Olympische Spelen 2008 Peking

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor hansrob » 13-08-2008 11:31

Gekko schreef:Het is vrij kansloos lange halen voetbal. Hij zal toevallig een keer goed moeten vallen maar overtuigend is het niet. Ook opvallend: geen speler in de middencirkel bij verdedigende corners. De afvallende/weggewerkte bal is dus altijd voor de tegenstander terwijl je zelf uit de verdediging loopt en dus de organisatie wat minder strak hebt staan. Werd bij Heerenveen ook altijd zo gedaan.
Verder een beleving vooral bij de beteren die nergens op lijkt (hooguit op een schooolreisje)


Maar wel 1 - 0 door een penaltie van Sibon.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor dekoning » 13-08-2008 11:36

Nou, bij mij de laatste 10 minuten steeds problemen met de verbinding, maar de penalty kreeg ik nog net mee. Het voetbal is wederom bagger. Ik hoop dat Foppe de boel in de volgende ronde aan het voetballen krijgt want welbeschouwd mazzelt Nederland op deze manier de poule door.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor massan » 13-08-2008 12:19

Squerrel schreef:Hierbij wil ik toch even de NOS bedanken voor het perfecte beeld wat ik heb op mijn pc, dit maakt het werken een stuk aangenamer :mrgreen: :mrgreen:



Oh? Bij ons con-ti-nu buffering, 2 seconden beeld, buffering etc.
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor Gekko » 13-08-2008 13:04

Het is bizar om te zien dat jongens die week in week uit op een behoorlijk niveau voetballen er nu niks van bakken. Het wekt de indruk of het een kwestie van instelling is.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor hm_DR88 » 13-08-2008 14:00

Ik weet zeker dat het niet te maken heeft met een niet-juiste instelling. De angst om te verliezen, om af te gaan werkt in mijn ogen verlammend. Van te voren werd heel gemakkelijk gedaan over de voorrondes. Onterecht natuurlijk. Nigeria kan echt wel voetballen. Verenigde Staten en de Olympische spelen horen bij elkaar. Dat is het podium waar een Amerikaan zich 100% wil presenteren. Ja en dan zo'n derde wedstrijd tegen Japan dan mag er niets meer mis gaan.
Ik verwacht dat de komende knock-out wedstrijd zelfs misschien nog wel een klein kansje biedt. Als underdog tegen het geroutinieerde Argentinië, kan het best wel eens zo zijn dat een aantal spelers boven zich zelf uitstijgen.
Het laatste wat we nu nog moeten hebben is dat spelers overladen met kritiek, zonder een greintje zelfvertrouwen de komende wedstrijd gaan aanvangen.

De televisiekijkende voetbalsupporter vergelijkt het voetbal vaak met de samenvattingen van wedstrijden. Dat dit slechts de hoogtepunten in 10 minuten zijn, wil men nog wel eens vergeten. Het overgrote deel van het voetbal in de competitie is vaak van middelmatig niveau. Dus verwacht nu ook weer geen wonderen.

Zaterdag, de kop helder en vol zelfvertrouwen 100% inzet !!
Voetbal creatief, maar probeer niet intelligenter te zijn dan dat je bent in het veld!
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor ItFean82 » 13-08-2008 14:04

Ze mogen de scheidsrechter wel gaan bedanken, want het was natuurlijk in de verste verte geen penalty.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor forca hveen » 13-08-2008 20:19

Sibon, voor de olympische spelen begonnen de "fout" van Foppe om mee te nemen.
Nu na de groepsfase overheerst bij mij het gevoel dat hij de beslissende doelpunten heeft gemaakt namelijk de gelijkmaker tegen de VS en dan ook nog de winnende tegen japan. Ondanks dat ook andere spelers deze hadden kunnen maken is het toch onze Sibon die ze gemaakt heeft :D
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-08-2008 15:23

Oranje tegen argenitinie op OS, stand 1-1 na 60 minuten en weer vraag ik me af; wat ziet men in vredesnaam in Babel? Kan iemand het hier uitleggen?
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-08-2008 15:31

Ach ja, dan vind ik ook al van Drenthe, Maduro en Sno (vndaag nog redelijk)
Heft iemand een link van de wedstrijd ?? Alvast dank
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-08-2008 15:46

http://os2008.nos.nl/live/index/kanaal/10
Drenthe en Maduro ook inderdaad. Wat die bij een topclub doen is me ook de vraag. Maar goed, geef hun ongelijk, zij verdienen bakken met geld en zullen er niet om malen dat hiun clubs er geen kijk op hebben.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor gerdykster » 16-08-2008 16:37

Jammer dat NL er nu uitligt, maar aan de andere kant komt het nu wel weer ten goede van onze selectie!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor ALS 26.000 » 19-08-2008 08:21

Olympisch elftal zou de toekomst moeten zijn, maar wie zouden het grote Oranje halen van dit team?

Voor Zuid Afrika 2010 zie ik Marcellis er wel bij komen, maar voor de rest?? Tsja, de kenners zien in Babel wat ik niet zie, dus....
2012 misschien Beerens. Moeilijk hoor.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor Random » 19-08-2008 09:33

Tja, Emanuelson, Maduro en Babel hebben zo onderhand al wat wedstrijdjes meegepikt van het 'grote' Oranje, maar afgezien van hen zie ik uiteindelijk Beerens, (uiteraard) Marcellis en het zou mij niet verbazen als uiteindelijk Jonathan de Guzman en Evander Sno nog een keer opgeroepen zullen worden.

En indien er niet een nieuwe goede talentvolle keeper ergens vandaan gaat komen in de eerst volgende paar jaren, dan zie ik Kenneth Vermeer en/of Piet Velthuizen het ook nog wel gaan halen. Echter kan je dat ook gebrek aan beter noemen. Want zeg eens eerlijk, op Boy Waterman en Michel Vorm na, hebben we in Nederland nog meer talentvolle keepers? (Stekelenburg natuurlijk weggerekend)

En ik verwacht toch wel dat Sibon het op het WK van Zuid Afrika gewoon bij de selectie zit hoor. ;)
Random
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09-05-2008 09:15

Re: OS Peking - Overig

Berichtdoor Gekko » 19-08-2008 13:01

Onze Epke stuitert van de rekstok. Doodzonde!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS Peking - Overig

Berichtdoor forca hveen » 19-08-2008 13:53

voor de liefhebbers hier de beelden van zijn oefening http://os2008.nos.nl/video/bekijk/ID/tcm:5-409379/finale-epke-zonderland

echt doodzonde
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: OS Peking - Overig

Berichtdoor H-J » 21-08-2008 07:49

http://100thofasecond.com/

Complot-theorie, hadden we die al gehad?
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: OS Peking - Overig

Berichtdoor Gekko » 21-08-2008 13:06

Goud voor de waterpolodames. Prachtig hoe spontaan blij de coaches in het water spronegn na het eindsignaal. Mooie pure sport.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: OS Peking - Overig

Berichtdoor SpongeBob » 21-08-2008 13:16

En de hockeyheren eraf tegen de duitsers :( :( :( in de halve finale....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: OS Peking - Overig

Berichtdoor forca hveen » 21-08-2008 15:19

tsja en dan te bedenken dat teake teakema de strafbal "mist" terwijl hij ze er meestal juist wel inschiet.

Wat betreft pure sport, er zijn al 4 dopinggevallen bij de paardensport :cry:
HONGKONG - Bij de Olympische Spelen zijn vier springpaarden op doping betrapt. De overkoepelende organisatie FEI heeft dat donderdag in Hongkong bekendgemaakt.
ANP

Het gaat om de paarden van de Duitser Christian Ahlmann (Cöster), de Braziliaan Bernardo Alves (Chupa Chup), de Ier Denis Lynch (Lantinus) en de Noor Tore Andre Hansen (Camiro).

Al de paarden zijn betrapt op hetzelfde middel, capsaicin, een bestanddeel van Spaanse pepers dat het uithoudingsvermogen vergroot. De consequentie zou kunnen zijn dat Noorwegen zijn derde plaats in de landenwedstrijd kwijt is. Nederland schuift dan op van de vijfde naar de vierde plaats.

Deze maatregel neemt de FEI echter pas na verder onderzoek. Wel zijn de betreffende ruiters met onmiddellijke ingang geschorst.

Kwalificatieproeven

Twee van de vier ruiters behoorden na de drie kwalificatieproeven tot de top tien. Hansen was met Camiro zelfs de beste van het deelnemersveld, Lynch stond achtste. Die resultaten zouden overigens niet meer mee tellen in de finale van donderdag.

Ook de vorige Olympische Spelen werden in het hippisch circuit overschaduwd door dopingzaken. De Duitsers moesten in Athene het goud inleveren na een positieve test van het paard van Ludger Beerbaum. Cian O'Connor uit Ierland raakte om dezelfde reden zijn individuele zege kwijt.

Heel slecht

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) vindt dat de vier positieve dopingtests de sport schaden. "Dit is heel, heel slecht", zegt George de Jong, directeur topsport van de bond.

Volgens Albert van Unen, veterinair van de federatie, is wel meer onderzoek nodig voordat definitieve conclusies getrokken worden. "Het kan best zijn dat die stof (capsaicin) in het voer heeft gezeten. De fabrikanten mixen er van alles door. Daar is heel moeilijk controle op te houden."
(c) ANP
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: OS Peking - Foppe en het Olympisch XI

Berichtdoor hm_DR88 » 02-09-2008 19:57

Opvallend verhaal van Foppe de Haan. Het verhaal over Sno en Drenthe. Niet zo zeer het verhaal dat door de trainer verteld wordt over de zwaar over het paard getilde jongentjes. Veel meer de reactie van Sno op televisie, na de wedstrijd tegen Willem II, waarin bijna met tranen in de ogen vertelt, dat hij helemaal niet van het verhaal van 'meneer de Haan' kan voorstellen. Dat hij absoluut zich van geen kwaad bewust is en dat hij hier helemaal niets van begrijpt.

Of dit is een gigantisch knap staaltje van toneelspel of dit is een onwaarschijnlijke overschatting van de positie van de desbetreffende speler in het elftal. Ik kan me niet voorstellen dat spelers niet de zelfreflectie hebben om de eigen daden in een breder perspectief te plaatsen.
Of je bent erg dom of je hebt je als een slecht mens gedragen. In het ergste geval is het een mix van beide. Kies maar!

Davids werd in het verleden vanwege zijn asociale gedrag al eens naar huis gestuurd tijdens een eindtoernooi. Blijkbaar heeft De Haan dit niet aangedurft. Hij zal wel gehoopt hebben dat verderop in het toernooi mogelijk een soort "flow" zou ontstaan wat dit ongepaste gedrag zou doen laten verminderen.

Voetbal is meer dan alleen tegen een bal schoppen. Ik denk dat beide spelers er goed aan doen om zich zeer intensief te laten begeleiden op hoe je moet functioneren binnen een groep en richting pers en publiek. Best wel triest eigenlijk dat je met zoveel mogelijkheden zo met je kansen omgaat.

http://www.vi.nl/VoetbalInsite/JansDeUi ... estigt.htm
http://www.vi.nl/VoetbalInsite/DrentheE ... Peking.htm
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten