Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

paparazzi schreef:Ik mis hier wel een beetje de kritiek op het uitspelen van een salon -remise ,die wel overduidelijk zichtbaar werd. Toch teveel pro-foppe allemaal dan?

En dit terwijl hij zelf zegt niet van dit soort spelletjes te houden gezien bepaalde wedstrijden uit het verleden. Hoe bedoel je niet kritisch naar jezelf durven kijken!?
Ach zo zwaar moet je er niet aan tillen. Omgekeerd zou zeer waarschijnlijk exact hetzelfde gebeurd zijn. En zeg nu zelf, stel dat je invloed kunt uitoefenen op de keuze van de tegenstander in een mogelijke finale. Natuurlijk moet je de Belgen niet onderschatten, maar wat de Portugezen tot nu toe hebben laten zien is wel van een ander kaliber. Dat op een bepaald moment de wedstrijd loopt zoals die loop verbaast me niet. Tweeentwintig tevreden voetballers in het veld. Het overgrote deel van het publiek vindt het prachtig dat de halve finale in Heerenveen gespeeld wordt met Nederland als een van de tegenstanders.

En ja, Portugal.......Ze hadden of de Belgen of de Nederlanders moeten verslaan. Dan was er voor hen niets aan de hand geweest.

ps de gele kaart van Zuiverloon was toch wel een staaltje van ongelofelijke...eeh onhandigheid.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

paparazzi schreef:Op de post van Frisisan Vikinig reageer ik al helemaal niet meer. Deze man is volgens mij nooit verder geweest dan De Blesse. Oftewel dat deel waar Friesland overgaat in Overijssel. :lol:

Je hoeft Foppe nu ook weer niet te beschouwen als onze lieve heer. Althans dat is mijn mening. :wink:
Je zegt net zelf dat het gelijkspel niets met Foppe te maken heeft. Maarin je laatste alinea geef je toch blijk van het feit dat Foppe er wel mee te maken heeft.

Verder is er niets mis mee om na die 2-2 weinig risico's meer te nemen. Gooi je de boel vol op de aanval dan loop je mogelijk in het mes en eindig je als tweede in de poule. Of net andersom. Ik zie het probleem niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik zeg ook niet dat er een probleem is. Ik constateer enkel en alleen een feit! Natuurlijk ben ook ik blij dat Jong Oranje z`n halve finale in Heerenveen mag spelen .

Ik had als speler of trainer waarschijnlijk hetzelfde gedaan!

Alleen vind ik dat je feiten en emotie`s los van elkaar moet zien. Maar dat doet niets af van het feit dat er in de laatste twintig minuten door beide ploegen 'maar op zeker werd gespeeld."

Wat nou als jij fan was geweest van Italie? Ik denk dat er dan wel degelijk een discussie was losgebarsten omtrent de beoogde 'salon- remise.'
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Als ik fan was geweest van Italië, dan zou ik mij afvragen waarom ik als ploeg zo laf speelt zoals zij gedaan hebben. Als ze wat eerder echt waren gaan voetballen, hadden ze meer kans gehad dan het laffe verdedigingsspel van de Italianen. Ik vind het wel prima dat zo'n "anti-voetbal" team uitgeschakeld is.

Natuurlijk is een salom-remise niet leuk. Maar er staan tegenwoordig veel te veel grote belangen op voetbal. Zelfs bij Jong Oranje. En dan weet je vantevoren dat zoiets kan gebeuren. Wel heb ik zo mijn bedenkingen bij jou constatering dat dit vantevoren afgesproken zou zijn. Dat leek mij niet, zeker niet als je ziet dat we na de 2-1 zelfs nog kansen hadden voor 3-1. (En ga nou niet zeggen dat spelers die ballen express naast o.i.d. geschoten hebben, want daar geloof ik dus helemaal niet in).

Tuurlijk zul je nu van een ploeg als Portugal commentaar krijgen, maar als ze in dezelfde situatie zouden zitten zullen ze het ook niet nalaten om te doen.

Nee hoor.. totaal geen problemen met dit gelijkspel. Een afgesproken deal was het zeker niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Of het vooraf is afgesproken dat het een gelijkspel zou worden, nee dat denk ik niet. Zeker ook niet als ik zag hoe Nederland speelde de eerste helft. Dat er misschien over is gesproken van: nou jongens als het na 70 minuten nog gelijk is, dan dringen we niet meer aan. Lijkt mij ook volledig logisch en dat zou elk team gedaan hebben, ook portugal!
En daar heb ik ook geen moeite mee.
Voor mij was het in elk geval voor die 70 minuten niet overduidelijk dat het een gelijkspel zou worden!

Vond de reactie van Foppe ook geweldig bij de persconferentie, op een vraag van de portugezen of het geen afgesproken werk was ofzo....Foppe werd suver een beetje pissed off...en zei dan ook dat de Portugezen het echt niet aan deze wedstrijd te danken hadden dat ze niet doorgingen!

Trouwens vanochtend nog even 2 kaartjes gehaald voor vak 18.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Waar hebben wij in het ALS zitplaatsen categorie 1??? Deze worden namelijk op verschillende sites verkocht voor 95 euro per stuk, voor de halve finale vanavond.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Waarschijnlijk gewoon hoofdtribune.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Da's hoofdtribune inderdaad. Ik heb voor de liefhebber eventueel nog 2 categorie 1 kaarten voor de normale prijs, 50 euro.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Bedankt...collega van mij heeft kaarten voor 70 euro, zei tegen hem dat ik hoopte dat hij een goede plek had want mijn kaarten voor vak 18 kosten 25 euro per stuk!! Hahaha
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Venderwel schreef:Waar hebben wij in het ALS zitplaatsen categorie 1??? Deze worden namelijk op verschillende sites verkocht voor 95 euro per stuk, voor de halve finale vanavond.
Categorie 1zijn lange zijden
Categorie 2 zijn de hoeken
Categorie 3 zijn korte zijden

Er worden behoorlijke woekerprijzen gevraagd voor de 1/2 finale kaartjes, blij dat ik ze in januari al besteld had voor 15 euris per stuk (vak 12).
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Is toch raar...als categorie 1 gewoon de lange zijde is....je zou verwachten dat een http://www.onlineticketshop.nl een redelijk goede site is en dat je daar gewoon betaald wat je bij de ticketbox ook betaald.
Maar zal mijn collega eens vragen of hij de kaarten al binnen heeft en waar hij dan zit.
Als hij gewoon lange zijde heeft, voor 70 euro per stuk ipv de 25 die er voor gelden, is ie mooi genaaid!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hoofdtribune = 50 euro, Oost-tribune 25. Is met seizoenkaarten van Heerenveen ook een fiks prijsverschil.

Als die collega de kaarten nog niet heeft kan hij ze van mij een stuk goedkoper krijgen, informeer je ff Venderwel? :P
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Zou het per PB doen, maar dit is voor anderen eventueel ook nog wel handig denk ik,
is die 50 euro namelijk per stuk of totaal?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Per stuk. Heb ik er zelf ook voor betaald, dus ik verdien er niet aan.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Vreemd dat er zoveel extra voor betaald wordt. Heb maandagochtend bij ticketbox nog 2 kaartjes gehaald voor vak 13 (12 was vol) voor €15 per stuk.

Hoop op een leuke wedstrijd vanavond. De engelsen zullen wel met 100km/u voetbal beginnen om daarna in te kakken. Het wordt zaak voor oranje om in de eerste 20 minuten geen tegengoal te krijgen, dan zie ik het wel goed komen vanavond.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Drama tot dusverre. Zou als eerste die trage Maduro eraf halen.

Loopsnelheid: Traag
Balbehandeling: Traag
Passes: Veel foute ballen

Engeland speelt heel opportunistisch, maar het lijkt wel alsof Jong Oranje daar op de één of andere manier niet mee om kan gaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Geweldig! En wat een goal van Rigters, ongelofelijk! Nu nog 2x 15 minuten. Engeland heeft zo'n beetje al zijn aanvallers gewisseld. Ik heb er vertrouwen in! Ohja, Zuiverloon speelt een goede wedstrijd.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

dit gaat lekker!

Mooie goal van Rigters trouwens die omhaal, na mooi terugkoppen van Donk.
Ook mooi voor die engelsen dat er na een blesure van 1 van hun spelers er gescoord wordt. Daar kunnen ze in ieder geval niks van zeggen.

Heb er in de verlenging wel alle vertrouwen in dat Nederland gaat winnen.
Die Lita is er af en de spelers van nederland zijn volgens mij multifunctioneler.
Zuiverloon, Maduro en Drenthe kunnen beide op het middenveld en de verdediging spelen en De ridder kan ook op het middenveld spelen. Nu er al 3 keer gewisseld is lijkt me dat toch een voordeel.

owja... Zuiverloon: nu geen geel pakken.
Ik heb een raar voorgevoel. hopen dat het niet uitkomt
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Haha, we zijn weer finalist!

Bloedstollende penaltyserie, waarbij je tweemaal dé kans laat liggen om het te doen. Uiteindelijk mooi dat Zuiverloon de beslissende binnenschoot. Speelde zelf ook een fantastische wedstrijd.

Gianni en Foppe zijn helden! :mrgreen:
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Giani Zuiverloon Geani Zuiverloon :stan: Mooi man!
FORZA SC HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De beste man van Jong Oranje vandaag schiet ze naar de finale.
(Ook een paar goede reddingen van Boy).

Ûs Foppe doet het weeeeeeeeeer!!!! Laat Cruyffie nu maar komen.. haha weer de finale (en de strafschoppen gewonnen!!!)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ik denk dat ze de bal van Kruiswijk nu nog zoeken. Groningers en penalty's(op belangrijke momenten) :lol:
Laatst gewijzigd door Royce_SCH op 20-06-2007 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

pffffffffffff t hart klopte me in de keel:D Geweldig spannend die penalty serie! Moet zeggen dat zuiverloon zich erg sterk ontwikkeld. Hopen dat hij deze lijn volgend jaar in de competitie doorzet!! Op naar de finale:D
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Als er iemand recht had op de overwinning was het Nederland wel! Super!
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

sf-NN schreef:Als er iemand recht had op de overwinning was het Nederland wel! Super!
Nou zeg dat wel. Ze waren de hele wedstrijd beter. En vooral in de 1e helft waren ze heer en meester... :roll:
Geen van beiden verdiende het om te winnen, gelijkspel was terecht geweest maar dat kon helaas niet ;) De spanning tijdens de penalty's maakte de slechte wedstrijd meer dan goed !
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Dan heb jij een andere wedstrijd gezien dan ik, Engeland vond ik beter maar de bondscoach was de weg een beetje kwijt. Door al zijn aanvallers eruit te halen vroeg hij juist om de tegengoal die dan ook viel in de laatste minuten.

Maar alle hulde aan Foppe en de hele ploeg natuurlijk, erg knap.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Royce_SCH schreef:Ik denk dat ze de bal van Kruiswijk nu nog zoeken. Groningers en penalty's(op belangrijke momenten) :lol:
Wat een debiel zeg, wist dat hij nou net ging missen.

Natuurlijk geweldig voor Gianni, die ook weer erg goed speelde vanavond. Foppe flikt het gewoon weer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Onvoorstelbaar mooi dat Jong Oranje zo leeft. Als je tijdens een wedstrijd van het 'kleine Oranje' al zo gespannen zit te kijken. Fantastisch. Dat zegt veel over Foppe en deze groep.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ben er geweest maar wat een drama wedstrijd zeg!!! Gianni was wel 1 van de betere.
Wat was die Maduro traaaaaag!

Mooi om te zien hoe Gianni die beslissende penalty ging nemen. Liep er heel snel en zelf verzekerd naar toe!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

32 penalties!!

Ik heb geen nagels meer. Die centen die ik neertelde voor dat kaartje voor vak 418 was het helemaal dubbel en dwars waard. Dan mag de speelwijze niet goed zijn, de amusementswaarde was een dikke 9 en een half! De penalty serie. Ik ben 18 keer dood gegaan! En dan komt Foppe nog een halverwege het veld op wandelen. Hij is de enige die zich deze stunt kan permitteren en er nog mee weg komen ook! Voor hetzelfde geld had de (zwak fluitende) scheidsrechter hem weggestuurd.

Wat was er in hemelsnaam met die schieds aan de hand? Tegen België hadden we al te maken met een mierenneuker maar dit sloeg werkelijk alles. Dat je niet met inworpen mag smokkelen is nog tot daar aan toe maar als je dan ook nog eens de bal terug gooit naar de verdediging... Wat kan daar nu mis aan zijn? En toen uitgelegd werd wat voordeelregeling was, lag hij waarschijnlijk ziek in bed... Een paar keer hands missen... De grensrechters deelden in de malaise.
Wéér uit!!!!
Plaats reactie