy van harte toe.

Van Basten wegwezen!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

|Ken wel 's hard gaan als ik het nieuws rondom van Basten wat volg..
Steeds meer mensen vallen 'm af. En vooral spelers.

Oplossing: Foppe naar het Ned. elftal. Want die weet wel hoe je een EK wint :mrgreen:

En van Basten ken mooi rijpen bij jong oranje. Hij selecteerd toch alleen maar broekjes, dus lijkt me geknipt voor die plek..
Ik heb geen onderschrift nodig...
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ben benieuwd wie hij nu in de spits wil gaan zetten. Mischien loopt er nog wat rond bj ajax B1 ofzo. :lol:
Een onderschrift: wat is dat?
Plaats reactie