De transfermarkt

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De transfermarkt in januari;

Moet afgeschaft worden
15
37%
Moet beperkt worden
17
41%
Is prima zo
9
22%
 
Totaal aantal stemmen : 41

De transfermarkt

Berichtdoor Superfries88' » 28-01-2008 08:36

Het is misschien een discussie die elk seizoen opnieuw voorbij komt; de transfermarkt. In het voetbal zijn transfers heel gewoon. Spelers komen en gaan. Dat is natuurlijk geen probleem, maar de transfermarkt in januari zie ik persoonlijk wel als probleem. Een club als Groningen is nu een goed voorbeeld. Echter, wij hebben het al eens meegemaakt met Huntelaar-Samaras en nu eigenlijk ook met Alves. Nu heb je ook de mogelijkheid om aankopen te doen, maar het is toch een soort competitievervalsing. Ajax plukt twee basisspelers bij Groningen weg, terwijl dat min of meer gewoon een concurrent is.

Wat vinden jullie van het systeem? Transfermarkt in januari afschaffen, wellicht beperken (maximaal aantal aankopen bijvoorbeeld) of is het gewoon prima zo?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: De transfermarkt

Berichtdoor blauwekater » 28-01-2008 09:14

Ik ben eigenlijk van mening dat je geen binnenlandse transfers moet toestaan in deze transferperiode. Ik weet het zal wettelijk gezien wel nooit zo worden, maar op deze manier werk je competitievervalsing wel een beetje in de hand. Wanneer je afspraken maakt om alleen maar spelers aan te kopen vanuit het buitenland en te verkopen aan het buitenland heb je dit niet.

Bovendien heb je nu ook niet echt een winterstop. Wanneer spelers verkocht of aangekocht worden is het lastig mijns inziens deze meteen in te passen. In deze periode woden er volop wedstrijden gespeelt en dus weining getraind.
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Predatorfish » 28-01-2008 09:43

Wat mij betreft mag de transfermarkt in de winterstop helemaal afgeschaft worden. Al moet wel worden gezegd dat die transfers Heerenveen tot nu toe wel het meeste geld hebben opgebracht, het is niet te verkopen aan de supporter dat je beste spelers er in de winterstop zomaar vandoor gaan. De transfermarkt in de zomer mag wat mij betreft dicht voordat de competitie begint. In het huidige systeem kan je als de competitie is begonnen nog zomaar spelers kwijtraken. Dat kan de hele voorbereiding overhoop halen. Daarbij is het huidige transfersysteem met name geschikt voor de clubs met veel geld. Zij zijn in staat om de beste spelers bij de concurrentie (zie Groningen nu) weg te halen waardoor zogenaamde "sportieve belangen" kunnen worden verdedigd. Ik denk dat het beste systeem is: een korte transferperiode (2/3 weken) direct na de playoffs. Wie z'n huiswerk goed gedaan heeft, heeft hierbij voldoende tijd om toe te slaan en er blijft een fatsoenlijke voorbereidingsperiode over waardoor wij, en andere subtoppers gewoon in een vaste formatie naar de competitiestart kunnen toewerken
Predatorfish
Selectiespeler
 
Berichten: 455
Geregistreerd op: 27-08-2007 12:13
Woonplaats: Amsterdam

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Caniggia » 28-01-2008 09:45

Ik heb voor is prima gestemd.
Ok dat de Grote Clubs de betere spelers bij de Subtoppers weghalen is een feit.
Maar als Subtopper kun je daar al ruim van te voren op anticiperen door alvast vervangers te scouten en daarna halen.
Als je ze direct in het begin van de transferperiode laat gaan is er nog tijd genoeg om een vervanger te halen.
Echter voor clubs die nu slecht presteren is de wintertransfermarkt perfekt.
Want die kunnen zo toch nog de gewenste versterkingen halen.
Avatar gebruiker
Caniggia
Selectiespeler
 
Berichten: 252
Geregistreerd op: 01-05-2005 16:48
Woonplaats: ZEVENHUIZEN

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Venderwel » 28-01-2008 09:45

Deze discussie heb je veel vaker gehad en lijkt me onzinnig om daar weer over te gaan beginnen.
Als je namelijk in de winterperiode geen transferwindow zou hebben doe je daarmee andere eurpese landen te kort die een zomercompetitie hebben. Die worden op die manier verplicht om hun spelers tijdens het seizoen te verkopen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Superfries88' » 28-01-2008 11:09

Venderwel schreef:Deze discussie heb je veel vaker gehad en lijkt me onzinnig om daar weer over te gaan beginnen.


Je hoeft niet te discussiëren :wink:. In mijn ogen is het juist wel een discussie waard. Een dergelijke situatie kan een competitie enorm bepalen. Kijk eens naar Groningen. De FC draait heel erg prima, opeens vertrekken er twee basisspelers naar een concurrent en een derde basisspeler vertrekt wellicht naar Fulham (Nevland). Men kan weliswaar vervangers contracteren, maar nieuwe spelers hebben tijd nodig en dat kan dan weer punten kosten. Je kan niet even probleemloos drie basisspelers gaan vervangen.

Wij hebben dat wel bewezen in de periode met Huntelaar en Samaras. We stonden 5e, lieten beide aanvallers vertrekken, zijn daardoor nogal verzwakt en zijn uiteindelijk als 7e geëindigd. Je kan dus wel zeggen dat de transfermarkt nogal wat invloed heeft gehad.

Het heeft voordelen en nadelen natuurlijk. Je kunt eventueel nog noodzakelijke aankopen doen, maar je kunt ook de bepalende spelers kwijtraken. Desondanks blijf ik het een soort van competitievervalsing vinden. In de zomer heb je 2 á 3 maand (juni t/m augustus) om je selectie samen te stellen, wat meer dan voldoende moet zijn. De clubs moeten dus dusdanig goed handelen om de juiste balans te vinden qua selectie. Na 34 wedstrijden met dezelfde selectie heb je een prima overzicht van een seizoen, dan kun je met recht de prijzen gaan verdelen. Nu kan een competitie meerdere gezichten krijgen, zie het voorbeeld met Huntelaar en Samaras.

En natuurlijk is het niet allemaal zo zwartwit als jij denkt. Je kunt voorwaarden stellen. Bijvoorbeeld maximaal 5 transfers in januari (variabel), een maximum bedrag qua uitgaven instellen, geen binnenlandse transfers toestaan en dat soort zaken. En zo kun je nog een handvol voorwaarden bedenken. Verder kun je prima iets regelen met de zomercompetities. Buiten de transferperiode om kunnen we al spelers verkopen aan clubs uit een bepaald werelddeel, weet niet meer precies hoe dat zat.

Het gaat mij niet om het uitwerken van een ideaal systeem, al ga ik er wel eens over brainstormen. Ik wilde gewoon kijken hoe wij denken over het huidige systeem. Het is nu erg actueel met Groningen, dus we hebben nu een mooi voorbeeld.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Jazzy F. » 28-01-2008 12:13

In Spanje mag je volgens mij geen binnenlandse transfers doen, dat mag alleen in de zomerstop. Correct me, if I'm wrong. Zoiets zou hier ook moeten gelden, want wat Ajax nu doet met FCG, is pure competitievervalsing. Gewoon een concurrent zwakker maken, zodat die niet meer een bedreiging kunnen vormen.
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Jeroen » 28-01-2008 12:24

In Spanje mag je inderdaad niet binnenlands getransfereerd worden als je meer dan 5 wedstrijden voor een club gespeeld hebt. Op zich een prima regel.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Flying Frisian » 28-01-2008 13:46

Jazzy F. schreef:In Spanje mag je volgens mij geen binnenlandse transfers doen, dat mag alleen in de zomerstop. Correct me, if I'm wrong. Zoiets zou hier ook moeten gelden, want wat Ajax nu doet met FCG, is pure competitievervalsing. Gewoon een concurrent zwakker maken, zodat die niet meer een bedreiging kunnen vormen.

FC Groningen kan toch ook 'nee' zeggen
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Keurig » 28-01-2008 14:29

Flying Frisian schreef:FC Groningen kan toch ook 'nee' zeggen


Niet in het geval van Lindgren die een clausule in zijn contract had staan.

Zelf ben ik er voor dat er in januari transfers gedaan kunnen worden. Afgezien van of je je team kan samenstellen in de zomer, de (financiele) belangen zijn zo groot dat ik me kan voorstellen dat een club waar de resultaten tegenvallen wil investeren. Hetzij om kampioen te worden, hetzij om Europees voetbal te halen of degradatie te ontlopen.

Ik had gestemd op prima zo, maar na er nog even over nagedacht te hebben kan ik me bij een beperking wel wat voorstellen (zie Spanje).
Keurig
Selectiespeler
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 15-02-2005 15:32

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Jazzy F. » 28-01-2008 14:38

Flying Frisian schreef:FC Groningen kan toch ook 'nee' zeggen


Dacht het niet. Lindgren had een clausule in z'n contract en aan een stakende speler heb je ook niet veel. Dus als club sta je machteloos.
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Theo » 28-01-2008 14:43

Dacht het niet. Lindgren had een clausule in z'n contract en aan een stakende speler heb je ook niet veel. Dus als club sta je machteloos.


Dat is dan 'je' eigen schuld. Wat Ajax nu met Groningen doet, ach het is erg zielig van die amsterdammers. Maar zo is het voetbal nu eenmaal en Groningen zal er ook niet minder van worden.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Freezeman » 29-01-2008 11:38

Ben ik weer met ik mis nog een optie.
Gewoon het hele jaar transfers toelaten.
Dat lijkt mij verre weg de beste optie.
Alles kan (door koper en verkoper) rustig geregeld worden en als er dan een speler bij je vandaan gekocht word kan je rustig om je heen kijken of er nog een geschikte kandidaat voor jezelf is, er zit dan geen druk achter van een sluitings datum.
Dus geen paniek aankopen.

Over het beperken van aankopen waar topic starter over begint zou ik willen zeggen, voer de regel in dat er maximaal 3 of 4 buitenlanders mogen spelen.
Dan beperk je al een heleboel transfers en daar door komen de europese competities ook weer wat dichter bijelkaar.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Klaas Pier » 30-01-2008 18:01

De transferperiode in de winter is van de zotte. Het speelt de rijke clubs in de kaart en zorgt voor een minder spannende competitie. Ook ben ik er erg op tegen dat er in de zomer nog spelers van club kunnen wisselen terwijl de competitie al begonnen is, gekkenwerk. Beste systeem: Een week (of een dag, maakt in principe niet uit natuurlijk) in de zomer waarop spelers van club kunnen wisselen.
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Flying Tilster » 30-01-2008 22:29

Makkelijk zat... die moeten ze afschaffen. Op deze manier kunnen daadkrachtige clubs spelers ophalen van minder daadkrachtige clubs die ze in de nek hijgen. Gewoon van 1 juni t/m 1 augustus. Voordat de 1e trainingen beginnen moet alles afgerond zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Skopperij » 31-01-2008 11:24

Je zult altijd problemen houden omdat alle competities niet gelijk eindigen en beginnen, zie Scandinavië. De 'wintertransfers' waren in eerste instantie bedoeld voor clubs om eventuele blessures op te vangen. Als je peperdure spits geblesseerd raakt kun je in de winter een vervanger halen, dat idee. Langzaam maar zeker hebben clubs deze transferperiode misbruikt, om hun onkunde van afgelopen zomer te corrigeren. Zie Ajax en AZ.

Je zou dus kunnen stellen dat je alleen wintertransfers mag doen als er een medisch dossier is waaruit blijkt dat je speler voor bijvoorbeeld 2 maanden geblesseerd is. Toch is dat ook weer subjectief en brengt een boel gedoe met zich mee. Het beste is dat je in de maand januari één ingaande en één uitgaande transfer mag doen, met een eventuele vrijstelling als je een zwaargeblesseerde hebt.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Freezeman » 31-01-2008 12:09

Flying Tilster schreef:... Gewoon van 1 juni t/m 1 augustus. ...

Stel het geval wil dat op 31 juli 2008 Sibon, Sulejmani, Pranjic en Bradley verkocht worden.
Weg alle voorbereidingen en geen enkele kans meer om er iets aan te doen.

Als je het gehele jaar mag kopen / verkopen verdeel je het gewoon veel beter, krijg je geen pieken in de zomer- en/of wintertransfer peridode en dus meer rust op dat front.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Flying Frisian » 31-01-2008 16:02

Als club kun je ook zeggen, tot een bepaalde datum zijn spelers af te halen, daarna kom je in de zomer/winter maar terug. Daarbij heeft sc Heerenveen een voordeel dat ze geen spelers hóeven te verkopen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: De transfermarkt

Berichtdoor Freezeman » 01-02-2008 12:22

Dat heeft weer als nadeel dat iedere club zijn eigen transfer periodes zal/kan bedenken en dat maakt de zaak er niet duidelijker op.
En je krijgt "teleurgestelde"spelers die werk weigeren als ze geen transfer naar een (in hun ogen) top club krijgen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek


Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten