Wat voor sport doe jij?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Wat voor sport doe jij?

Bericht door Freezeman »

Wat voor sport beoefend de forum bezoeker?
Heb hier en daar wat over 5e klas voetbal gelezen en over de sterke mannen, maar wat voor sport doe/deed jij?
Om de goeie traditie in ere te houden begin ik maar zelf.

Ben mijn glansrijke voetbal cariëre begonnen in de "welpen" (zo hete dat vroeger) van Oeverzwaluwen, door gestoomd naar de D, C, B en A jeugd maar omdat ik in die tijd ook op voleybal zat en mijn eerste zaterdag baantje kreeg, gestopt met de voetballerij.
Op latere leeftijd aan Boksen gedaan en aan bodybuilding.
Hierna een hele tijd niks gedaan op sport gebied, maar de jaartjes beginnen te tellen en de spieren die vroeger op schouder hoogte zaten zakten richting middel.
Dus ben ik weer wat gaan sporten en inmiddels alweer een paar jaar aan het sjorren met gewichten en toestellen bij "Alita" het plaatselijke en zeer gezellige sportcentrum.
Anti anti. :)
Mister Grie
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 02-12-2002 17:39
Locatie: Woudsend
Contacteer:

Bericht door Mister Grie »

Freezeman schreef:Wat voor sport beoefend de forum bezoeker?
Heb hier en daar wat over 5e klas voetbal gelezen en over de sterke mannen, maar wat voor sport doe/deed jij?
Je zegt het zelf al Pure Krachttraining 8)

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Elke week trouw squash spelen met mijn zusje, die het afgelopen jaar stevig op haar billen kreeg van haar grote zus. (en dan tellen we de uitwedstrijd naar V*T*SS* maar gemakshalve even niet mee :mrgreen: :mrgreen: )

Verder ga ik wanneer mijn agenda het een beetje toelaat ook nog af en toe eens fitnessen (niet dat ik het zo leuk vind, maar je moet wat om het verval tegen te gaan) Ik loop elke dag een aantal km's met mijn wrinkle doggy (zeker bij slecht weer is het bedenken van een goeie smoes om niet naar buiten te hoeven een sport op zich ) En in de wintermaanden natuurlijk het skieën nog.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

tot vorig jaar m'n hele leven keeper geweest.
'k zoek nog een nieuwe club in Amsterdam, en ook nog een nieuwe sportschool
De beste aanval is een goede aanval.
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik voetbal bij Langezwaag en tennis wel eens in de zomer en ik mag ook wel graag in de kroeg of bij mij thuis een potje darten.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik ben mijn voetbal carriere jaar of 8 (?) geleden begonnen bij GAVC uit Grou. sinds 1½ jaar voetbal ik bij VV Heerenveen (jaja, met uitzicht op het stadion :lol: ) en ik speel nu in b3. een leuk team waar het plezier voorop staat. daarom wil ik ook niet naar een hoger team. het gaat gewoon allemaal te serieus daar.

ik tennis ook sinds een jaar of wat bij Ten Woude, ook uit heerenveen. maar denk dat ik binnenkort maar wat anders ga zoeken.
Ladies and gentleman: We've got him!
Simoontje
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 02-12-2002 21:43
Locatie: assen, zucht haha

Bericht door Simoontje »

Ik korfbal al ruim 10 jaar van mijn korte 16-jarige leventje :D Dat doe ik bij een van de grootste clubs in Drenthe, ASKO. Deed het altijd met plezier, ook naar NK's geweest en lekker hoog niveau gespeeld, toen een vervelende blessure gekregen en wat gedoe met mijn nieuwe trainer/coach en die heeft mij als het ware verbannen naar het laagste juniorenteam :cry: Een positief puntje, ben daarom ook maar trainen gaan geven en gaan coachen en das wel errug leuk :) Oja, verder jog ik nog wel eens om de conditie op peil te houden en 's zomers lekker afstanden skaten!
SC Heerenveen 4 life, have fun! xxx
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Fitness, alhoewel dat de laatste tijd wat minder fanatiek gaat (terwijl de buik steeds moelijker in toom te houden is....). Mountainbiken, wat ook wat stil ligt de laatste tijd. Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets en wil het dan weer wat fanatieker gaan doen. Vroeger heb ik o.a. aan voetbal, volleybal en zelfs een jaartje schermen gedaan. Hardlopen gaat niet meer zo goed vanwege een oude oorlogswond (nou ja, eigenlijk gewoon een blessure opgelopen in militaire dienst).
Tja....
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

En hoe zit het met wadlopen dekoning??? of kom je steeds op tijd voor de boot :wink:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

De wadlooproute naarTexel is een beetje slecht begaanbaar de laatste tijd, maar voor een koninklijk type als ik wacht de boot natuurlijk altijd.
Tja....
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Dan wordt het aardig drukkies op de boot....... als je maar lang genoeg buiten staat met deze temperaturen krijg je vanzelf wel blauw bloed :wink: :wink:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Fausto
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 19:16
Locatie: Costa del Iselmar
Contacteer:

Bericht door Fausto »

Ten tijde van de lagere en middelbare school was het voetbal en dammen wat de klok sloeg; vanaf mijn studietijd tot nu ben ik verslingerd aan het wielrennen. En wel in die mate dat ook de vakanties en vrije dagen daar grotendeels aan besteed worden, met name het wielrennen in het hooggebergte is m'n favoriete bezigheid.
Ben lid van Olympia in Heerenveen.
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Heb vanf mijn 5e bij vv Olyphia gevoetbald heb(tijdelijk?) moeten stoppen door een knieblessure op mijn 21e ben nu 2 jaar leider van het 3e elftal(bierbuikenploegie) waar ik hopelijk ook straks weer in terug mag keren.
Verder heb ik ook 8 jaar getennist maar de resultaten waren niet echt spetterend en tja dan houd het snel op want die ballen zijn wel duur als ze steeds de bos in vliegen.
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

Ik voetbal bij VV Heerenveen in een nu onder de maat presterend team. En ik voetbal ook in de zaal voor VV Heerenveen. Dat laatste gaat gelukkig heel wat beter als op het veld! Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik voetbal zelf (Spits :mrgreen: ), verder vind ik alle sporten bijna wel leuk naar te kijken (behalve handsporten zoals korfbal, basketbal en volleybal en sporten waarbij er geen lichamelijk contact mag zijn :S )
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Ik heb altijd gevoetbald bij Heerenveense Boys (vanaf de f-pupillen tot het eerste en na een studieperiode het zesde en later weer het tweede)als rechtsvoor en aanvallende middenvelder.
Daarna ben ik naar DWP3 toegegaan en voetbal daar met veel plezier als een van de twee spitsen.

Ook heb ik een jaartje Kickboksen gedaan (prima sport voor de conditie).

Ook een periode gesquashed met Damaster maar daar is de klad in gekomen.

Momenteel fitness ik twee keer in de week in Bewegingscentrum Drachten en train ik een keer voor mijn ploeggie in St.jut.
Natuurlijk ook zaterdags nog ff ballen en zo blijf ik lekker fit.

Ben twee jaar geleden wat fanatieker geworden toen ik gestopt was met roken en wat aan mijn overgewicht wou doen.

Voel mij nu i.i.g kiplekker.
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ben op mijn 5e begonnen bij SCK(sport Club Kootstertille)
Toe ik elf was ben ik in de D1 gestopt, ik ben toen op orientatie gegaan om een sport te zoeken die bij me paste.
Eerst tennis, dat was niks. toenhad ik het zoeken al bekeken en heb ik tot mijn 19e niks gedaan.
Daarna ben ik tegelijkertijd op kickboxing gegaan(2.5 jaar) en weer op voetbal(2.5 jaar)Bij VVT(Voetbal Vereninging Twijzelerheide.In de tussentijd ben ik overgegaan naar VV de Walden, maar door de aankomende blesure(lees verder)ben ik daar niet aan spelen toegekomen.
Door het kickboxen moest ik noodgedwongen stoppen met beide sporten omdat mijn knie naar de klote was gegaan op een toernooi in Helmond.
Daar bleek dat ik een scheur in mijn knie had.
Later ben ik op 22 jarige leeftijd weer begonnen met trainen voor het voetbal en wel bij SC Twijzel.
Een jongen ploeg van een gemiddelde leeftijd van 22 jaar. in de laagste klasse maar met potentie om 2 a 3 klassen omhoog te gaan in 4 jaar.
Toen daarna het nieuwe seizoen begon, kwam ik er gelijk bij de eerste selectie(en dat als je er zolang uit bent geweest)Ben geen basispeler op het moment maar kan voelen dat mijn knie het redelijk houd.
Laatst gewijzigd door Cross79 op 25-02-2003 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Eric schreef:Ik voetbal zelf (Spits :mrgreen: ), verder vind ik alle sporten bijna wel leuk naar te kijken (behalve handsporten zoals korfbal, basketbal en volleybal en sporten waarbij er geen lichamelijk contact mag zijn :S )
heb je wel eens een wedstrijdje basketbal gezien/gedaan??? daarbij is meer contact dan bij de gemiddelde voetbal wedstrijd!, maar wat betreft de twee andere sporten heb je groot gelijk, saai om naar te kijken.

Oh ja, ik voetbal in het sterrenteam broekster boys 4! http://www.broeksterboys4.tk
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Ook Raider doet al vele jaren aan sport, DE DUIVENSPORT. En zweten dat ik doe.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

KingBee schreef: heb je wel eens een wedstrijdje basketbal gezien/gedaan??? daarbij is meer contact dan bij de gemiddelde voetbal wedstrijd!, maar wat betreft de twee andere sporten heb je groot gelijk, saai om naar te kijken.

Oh ja, ik voetbal in het sterrenteam broekster boys 4! http://www.broeksterboys4.tk
jah, ik kreeg altijd persoonlijke fouten omdat soms een tegenstander een duwtje in de rug gaf met een scoringskans :? wat bij voetbal gewoon een schouderduw is...Om te kijken op tv vind ik wel iets leuker maar erg irritant dat er zoveel wordt gescoord (dus minder gejuich bij een ..goal/punt ?!) en het hele tijd heen en weer van basket naar basket bevalt me niet..
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

en het hele tijd heen en weer van basket naar basket bevalt me niet..
En bij voetbal is dat heel anders? :?

Ik heb dus een flink aantal jaren gekorfbald. Dit seizoen heb ik een sabbatical, maar zit er over te denken volgend jaar maar weer te beginnen. Al is het nu ook wel lekker rustig in het weekend. Wel ben ik coach van Kinea D1 en op 8 maart staan we in de finale van het Noordelijk Kampioenschap. Winnen we die, dan gaan we een week later naar het NK in Stiens.

Verder heb ik jarenlang bij HZPC gezwommen. Geen wedstrijden, aangezien dat niet te combineren viel met korfbal. Mijn voetbalervaring blijft beperkt tot slechts vakantiewedstrijdjes e.d. :mrgreen:
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Okay dan, ga ik mijn lijstje ook opnoemen:
Heb vanaf mijn zesde tot pakweg mijn negentiende fanatiek geturnd en paardgereden. Dat laatste zelfs op internationaal niveau. Ook een aantal jaren aan judo gedaan, maar daar was ik niet geschikt voor (vonden mijn tegenstanders :twisted: ) en dus nooit verder gekomen dan een oranje-band-met-blauwe slip. Verder zo'n beetje geboren op het kaatsveld en dus altijd veel gekaatst. Het grootste gedeelte als opslager en later als achterinse. Dit is nog steeds mijn favoriete stek (voor de kenners is dit bekende taal, voor de niet kaatskenners..sorry).
Tussen de bedrijven door nog recreatief gevolleybald en veel geschaatst. Ook een tijd aan waterpolo gedaan, maar helaas hield het damesteam van de Vikings (Harlingen) er mee op en ben ik niet snel genoeg voor De Skelp in Sint Anne, die landelijk erg hoog uitkomen, dus dat was einde waterpolo. Wel een hele leuke sport, maar fysiek keihard.
En als klap op de vuurpijl heb ik nog een aantal jaren gevoetbald. Eerst enkel en alleen als centrale middenvelder in scholenteams, later als linkermiddenvelder bij VV Beetgum en zelfs nog een tijd als keeper (en dat lag me nog het beste geloof ik)

Momenteel ben ik een jaartje sportloos, maar ga volgend jaar wel weer "wat doen". Kaatsen in ieder geval en voor de rest zie ik wel.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Die Joep toch.... wat een mensenkennis als je even terug kijkt naar zijn reactie op jou post over Denneboom Marts :wink: :wink:

Je was overigens nog vergeten te melden dat je dagelijks survivalt in het landelijk gelegen Beetgum :lol: :lol: (met de enige echte Rambo van Fryslân :mrgreen: ) en trekhaak jumpen met citroenen is toch ook een nieuwe hobby van je? :wink:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Yep that's right, maar om nou aan de grote klok te hangen dat ik als hobby het bestuderen van andermans hoedenplank er op na houd :oops:
En wat Rambo betreft, dat mag je nauwelijks sport noemen. Die hond blijft om de vijf meter een kwartier staan snuffelen, dus dan heb ik redelijk de tijd om bij te komen.
We zijn momenteel weer aan het klussen (weer een paar slaapkamers opknappen), dus dat telt ook. Wow wat een sportief figuur...
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Ik zat op dammen. :huh:
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Aha, jij slaat graag :lol:
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Maar geen vrouwen, die heb ik lief :heart:

Hoe toevallig Martsje, ook ik ben een slaapkamer aan het verbouwen. Een sport op zich.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Jelle E schreef:Ik zat op dammen. :huh:
heb ik ook nog gedaan!! en niet zonder resultaat, ik ben 2 jaar geleden nederlands kampioen geworden met 4 tallen.. :mrgreen: (in mijn heerenveen shirt :mrgreen: :mrgreen: )
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

En bij voetbal is dat heel anders?
jah..daar eindigen wedstrijden niet in 101-90..
Plaats reactie