Fusies: positief of negatief?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wat vinden jullie van fusies?

Geen optie voor mij, ik zou niet meer komen!
18
46%
Indien mogelijk gewoon doen!
4
10%
Hangt van de situatie af.
17
44%
 
Totaal aantal stemmen : 39

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Lipton » 13-04-2009 23:03

Hahahaha, wat zou je doen als je het hele stadion sloopt en dan een dag later te horen krijgt dat er helemaal geen fusie komt! :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor geert. » 13-04-2009 23:09

Stel dat Heerenveen moeten fuseren om financieel overeind te blijven, dan denk ik dat Heerenveen zou gaan fuseren met FC Zwolle. Heerenveen zal niet met Cambuur willen fuseren en andersom ook niet
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor SanderNN » 14-04-2009 13:16

Dit gebeurd toch niet, Heerenveen is hier financieel veelste gezond voor. Stel dat het zou gebeuren, dan heb ik een hobby minder.
Avatar gebruiker
SanderNN
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 21-12-2008 11:39

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor TWR22 » 14-04-2009 14:10

Ik denk dat er nooit sprake is van een echte fusie maar altijd van een overname. Je moet toch 1 stadion kiezen. Dan krijg je denk ik in feite toch de oude fans weer in dat stadion met een nieuwe naam en nieuwe shirtjes. Kijk maar naar de spelers. Je voegt Roda spelers en Fortuna spelers samen. Daar kies je de beste spelers uit. Dat zal dan van de zeg 50 spelers terug naar 25 moeten. Dat zullen 15 Roda spelers zijn en 10 Fortuna, en de basis zal 8,9 spelers van Roda zijn en dan 2, 3 van Fortuna. Oftewel ... fusie? Niet echt dus.

Heerenveen - Cambuur, een nog veel groter verschil. Dat zullen 11 spelers van Heerenveen in de basis zijn, een Friese vlag in het shirt en lokatie Heerenveen. Dat is dus een overname, geen fusie, en heeft niemand wat aan. Lekker zo laten, hopen dat Cambuur promoveert om dan elk jaar superderby's te hebben en ze met 5-0 naar DKV te sturen (DKV ... ik weet pas sinds kort wat dat betekent :D ).

Tot slot: ik hoop oprecht dat Roda degradeert!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor paparazzi » 14-04-2009 18:11

TWR22 schreef:Tot slot: ik hoop oprecht dat Roda degradeert!


Verklaar je eens nader!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor El Conde » 14-04-2009 21:23

Als de keuze, zoals in Limburg is failliet of fusie, dan lijkt het mij niet zo moeilijk; fusie.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Superfries88' » 14-04-2009 21:42

El Conde schreef:Als de keuze, zoals in Limburg is failliet of fusie, dan lijkt het mij niet zo moeilijk; fusie.


Zoals in Limburg? Op dit moment zijn beide clubs nog niet failliet en ik moet het nog zien of één van beide clubs verdwijnt, laat staan beide clubs. Verder zou ook de fusieclub in financieel zwaar weer komen, dus dat is nou ook geen verbetering.

In mijn ogen moet je alleen fuseren als beide clubs er echt iets aan hebben en de clubcultuur deels behouden kan worden. Dat was gewoon niet het geval, dus dan is een fusie zinloos.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor El Conde » 15-04-2009 13:06

Als er geen fusie is gaan beide clubs waarschijnlijk failliet, zo zijn nu de berichten gezien de enorme schulden. Nou dan is de keuze toch niet zo moeilijk? Vroeger fuseerden zoveel clubs. Volgens mij zijn clubs als Utrecht, FC Groningen, ADO oa ook uit een fusie ontstaan en daar hoor je niemand meer over.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Jeroen » 15-04-2009 14:08

Groningen is geen fusieclub.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Superfries88' » 15-04-2009 14:31

El Conde schreef:Als er geen fusie is gaan beide clubs waarschijnlijk failliet, zo zijn nu de berichten gezien de enorme schulden.


Fortuna Sittard gaat het inderdaad heel zwaar krijgen, maar mede dankzij stichting TOF geef ik ze wel een reële kans om te overleven. Roda JC zie ik absoluut niet failliet gaan. Natuurlijk zijn er wel schulden en ze moeten vol aan de bak, maar met een goed beleid is het mogelijk om binnen niet al te lange tijd weer uit de problemen te komen. Er liggen al plannen in Kerkrade om de club overeind te houden.

Al met al moet ik nog zien of er één van de twee failliet gaat, dus laat staan beide clubs. Verder wijst men vaak op de problemen bij deze clubs, maar twee ongezonde clubs laten fuseren maakt nog geen gezonde club. Integendeel zelfs, zonder de steun van de provincie zou de fusieclub nog ruim voor de eerste training financieel al moeilijk zitten en men zou gaan werken met een begroting van een degradatiekandidaat. Is dat een verbetering in vergelijking met Roda JC? In mijn ogen is het antwoord nee.

Zoals ik al zei moet er voor beide clubs voordelen zitten aan de fusie. Voor Fortuna is het sportief/financieel interessant, maar eigenlijk ben je gewoon opgeslokt door de rivaal. Lijkt me ook niet fijn. Voor Roda zie ik sowieso het nut niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Merijn_415 » 05-05-2009 19:56

Ik zou heel erg balen, maar daarna moet je toch achter de club blijven staan. Heerenveen is de betere club, dat weten we allemaal. Daar blijven dus veel spelers van en de technische staf. En dit stadion is dan denk ik de speelruimte :)

Dus. . . Met van der Heide(trainer van ons 1e) wordt h'veen kampioen!!

Maar met deze naam zou ik nooit meer komen xD
Merijn_415
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 19-04-2009 17:24

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 07-05-2009 21:34

Jeroen schreef:Groningen is geen fusieclub.


Ik zou bijna gaan twijfelen, maar ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk: FC Groningen komt voort uit GVAV. Beetje vergelijkbaar met sc Heerenveen zelfs, vv Heerenveen is ook als amateurtak zelfstandig verder gegaan. FC Utrecht is wel een echte fusieclub net als ADO Den Haag.

Een fusie tussen Cambuur en Heerenveen is vragen om moeilijkheden. Misschien is er zakelijk gezien wel een voedingsbodem, maar 'normale' supporters komen er zeker de eerste jaren niet. Te veel verschil. Laat beide clubs maar lekker bestaan, ik hoop dat ze in Leeuwarden er in zullen slagen om via de play-offs de Eredivisie te halen. Dan mogen ze wat mij betreft ieder seizoen 15e worden, maar dan hebben we de derby wel weer terug.

Twee clubs in Fryslân is niet te veel, sterker nog, ik zie Harkemase Boys op den duur nog wel eens een Eerstedivisionist worden. Ze hebben wel ambitie, ze willen erbij zijn als de Topklasse een feit is. En feitelijk hebben ze in Harkema natuurlijk al betaald voetbal... 8)
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Juthu » 09-05-2009 10:52

Ik speel liever in de 1e divisie dan dat ik kampioen word met een fusieclub samen met cambuur. Slopen dus.
Juthu
Bankzitter
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 09-05-2009 10:49

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor DE ZUID » 12-05-2009 14:43

(DKV ... ik weet pas sinds kort wat dat betekent ).


Goh, das errug knap van je, aangezien je al een aardig tijd op het forum bezig bent!!! :mrgreen:

Ik kies voor slopen, Heerenveen stroomt al zo'n 37 jaar door mijn bloed heen en ik zou dus nooit naar een FC Friesland gaan.
In DKV zullen ze hetzelfde denken, dus dit is in mijn ogen een zinloze discussie!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 12-05-2009 21:35

Pietje Paalens zou het enorm naar zijn zin hebben als dit gebeurt, daar ben ik van overtuiged.

Ik zie dit binnenkort toch niet gebeuren, dus gelukkig hoef ik me er ook geen druk om te maken.
Maar ik zou sowieso nooit naar iets gaan wat met DKV te maken had.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat zou jij doen ?

Berichtdoor Criz » 12-05-2009 21:43

Als er ook maar een deel van cambuur of groningen in onze club is gesmolten dan zul je mij er nooit meer zien.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten