Fusies: positief of negatief?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wat vinden jullie van fusies?

Geen optie voor mij, ik zou niet meer komen!
18
46%
Indien mogelijk gewoon doen!
4
10%
Hangt van de situatie af.
17
44%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Fusies: positief of negatief?

Bericht door Superfries88' »

Er liggen zoals bekend plannen om de Eredivisie terug te brengen naar 16 clubs. Daarover loopt al een discussie op dit forum, maar ik wil me even beperken tot iets anders. Er zullen natuurlijk twee clubs minder op het hoogste niveau spelen en dus zal de eerste divisie worden uitgebreid met 22 clubs. Deze competitie heeft het al zwaar (zowel sportief als financieel) en dus krijg je allemaal discussies over de toekomst. Eén van de bekende discussies is fuseren.

Ik zal even een voorbeeld geven. Haarlem en Telstar spelen al jarenlang onderin de eerste divisie, er komen amper supporters op af en financieel hebben beiden het ook niet eenvoudig. Een fusie zou wellicht een positieve invloed kunnen hebben.

Echter, een fusie is altijd een beladen onderwerp. Met name het clubgevoel speelt een enorme rol. De één ziet een positieve invloed bij een fusie, dus is tevreden. De ander is van mening dat de club min of meer opgeheven zal worden.

Op een ander forum liep er een discussie over fusies, dus daarom was ik benieuwd naar jullie mening. Mocht er ooit een moment komen dat een fusie tot de mogelijkheden behoort, wat doen jullie dan? Blijven jullie komen of is het dan voorbij? Het is natuurlijk niet aan de orde en hopelijk zal dat het ook nooit worden, maar gebruik je fantasie daarbij gewoon even.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Een fusie hangt echt van de situatie af. Je kunt het zien als een noodoplossing.
Vaak wordt het niks, omdat de supporters onderling niet overweg kunnen.
Dit is ook het geval bij Stormvogels Telstar en Haarlem.
Wat FC Twente en Heracles met de jeugd doen is op zich een goede zet. Je werkt op die manier
prima samen, en kan een sterker elftal vormen. Ook Vitesse en AGOVV hebben die constructie.
SC Heerenveen en Cambuur zullen nooit fuseren. Kan je gaan vergelijken met FC Limburg.
De supporters zullen daar nooit mee akkoord gaan. En elke club heeft zijn eigen charmes.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Top Oss/Helmond Sport lijkt me als fusie ook niet ondenkbaar. Met name 1e divisie clubs hebben het financieel zwaar, en een fusie met de buurman zou een oplossing kunnen betekenen. Maar dan moeten supporters het wel accepteren en dat is meestal het probleem.

Als de eredivisie teruggebracht wordt naar 16 clubs, zouden ze dat in de 1e divisie ook kunnen doen. Je kunt beter 32 gezonde clubs hebben, dan 38, waarvan er een aantal in zwaar weer zitten.

Dat voorbeeld over Telstar/Haarlem is wel grappig; Telstar is namelijk enkele jaren terug al gefuseerd met Stormvogels. Met de plannen die er zijn mbt de toekomst van het betaald voetbal is het niet onlogisch dat dat opnieuw zou gebeuren.

Maar zoals de poll aangeeft; het hangt vooral van de situatie af.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Mocht er ooit een moment komen dat een fusie tot de mogelijkheden behoort, wat doen jullie dan?
Een fusie met Cambuur of Groningen in ieder opzicht is echt ondenkbaar. Mocht er ooit een debiel aan het roer komen die dat daadwerkelijk wil doorzetten ben ik pleite.

Ik denk niet dat een fusie een oplossing is voor welke club dan ook. Fans trekken het nu eenmaal slecht en zonder fans heeft een club geen bestaansrecht.
Als één man achter onze trots!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Als topicstarter moet ik zelf ook even reageren natuurlijk.

Zelf ben ik sinds 1998 (ongeveer) supporter van Heerenveen, dus eigenlijk alleen maar de goede jaren meegemaakt. Toch ben ik realistisch genoeg om te begrijpen dat ik niet mag klagen. Jarenlang ballen in de eerste divisie is toch wat anders, al hoeft dat niet per definitie vervelend te zijn als supporter.

Maargoed, over fusies. Persoonlijk ben ik gewoon tegen. Ik ben supporter vanwege het gevoel en niet vanwege het resultaat. Zelf hobbel ik liever anoniem mee in de eerste divisie dan als fusieclub meedoen om de Champions League. Resultaat is mooi, maar ik wil me wel kunnen identificeren met de club. Bij een fusieclub zou ik geen gevoel kunnen hebben, niet hét gevoel iig.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Net als bij iedere andere poll heb ik weer problemen met het kiezen van een antwoord.

Betreft het een fusie met Heerenveen en (ik neem aan dat de poll starter dan denkt aan) Cambuur.
Ondenkbaar. Hiervoor is antwoord 1 bedoeld neem ik aan, maar dat ik niet meer zou komen vind ik onzin.

Betreft het een fusie Telstar en Haarlem zoals men zondag op tv besprak?
Als die 2 clubs dat beiden ook willen? Mij best, antwoord 2 dus.

Is het een fusie uit sportief oogpunt of uit finacieel oogpunt?
Hier past antwoord 3 neem ik aan.

Over andere clubs wil en ga ik niet beslissen of pollen in vullen.
Dus vul ik zoals gewoonlijk geen poll in.
Anti anti. :)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het gaat mij voornamelijk om de discussie, dus ik heb inderdaad niet al te veel aandacht gehad voor de poll. Maargoed, het is natuurlijk een Heerenveen-forum en gezien de laatste zin gaat de poll voornamelijk om een fusie mbt Heerenveen, ook al is het gelukkig niet aan de orde.

Maargoed, wellicht een paar mogelijkheden:
- een fusie met Cambuur
- een fusie vanwege financiële problemen, wel/niet met rivaal
- een fusie vanwege sportieve problemen, wel/niet met rivaal
- een fusie vanwege grote ambities, wel/niet met de rivaal
Ik noem maar gewoon een paar.

Het is natuurlijk een lastig onderwerp en vrij uitgebreid, dus het is een beetje lastig om een goede poll te maken. Het gaat mij dan ook voornamelijk om de discussie zelf. Hoe denkt men over een fusie van Heerenveen? Is het absoluut not done of zijn er toch uitzonderingen mogelijk? En hoe denken jullie over fusies van andere clubs. Het voorbeeld Haarlem-Telstar dus.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Mocht het ooit zo ver komen, wat ik niet verwacht, dat een fusie noodzakelijk is uit financieel oogpunt, ben ik ook weg. Zeker als dit met cambuur is. Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat Riemer misschien wel was gaan fuseren met cambuur in de magere jaren, als het minder zou worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het verhaal is toch dat Riemer in de beginperiode van zijn termijn inderdaad het plan heeft opgevat om te fuseren met Cambuur? Cambuur weigerde echter omdat zij er op dat moment beter voorstonden (en op dat moment wellicht eredivisie speelden?). Daarna heeft Riemer de mouwen opgestroopt en het resultaat is bekend. 20 jaar later kwam Cambuur met plannen voor een fusie...

Ik weet niet in hoeverre dit een broodje aap is...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Voor zover ik weet is dat laatste stuk over een fusie van Cambuur-kant een broodje aap verhaal, het eerste klopt volgens mij wel. Of hierachter de gedachte zat van Riemer om 1 club van heel Friesland te maken weet ik niet, maar feit is geloof ik wel dat de plannen voor een fusie er waren.
Corruption is everywhere, fight it!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik zou een eventuele ( op bepaalde gronden noodzakelijke ) fusie eventueel nog wel accepteren indien Heerenveen speelstad zou blijven.
De gang naar het stadion ( het oude en het huidige ) zit er nu eenmaal al heel lang in.
Zou dat niet het geval zijn, dan zou ik absoluut afhaken.

Overigens ( Jeroen ) speelde Cambuur op het moment dat Riemer een eventuele fusie ter sprake zou hebben gebracht zeker NIET in de Eredivisie. De eerste Friese club die daarin uitkwam was immers Heerenveen in 1990. Cambuur heeft in de jaren daarvoor wel eens op het nippertje promotie gemist door een nederlaag in een beslissende wedstrijd in de nacompetitie tegen Dordrecht ( of toen DS? ) met 0 - 2.
Had Cambuur destijds gewonnen, dan vraag ik me af hoe het verder met de hegemonie in Friesland gelopen zou zijn. Soms hangt zoiets echt van kleinigheden af.
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Ik kan me niet voorstellen dat Heerenveen in de toekomst ooit nog gaat fuseren, omdat ik niet zou weten met welke club we dan moeten fuseren. DKv of Groningen is gewoon onmogelijk en ik denk dat alle supporters hier zo over denken.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Eenzijdige discussie. Iedereen hier vindt dat Telstar en Haarlem wel kunnen fuseren, maar wij en Cambuur niet. Wat is het verschil?

Natuurlijk hebben wij geen reden om te fuseren. Maar moet je - als je al zo lang zo slecht bent als Haarlem en Telstar - luisteren naar die 100 man in het stadion die niet willen fuseren en over een aantal jaar toch echt failliet gaan? En stel dat wij ooit in een situatie komen waarin een fusie de enige juiste optie is, moeten wij dan ook moeilijk doen? Fusieclubs als Twente, Utrecht en NAC behoren tot de clubs met de fanatiekste aanhang in Nederland, dus waar hebben we het over?
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Clubs als Eindhoven, TOP, Haarlem en Telstar horen niet thuis in het betaald voetbal. De helft van de selectie is amateur, dramatische stadions en amper publiek. Het ergste is nog dat het grootste deel van de begroting bestaat uit TV geld vanuit de eredivisie. Dat noem ik geen betaald voetbal meer. Een club als IJselmeervogels betaald meer geld voor zijn spelers, heeft een betere accomedatie en trekt meer publiek. Dat noemt zich een amateur, maar kan net zo goed meedraaien in de Eerste divisie. Haarlem en Telstar kunnen wat mij betreft beter fuseren en anders exit naar de amateurs.
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

oldtimer schreef: Cambuur heeft in de jaren daarvoor wel eens op het nippertje promotie gemist door een nederlaag in een beslissende wedstrijd in de nacompetitie tegen Dordrecht ( of toen DS? ) met 0 - 2.
Had Cambuur destijds gewonnen, dan vraag ik me af hoe het verder met de hegemonie in Friesland gelopen zou zijn. Soms hangt zoiets echt van kleinigheden af.
Niet heel anders denk ik, hoewel het wel degelijk van kleinigheden afhangt. Wij degradeerden meteen weer en in het volgende jaar promoveerde Cambuur. Zij waren daarna de eerste Friese club die twee jaar achter elkaar in de eredivisie bleven. Wij ontmoetten hun dus weer in het tweede jaar. Op dat moment hadden zij een team met onder meer Konterman, Grim, Stam, Jack de Gier en Johan Abma. In mijn optiek een meer dan eredivisiewaardig elftal, toch degradeerden ze dat jaar. Aan het begin van dat seizoen hadden ze denk ik wel een voorsprong op ons. Wellicht door pech is dat er niet uitgekomen. (EDIT: Dit is dus eigenlijk de situatie die je schetst, Cambuur eerder in de eredivisie dan wij. Even te verklaring van een anders vrij rammelend verhaal)

Op de lange termijn stond er volgens mij bij ons een betere organisatie dan bij Cambuur. Meer rust, hoewel dit natuurlijk ook het gevolg is van het succes. Het werkte natuurlijk ook niet tegen dat Cambuur een aantal jaar niet meer op het hoogste niveau aanwezig was waardoor we een gaatje konden slaan. Interessante "wat als" geschiedenis. Misschien leuk voor een boek uit te geven in Friesland.

Over een mogelijk fusie met de Leeuwarders, dat zie ik niet gebeuren. Wij hebben hen niet nodig en ik betwijfel of je dan een goede fusie aan kan gaan. Het zou eerder een overname betekenen en dan verwacht ik een groep ontevreden mensen binnen de organisatie.

Over fusies in het algemeen, dat is iets waar denk ik de jaren over heen moeten gaan. FC Utrecht en FC Twente bijvoorbeeld zijn ook fusieclubs, en vooral in het geval van Twente is dat toch geen mislukking te noemen (in mijn optiek de club die het meeste aanspraak kan maken op het predikaat "vierde club van Nederland" gezien over de afgelopen halve eeuw).
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Een fusie moet men ter aller tijde doen als 2 clubs het los van elkander niet meer redden!! Maar fusies tussen een club die draait en een club die niet draait voel ik niets voor. Dan dupeer je de club die wel draait.

Bij elke fusie komt sentiment kijken, welke clubs ook fuseren. Maar in het normale bedrijfsleven is het ook de orde van de dag dat dit gebeurt dus moet dat ook in het voetbal kunnen. Die paar supporters die dan weglopen zitten er, zonder fusie, dan ook niet voor de club.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zijn er nog oldtimers hier die zich herinneren wat de sentimenten waren bij de fusies van Twente? Stonden de supporters er destijds positief of negatief tegenover en wat waren de redenen van de fusie?
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Jeroen schreef:Zijn er nog oldtimers hier die zich herinneren wat de sentimenten waren bij de fusies van Twente? Stonden de supporters er destijds positief of negatief tegenover en wat waren de redenen van de fusie?
Ik ben geen oldtimer maar meen daar een stuk over in de VI te hebben gelezen. En laten we stellen dat daaruit naar voren kwam dat ze niet echt blij waren totdat het "fc Twente" succesvol werd. Maar dat is meestal zo zodra een club begint te draaien.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

janneman schreef: Ik ben geen oldtimer maar meen daar een stuk over in de VI te hebben gelezen. En laten we stellen dat daaruit naar voren kwam dat ze niet echt blij waren totdat het "fc Twente" succesvol werd. Maar dat is meestal zo zodra een club begint te draaien.
Ik ben niet zo een oldtimer dat ik me dat nog kan herinneren. Maar ik meen me te herinneren dat de supporters er ook niet erg blij mee waren tot het moment van succes. Ik heb ergens ook in mijn achterhoofd zitten dat de fusie tot Twente wel gezien werd als noodzakelijk. Ik zal even kijken wat ik kan vinden.

Edit: Fusie was tussen Enschedesche Boys en SC Enschede. SC was de club van de werkers, Boys van de bazen (Twente had toen nog veel textielindustrie). Voor de fusie wilde geen van beide supportersgroepen er eigenlijk uberhaupt over praten. Ook na de fusie waren er nog stevige conflicten, onder meer over de naamgeving en de veldbezetting bij de eerste officiele wedstrijd.Het succes kwam met de aanstelling van Kees Rijvers in 1967.

Bron: Matty Verkamman en Evert Vermeer, Om het spel en om de knikkers 109-111.

Edit 2: Niets gelezen over supporters die er de noodzaak van inzagen, dus ik vraag me af waar ik dat idee vandaan had. De noodzaak was er wel, de twee clubs hadden gezamenlijk bijna een half miljoen gulden schuld wat in die tijd een flink bedrag was. Of dit als een geldige reden werd geaccepteerd is natuurlijk moeilijk in te schatten als je er niet bij bent geweest (en dan nog).
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Jeroen schreef:Zijn er nog oldtimers hier die zich herinneren wat de sentimenten waren bij de fusies van Twente? Stonden de supporters er destijds positief of negatief tegenover en wat waren de redenen van de fusie?
Afgezien van schulden vond men natuurlijk ook ( natuurlijk niet specifiek de clubsupporters maar de beleidmakers ) dat drie in elkaars water vissende clubs in een stad teveel van het goede was. De clubs zijn overigens natuurlijk wel als aparte verenigingen blijven bestaan. Het betrof " slechts " de betaalde top. In andere steden fuseerde men weer niet, zoals b.v in Tilburg met 3 betaalde clubs, Haarlem met 3 clubs of in Groningen met zelfs 4. Schiedam en Hilversum zijn ook voorbeelden van steden waar een fusie misschien iets had kunnen redden, maar die helemaal uit het betaalde voetbal zijn verdwenen.
thestreets
Invaller
Berichten: 258
Lid geworden op: 31-08-2007 20:01

Bericht door thestreets »

Op dit moment is een fusie van Heerenveen met (in mijn ogen eerste gegadigde) Grun ondenkbaar.
Om het je toch voor te stellen moet je denk ik de toekomst ingaan.

Ooit zal er een euroliga komen (20 beste clubs van Europa, met promotie/degradatie), als het dan noodzaak wordt om het beste voetbal van Nederland/Europa te kunnen zien, zou ik niet tegen een fusie zijn.

Veel mensen zullen deze mening niet waarderen.. Tis in mijn ogen gewoon realistisch, als de toekomst zo gaat als ik die verwacht.

Maar hopelijk duurt het nog erg lang voordat bovenstaand scenario werkelijkheid wordt.
Habemus san Marco!
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Die optie van een Euroliga: daar zullen wij nooit inkomen, zelfs niet met een of andere vreemde fusie. ALs je kan degraderen dan is de kans groot dat we er niet eens inkomen. De top vier uit de vijf beste voetballanden is 9 van de 10 keer sterker dan de eventuele nummer 2 of 3 uit Nederland. Verder zal een dergelijke liga mij niet kunnen bekoren, ik zie liever wedstrijden in de Eredivisie dan clubs als Roma, Valencia, Villareal, die zijn leuk voor Europese uitstapjes maar om er twee keer per jaar tegen te spelen, nee. Allemaal leuk een aardig maar ik vind de Eredivisie prima.
Eala Frisia!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Overigens zijn volgens mij alle fusies tot nu toe tussen clubs binnen 1 stad gebeurd, klopt dat? Bij een fusie tussen clubs uit pakweg Heerenveen - Leeuwarden/Groningen, of Sittard/Kerkrade komen veel meer problemen kijken: bijvoorbeeld alleen al de plaats van het stadion... Moet die dan in Akkrum gebouwd worden?
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Jeroen schreef:Overigens zijn volgens mij alle fusies tot nu toe tussen clubs binnen 1 stad gebeurd, klopt dat? Bij een fusie tussen clubs uit pakweg Heerenveen - Leeuwarden/Groningen, of Sittard/Kerkrade komen veel meer problemen kijken: bijvoorbeeld alleen al de plaats van het stadion... Moet die dan in Akkrum gebouwd worden?
Even gauw een google er tegenaangegooid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbaltri ... tsen_komen

Zelden gebeurd dus. In Nederland Fortuna en AZ.

Edit: Ik meen gelezen te hebben dat er bij Fortuna inderdaad nogal wat gekrakeel was over waar het stadion zou moeten komen. Als ik ergens nog wat tijd vind kijk ik wel even.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Jeroen schreef:Overigens zijn volgens mij alle fusies tot nu toe tussen clubs binnen 1 stad gebeurd, klopt dat? Bij een fusie tussen clubs uit pakweg Heerenveen - Leeuwarden/Groningen, of Sittard/Kerkrade komen veel meer problemen kijken: bijvoorbeeld alleen al de plaats van het stadion... Moet die dan in Akkrum gebouwd worden?
Niet altijd binnen 1 stad, soms ook binnen de regio.
Denk aan AZ en Fortuna Sittard.
En is SVV niet eens gefuseerd geweest met een Dordtse club?
Ten tijde van de bekende wedstrijd van Heerenveen in de Kuip met die 5000 supporters in 1991?
Verder ooit Xerxes ( Rotterdam ) - DHC ( Delft ).
Maar echt op afstand: nee.
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

SVV met Dordrecht '90 is idd een fusieclub
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

oldtimer schreef: Niet altijd binnen 1 stad, soms ook binnen de regio.
Denk aan AZ en Fortuna Sittard.
Ik zal het wel verkeerd lezen, maar staat hier nou dat AZ met Fortuna Sittard een fusie aan gaat?
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Freezeman schreef: Ik zal het wel verkeerd lezen, maar staat hier nou dat AZ met Fortuna Sittard een fusie aan gaat?
Nee, er staat dat zowel AZ als Fortuna Sittard voortgekomen zijn uit fusies met clubs uit dezelfde stad, of regio.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Zou het de leeftijd zijn?
Maar zo kan je het dus idd ook lezen. :D
Anti anti. :)
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik ben wel eens benieuwd hoeveel "echten" we nu echt hebben.

stel cambuur en heerenveen fuseren, met als voorbeeld roda en fortuna, wat zou jij doen ook naar FC Friesland?
mij zien ze nooit weer...

ik snap de fortuna en roda supporters dan ook volledig.
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie