The_Hunter schreef:heeft iemand ook een samenvatting van de wedstrijd?
Op de website van talpa doet e et niet
(Roffelderoffel...)
TAADAAA!!
Moderators: Beheerders, Fanmasters
Jeroen schreef:Geweldige dag gisteren zeg. Net voor de hoosbui in het stadion, mooie show, prachtige wedstrijd, de Euroborg die Foppe de Haan massaal toezingt, Europees kampioen, de spelers die voor Armin gaan housen, Foppe met de beker, vervolgens naar de Grote markt waar Armin van Buuren lekker staat te draaien tot een uurtje of 2 (?).
Vol plein in Heerenveen juicht Jong Oranje toe
24 juni 2007,
HEERENVEEN (ANP) - Een vol Burgemeester Kuperusplein in Heerenveen juicht zondag de spelers van Oranje toe.
Het feest in Heerenveen was vooral een Fries gebeuren. Met supporters uit Friesland, de Friese commissaris van de koningin Ed Nijpels, burgemeester Peter de Jonge van Heerenveen en het Friese dweilorkest De Heegemer Dekdweilers. De prominenten kwamen woorden tekort om Jong Oranje maar vooral De Haan te bewieroken. ,,Een wandelende reclamezuil voor Friesland'', zei Nijpels.
Caspar schreef:Het feest in Heerenveen stelde helemaal niks voor.----Ze hadden de huldiging gewoon gister in Groningen moeten doen.
Poenkt schreef:Je krijgt dan een spontaner feest en de bezoekers van de wedstrijd zijn dan ook nog aanwezig. Wel zo eerlijk !! Nu werd het een fries onderonsje.Trouwens de Grote Markt stond al vol om 23.00 uur.
Poenkt schreef:Je krijgt dan een spontaner feest en de bezoekers van de wedstrijd zijn dan ook nog aanwezig. Wel zo eerlijk !! Nu werd het een fries onderonsje.Trouwens de Grote Markt stond al vol om 23.00 uur.
ALS 26.000 schreef:Toch puntje van kritiek op organisatie. Ik vind de muziek van Armin van Buren normaal best goed en op sommige momenten gisteren ook wel (zat vlakbij hem en dat was best leuk om te zien), maar om nou direct na een wedstrijd waarbij je EK bent geworden die muziek te draaien was niet echt gepast. TOen moest er feestmuziek komen. Bij muziek van Armin kan je alleen maar klappen en een beetje springen....
Caspar schreef:Ik doel meer op de dag. Het had gister in Groningen gehouden moeten worden. Gewoon meteen na de wedstrijd op de grote markt.
paparazzi schreef:het toetje
Venderwel schreef:Ach ze zijn kampioen geworden en hebben een huldiging gehad, dat lijkt mij het belangrijkst, waar dat nou was dat is niet belangrijk volgens mij.
Al kan ik me wel voorstellen dat ze in Arnhem en Nijmegen niet heel erg blij zijn, alle wedstrijden van Oranje in het Noorden, openingswedstrijd en slot westrijd en meer vand at soort dingen.
Lipton schreef:Nog even over dat vlaggen incident.
Ik ben best wel benieuwd wat er gebeurt was als er een Friese speler bij de selectie had gezeten, en die met de Friese vlag ging zwaaien.
Verders vind ik het allemaal wat overdreven gereageerd op die vlag, het is toch geen Ma ... laat maar...
KNVB doet Surinaamse vlaggen in de ban
Gepubliceerd op 26 juni 2007, 22:23
Laatst bijgewerkt op 26 juni 2007, 22:28
Zeist/Groningen -
Toen Jong Oranje afgelopen zaterdagavond in de Euroborg Europees kampioen werd, liepen de Nederlanders van Surinaamse komaf hun ereronde met een Surinaamse vlag. Coach Foppe de Haan zei zich daaraan te hebben geërgerd, KNVB-directeur Henk Kesler wil dergelijk ’buitenlands’ vlagvertoon nu met onmiddellijke ingang verbieden voor de nationale teams.
Kesler: ”Niet door een regel, gewoon door het de coaches te zeggen. Wijken spelers daarvan af, dan moeten ze niet meer geselecteerd worden.”
Kesler wil niet zo ver gaan door te zeggen dat hij zich zaterdagavond ergerde (”Dat is wel heel erg zwaar”), maar de Surinaamse vlaggenparade kon wat hem betreft niet door de beugel.
”Ik schaar me achter Foppe. Hij zei dat hij de Surinaamse vlaggen ongepast vond en dat vind ik ook. Ik ben er na afloop ook door diverse mensen op aangesproken. Door Erica Terpstra, door allerlei clubbestuurders. En ik heb niemand gesproken die het vergoelijkte. Als het in een eerste emotie gebeurt, is dat prima, maar een hele ereronde is wat anders: je vertegenwoordigt namelijk wel Nederland. Als je toch met een Surinaamse vlag wilt lopen, dan moet je voor Suriname gaan voetballen.”
ZKV schreef:je zegt 'uiteraard niet te vergelijken' waarbij je impliceert dat je gelijk hebt en het allemaal overduidelijk is.
het zal dan wel aan mij liggen maar er zit volgens mij een wezenlijk verschil tussen een Hansson met een zweedse, of suarez met een uruguayaanse vlag na een wedstrijd voor hun club, dan ongeacht welke speler bij een landenwedstrijd met een compleet andere vlag, dus geen friese, of limburgse, ofzo. Suriname is geen provincie.
daarnaast is het helemaal onlogisch dat kessler dat niet toestaat onder het mom van 'je speelt voor nederland' en dan het friese volkslied wel goedkeurt. Volgens mij is de competitie de Nederlandse, niet de Friese.
dat is meten met 2 maten, maar goed, daar is de knvb wel vaker mee bezig.
niet dat het van mij afgeschaft hoeft te worden (eigenlijk wel, ik vind het onnodig storend) maar ik vind eerlijk gezegd dat ze zeker een punt hebben bij lunatic.
Ik bedoel, als VVV gaat introduceren dat voor aanvang van elke wedstrijd beide ploegen in de rij moeten gaan staan voor het limburgs volkslied, zou ik dat ook maar vreemd vinden, zeker als het dan min of meer verplicht wordt voor andere clubs om dan ook daarvoor in de rij te gaan staan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten