[Centraal] UEFA Cup

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik vond eigenlijk Ajax onthutsend zwak voor de dag komen, Fiorentina heeft wel 7 a 8 dikke kansen gekregen. Het is mooi voor het Nederlands voetbal dat ze winnen, maar het sloeg eigenlijk nergens op.

Twente petje af, knap gedaan!
Op naar het volgende seizoen....
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Ik heb Ajax met een half oog gekeken, goed resultaat natuurlijk maar voetballend was het zeer matig. Maar zoals van Basten al zei, daar gaat het op "dit podium" niet om :roll:

Uit winnen bij Marseille is voor Twente natuurlijk een monster resultaat, knap werk.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Squerrel schreef:Uit winnen bij Marseille is voor Twente natuurlijk een monster resultaat, knap werk.
Over Marseille gesproken: het is in Enschede al de hele dag onrustig. Op de site van de Tubantia staan foto's en een filmpje.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

En voor de liefhebbers is de wedstrijd vanaf 18:30 live te volgen op RTV Oost en Eredivisie Live.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Bij de schermutselingen zou één fransman gewond zijn geraakt. Ook zou een politieman verwondingen hebben opgelopen door een beet van zijn eigen politiehond.
:lol:

Beter verbieden ze die honden eens een keer :mrgreen:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ben Arfa heeft in Enschede fraai voor 0-1 gezorgd. Een vrije trap van relatief grote afstand vloog via beide palen binnen.

Ook NEC staat achter met 1-0.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Eric schreef: :lol:

Beter verbieden ze die honden eens een keer :mrgreen:
Tsja maar als je leest dat die fransozen al wapens bij zich hadden in de bus kan je je ook gaan afvragen waarom ze die mee hebben kunnen krijgen.

edit: Twente grote kans op de 1-1 gemist en daarna nog een keer een doelpunt van twente afgekeurd wegens buitenspel. Nog een kwartier te spelen

edit 2: NEC zoals te verwachten uitgeschakeld door HSV. Twente is nog niet uitgespeeld » verlenging.

Wat betreft ajax:
AMSTERDAM - Kenneth Vermeer verdedigt donderdag het doel van Ajax tijdens de return in de derde ronde van de UEFA Cup tegen Fiorentina. Hij is de vervanger van Maarten Stekelenburg, die wegens griep niet kan spelen.

Gregory van der Wiel is wel gewoon inzetbaar. De rechtsback lag dinsdag nog met griep op bed. Trainer Marco van Basten koppelt in de voorhoede Luis Suarez aan Miralem Sulejmani. De laatstgenoemde Serviër krijgt de voorkeur boven Leonardo. Ajax verdedigt in de Arena een voorsprong van 1-0.

Opstelling: Vermeer; Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen en Vertonghen; Gabri, Lindgren, Emanuelson en Enoh; Sulejmani en Suarez

© ANP
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Twente uitgeschakeld na strafschoppen, zuur...
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Helaas, helaas. Over twee gezien wedstrijden hadden ze het absoluut verdiend. Maar ja, als je twee penalty's zó hoog over jaagt...
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Jammer, maar helaas. Jammer genoeg geen Nederlands onderonsje.
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Knap van ajax!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ajax 1-1. Leonardo kreeg de bal met een gelukje mee via een tegenstander en scoort de gelijkmaker.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Opvallend: uit de poule van Heerenveen werd Braga gezien als concurrent van Heerenveen, Wolfsburg/Portsmouth was afwachten en Milan was gewoon top. Na vanavond is er nog één ploeg uit deze poule over, uitgerekend Braga.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Volgens mij stond Milan ook nog met 2-0 voor tegen Werder. Knappe prestatie van de Noordelingen uit Duitsland.
Daarnaast mooi dat Ajax doorgaat, goed voor het Nederlandse voetbal en europese puntensysteem.
Zuur voor Twente, dit hebben ze niet verdiend.
SCH
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Surhuisterveen schreef:Volgens mij stond Milan ook nog met 2-0 voor tegen Werder. Knappe prestatie van de Noordelingen uit Duitsland.
Daarnaast mooi dat Ajax doorgaat, goed voor het Nederlandse voetbal en europese puntensysteem.
Zuur voor Twente, dit hebben ze niet verdiend.
Inderdaad knap van Werder want het was 2-0 voor Milan, het zegt ook wel wat over de kracht van de duitsers. Verder is het inderdaad jammer voor Twente en kan Ajax opnieuw z'n borst weer nat maken met Marseille.
scheerenveen.supporterswereld.nl
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Surhuisterveen schreef:Volgens mij stond Milan ook nog met 2-0 voor tegen Werder. Knappe prestatie van de Noordelingen uit Duitsland.
Ja klopt, Pirlo (penalty) en Pato zetten Milan voor rust op een 2-0 voorsprong. Na rust kopte Pizzaro tweemaal raak.

Eigenlijk had ik verwacht dat Milan de beker zou pakken, maar je ziet nu wel weer: Het balletje kan raar rollen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Mooi dat Ajax doorgaat, maar laat ze nu maar weer punten verspelen in de competitie.. :wink:
SCH
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

geert. schreef:Eigenlijk had ik verwacht dat Milan de beker zou pakken, maar je ziet nu wel weer: Het balletje kan raar rollen.
Dat had circus Milan ook verwacht lezende het intervieuw met Beckham, Seedorf & Ronaldinho. :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Janneman schreef: Dat had circus Milan ook verwacht lezende het intervieuw met Beckham, Seedorf & Ronaldinho. :wink:
Ik ben er wel blij mee, Sainté speelt nu naast de deur :D
Corruption is everywhere, fight it!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Mocht Ajax ook Olympique Marseille weten te verslaan, dan mag het 300.000 euro op de rekening verwachten. Een plaats in de halve finale levert de club zelfs 600.000 euro op. Een finaleplaats is goed voor anderhalf miljoen, terwijl het winnen van de UEFA Cup ook nog eens een miljoen euro oplevert.
Eigenlijk is het wel triest hoe "weinig" centen je krijgt voor winnen van de eufa cup vergeleken met de CL.
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

Enig idee wat de CL doet qua opbrengsten? Ik heb geen idee namelijk en ben wel benieuwd.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als AZ Kampioen word, hebben ze sowiesow al 4 miljoen kwalificatie geld binnen.
Een wedstrijd winnen is daar al 600.000 euro waard, een gelijk spel is 300.000 euro waard ,en volgens mij was de finale winnen iets van 28 miljoen euro.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ajax krijgt het nu wel erg moeilijk tegen olympique.
Stand is nu 2-1 en van der wiel is eraf met rood bij rust. Daarnaast heeft van Basten al 2 keer moeten wisselen.

Straks maar zien wat de 2e helft brengt
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Uiteindelijk is Ajax goed weggekomen. Het is 2-1 gebleven.

Prima uitgangspositie voor de return.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Laat Ajax maar lekker doorvoetballen.. hoe meer wedstrijden in de UEFA Cup hoe meer steken ze in de competitie laten vallen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Vanavond Ajax-Marseille, maar dit kun je toch niet serieus nemen?!:
Silva (bankzitter), Oleguer (Traag), Alderweireld (Jong en dus onervaren), Schilder (gaat naar middenmoter NAC), Aissati (lang niet fit) en Anita (lichtgewicht)

Wat hebben wij dan een sterke selectie zeg!
SCH
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Vond het westlands mannen koor al erg.Het kan nog erger
Er staat in de arena een knakworst met een viool.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

die knakworst in André Rieu (of hoe je het maar schrijft) omdat ajax vandaag precies 109 jaar bestaat.
Weet niet meer wanneer hij er ook stond (jaren 90) en dit is toen zijn grote doorbraak geweest (voor CL wedstrijd).

Tsja wat betreft de spelers mogen we niet al teveel van ajax verwachten (maar hebben daar ook wel wat meer last van geblesseerden + geschorste en wieleart die niet mag spelen).

Bericht dat ik nog op internet tegenkwam:
Voorafgaand aan de wedstrijd kwam het in Amsterdam enkele keren tot confrontaties tussen de rivaliserende fans. Bij vechtpartijen op de Martelaarsgracht in het centrum en bij het station Amsterdam Amstel deelden hooligans rake klappen uit.

Of de gearresteerde supporters aanhangers van Ajax of Olympique zijn, kon de politie niet zeggen. Ook is nog niet bekend hoeveel supporters precies zijn aangehouden.
Daarnaast zijn er ook verschillende steekwapens gevonden in de bussen van Olympique-supporters waaronder ploertendoders :? Nergens voor nodig om deze mee te nemen lijkt mij, er zijn dan ook verschillende "supporters" opgepakt voor verboden wapenbezit.

Nu maar eens zien wat ajax ervan maakt in de wedstrijd :wink:
Laatst gewijzigd door forca hveen op 18-03-2009 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

forca hveen schreef:die knakworst in Anton Rieu (of hoe je het maar schrijft)
Is dat zijn broer?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

En ja hoor, we zitten weer naar een Nederlandse club te kijken. Daar worden Nederlandse (ex-) internationals (in dit geval Zenden) die voor een buitenlandse club spelen, weer uitgefloten alsof hij een moord heeft gepleegd. Wat dat betreft zijn we weer een respectloos landje. Ik ben er daarom nog steeds wel trots op hoe Seedorf bij Heerenveen werd onthaald. Zouden vele andere Nederlandse clubs een voorbeeld aan kunnen nemen.
Gesloten