[Centraal] UEFA Cup

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Nederlandse clubs in de UEFA cup

Berichtdoor Squerrel » 16-02-2005 20:03

Eerst maar es even zien hoe het Ajax en Feyenoord vergaan vanavond. Mijn verwachtingen voor beide teams zijn niet hoog gespannen alhoewel ik wel hoop dat beide clubs het goed zullen doen ivm de punten die er te verdienen zijn voor volgens seizoen.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Olaf » 17-02-2005 00:59

Feyenoord heeft het niet al te best gedaan. Ik kom net van de wedstrijd terug en alhoewel Feyenoord aardig begon, vielen ze me tegen. Zeker toen Sporting met tien man kwam te spelen, hadden ze er meer uit kunnen halen.

Al met al een leuke avond en een mooie uitslag, al vrees ik dat het niet genoeg zal zijn voor Sporting. We zullen het zien aankomende donderdag.

Oh ja, wat is die Saidi een vervelende speler. Had hem nog niet zien spelen, maar elke keer van die kleine overtredingen...
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor Vrieskist » 17-02-2005 02:11

ajax een minieme overwinning, die kunnen het nog lastig krijgen uit. Feyenoord kan thuis met 1-0 winnen lijkt me (door het uitdoelpunt) en heeft dus een betere uitgangspositie.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Superfries88' » 24-02-2005 22:22

Feyenoord kan een grote boete tegemoet zien, twee keer werd een voorwerp op spelers gegooid. Wedstrijd is gestaakt trouwens.

Feyenoord staat 0-1 achter, Ajax 2-1 achter.
AZ is al door..
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Vrieskist » 24-02-2005 22:51

Alleen AZ door zo te zien.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Johnny '86 » 24-02-2005 22:58

Wat een ramp...Feyenoord, Ajax en Heerenveen eruit!
Slecht voor de UEFA-coefficient :?
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Scoobix » 25-02-2005 00:40

rampen avond ;x
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor janwillem23 » 25-02-2005 07:11

ik denk dat feyenoord na zijn uefa-cup wedstrijd goed het "bokje" is na de stakingen in de wedstrijd ben benieuwd wat er uit komt boete ofzo verwacht ik :?
Eens Sco/Heerenveen Altijd Sco/Heerenveen
janwillem23
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:29
Woonplaats: O'pade

Berichtdoor NNfanatic » 25-02-2005 15:26

Zonde dat er zoveel Nederlandse clubs uit zijn
NNfanatic
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 16-02-2005 15:31

Berichtdoor Lipton » 25-02-2005 19:18

Fluffy schreef:Wat een ramp...Feyenoord, Ajax en Heerenveen eruit!
Slecht voor de UEFA-coefficient :?


We hebben natuurlijk nog AZ en PSV, maar een overwinning van Feyenoord op lissabon had veel puntjes kunnen opleveren.
Wat ook goed maakt dat er nog nooit zoveel clubs zijn overwinterd.
Maar ik had echt verwacht dat Ajax zou doorgaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Luna » 25-02-2005 20:13

Superfries88' schreef:Feyenoord kan een grote boete tegemoet zien, twee keer werd een voorwerp op spelers gegooid. Wedstrijd is gestaakt trouwens.


één keer werden de Portugezen bekogeld met aanstekers...
Dat rotje was niet op de keeper, maar helaas schroomde diezelfde keeper niet om gebruik te maken van zijn enorme acteertalent.
Verder scoorde Sporting twee prachtige doelpunten, een terechte winnaar al met al.
tic.
Avatar gebruiker
Luna
Selectiespeler
 
Berichten: 183
Geregistreerd op: 21-01-2004 22:32
Woonplaats: Rotterdam-Centrum

Berichtdoor Olaf » 25-02-2005 20:21

Het is grappig om te zien dat dergelijke daden door zoveel mensen worden goedgepraat. Natuurlijk, Ricardo en Rui Jorge reageerde overdreven, maar dat doet toch niets af aan het feit dat er daadwerkelijk met voorwerpen is gegooid. Maar blijkbaar vinden veel mensen het normaal om (gericht) aanstekers en rotjes te gooien.
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor Luna » 25-02-2005 20:31

Olaf schreef:Het is grappig om te zien dat dergelijke daden door zoveel mensen worden goedgepraat. Maar blijkbaar vinden veel mensen het normaal om (gericht) aanstekers en rotjes te gooien.


Ikzelf praat de daden van de zwakbegaafden die de wanorde op hun geweten hadden niet goed, dat zal je mij ook nergens zien beweren.
Ik heb alleen het idee dat als doelman zichzelf niet zo gewillig had laten vallen, de storm omtrent dat rotje wel had meegevallen.
Er wordt trouwens ookal gesproken over dat men bewust had geprobeerd de donkere Sporting-speler te raken...die dus niet geraakt is... verre van
tic.
Avatar gebruiker
Luna
Selectiespeler
 
Berichten: 183
Geregistreerd op: 21-01-2004 22:32
Woonplaats: Rotterdam-Centrum

Berichtdoor Forza S C H » 27-02-2005 11:59

Feyenoord laat per direct de veiligheidsnetten terughangen achter de goals. Dit gebeurt naar aanleiding van het vuurwerk en de voorwerpen die op het veld erden gegooid in het UEFA Cup duel met Sporting Lissabon.

Feyenoord.nl meldt dat de netten blijven hangen tot alle supporters die iets hebben gegooid tijdens die wedstrijd zijn gepakt en een levenslang zijn verbannen uit stadion De Kuip.

"Zoals zo vaak lijden de goede supporters onder die paar slechte, maar we zijn het nu spuug- en spuugzat," verklaarde directielid Jan Willem van Dop. "Het is een trieste zaak, maar we zijn gedwongen om maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. We kunnen niet langer toestaan dat Feyenoord de dupe wordt. Totdat we de daders te pakken hebben, blijven de maatregelen daarom van kracht."

Feyenoord lijkt een zware straf tegemoet te kijken na de wedstrijd met Sporting waarin vuurwerk naar keeper Ricardo werd gegooid en twee spelers werden geraakt door voorwerpen uit het publiek. Feyenoord vreest Europees een aantal duels zonder publiek en/of in een ander stadion te moeten spelen. In het ergste geval kan de UEFA Feyenoord volgend jaar geen Europees voetbal laten spelen.

bron: http://www.voetbalzone.nl


Kunnen ze lang zoeken denk ik :mrgreen:
Forza S C H
 

Berichtdoor Luna » 04-03-2005 15:51

Voorzitter sponsort supporters

Voorzitter Dirk Scheringa betaalt uit eigen zak 250 euro per persoon aan supporters die volgende week met AZ meevliegen naar Oekraïne. AZ speelt daar donderdag in de achtste finale van het toernooi om de UEFA Cup tegen Shakhtar Donetsk.

De preses van de Alkmaarse club kwam gisteren tot zijn opmerkelijke voorstel omdat nog slechts een handjevol supporters zich de afgelopen dagen had aangemeld om met de speciale charter, met ook de technische staf en de spelers aan boord, mee te reizen naar Donetsk. De meeste fans haakten af vanwege de hoge kosten voor het driedaags verblijf in Oekraïne.

Door de tegemoetkoming van Scheringa zijn de kosten nu verlaagd tot 444 euro, exclusief een visum van circa 60 euro. In de charter is nog plaats voor circa 100 supporters.

bron: AD

Forza S C H schreef: Kunnen ze lang zoeken denk ik :mrgreen:


Zou je denken? De dader heeft zichzelf inmiddels al aangegeven namelijk.
Er belande naar eigen zeggen een rotje voor zijn voeten, die hij uit paniek maar op het veld gooide... of het nou bullshit is of niet,goed dat hij zichzelf heeft aangegeven.
tic.
Avatar gebruiker
Luna
Selectiespeler
 
Berichten: 183
Geregistreerd op: 21-01-2004 22:32
Woonplaats: Rotterdam-Centrum

Berichtdoor Elwin » 04-03-2005 15:58

Zouden ze ook bij heerenveen moeten doen!
Avatar gebruiker
Elwin
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 03-02-2005 13:46
Woonplaats: Katlijk

Berichtdoor vlqrt » 04-03-2005 19:27

Dat is nog eens een goede actie, jammer dat fries Scheringa die acties alleen bij de alkmaar zaanstreek doet.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Johnny '86 » 09-03-2005 22:48

Mooie overwinning van PSV, 0-2 bij Monaco staat. Goed voor de uitstraling van het nederlandse voetbal, en uiteraard weer wat puntjes voor de UEFA-coefficient.
Sterk team dat PSV, gevaarlijke outsider :wink:
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Niels » 09-03-2005 23:00

Op het eerste kwartier na ook geen centje pijn, knap. Nu hopen dat ze een mooie club loten.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Eastermar » 10-03-2005 20:54

Een prima overwinning vanavond van AZ. Perfect voor het Nederlandse voetbal.


Indrukwekkende zege AZ in Donetsk

Uitgegeven: 10 maart 2005 20:24
Laatst gewijzigd: 10 maart 2005 20:36

DONETSK - AZ kan zich met een gerust hart opmaken voor de terugwedstrijd tegen Sjachtar Donetsk. De Alkmaarse ploeg won donderdagavond in de vierde ronde van de UEFA-beker op volwassen en indrukwekkende wijze met 3-1 van de Oekraïners.

In het bitterkoude Donetsk liet de ploeg opnieuw zien dat een gedurfde tactiek ook Europees tot succes kan leiden.


Aanvallend

Al voorafgaand aan het duel had Adriaanse beloofd met een tactische variant op de proppen te komen om het spel van de Oekraïners te ontregelen. De coach, die altijd van aanvallend voetbal uitgaat, besloot in de uitwedstrijd slechts drie verdedigers op te stellen.

Kromkamp en Mathijsen speelden in de mandekking, waardoor Opdam daartussen als vrije man fungeerde. Lindenbergh speelde op Vukic, een diepe middenvelder die vaak aansloot bij de aanvallers Aghahowa en Brandao.

Moeite

Na een aarzelend begin, met De Cler als linkermiddenvelder, kreeg AZ na een minuut of twintig in de gaten dat de bijeen gekochte groep voetballers van Sjachtar moeite had met het spel van de Alkmaarders.

Vrije trap

Na kansjes voor Lindenbergh en Meerdink maakte Nelisse in de 29e minuut de openingstreffer. De aanvaller schoot een vrije trap van Perez ineens achter doelman Lastuvka.

Penalty

Twee minuten later had die voorsprong al weer ongedaan gemaakt kunnen worden, nadat de Franse scheidsrechter Layec in een duikeling van Brandao een strafschop zag. Keeper Timmer bleef echter uiterst koel en pakte de penalty van Srna klemvast.

Rust

In het vervolg van de eerste helft controleerde de enige Nederlandse ploeg die nog meespeelt om de UEFA-beker het duel vakkundig. Enkele seconden voor het rustsignaal kwam de thuisploeg echter alsnog langszij. Matuzalem schoot vanaf de rand van het zestienmetergebied op het Nederlandse doel en zag zijn inzet achter Timmer stuiteren.

Perez

De ploeg van Adriaanse was in het duel met Sjachtar licht gehandicapt omdat Van Galen, de laatste weken weer uitblinkend op het middenveld, door een schorsing niet mocht spelen. De coach loste het probleem op door Perez een linie te laten zakken en hem achter de spitsen te posteren.

Door die omzetting kwam er op de linkerflank een plaatsje vrij voor technicus Sektioui. Nelisse was in het bitterkoude Olimpiski-stadion spits van dienst.

Treffer

De tegenslag voor AZ op slag van rust bracht het elftal geenszins in verlegenheid. De ploeg kwam energiek de kleedkamer uit en maakte binnen vijf minuten de belangrijke tweede treffer.

Veilig

Mathijsen, die in de verdediging zeer geconcentreerd de snelle Aghahowa bedwong, kopte een goede voorzet van Sektioui knap achter Lastuvka en bezorgde zijn elftal een uitstekende uitgangspositie om volgende week in Alkmaar een plaats in de kwartfinale van de UEFA-beker veilig te stellen.

Laatste acht

In de blessuretijd van de tweede helft werd het vooruitzicht om bij de laatste acht van het toernooi te komen zelfs nog rooskleuriger. Terwijl Sjachtar er alles aan deed opnieuw gelijk te maken, viel het doelpunt aan de andere kant.

De Cler werd in blessuretijd in het strafschopgebied gevloerd waarna Perez vanaf elf meter 3-1 maakte. Eerder in de tweede helft had Sektioui nog de paal geraakt.



bron: http://www.nu.nl
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor delsterpuntster » 17-03-2005 15:45

En nog een prima overwinning van AZ. Wat mij betreft echt wel de nummer twee van Nederland!!! Leuk voor het Nederlands voetbal dat er een keer iets buiten de top3 gebeurt!
Once Football, allways Football
delsterpuntster
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 04-01-2005 20:04

Berichtdoor Squerrel » 07-04-2005 21:54

Wat een geweldige prestatie van AZ. Maar niet alleen de uitslag maar ook het voetbal, om je vingers bij af te likken. FANTASTISCH, ik heb genoten. En dat gebeurt niet vaak.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Fotze » 07-04-2005 21:56

Squerrel schreef:om je vingers bij af te likken. FANTASTISCH, ik heb genoten. En dat gebeurt niet vaak.


Gelukkig getrouwd Squerrel???
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Jeroen » 07-04-2005 21:57

Genoten inderdaad. Zowel van AZ als van Riquelme, één van mijn persoonlijke favorieten.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 07-04-2005 22:11

Fotze Bumser schreef:
Squerrel schreef:om je vingers bij af te likken. FANTASTISCH, ik heb genoten. En dat gebeurt niet vaak.


Gelukkig getrouwd Squerrel???


En ook dat gebeurt niet vaak Fotze maar als het dan es gebeurt is het ook vuurwerk :mrgreen:
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Venderwel » 08-04-2005 07:31

Jeroen schreef:Genoten inderdaad. Zowel van AZ als van Riquelme, één van mijn persoonlijke favorieten.


Vond wel dat die commentator Riquelme bijna in z'n kont kroop...riquelme dit, riquelme dat...terwijl deze speler toch niet een super goede wedstrijd speelde.

Maar voor de rest vond ik het een leuke en vermakelijke wedstrijd!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor vlqrt » 08-04-2005 08:24

Mooie wedstrijd, zeker omdat AZ het eerste team is in ik geloof 11 Uefa cup wedstrijden dat weet te scoren in Villareal. Hadden wij het vorig jaar maar zo goed tegen ze gedaan :(
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 08-04-2005 10:31

Venderwel schreef:Vond wel dat die commentator Riquelme bijna in z'n kont kroop...riquelme dit, riquelme dat...terwijl deze speler toch niet een super goede wedstrijd speelde.



Dat is Evert ten Napel he. Moet je eens kijken als hij een wedstrijd becommentarieert waarin Zidane meedoet, dan heeft hij het doosje tissues wel nodig... :?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Niels » 13-04-2005 22:38

Prachtig van PSV. Weergaloos potje in mijn ogen, boeiend tot en met. De vonken vlogen er dan wel niet van af, maar ik heb me geen seconde verveeld.

Op naar Milaan! Hup PSV! :mrgreen:

Erg jammer nu ineens dat de UEFA die kopstoot van Shevchenko niet aanpakt... :huh:

Ook al was zijn actie duidelijk waarneembaar op televisiebeelden, toch weigert de UEFA hem aan te pakken. 'Het gebeurde voor het oog van de assistent, die niets liet merken aan de scheidsrechter', geeft de bond als uitleg.

Arbiter Markus Merk was het incident ontgaan. Voor Internazionale was dat zeer naar, aangezien Sjevtsjenko in de dertigste minuut het enige doelpunt maakte in het Giuseppe Meazza.


Trouwens, morgen ook even duimen voor AZ. Wat een stunt zou dat zijn, twee Nederlandse clubs in de halve finales... 8)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Frisian » 13-04-2005 22:47

En het is tevens goed voor het Nederlandse voetbal.
Misschien krijgen we in de toekomst weer extra UEFA tickets erbij.

Buiten dat vond ik het een geweldige prestatie van PSV.
Heel mooi gezicht hoe die Gomez zich weet op te laden voor een penaltie.
Inderdaad hopen dat AZ dit kunststukje nog een vervolg weet te geven.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten