De Flyers

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Overige sporten

Berichtdoor GeraldSibon35 » 02-03-2014 17:48

Oude tijden herleven bij de Flyers, allemachtig wat was het prachtig gister.
De plaatselijke ijshockeyclub won in de 2de wedstrijd van de best of 7 met 8-6 van Den Haag!
Het zat behoorlijk vol en de sfeer was vanaf het begin goed.
Den Haag stond na de 2de periode 2-5 voor maar toen, Flyers scoorde al snel de 3-5 maar net zo snel was het 3-6.
En toen begon het feest Flyers kwam terug tot 6-6, thialf kolkte en ging massaal achter de ploeg staan opzoek naar de overwinning.
Toen was het moment daar de Flyers pakten de leiding en thialf barste uit zijn voegen, iedereen stond te springen, zingen en juichen. In de laatste seconden maakten ze het feest helemaal compleet door de 8-6 te scoren!
Deze avond zal mij nog lang bijblijven.
Kan het dan eindelijk weer eens, het kampioenschap...
Ze zullen nog twee keer met Den Haag moeten afrekenen, als ze vanavond winnen van den Haag kunnen ze het woensdagavond thuis afmaken.
Dan staan ze sinds heel veel jaren eindelijk weer in de finale van de play-offs.
Ik roep jullie op om ook de Flyers te steunen, om te beginnen bij woensdag.
Neem al u kennisen, vrienden en familieleden mee en beleef een geweldige avond!
Tot woensdag!!!
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Overige sporten

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-03-2014 17:55

Ik vind echt niks aan ijshockey. Ik ben er 2x geweest en beide keren was ik er snel klaar mee. Het spel ligt om de 10 seconden stil, de puck is niet te volgen, de spelregels snap ik ook niet. Maar met name dat het constant stil ligt vind ik nog het ergste.
wel mooi dat ijshockey-Heerenveen het goed doet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Overige sporten

Berichtdoor feanryp23 » 02-03-2014 18:09

Feanfan 1 schreef:Ik vind echt niks aan ijshockey. Ik ben er 2x geweest en beide keren was ik er snel klaar mee. Het spel ligt om de 10 seconden stil, de puck is niet te volgen, de spelregels snap ik ook niet. Maar met name dat het constant stil ligt vind ik nog het ergste.
wel mooi dat ijshockey-Heerenveen het goed doet

IJshockey is wel veel dynamischer dan voetbal, er wordt constant aangevallen. Bovendien ligt een Eredivisiewedstrijd ook om de tien seconden stil.. :lol:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Overige sporten

Berichtdoor 1983 » 02-03-2014 18:13

Ik vind Ijshockey fantastische sport, maar je moet er van houden. Maar dan heb ik het niet over het Nederalndse ijshockey, want dat is c-niveau. Maar wel de NHL, die volg ik zoveel mogelijk en in het verleden ben ik ook al eens bij een wedstrijd aanwezig geweest (Vancouver). De regels zijn niet heel moeilijk, het is een harde sport waarin eigenlijk best veel is toegestaan (zeker wanneer je dit vergelijkt met voetbal. Het ligt inderdaad best vaak stil, anders is het ook nauwelijks vol te houden want het is een ontzettend snelle sport (zeker de NHL) maar over het algemeen wordt er ook vrij snel weer hervat.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Overige sporten

Berichtdoor GeraldSibon35 » 02-03-2014 18:44

Het is geen geweldig niveau, maar de snelheid, agressie en opstootjes vergoeden veel.
En nu in de play-offs is er ook nog eens een lekkere sfeer.
Een ideaal avondje vermaak, maar ieder zijn eigen.
Toch blijft voetbal de mooiste sport!
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Overige sporten

Berichtdoor feanryp23 » 02-03-2014 19:12

Nog geen vijf minuten bezig, en de UNIS-Flyers staan alweer op 0-2 in Den Haag! Woensdag maar even naar Thialf, als ze het thuis kunnen afmaken. Virtuele tussenstand in best-of-seven: 3-0 voor Heerenveen! :)

Het is 1-2...

12:29 - Het is 1-3! :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Overige sporten

Berichtdoor GeraldSibon35 » 02-03-2014 19:21

Heerlijk hoor, lets go flyers lets go!!
Als ze dit winnen dan gaat thialf woensdag los!!
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Overige sporten

Berichtdoor feanryp23 » 02-03-2014 19:26

1-4!

Zouden er dan woensdag eindelijk weer eens 3.500 toeschouwers komen? Zou sportief gezien toch fantastisch zijn voor de Flyers. Uiteraard is er dan nog de finale-play-off tegen (waarschijnlijk) Tilburg, maar toch!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De Flyers

Berichtdoor GeraldSibon35 » 02-03-2014 21:35

Mooie 3-7 overwinning uit bij den Haag, op naar woensdag hopelijk volle bak!
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: De Flyers

Berichtdoor feanryp23 » 02-03-2014 21:42

Zal er zeker bij zijn, wordt hopelijk een prachtige, onvergetelijke avond!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De Flyers

Berichtdoor beunstra » 04-03-2014 10:00

Het is jammer dat ik morgenavond moet werken, hopen dat ze doorgaan zodat we daarna weer eens een ouderwets ijshockeyavondje kunnen beleven! Let's Go
beunstra
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 09-12-2013 14:19

Re: De Flyers

Berichtdoor SVSCH » 05-03-2014 10:36

Aanwezig vanavond. Zaterdag ook geweest, prachtige wedstrijd gezien. Jammer dat het ijshockey in Nederland niet wat meer aandacht krijgt.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: De Flyers

Berichtdoor Flying Frisian » 06-03-2014 12:07

UNIS Flyers verliest van Den Haag

In een goed gevuld Thialf met ruim 1900 ijshockeyliefhebbers verloor de UNIS Flyers met 2-4 van HYS The Hague. Hierdoor is de stand in de best-of-seven serie nu 3-1 in het voordeel van de UNIS Flyers. Komende zondag treffen beide teams elkaar opnieuw. Om 16:30 uur wordt er dan gespeeld in Thialf.

De afgelopen drie wedstrijden werd gewonnen door de UNIS Flyers. Bij winst vanavond zou de Flyers door zijn naar de finale. Voor Den Haag was het de allerlaatste kans om in de play-offs te blijven door te winnen in Thialf.

In de eerste periode werd Tony Ras van HYS The Hague al snel naar de penaltybox gestuurd. De powerplay die dat opleverde voor de Flyers kon niet worden omgezet in een goal. Een paar keer kon de Flyers een schot lossen, maar goalie Pek wist de puck te keren. Na een goede redding van Oosterwijk op een inzet van Reaney werd er opnieuw een speler van HYS naar de strafbank gestuurd. Ook deze powerplay kon niet worden verzilverd door de Flyers en door een shorthanded goal van Reaney kwam HYS The Hague zelfs op voorsprong in de zesde minuut. Even later kreeg Pohlman een goede kans, maar opnieuw wist Pek te redden. In de twaalfde minuut was het Kevin Bruijsten die de Flyers op gelijke hoogte zette. Na een mooie pass van Krelove en Galbraight kon hij vrijstaand voor de goal het doelpunt maken.

Door de late straf tegen Brock Matheson in de eerste periode begon Den Haag met een man meer aan de tweede periode. Hier wist de ploeg wel raad mee en het was Jordy van Oorschot die de ploeg opnieuw op voorsprong zette. De Flyers had het een stuk moeilijker in deze periode. Den Haag speelde fysiek sterker en wist de puck goed rond te spelen. Uiteindelijk was het Alan van Bentem die de Haagse voorsprong uitbreidde naar 1-3. Een breakaway kans van Bruijsten werd goed verdedigd door Henry. Niet veel later in de snelle omschakeling was het Reaney die zelfs de vierde goal maakte. Hij haalde snoeihard uit op een mooie pass van Joly en passeerde zo goalie Oosterwijk. Vlak voor het verstrijken van de tweede periode was het Krelove die het tweede doelpunt voor de Flyers maakte. Hij noteerde op 39.51 minuut een goal op aangeven van Janssen en Demelinne.

Flyers speelde in de derde periode frisser, sneller en fysieker dan in de tweede periode. Hierdoor werd Den Haag toch naar achteren gedrukt. Beide teams bleven aan elkaar gewaagd in de slotperiode. Halverwege de derde periode kwam Den Haag steeds lastiger uit het eigen verdedigingsvak. Ondanks het extra druk zetten en het meer vooruit verdedigen kwam de UNIS Flyers niet tot scoren. Door de winst van Den Haag is de tussenstand in de serie nu 3-1.

Komende zondag 9 maart om 16:30 uur treffen beide teams elkaar opnieuw in Thialf. Tickets zijn te koop online of aan de kassa.
Goede opkomst, jammer van de uitslag
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: De Flyers

Berichtdoor Douwe » 12-03-2014 20:34

Douwe
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 04-12-2002 20:07

Re: De Flyers

Berichtdoor Mackan68 » 30-01-2016 23:07

Eindelijk is het de Flyers weer eens gelukt. Na 14 jaar wonnen ze vanavond in Eindhoven de beker. Er werd met 4-1 gewonnen van Geleen. Heerenveen in gouden plak!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten